لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ترسناک‌ترین جاذبه‌های توریستی در چین
ترسناک‌ترین جاذبه‌های توریستی  در چین

ترسناک‌ترین جاذبه‌های توریستی در چین

چین رقابت فزاینده‌ای با امریکا به‌عنوان بهترین و پهناورترین سرزمین دارد.
این کشور به‌عنوان پرجمعیت‌ترین کشور دنیا با دومین اقتصاد بزرگ جهان، روزبه‌روز از روش‌های جدیدتر و دشوارتری برای جذب گردشگران، رزرو هتل توسط آنان و سرگرم‌کردنشان استفاده می‌کند.

برخی از ترسناک‌ترین جاذبه‌های فضای باز در چین برای کسانی که به این کشور سفر می‌کنند عبارتند از:

طولانی‌ترین پل یو شکل در کوه فاکسی، استان هِنان
سایت ثبت رکوردهای جهانی گینس سالانه 2000 درخواست از کشور چین دریافت می‌کند که بیشتر از هر کشور دیگری‌ست.
جدیدترین رکوردشکن احتمالی، پل شیشه‌ای ساخته‌شده از 3000تن شیشه و استیل در کوه فاکسی واقع در استان هِنان در مرکز چین است.
ساخت این پل 8ماه به طول انجامید و در 16ژوئن 2018 افتتاح خواهد شد.
گردشگرانی که جرئت قدم‌گذاشتن بر روی این پل را دارند می‌توانند 360متر زیر پای خود را از طریق کف شیشه‌ای این پل ببینند.
این پل تازه تأسیس 30متر از لبه صخره پیشروی دارد و از دیگر پل‌های یو شکل خارق‌العاده دنیا مانند پل معلق شیشه‌ای گرَند کَنیون در آریزونا که 21متر از لبه صخره پیشروی دارد، سبقت گرفته است.

روزنامه چاینا دِیلی پیش از این مدعی شد که این پل «طولانی‌ترین پل غیر مستقیم شیشه‌ای دنیاست»- اگرچه سکوی تماشای شیشه‌ای شیلینگژیا می‌تواند آن را به چالش بکشد (به مطلب بعدی مراجعه نمایید).
1683375812 834 ترسناک‌ترین جاذبه‌های توریستی در چین

جاذبه‌های ترسناک کوه تیانمِن، استان هونان
اگر تنها یک پل شیشه‌ای شما را راضی نکرد، در کوه تیانمِن در استان هونان واقع در جنوب چین 3پل شیشه‌ای وجود دارد که تازه تأسیس‌ترین آنها در تابستان 2016 افتتاح شد.
نام این پل، کلیف واک کویلینگ دراگون است که 1500متر طول دارد و کف آن از شیشه‌ای ضخیم به قطر 35/6 سانتی‌متر است و مانند هاله‌ای از وحشت بر فراز کوه قرار گرفته است.
افرادی که جرئت رفتن روی این پل را دارند می‌توانند از چشم‌انداز جاده تونجتین لذت ببرند- این جاده به دلیل 99پیچ تند خود به نام «جاده پرپیچ‌وخم» نیز شناخته می‌شود- 1400متر گیج‌کننده در زیر پای شما.
دو پل شیشه‌ای دیگر نیز در میان کوه‌ها قرار گرفته‌اند که یکی از آنها پیش‌تر طولانی‌ترین پل جهان بود (برای آگاهی از طولانی‌ترین پل کنونی قسمت بعدی را مطالعه نمایید) ولی همچنان به‌عنوان مرتفع‌ترین پل جهان که در ارتفاع 300متری قرار گرفته است شناخته می‌شود.

همچنین علاقه‌مندان به هیجان می‌توانند طولانی‌ترین مسیر تلکابینی جهان را با 7کیلومتر طول تجربه کنند که 30دقیقه به طول می‌انجامد.
بیشتر بخوانید:
china bridge

طولانی‌ترین پل شیشه‌ای در دره هونگیاگو واقع در استان هِبی
همه این پل را به‌عنوان جدیدترین جاذبه نفس‌گیر چین می‌شناسند.
با ربودن گوی سبقت از کوه تیانمِن، اکنون پل شیشه‌ای واقع در منطقه هونگیانگ سِنیک استان هِبی طولانی‌ترین پل شیشه‌ای دنیاست.
و عامل دیگری که این پل شیشه‌ای 488متری را در ارتفاع 218متری حتی ترسناک‌تر هم می‌کند کابل‌های معلق آن است که باعث تاب‌خوردن این پل می‌شوند.
این پل از 1077 صفحه شیشه‌ای با ضخامت 4سانتی‌متر تشکیل شده است که دو قله را در منطقه کوهستانی شمال شرقی چین به یکدیگر متصل می‌کند.
اگرچه این پل گنجایش 2000نفر را دارد اما همزمان فقط به 600نفر اجازه رفتن روی پل داده می‌شود. آنها همچنین باید «روکش‌های‌ کفش» مخصوصی به‌منظور محافظت از شیشه‌ها به پا کنند.

کارکنان این پل در طول مسیر حضور دارند تا به افرادی که از ترس قادر به حرکت نیستند کمک کنند تا وی پاهای خود بایستند.
بیشتر بخوانید:

10 جنگل جن زده و ترسناک در دنیا

The world's biggest glass viewing platform at Shilinxia, Beijing

بزرگ‌ترین سکوی تماشای شیشه‌ای جهان در شیلینگژیا، پکن
شاید به‌جا باشد شهری که طولانی‌ترین دیوار دنیا در آن قرار دارد اکنون جایگاه بلندترین سکوی تماشای شیشه‌ای جهان نیز باشد. این سکو تا 8/32متر بر فراز دره 396متری پیش رفته است و 11متر از پل شیشه‌ای گرَند کَنیون و درحدود 3متر از پل شیشه‌ای کوه فاکسی طولانی‌تر است.
این جاذبه سرگیجه‌آور زینت‌بخش بلندترین قله شینلین جُرج است، ناحیه‌ای که جنگل سنگی سربه‌فلک‌کشیده در منطقه‌ای به‌نام پینگو در 100کیلومتری مرکز شهر پکن در آن واقع شده است.
برای رفتن به این سکو پیاده‌روی سخت 5/1ساعته از دره تا محل مورد نظر پیش رویتان است، البته می‌توانید 2بار سرگیجه در یک روز را به جان بخرید و به‌جای پیاده‌روی از تله‌کابین استفاده نمایید.
این سکو با لقب «بشقاب‌پرنده»، راه مدوری‌ست که از یک طرف به کوه متصل شده است و به سبک بازویی‌ست.
این سکو از آلیاژ تیتانیوم ساخته شده، ماده‌ای که در ساخت هواپیما و شاتل‌های فضایی از آن استفاده می‌شود. بنابراین قادر است وزن حداکثری 150تن و 2000 نفر را تحمل کند.

برترین جاذبه‌های گردشگری چین ممکن است شلوغ شوند اما خوشبختانه هرگز محاسبات انجام‌شده مورد آزمایش قرار نخواهند گرفت.
The world's biggest glass viewing platform at Shilinxia, Beijing

پیاده‌روی ترسناک در کوه هوآشان واقع در استان شانکسی
هیچ پیاده‌روی خوفناک‌تر از پیاده‌روی در کوه هوآشان چین نیست، جایی که گفته می‌شود برخی از خطرناک‌ترین راه‌های مالرو دنیا در آنجا وجود دارند.
5قله مجزای شهر هوآیین واقع در استان شانکسی چین موقعیتی‌ست که حتی ماجراجوترین گردشگران نیز می‌توانند خود را با آنها محک بزنند.
قله شرقی به تعدادی از راه‌های مالرو با ترسناک‌ترین نام‌ها مانند پرتگاه هزارپایی، قله اژدهای سیاه و شکاف صدپایی منتهی می‌شود.
چنین نامگذاری تنها شیوه‌ای برای ترساندن نیست. این راه‌های باریک حقیقتاً ترسناک هستند و شامل جا پاهایی هستند که روی صخره‌های عمودی 2090متری کنده شده‌اند، همچنین نرده‌های فلزی زنگ‌زده‌ای در کناره این راه‌ها قرار گرفته‌اند.
تنها چیزی که مانع از سقوط کوهنوردان می‌شود، زنجیر نازکی‌ست که نرده‌ها را به هم متصل می‌کند و به قفل‌های عشق زوج‌های شجاع مزین شده است.
سرگرمی واقعی از 2160متری قله جنوبی آغاز می‌شود، قسمتی که وارد جاده چوبی می‌شوید.
این به اصطلاح «جاده» که عبورومروری دوطرفه دارد، چیزی جز چند تخته سست نیست که به کوهپایه متصل شده است.

اگرچه به‌نظر می‌رسد این مسیر هرلحظه ممکن است فرو بریزد اما این راه در پهن‌ترین قسمت خود 3/0متر است.
The cracking glass walkway in East Taihang, Hebei

پل معلق با شیشه‌هایی که زیر پای گردشگران ترک می‌خورد در ناحیه شرقی تایهانگ واقع در استان هِبی
حتی آنهایی که به‌دلیل ارتفاع دچار سرگیجه نمی‌شوند هم به‌شدت از این جاذبه گردشگری چین خواهند ترسید.
این پل شیشه‌ای در ناحیه صحرایی شرقی تایهانگ در شمال استان هِبی واقع شده است. در سال گذشته فیلم راهنمای توری که برای بازدید از این پل رفته بود و وقتی که پل زیر پایش ترک خورد از ترس چهار دست و پا روی پل نشست تبدیل به پربازدیدترین فیلم در شبکه‌های اجتماعی شد.
در حالی‌که دولت تایهانگ شرقی فوراً از کسانی که با دیدن این فیلم ترسیده بودند عذرخواهی کرد ولی در این اتفاق به‌هیچ وجه سانحه‌ مهندسی در کار نبود.
شیشه‌های شکسته در زیر صفحه‌های محکمی قرار داده شده‌اند و باعث می‌شوند اینگونه به‌نظر برسد که وقتی روی این مسیر قدم می‌گذارید آن شیشه‌ها زیر پایتان ترک می‌خورد.

در حالی‌که عبورکردن از این ابتکار منحصربه‌فرد در شرق کوه تایهانگ خطری در بر ندارد، کاربران اینترنت اشاره کردند که در 1180متر بالاتر از سطح دریا هم حقه‌هایی می‌توانند باعث تپش قلب شما شوند.
Sky Ladder at Tiger Leaping Gorge, Yunnan

نردبان آسمانی در دره ببرخیزان واقع در استان یون‌نان
این یکی برای افرادی‌ست که زمان برایشان بیشتر از هر چیز دیگری حائز اهمیت است.
وقتی که گردشگران در دره بی‌نظیر ببرخیزان استان یون‌نان در جنوب غربی چین پیاده‌روی می‌کنند، یا می‌توانند مسافتی طولانی و طاقت‌فرسا را طی کنند و به بالای دره صعود کنند و به رودخانه جینشا برسند و یا راه سریع‌تر و البته خطرناک «نردبان آسمان» را انتخاب نمایند.
این نردبانِ تقریباً عمودی دارای تخته‌های چوبی کهنه‌ای‌ست که برخی به سطح صخره متصل شده‌اند و برخی دیگر آزاد هستند.
هیچگونه تجهیزات ایمنی در این نردبان وجود ندارد و 170 پله آن بسیار باریک هستند. بارش باران و نمناک‌شدن این پله‌ها باعث لیزشدن این پله‌ها می‌شود و حسابی شما را خواهد ترساند.
برای صعود از این دره و طی‌کردن مسافت 3790متری باید کفش مناسب بپوشید و خونسردی خود را حفظ کنید. ضمناً به پایین نگاه نکنید.

هوانگ شان، کوهستان زرد در چین
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر