لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> جاهای دیدنی ازمیر
جاهای دیدنی ازمیر

جاهای دیدنی ازمیر

کشورهای زیادی در سراسر جهان در عرصه توریسم و گردشگری فعال هستند. کشور ترکیه یکی از کشورهای پر بازدید در جهان است که سالانه بیش از میلیون ها گردشگر از شهرهای آن دیدن می کنند. ازمیر یکی از شهرهای زیبای ترکیه است.
سفر به نقاط مختلف ایران و رزرو هتل در شیراز و سایر شهرها، می تواند برای بسیاری از گردشگران جالب باشد. هتل ترنج کیش یکی از هتل های زیبای ایران است. اما هتل های مجلل زیادی نظیر ایران، در کشور ترکیه نیز وجود دارد.
معرفی ازمیر
ازمیر استانی واقع در کشور ترکیه که سومین شهر بزرگ ترکیه محسوب می شود. این شهر از لحاظ تجاری، بندری و صنعتی دارای موفقیت های زیادی بوده و همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. به دلیل مجاورت این شهر با دریای اژه و همچنین وجود بناهای تاریخی فراوان در این شهر، ازمیر از شهرت خاصی در ترکیه برخوردار است.

علاوه بر جذب گردشگر، به دلیل وجود دانشگاه های معتبر در ازمیر، دانشجویان زیادی برای گرفتن مدرک تحصیلی به ترکیه و ازمیر سفر می کنند. ازمیر همانند آنکارا و استانبول، شهرت آنچنانی ندارد اما کسانی که علاقه مند به زندگی آرام و بدون مشغله هستند، ازمیر را برای زندگی انتخاب می کنند.

قدمت این شهر به ۶۵۰۰ سال پیش از میلاد باز می گردد و شاهد دوره های تاریخی همچون عصر آهنی و عصر طلایی بوده است. آب و هوای گرم و مدیترانه ای این شهر برای کشاورزی بسیار مفید بوده و باعث رونق کشاورزی در این شهر شده است. شب های خنک ازمیر باعث می شود تا شب های شلوغی را در این شهر بگذرانید.
جاذبه های گردشگری ازمیر

کلیسای سنت پلی کارپ: یکی از مکان های دیدنی ازمیر که نباید آن را از دست داد کلیسای سنت پلی کارپ است. این کلیسای رنگارنگ و جذاب همچنان مانند گذشته، کارایی خود را دارد و مراسم های مذهبی زیادی در آن برگذار می شوند. این کلیسای کاتولیک در قرن ۱۷ میلادی ساخته شده و همچنان پا برجاست. نقاشی روی دیوارها و چراغانی بودن این کلیسا باعث دوچندان شدن جذابیت آن شده است.
بازار کمرالتی

بازار کمرالتی: اگر علاقه مند به خرید مخصوصا وسایل زینتی هستید و یا کنجکاوید تا شلوغ ترین مکان شهر ازمیر را ببینید، به شما پیشنهاد می کنیم تا به بازار کمرالتی سر بزنید. وجود کافه ها و رستوران های متعدد در این بازار باعث می شود تا گردشگران با دغدغه کمتری به خرید خود بپردازند. این بازار جزو اماکن درآمدزا برای شهر ازمیر محسوب می شود.
برج ساعت
برج ساعت: نام دیگر این برج، ساعت کولسی نام دارد که در یکی از میدان های مرکز شهر ازمیر قرار دارد. این برج ۲۵ متر ارتفاع دارد و به سبب سنتی شکل بودن آن از جمله پرطرفدارترین اماکن محسوب می شود. وجود این ساعت در میدان مرکزی شهر، جلوه ی ویژه ای به ازمیر داده است.
 موزه کی
موزه کی: کی، موزه ای جذاب و فوق العاده دیدنی برای علاقه مندان ماشین و موتور است. اگر از دیدن خودروهای قدیمی لذت می برید، می توانید بازدید از این موزه را انتخاب کنید. در این موزه خودروهای بسیار قدیمی و موتورسیکلت های لوکس نگهداری می شوند که از نقاط مختلف دنیا گرد آوری شده اند.
 روستای شیرینسه
روستای شیرینسه: اگر عاشق طبیعت و فضای روستایی هستید، پیشنهاد ویژه ما به شما، سفر به روستای شیرینسه است. ساختمان های سفید با سقف های زرد رنگ این روستا، جلوه ویژه ای به این منطقه گردشگری داده است. نوشیدنی های این روستا در ازمیر شهرت فراوانی دارند و مردم شهر ازمیر از طرفداران اصلی این نوشیدنی ها محسوب می شوند. قدم زدن در خیابان های این روستا بدون هیچ دغدغه ای قاعدتا بسیار لذت بخش خواهد بود. پس، اگر از حرج و مرج و شلوغی شهر خسته و کلافه شده اید، سری به این روستای دیدنی بزنید.
ساحل چشمه
ساحل چشمه: اکثر مردم علاقمند سفر به ساحل و کنار دریا هستند. ساحل چشمه، از جمله معروف ترین ساحل های کشور ترکیه و نزدیک به شهر ازمیر است. به دلیل نزدیکی این ساحل به شهر ازمیر، مردم در روز های گرم سال به این ساحل ماسه ای می روند و روزهای گرم خود را با لذت تمام سپری می کنند.
پاموکاله
پاموکاله: وجود چشمه آب گرم در هرجای جهان باعث جذب گردشگر می شود، به همین دلیل وجود آب گرم پاموکاله در اطراف شهر ازمیر نیز، از جاذبه های گردشگری محسوب می شود. ساختار این چشمه ها به صورت پلکانی می باشند و آب آبی رنگ و سنگ های سفید رنگ اطراف این چشمه، باعث فوق العاده شدن منظره آن می شود.
فوچا
فوچا: شهرستانی در نزدیکی ازمیر که بسیار جذاب و دیدنی است. وجود فوک ها در زمان قدیم باعث نام گذاری این ساحل شده است. این شهرستان دارای مناطق دیدنی دیگری همچون مسجد کایالار و فاتح می باشد.
شهر افس
شهر افس: از شهرهای تاریخی بسیار مهم ازمیر، شهر افس می باشد که راجب آن افسانه ای وجود دارد و آن هم این است که این شهر، مکان خواب اصحاب کهف بوده است. معبد آرتمیس که جزو عجایب هفتگانه شناخته می شود، در این شهر واقع شده است، که ارزش آن را دو برابر می کند. اگر به مکان های تاریخی علاقه دارید حتما به این شهر سر بزنید.
شهرستان اورلا
شهرستان اورلا: اگر از دغدغه و شلوغی ازمیر خسته شدید و به کمی آرامش احتیاج پیدا کردید حتما به شهرستان اورلا سفر کنید. اسکله اورلا در فاصله نزدیکی از ازمیر قرار دارد. ماهی های صید شده تازه و غذاهای دریایی متنوع این اسکله، اشتهای شما را دو چندان کرده و باعث می شود تا لذت بخش ترین غذاهای دریایی ترکیه را امتحان کنید.

بازار بزرگ استانبول ترکیه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر