لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> دهکده زوا ژاپن
دهکده زوا ژاپن

دهکده زوا ژاپن

برخی از افراد هستند که به مشاهده ی حیوانات از طریق تصویر رضایت نمی دهند بلکه علاقه مندند آنها را از نزدیک ببینند؛ اگر چنانچه شما نیز از این دسته افراد هستید می توانید به دهکده ی زوا سفر کنید. زوا (Zoa) نام دهکده ای در کشور ژاپن است که تنها ساکنان آن روباه هایی هستند که در این منطقه پادشاهی می کنند. در این دهکده می توانید تعداد زیادی از روباه ها با نژادهای مختلف را از نزدیک ببینید و یا حتی آنها را در آغوش بگیرید و نوازش کنید. زوا در واقع باغ وحشی متفاوت از سایر باغ وحش های موجود در دنیاست.

علاوه بر دهکده ی زوا که محل زندگی و تجمع روباه هاست مناطق دیگری نیز در دنیا وجود دارد که عده ی کثیری از یک نوع از حیوانات را گرد هم اورده است. از جمله ی این مناطق می توان به پارک آهوان جزیره ی کیش در ایران اشاره کرد؛ منطقه ای که محل زندگی یکی از زیباترین حیوانات دنیا یعنی آهو است. لازم به ذکر است جزیره ی کیش یکی از قطب های گردشگری ایران است که همه ساله عده ی بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود می کشاند لذا می تواند بهترین مقصد برای یک سفر خاطره انگیز باشد. برای رزرو هتل در کیش می توان به وب سایت ایران هتل آنلاین مراجعه و بعد از مشاهده ی لیست کامل هتل های کیش و انجام بررسی های لازم یکی را به دلخواه انتخاب و رزرو کرد. وب سایت ایران هتل آنلاین سامانه ای قابل اعتماد برای رزرو هر یک از هتل های ایران در بهترین شرایط است. برای اشنایی بیشتر با این سامانه می توان بعد از وارد شدن به آن از قسمت های مختلفش دیدن کرد و متوجه مزایای بسیار زیاد آن نسبت به حالت رزرو حضوری و حتی سایر سامانه های مشابه نیز شد.
دهکده زوا ژاپن
معرفی کلی
دهکده ی زوا در ژاپن مکان بسیار زیبایی است که جذابیت و شهرت خود را مدیون روباه هایی است که در ان زندگی می کنند. آدرس دقیق این دهکده کشور ژاپن، استان میاگی، منطقه ی شیرواشی، فوکویوکیا استومیا است. به جرات می توان گفت این دهکده تنها جایی است که می توان این همه روباه را یک جا و در کنار هم دید. روباه ها حیوانات جالبی هستند و البته روباه هایی که در این دهکده وجود دارند جالب ترند. این موضوع را از همان ابتدای ورود به دهکده می توان دریافت. در واقع زمانی که بازدید کننده ای به دهکده وارد می شود ناگهان عده ی زیادی از روباه ها به سمت او حرکت می کنند و با حفظ فاصله ی خود از وی به کشف او می پردازند. روباه ها با دقت سر تا پای بازدیدکننده را برانداز می کنند و چنانچه وسیله ای مانند دوربین همراه او باشد، سعی می کنند با بازی و شیطنت آن را از چنگش درآورند. گاهی اوقات با تعجب به لنز دوربین خیره می شوند و فرصتی را برای بازدیدکننده فراهم می کنند که بتواند تصویری بسیار زیبا و خاص از چهره ی یک روباه خیره شده به دوربین ثبت کند.
دهکده زوا ژاپن
معمولا دیدن روباه ها در جنگل بسیار سخت است چون آنها حیواناتی هستند که از دست انسان فرار می کنند و تمایلی به بودن در کنار افراد بشر ندارند اما روباه های این دهکده تقریبا اهلی شده اند و بدون هیچ ترسی از انسان در فاصله ای بسیار نزدیک از وی قرار می گیرند و خود را در مقابل چشمان او به نمایش می گذارند. در بین تمام روباه ها، کوچک ترها که هنوز بچه اند از سایرین جذاب تر و جالب ترند. بچه ها به شما اجازه می دهند آنها را در آغوش بگیرید و نوازش کنید. در آغوش گرفتن یک بچه روباه بسیار لذت بخش است، کاری که شاید نتوانید در هیچ کجای دنیا به این راحتی ها انجام دهید.
شما می توانید در این دهکده لحظه به لحظه ی زندگی روباه ها را از نزدیک ببینید، از لحظه ی غذا خوردن و بازی کردن گرفته تا زمانی که روباه هایی در خواب فرو رفته اند و صحنه های جالبی برای تصویربرداری را فراهم ساخته اند.
دهکده زوا ژاپن
دهکده ی زوا محل زندگی روباه ها
دهکده ی زوا که در نزدیکی شهر شیریشی (shiroishi) در منطقه ی میاگی (miyagi) ژاپن واقع شده است با وجود تعداد زیادی از روباه هایی که در آن زندگی می کنند بیشتر از این که شبیه یک روستا باشد مانند یک جنگل است که تنها حیوانی که در آن وجود دارد روباه است، روباه هایی که با پوستی لطیف و چهره ای زیبا و رفتاری شیطنت آمیز دهکده ی زوا را به یک دهکده ی تفریحی تبدیل کرده اند. زمان تاسیس این دهکده به عنوان محلی برای زندگی و نگهداری روباه ها سال ۱۹۹۰ میلادی یعنی حدود 29 سال پیش است. امروزه بیش از ۱۰۰ نوع روباه از نژادهای مختلف در این منطقه نگهداری می شوند. در حالت کلی روباه هایی که در دهکده ی زوا زندگی می کنند شامل روباه های نقره ای، روباه پلاتینم، روباه نقره ای و آبی و نیز روباه قرمز ژاپنی است .
روباه ها ساکنان اصلی دهکده ی زوا هستند به طوری که در این دهکده تا چشم کار می کند روباه دیده می شود. در واقع زوا منطقه ای توریستی است که در آن از صدها روباه زیبا و بازیگوش از گونه های مختلف نگهداری می شود. شاید تنها مکانی که بتوان در آن روباه ها را از نزدیک دید باغ وحش باشد اما هیچ باغ وحشی قابل مقایسه با دهکده ی زوا نیست؛ تفاوت اصلی این مکان با هر باغ وحش دیگری در دنیا این است که در زوا روباه ها در فضای باز نگهداری می شوند و کاملا ازادند و آزادانه به هر سو که بخواهند حرکت می کنند، آنها در قفس نگهداری نمی شوند در نتیجه بسیار شادترند و می توانند به خوبی این حس را به بازدیدکنندگان هم منتقل کنند. البته برای اطمینان از سلامت نوزادهای روباه آنها را در قفس نگه می دارند اما به محض اینکه به سن مشخصی می رسند و از عهده ی کارهای خود بر می آیند در زوا ازاد می شوند تا مانند سایرین به رفت و آمد و زندگی بپردازند.
دهکده زوا ژاپن
تفریح در دهکده ی زوا
یکی از اصلی ترین تفریحاتی که می توان در دهکده ی منحصر به فرد زوا انجام داد تماشای نحوه ی زندگی و طرز رفتار روباه ها از نزدیک است. علاوه بر این می توان تفریحات هیجان انگیز دیگری را نیز در این دهکده تجربه کرد، تفریحاتی که شاید نظیر آنها را در هیچ کجای دیگر از دنیا نتوان انجام داد. در ادامه به برخی از این تفریحات اشاره می شود.
1. غذا دادن به روباه ها
یکی از فعالیت های جالبی که در دهکده ی زوا برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است، غذا دادن به روباه ها است. در واقع در یک قسمت خاص از دهکده محوطه ای را با میله های محافظ پوشانده اند به طوری که گردشگران می توانند از داخل آن محوطه برای روباه ها غذا پرتاب کنند و تجربه ی غذا دادن به این حیوانات دوست داشتنی را کسب نمایند.
کارکنان و مسئولان این دهکده همواره به بازدیدکنندگان هشدار می دهند که خارج از این محوطه و از فاصله ی نزدیک از غذا دادن به روباه ها جدا خودداری کنند؛ چرا که ممکن است به دلیل نابلد بودن بازدیدکننده روباه دست وی را گاز بگیرد. البته تاکنون هیچ گاه چنین اتفاقی زوا رخ نداده است اما همواره باید جانب احتیاط رعایت شود.
1683370515 973 دهکده زوا ژاپن
2. در آغوش گرفتن بچه روباه ها
دومین تفریح جالب و البته هیجان انگیزی که می توان در دهکده ی زوا انجام داد در آغوش گرفتن بچه روباه هاست که حتی از غذا دادن به آنها نیز لذت بخش تر است. در واقع طبق نظرسنجی که از بازدیدکنندگان به عمل آمده آنها در آغوش گرفتن بچه روباه ها و نوازش انها را از لذت بخش ترین فعالیت ها در زوا ذکر کرده اند.
البته همان طور که اشاره شد برای محافظت از بچه روباه ها آن ها را در قفس نگهداری می کنند تا از خطرات احتمالی در امان باشند. در نتیجه چنانچه علاقه مند به در آغوش گرفتن یکی از آنها باشید می توانید با نظارت مسئولان دهکده هر کدام را که بخواهید انتخاب کنید و بر پوست لطیفش دست بکشید.
1683370516 900 دهکده زوا ژاپن
3. عکاسی در دهکده ی زوا
یکی از بهترین تفریحاتی که امروزه می توان در یک مکان گردشگری انجام داد و خاطرات خوش آن مکان را برای همیشه ثبت و ضبط کرد تصویربرداری است. حال این تصویر ممکن است در قالب عکس یا فیلم باشد. جالب اینکه روباه های دهکده ی زوا نیز به دوربین های عکاسی و فیلم برداری گردشگران علاقه دارند و در مقابل آنها بی حرکت می مانند و اجازه ی عکاسی از فاصله ی بسیار نزدیک را به گردشگران می دهند.
1683370516 157 دهکده زوا ژاپن
4. خرید در دهکده زوا
تفریح دیگری که در زوا می توان انجام داد خرید عروسک های پلیشی به شکل روباه است. عروسک هایی که می تواند بهترین یادگاری از این دهکده ی بی نظیر برای شما و بهترین سوغاتی برای دوستانتان باشد. یک فروشگاه بزرگ در این دهکده وجود دارد که امکان خرید این عروسک ها و اشیائ تزئینی دیگری را برای گردشگران فراهم می کند.
دهکده زوا ژاپن
روباه، موجودی مقدس در فرهنگ ژاپنی ها
شرقی ها در مورد ذات روباه ها بر این اعتقادند که آنها موجوداتی حقه باز و حیله گرند. این اعتقاد به قدری شدید است که در اشعار و داستان ها و ضرب المثل های آنها دیده می شود؛ این اعتقاد در مورد حیوان دوست داشتنی مانند روباه حتی در ذهن غربی ها هم وجود دارد. این در حالی است که در ژاپن ویژگی دیگری برای این موجود زیبا در نظر گرفته می شود، ژاپنی ها معتقدند روباه قدرتی عرفانی دارد لذا برای آن احترام قائل اند و شاید یکی از دلایل تاسیس دهکده ی روباه ها در ژاپن همین اعتقاد باشد.
برخی از ژاپنی ها هم معتقدند روباه سمبل باروری، حاصل خیزی و برکت در ژاپن است. در نزدیکی دهکده ی زوا معبدی وجود دارد که در آن انواع سمبل های کوچک و بزرگ از روباه ها را می توان دید. این معبد مکانی است که در کنار بازدید از دهکده ی زوا می توان از آن هم دیدن کرد.
دهکده زوا ژاپن
وسایل ضروری و نکات قابل توجه در رفتن به دهکده زوا
یکی از مسائل مهم در هر سفر انتخاب فصل مناسب است. دهکده ی زوا در هر فصل از سال با آغوش باز پذیرای گردشگران است. حال اگر در فصل زمستان به این مکان سفر کنید با برف سنگینی که کل منطقه را پوشانده است مواجه می شوید. در زمستان برف در منطقه به قدری زیاد است که تنها با تاکسی می توانید رفت و آمد کنید. از طرفی توصیه می شود حتما از پوتین استفاده کنید و لباس گرم بپوشید؛ اما حتی اگر در فصل تابستان راهی دهکده ی زوا می شوید بهتر است باز پوتین به پا کنید چون منطقه پوشیده از فضولات روباه هاست.
ساکنان این دهکده ی زیبا روباه های بازیگوشی هستند که هر لحظه منتظر گرفتن غذا از بازدید کنندگان اند و با دیدن هر شی در دست آن ها قصد تصاحب آن را دارند. به همین دلیل توصیه می شود آگاه باشید و وسایل و اشیاء خود را در معرض دید روباه ها قرار ندهید.
دهکده زوا ژاپن
قوانین بازدید از دهکده زوا
قانون اول اینکه آوردن کودکان در این دهکده ممنوع است. قانون دوم که بیشتر جنبه ی توصیه دارد اینکه بهتر است روباه ها را لمس نکنید تا دچار حوادث احتمالی نشوید. قانون سوم می گوید لطفا خارج از محوطه ی در نظر گرفته شده به روباه ها غذا ندهید چون احتمال حمله از سمت آنها وجود دارد. پس اگر قصد دارید این تجربه جالب را کسب کنید فقط در محوطه ی مخصوص، این کار را انجام دهید.
نحوه ی دسترسی به دهکده و اطلاعات تکمیلی
برای رفتن به دهکده ی زوا می توان از اتوبوس و تاکسی استفاده کرد. البته دسترسی به منطقه با تاکسی آسان تر است. اما چنانچه بخواهید از اتوبوس استفاده کنید لازم است بدانید اتوبوس ها هر روز از ایستگاه شیریشی به سوی دهکده ی زوا حرکت می کنند. هزینه ی بلیط ورودی نیز به ازای هر نفر ۱۰۰۰ ین می باشد.

یک هتل ژاپنی که کاملا به پخت ماکارونی اودون اختصاص یافته است
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر