لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جزیره کوشک کجاست؟ بهترین فصل سفر + مسیر دسترسی
جزیره کوشک ایذه

جزیره کوشک کجاست؟ بهترین فصل سفر + مسیر دسترسی

مسجد سلیمان شهری تاریخی با آب و هوای مطبوع و دلنشین است. قرار گرفتن این شهر در میان رشته کوه‌های سربه فلک کشیده زاگرس موجب شده تا جاذبه‌های طبیعی بسیاری در آن برای بازدید و تفریح مسافران وجود داشته باشد.

یکی از این جاذبه‌ها، جزیره کوشک است. در این مقاله قصد داریم تا در مورد این جزیره زیبا و کمتر شناخته شده، خصوصیات آن، مسیر دسترسی، آدرس و دیگر ویژگی‌های مربوط به آن صحبت کنیم. با ما همراه باشد تا در مورد این جاذبه اطلاعاتی بیشتر به دست آورید.

جزیره کوشک کجاست؟

جزیره کوشک کجاست؟

 

جزیره سد شهید عباسپور یکی از جزایر زیبا و خوش آب و هوا واقع در شهر مسجد سلیمان استان خوزستان است. این جزیره به مانند نگینی زیبا در میان دریاچه سد شهید عباس‌پور می‌درخشد. اگر بخواهیم آدرسی دقیق‌تر از این جزیره زیبا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم پس از ورود به استان خوزستان در ٥٠ کیلومتری شمال شرقی مسجد سلیمان، سد شهید عباس‌پور می‌توانید این جزیره را تماشا کنید.

مسیر دسترسی به جزیره کوشک

مسیر دسترسی به جزیره کوشک

از هر کجای کشورمان که قصد سفر به جزیره کوشک مسجد سلیمان را داشته باشید مسیرهای بسیار ساده و راحتی را در پیش روی خود دارید. اگر از تهران عازم سفر به این جزیره هستید از سه راه مختلف برای آمدن به این منطقه می‌توانید استفاده کنید. در ادامه این مسیرها را با هم بررسی می‌کنیم:

  • مسیر دسترسی به جزیره کوشک از تهران

مسیر یک: یکی از ساده‌ترین مسیرها و پرتردد‌ترین مسیرهایی که مسافران تهرانی از آن برای آمدن به جنوب استفاده می‌کنند مسیر تهران، قم، اراک، بروجرد، خرم‎‌آباد، اندیمشک، شوشتر، مسجد سلیمان، اسلام آباد و سپس جزیره کوشک در خوزستان است. لازم به ذکر است که بیشتر مسیر گفته شده به صورت جاده‌ای دو بانده و راحت در دسترس مسافران است. همچنین این مسیرراحت‌ترین مسیر در میان تمام مسیرهای منتهی به این جزیره است.

مسیر دو: مسیر دوم از تهران شروع و پس از گذر از قم، کاشان، کمربندی اصفهان، بروجن، دهدز و ایذه به کوشک زیبا ختم می‌شود.

اعطای جایزه اسکار گردشگری به جزیره اسپایک
ادامه مطلب

مسیر سه: مسیر سوم مسیری است که توسط مسافران کمتر استفاده می‌شود؛ تهران، قم، سلفچگان، دودهک، دلیجان، گلپایگان، داران ده نو، آبند، کوشک و در نهایت این جزیره زیبا است. این مسیر سخت‌ترین مسیری است که مسافران را به مسجد سلیمان می‌رساند.

مسیر دسترسی به جزیره کوشک از تهران

  • مسیر دسترسی به جزیره کوشک از اهواز

مسیر دسترسی از اهواز برای ساکنان اهواز و جنوب بسیار راحت است. کل مسیری که از اهواز به این جزیره می‌رسد در مجموع حدود دو الی سه ساعت طول می‌کشد. در ابتدای مسیر از اهواز باید به سمت شمال شرقی اهواز و در مسیر رود خروشان کارون حرکت کنید. در ادامه مسیر به آبگاه می‌رسید. در ادامه به منطقه حفاظت شده مسجد سلیمان و سپس وارد مقصد نهایی سد شهید عباس‌پور می‌شوید.

علاوه بر تمام راه‌هايی كه در بالا ذكر كرديم بسياری از تورهای گرىشگری نيز شما را به راحتی به اين منطقه می‌رسانند.

اقامت در جزیره کوشک

اقامت در جزیره کوشک

یکی از دغدغه‌های مسافران به هنگام مسافرت پیدا کردن مکانی برای اقامت است. اقامت در این منطقه با وجود ویلا و سوئیت‌های موجود در آن کار چندان دشواری نیست. تنوع ویلا و سوئیت‌‌های اقامتی این جزیره انتخاب را برای شما راحت کرده است. در مجموع حدود ١٢ ویلا به صورت یک، دو، سه و چهار خوابه در این جزیره برای اقامت مهمانان ساخته شده است. تمام این واحدهای اقامتی مجهز به امکانات رفاهی مناسب برای داشتن اقامتی راحت هستند.

همچنین این ویلاها با قرار گرفتن درموقعیت جغرافیایی مناسبی چشم‌اندازی زیبا و بی‌نظیر از جزیره کوشک را به شما هدیه می‌دهند. علاوه بر این، فضای سرسبز و گل‌کاری شده این ویلاها، مناسب ساعتی دورهم نشستن و لذت بردن از آب و هوای مطبوع این جزیره است. لازم به ذکر است که در هنگام اقامت در این ویلاها از امکانات رفاهی گوناگون مانند زمین فوتبال، سالن ورزشی، سالن غذاخوری و.. به راحتی بهره‌مند خواهید شد.

امکانات جزیره سد شهید عباسپور

امکانات جزیره سد شهید عباسپور

هنگام اقامت در این مکان تفریحی علاوه بر بهره‌مندی از هوای دلپذیر و طبیعتی سرسبز و کم‌نظیر از امکانات رفاهی ساخته شده در این جزیره نیز برخوردار خواهید شد. در حقیقت با توجه به اینکه حجم مسافر ورودی به این جزیره در فصولی از سال بسیار زیاد است تمام امکانات مورد نیاز شهری و رفاهی در  آن در نظر گرفته شده است.  به طوری که در طی اقامت در جزیره با کمبود امکانات رفاهی مختلف مواجه نخواهید شد.

کوچک ترین جزیره مسکونی در دنیا
ادامه مطلب

بهترین فصل سفر و اقامت در جزیره کوشک ایذه

بهترین فصل سفر به جزیره کوشک ایذه

همانطور که همه ما می‌دانیم آب و هوای جنوب در فصل تابستان بسیار گرم و مرطوب است. به همین دلیل سفر به جنوب، بازدید از جاهای دیدنی ایذه و رفتن به این جزیره در این فصل برای تفریح و گردش توصیه نمی‌شود. فصل زیبای پاییز، اوایل زمستان و اوایل بهار هوا در این مکان رو به خنکی می‌رود. بسیاری از مسافران برای فرار از زمستان‌های سرد، این منطقه را با آب و هوای مطبوعش ترجیح می‌دهند.

جاذبه های دیدنی جزیره کوشک خوزستان

جاذبه های دیدنی جزیره کوشک خوزستان

علاوه بر اقامت در این جزیره و استفاده از هوای فرح‌بخش و دل‌انگیز آن می‌توانید در اوقات فراغت خود از جاذبه‌های متعدد تفریحی موجود در این منطقه هم دیدن کنید. تنوع جاذبه‌‎های تاریخی و طبیعی در این جزیره موجب شده تا مسافران همیشه جایی برای تفریح و تنوعی جدید داشته باشند.

با توجه به فضای سرسبز این جزیره و درختان و گل‌های موجود در آن به راحتی می‌توانید از یک پیاده‌روی لذت‌بخش برخوردار شوید. همچنين به خاطر نسبتاً کوهستانی بودن منطقه و وجود بسیاری از پله‌های سنگی در آن می‌توانید ساعتی از زمان خود را به کوه‌نوردی اختصاص دهید.

جاذبه های گردشگری جزیره کوشک خوزستان

علاوه بر موارد ذکر شده در طی اقامت در جزیره کوشک پشت سد عباسپور از تفریحات و امکانات رفاهی دیگری نیز بهره‌مند می‌شوید. با قایق‌سواری در آب زلال دریاچه لحظاتی به دور از دغدغه و هیاهوی روزمره شهری را سپری خواهید کرد. با ماهیگیری در فضای آرام جزیره ساعتی با خود خلوت می‌کنید و از تماشای مناظر اطراف غرق در احساسی آرامش‌بخش و خوشایند خواهید شد.

ناگفته نماند دوچرخه‌سواری و فوتبال در زمین مخصوص فوتبال جزیره از دیگر تفریحات و جذابیت‌های جزیره کوشک است.

اضافه بر تمام مواردی که در بالا گفتیم اقامت در این جزیره در هنگام شب و غروب حال و هوایی دیگر دارد.؛ چراکه تماشای غروب خورشید و آرامش منطقه با دیگر جاها کمی فرق می‌کند. ستارگان زیبا در آسمان آرام این جزیره به شما چشمک می‌زنند و شبی رؤیایی و به دور از هر گونه فکر و دغدغه‌ای را پشت سر خواهید گذاشت.

موزه آبادان
ادامه مطلب

جاهای دیدنی نزدیک به جزیره کوشک مسجد سلیمان

جاهای دیدنی نزدیک به جزیره کوشک مسجد سلیمان

یکی از مکان‌های دیدنی اطراف جزیره کوشک در خوزستان منطقه سید احمد است. برای رفتن به این مکان زیبا و دیدنی می‌توانید از قایق استفاده کنید. در طی مسیر رسیدن به منطقه سید احمد از دیدن زیبایی و جذابیت‌های موجود در مسیر نیز بهره‌مند می‌شوید. منطقه گردشگری سید احمد به قدری زیبا و سرسبز است که چشمانتان را برای ساعاتی نوازش می‌دهد. سید احمد در نزدیکی دریاچه سد شهید عباس‌پور واقع شده است. این ناحیه با نام کارون یک نیز شهرت دارد.

لازم به ذکر است که نام سید احمد از آن رو بر روی این منطقه زیبا گذاشته شده که در زمان‌های دور جایگاه روستا و امامزاده‌ای با این نام بوده است. با گذشت سال‌ها و در اثر آبگرفتگی، روستا و این امامزاده به زیر آب رفتند. در میانه راه می‌توانید با استفاده از جاده آسفالته از امامزاده دیگر با نام سلطان ابراهیم نیز دیدن کنید. پس از دیدن این روستاها و مناطق سرسبز و دیدنی می‌توانید در مسیر برگشت نیز از قایق استفاده کنید.

طبیعت زیبای جزیره کوشک مسجد سلیمان

علاوه بر امامزاده سلطان احمد که در طی مسیر می‌توانید از آن بازدید کنید سه جزیره دیگر نیز در پیش روی شما قرار دارد. دراره، گرگر و چل کره نام این جزایر هستند.

همچنین در جزیره سد شهید عباسپور محلی تاریخی و ساخته شده از پله وجود دارد. با بالا رفتن از پله‌ها به منطقه‌ای بالا دست و مرتفع می‌رسید. در این مکان می‌توانید کوه زیبای جلا را مشاهده کنید. ناگفته نماند طی این مسیر زمان‌بر مناسب افردی است که علاقه‌مند به پیاده‌روی‌های طولانی هستند.

جمع‌ بندی

مناطق جنوبی کشورمان با داشتن جاذبه‌های متعدد و آب و هوای مطبوع در فصول سرد سال همواره پذیرای گردشگران زیادی هستند. یکی از مناطق جزیره کوشک واقع در شهر مسجد سلیمان است. در این مطلب سعی کردیم تا در مورد این جزیره زیبا، آدرس آن، جاهای دیدنی جزیره، امکانات تفریحی این منطقه و… با شما صحبت کنیم. امید است توانسته باشیم تا گامی مثبت در شناخته تر شدن این جزیره برداشته باشیم.

5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر