لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> خطرناك ترين جزيره جهان ؛ ايادا كيمادا گرانج (جزيره مارها)
خطرناك ترين جزيره  جهان ؛ ايادا كيمادا گرانج (جزيره مارها)

خطرناك ترين جزيره جهان ؛ ايادا كيمادا گرانج (جزيره مارها)

جزیره خالی از سكنه ایادا كیمادا گرانج (كه بیشتر با نام جزیره مارها در جهان شناخته می شود) در فاصله 150 كیلومتری از ساحل شهر سائوپائولوی برزیل واقع شده است. همانطور كه گفته شد، در این جزیره ممكن است كه انسان ها زندگی نكنند، اما نام این جزیره به خاطر وجود مارهای آن است كه اتفاقاً جمعیت بسیار زیادی نیز دارند – تخمین زده می شود كه به ازای هر یك متر مربع، حداقل یك مار زندگی می كند. با وبسایت ایران هتل آنلاین همراه باشید.

این سرزمین به دلیل اینكه سراسر صخره ای، با چشم اندازی نیمه استوایی و جدا افتاده (ایزوله) است، باعث شده كه كاملاً برای انسان ها و یا پستانداران، غیرقابل سكونت گردد. این مسئله تأثیری عمیق بر روی جمعیت مارها داشته كه بدون حضور شكارچی ها و یا ایجاد مزاحمت از طرف انسان ها رشد كرده و از طریق تغذیه كردن از پرندگان مهاجر جمعیت خود را حفظ كرده اند، پرندگانی كه از این جزیره به عنوان مكانی برای استراحت استفاده می كنند. این مارها كه به افعی سرنیزه ای طلایی مشهور هستند، در هیچ نقطه دیگری از جهان زندگی نمی كنند و كاملاً منحصر به این جزیره می باشند؛ این افعی ها یكی از سمی ترین خزندگان روی زمین لقب گرفته اند.

این افعی سرنیزه ای طلایی، یكی از زیرطبقه بندی های افعی سرنیزه ای است، نوعی از افعی گودالی كه در نوع خود سریع العمل ترین سم را داشته و نسبت به نزدیك ترین گونه به خود یعنی جاراراكا پنج برابر قدرتمندتر است. نیش پرقدرت این مار احساس ناخوشایندی را در گوشت به وجود می آورد و باعث خونریزی داخلی و از كار افتادگی آن بخش از بدن می گردد. به طور متوسط، طول این نوع مار افعی تا 70 سانتی متر افزایش پیدا می كند، اما گزارشاتی هم وجود دارند كه اندازه برخی تا یك متر هم افزایش می یابد.
The World’s Most Dangerous Island

دولت برزیل تمامی سفرها به این جزیره را به خاطر خطراتی كه این مار برای زندگی انسان پیش می آورد، ممنوع اعلام كرده است، اما این ممنوعیت به خاطر خطراتی كه انسان ها برای این خزندگان به وجود می آورند نیز می باشد – افعی سرنیزه ای طلایی در دسته “شدیداً در معرض خطر” قرار گرفته است و منطقه مزبور به منظور حفظ این جمعیت منحصربفرد كه تنها نوع باقی مانده از گونه خود روی زمین می باشد، توسط دولت این كشور به منطقه ای محافظت شده تبدیل شده است. علی رغم تلاش های زیاد دولت، شكارچیان غیرقانونی همچنان به این جزیره هجوم می آورند تا این مارهای با ارزش را جهت فروش در بازارهای سیاه، به دام بیاندارند.

افسانه های متعددی در مورد این جزیره و ساكنان اصلی آن در میان مردم گسترش پیدا كرده اند، مانند دسته ای مار كه خانواده ساكن در یك فانوس دریایی را محو كردند و یا داستانی در مورد سه ماهیگیر گرسنه كه پس از حمله مارها، در یك استخر خون به كام مرگ كشیده شدند.
The World’s Most Dangerous Island

حقیقت این است كه در حالی كه مار افعی سرنیزه ای طلایی به شدت سمی و زهرآگین است، هیچ گونه گزارش رسمی مبنی بر مرگ بر اثر این مخلوق ثبت نشده است، كه به احتمال زیاد دلیل آن عدم وجود گونه آنها در بخش های دیگر كره زمین و یا شاید عدم تمایل مردم به حضور در این جزیره می باشد.
بازدید از این جزیره، غیر قانونی، فوق العاده خطرناك و نیازمند مجوزهای رسمی از نیروی دریائی ارتش برزیل است. پادزهر این مار در موسسه بوتانتای برزیل كه 150 كیلومتر با این جزیره فاصله دارد،‌ موجود است، بنابراین نیش این مار (به خاطر فاصله زیاد مركز درمانی) می تواند مرگبار باشد. این موسسه دارای مارهایی از این دست برای زهرگیری و اهداف پژوهشی می باشد،‌ بنابراین می توان در آنجا، از نزدیك و به صورت انفرادی مارهای افعی سرنیزه ای طلایی را، البته از پشت یك دیوار شیشه ای ایمن، تماشا نمود. بنابراین در صورتی كه به حیات وحش و زندگی جانوران علاقه مند باشید، می توانید با آشنایی با این جزیره و موسسه، هوشمندانه سفر كنید.

جزیره کوشک کجاست؟ بهترین فصل سفر + مسیر دسترسی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر