لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> روش های خلاقانه برای ردیابی و ثبت خاطرات سفرهایی كه رفته اید
روش های خلاقانه برای ردیابی و ثبت خاطرات سفرهایی كه رفته اید

روش های خلاقانه برای ردیابی و ثبت خاطرات سفرهایی كه رفته اید

آیا دلتان می خواهد كه یادگاری هایی فوق العاده و سوغاتی هایی عالی را، كه هیچ قیمتی نتوان روی آنها گذاشت، خلق كنید؟ خُب، در این صورت باید به دنبال روش های نوآورانه و خلاقانه ای برای ردیابی سفرهایتان باشید. هدف ما فقط صحبت كردن در مورد جمع كردن ته برگ بلیط ها، پول رایج كشورهای مقصد، اشیاء آهن ربایی و … نیست. بنابراین چه سفر شما با هدف صحرا نوردی در افریقا باشد و چه سفر با كشتی تفریحی به قطب شمال، مطالعه این مطلب شما را با تمام روش های منحصربفردی كه می توانید با استفاده از آنها یادگاری های مربوط به خاطرات مسافرت را یكجا جمع كنید، آشنا خواهد نمود.

این را هم به خاطر داشته باشید كه رزرو هتل بام سبز رامسر و سفر به این شهر فوق العاده تماشایی، می تواند طیف وسیعی از انواع خاطرات به یادماندنی را برای شما فراهم آورد.

ایده مربوط به مجله های مسافرتی (دفتر خاطرات) منحصربفرد
بیش از یك روش برای به تسخیر در آوردن خاطرات و یادگاری ها وجود دارند. نه تنها مجله های مسافرتی در این زمینه به درد می خورند، بلكه ثبت وقایع روزانه نیز مفید واقع می شود. در صورتی كه به طور معمول عادت به ثبت وقایع و اتفاقات رخ داده در طول یك روز دارید، بدانید كه بسیار خوش شانس هستید كه از قبل به این كار عادت داشته اید، اما پیشنهاد ما، نگهداری یك مجله و دفتر یادداشت به خصوص برای مسافرت هایتان است! این روزها مجله های مسافرتی بسیار بهتر از سوغاتی هایی مانند عاج بسته بندی شده در یك تكه چرم برای به ثبت رساندن خاطرات سفر عمل می كنند!
اگر دوست دارید كه بلیط و یا برخی از اشیاء دیگر را برای یادگاری جمع كنید، دنبال وسیله ای باشید كه دارای جیب های زیادی باشد. مجله ها و دفتر خاطرات دیگری هم وجود دارند كه جاهای مشخصی برای نوشتن لیست ها، برنامه های سفر و نكات مدنظر در آنها در نظر گرفته شده است. هر چه در دل و ذهنتان دارید، روی برگه های این دفتر یادداشت كنید! جمله های معروفی را بنویسید، از مردمان بومی بخواهید كه چیزی روی دفتر برای شما بنویسند، طرح هایی رسم كنید، و به طور كلی از هر چیزی كه به ثبت خاطرات سفرتان كمك می كند، استفاده نمایید!
تنها راه ثبت خاطرات زیبا و به یاد ماندنی، سفر به خارج از كشور نیست! بلكه در همین ایران خودمان مكان هایی وجود دارند كه با برترین نقاط گردشگری جهان به آسانی قابل مقایسه هستند. با رزرو هتل در شمال ایران، می توانید از حضور در برخی از مكان های مزبور لذت ببرید.
یك آلبوم عكس تهیه نمایید

این نوع آلبوم، كه به نوعی شبیه به دفتر خاطرات است، وسیله ای عالی برای جمع كردن و ثبت خاطراتی از سفر است كه دوست دارید در كنار هم از آنها نگهداری نمایید. اگر خیلی علاقه به مجله ها و دفتر خاطرات ندارید، این آلبوم می تواند وسیله ای سرگرم كننده برای به یاد آوردن خاطرات سفرتان باشد. به دنبال یك آلبوم خاص باشید تا بتوانید مجموعه ای فوق العاده را گردآوری نموده و جاهایی كه از آنها دیدن كرده اید را ردیابی نمایید.
 آلبوم عكس

با تكنولوژی های مختلف آشنا شوید
گوشی های هوشمند ما تبدیل به وسیله ای ضروری برای مسافرت شده اند، از رزرواسیون پرواز و جستجوهای آنلاین گرفته تا یافتن برترین رستوران ها و مكان های دیدنی. بنابراین چیز عجیبی نیست اگر ببینیم كه انواع مختلفی از اپلیكیشن ها و روش های خلاقانه اینچنینی برای ردیابی آنلاین و یكجای مكان هایی كه از نزدیك دیده اید و عكس های زیبای جهانگردی كه تهیه كرده اید، در دسترس قرار گرفته اند.
برای خودتان یك كارت پستال بفرستید
عصر دیجیتال هرگز نمی تواند جایگزینی برای لذت ارسال و دریافت كارت پستال ها باشد. بنابراین چرا برای خودتان كارت پستالی نفرستید؟ اگر شما هم مثل ما علاقه مفرطی به سفر كردن دارید، در نهایت كلكسیونی پربار از انواع تمبرهای خاطره انگیز از سراسر جهان خواهید داشت.
یك هشتگ مسافرتی مخصوص به خودتان ایجاد كنید
اگر تهیه كردن عكس های اینستاگرامی از مواردی است كه به خاطر آن سفر می كنید، پس با این اوصاف چرا یك هشتگ مخصوص به خودتان را نیز در این زمینه ایجاد نكنید؟ یكبار دیگر این نكته را ذكر می كنیم كه اگر شما هم مثل ما زیاد سفر می كنید، گنجینه ای پربار از عكس های مختلف را جمع خواهید كرد و به جای اینكه در كلِ مجموعه عكسهایتان جستجو كنید تا آنها را تماشا نمایید، می توانید تنها با یك اشاره (روی هشتگ مخصوص به خودتان) همه آنها را به خاطر بیاورید.
كتاب های ویژه روی میز قهوه خوری
قبل از اینكه عكاسی دیجیتالی پای به عرصه وجود بنهد، یكی از بهترین كارهایی كه پس از سفر می توانستیم انجام دهیم، رفتن به یك آتلیه عكاسی و ظاهر كردن و چاپ عكس های سفر برای تماشا كردن آنها و یاد آوری خاطرات سفر بود.

البته این روزها، تعداد كمی از مردم از آن فیلم های سابق عكاسی استفاده می كنند و با اینكه استفاده از گوشی های هوشمند برای چنین اهدافی بسیار راحت است، اما مثل عكس های چاپی قدیمی جذابیت ندارند. یكی دیگر از راه های فوق العاده برای تجمیع تمام عكس های تعطیلاتتان و نمایش آنها به شیوه ای معماگونه، چاپ آنها و تهیه آلبوم عكس می باشد. تماشای عكس های معمولی تهیه شده در سفر در حال میل كردن یك فنجان قهوه كه از آنجا خریده اید، بسیار جذاب است، مگه نه؟
موسیقی

لیستی از موسیقی های مورد علاقه خود را تهیه كنید
با وجود اپلیكیشن های بی شمار موسیقی، هیچ وقت جهانگردی همراه با گوش دادن به موسیقی دلخواه به این سادگی نبوده است. اغلب در طول سفر آهنگ های جدیدی را در لیست های خود می یابیم و یا متوجه می شویم كه در حال گوش دادن به یك لیست تكراری از آهنگ های مختلف هستیم! مهم نیست در كجای جهان حضور دارید، زمانی كه آهنگی در اطراف شما پخش شد و شما را جذب خود كرد، از اپلیكیشن شازَم (برای یافتن فایل اصلی آهنگ) استفاده كنید و در نهایت لیستی تهیه كنید كه وقایع و رویدادهای مسافرت شما را آهنگین نماید!
كار ساخت یك وبلاگ در حوزه سفر را شروع نمایید
اگر اغلب به نقاط مختلف جهان سفر می كنید، جهانگردی و گردشگری شما احتمالاً یكی دو درس به شما آموخته است. آیا موافقید كه این گونه اطلاعات را با دیگران به اشتراك بگذارید؟ نوشتن داستان ها و سفرنامه ها به صورت آنلاین، بهترین راه به اشتراك گذاری خاطرات با كسانی است كه دوستشان دارید و یا آنهایی است كه نمی شناسید! اینكه چیزی كه نوشته اید، موجب الهام بخشیدن به سفر كس دیگری شود، جالب نیست؟ سایت های مختلف و البته با كاربری آسانی برای نشر مطالب و در كل چنین اهدافی در دسترس عموم هستند كه وُردپرِس یكی از گزینه های مشهور و بسیار آسان برای این هدف است.

25 اقامتگاه مخصوص ماه عسل در بهترین شهرهای جنوب شرق آسیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر