لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> جاهای دیدنی لوموک بالی
جاهای دیدنی لوموک بالی

جاهای دیدنی لوموک بالی

لومبوک ( Lombok ) جزیره ای در شرق بالی می باشد که جزیره ی کم تر شناخته شده است. در حالی که میلیون ها توریست از بالی بازدید می کنند، قسمت های بسیاری از خاک ” لومبوک ” دست نخورده است . در آن جا گردشگری به صورت گسترده چیز ناشناخته ای می باشد.

” لومبوک ” سواحلی خلوت، آرام و رؤیایی، مردمی دوست داشتنی و مهربان ، غذا های خوشمزه و طبیعتی بکر را برای ارائه دارد . امسال، بعد از 2 ماه سپری کردن تعطیلات در ” لومبوک ” و جزایر ” گیلی( Gili ) ” باید بگویم که به بهترین مقصد گردشگری برای من تبدیل شده اند. حداقل تا به حال.
در پایین چندین مورد از مکان هایی که لازم است از آن ها دیدن کنید، آورده شده اند.
1 – جزایر ” گیلی “
سه جزیره ی بهشتی هستند که نسبت به خود ” لومبوک ” بسیار کوچک تر به نظر می رسند و فقط به اندازه ی بیست دقیقه قایق سواری با آن فاصله دارند . نام این سه جزیره به ترتیب ” گیلی تراوانگان ( Gili Trawangan ) ” ،جزیره ی اصلی ” گیلی منو ( Gili Meno ) ” و در آخر ” گیلی ایر ( Gili Air ) ” می باشند.
The Gili islands

این سه جزیره بخاطر غواصی اش، استراحتگاه آرام و زیبایی بودن، محّل شنا کردن و برگزاری جشن و شادی بودن مشهور می باشد . جهان گردان و دیگر توریست ها از ” گیلی تراوانگان ” بیشتر بازدید می کنند. در اینجا روح فرهنگی، موسیقیایی منطقه را شخصاً احساس خواهید کرد. دیدن کردن از این جزیره برای همه ضروری است!!

هم چنین می توانید در یک سفر یک روزه و با غواصی، دنیای رنگارنگ زیر آبی ” گیلی” را برای خودتان کشف کنید. اگر شانس بیاورید شاید لاک پشت های آن را هم ببینید.
2 – کوه ” رینجانی Rinjani “
Mount Rinjani
دومین کوه آتشفشانی بزرگ اندونزی می باشد و یکی از مقاصد گردشگری محبوب ” لومبوک “! شما می توانید تورهای چند روزه ی بازدید از رود دهانه ی آتشفشان و حتی قله ی کوه را در کنار رزرو هتل از پیش رزرو کنید.
3 – ” سنگیگی Senggigi ”
Senggigi
به دلیل وجود بیشتر هتل های منطقه در ” سنگیگی “، بسیاری از توریست ها سفر خود را از این جا شروع می کنند. برای گردش و غذا خوردن در شب هم محّل بسیار مناسبی است. یکی از مشهور ترین نقاط موج سواری برای مردم منطقه و گردشگران، سواحل ” سنگیگی ” می باشد.
فروشندگان و مردمی که در ساحل پاتوق کرده اند، اصلاً آدم های سرد و کم حرفی نیستند و می توانید با آن ها گپی هم بزنید، مخصوصاً درباره ی فوتبال، چرا که اندونزیایی ها عاشق این ورزش هستند.
4 – از ” سنگیگی ” به ” پمنانگ Pemenang “
From Senggigi to Pemenang

برای گشت و گذار در جادّه ی بعدی، استفاده از موتورهای اسکوتر را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید آن ها را در ” سنگیگی ” اجاره کنید . یکی از نقاط برجسته ی این محّل منظره ی دشت های ” مالیمبو ( Malimbu ) ” یک و دو است .
این منظره، چشم انداز زیبایی از ” مالیمبو “، سواحل ” نیپا ( Nipah ) ” و سه جزیره ی گیلی به نمایش گذاشته است. حواستان به دیگر نقاط زیبای راه هم باشد، چرا که تمام این جادّه پر از نقاط دیدنی می باشد.

اگر که با قایق های عمومی از ” لومبوک ” به جزایر ” گیلی ” می روید و از فرودگاه و یا خلیج کشتی ها تاکسی می گیرید، به احتمال خیلی زیاد از همین جادّه عبور خواهید کرد، چرا که این مسیر مستقیماً به ” بانگسال ( Bangsal ) ” ،که کشتی ها از آن جا می روند، وصل می شود. خودتان هم می توانید از راننده بخواهید که از این مسیر حرکت کند.
5 – جنگل میمون های ” پوسوک Pusuk “
Pusuk Monkey Forest

عبور از جادّه ای پر پیچ و خم که در میان چشم انداز های کوهستانی، نفس را در سینه حبس می کنند، دومین روش مناسب برای رسیدن به ” بانگسال ” است. در آن جا است که می توان جنگل میمون ها را پیدا کرد. نام این مکان به این دلیل ” جنگل میمون ها” انتخاب شده است که جمعیت زیادی از آن ها در آن و خیابان های اطراف زندگی می کنند. اگر که بخواهید می توانید در محل بازدید ، به این شیاطین کوچک غذا دهید.
در آن جا مراقب کیف و دیگر وسایل خود باشید. با موتور اسکوتر و یا به قول اندونزیایی ها ” هاتی هاتی ( Hati Hati ) ” هم می توانید به این جنگل بیایید.

اگر که به تنهایی قصد ماجراجویی در ” لومبوک ” را با موتور اسکوتر ندارید، می توانید با تور های یک روزه از دشت های ” مالیمبو” و جنگل میمون ها دیدن کنید.
6 – ” کوتا Kuta “
Kuta
بدون شک بعد از ” سنگیگی ” ، پر مخاطب ترین نقطه ی توریستی ” لومبوک ” می باشد. سواحلی زیبا، اقامتگاه های با کیفیت و رستوران های پر طرفدار این جزیره، از نقاط عطف آن به حساب می آیند. از آن جا می توانید در مدّت زمان کوتاهی از سواحل رؤیایی ” ماوون ( Mawun ) ” ،” تانجونگ آن ( Tanjung Aan ) “و ” سلونگ بلاناک ( Selong Belanak ) ” دیدن کنید، چرا که به ” کوتا ” بسیار نزدیک هستند. بازدید از سواحل خود ” کوتا ” را هم فراموش نکنید.
7 – ساحل ” ماوون Mawun “
Mawun Beach

حال شما را با یکی از سواحل محبوب خودم آشنا می کنم! این شما و این ” ماوون “!

بسته به روز و هفته، این ساحل زیبا، به همراه شن های سفید و آب های فیروزه ای خود، در بیشتر مواقع خلوت و آرام می باشد. بعضی مواقع موج های این ناحیه، سنگین تر می شوند. این ساحل در غرب ” کوتا ” واقع شده است، ساحل انحصاری خود را دارد و شما به راحتی می توانید با موتور های اسکوتر به آن برسید.


8 – مناظر ” سلونگ بلاناکSelong Belanak “
Selong Belanak and viewpoint

شاید به ندرت ساحلی با چنین منظره ی وسیع و آب های کم عمقی مانند ” سلونگ بلاناک ” دیده باشم. جالب است بدانید که می توانید به راحتی در آب این ساحل عریض شنا و یا موج سواری کنید.

به شدّت توصیه می کنم که از منظره ی دشت های نزدیک، به ساحل و خلیج نزدیک آن، نگاهی بیاندازید. این نقطه ی بازدید، در نزدیکی شمال ساحل ” سلونگ بلاناک ” قرار دارد. این ساحل هم چنان از نقاط کم تر شناخته شده ی اندونزی به حساب می آید، پس هرگز بازدید از آن را از دست ندهید و با موتور اسکوتر خود، در آن به گشت و گذار بپردازید.
9 – ” تانجونگ آن Tanjung Aan “
Tanjung Aan
دریای فیروزه ای و ساحل سفید. همان طور که من دوست دارم! حتّی می توانید از صخره های آن بالا بروید و به چشم اندازی از دو خلیج و سواحل ” آن” برسید که نفستان را در سینه حبس کند! حتماً از اینجا دیدن کنید!
10 – ساحل صورتی
 Pink Beach
دیگر ناشناخته به حساب نمی آید ولی هم چنان ارزش حداقل یک بار دیدن را دارد ! رانندگی کردن تا آن جا از نظر من خیلی مشکل است، چرا که به مسیر های موجود در شبه جزیره ی ” ایکاس ( Ekas ) ” که ساحل صورتی هم در آن قرار دارد، نمی شود خیابان و یا جادّه گفت. خوشبختانه هر سال کمی آن را بازسازی می کنند. اگر که توانستید خودتان را به آن جا برسانید، ساحلی خالی از سکنه و با آرامش را به عنوان پاداش به دست می آورید . صورتی بودن شن های این ساحل نیز به دلیل وجود مرجان های موجود در آن است. چشم انداز های اطراف این ساحل و هم چنین صخره های ” تانجونگ رینگیتاره ( Tanjung Ringgitare ) ” که در نزدیکی این ساحل قرار دارند، بی نظیر هستند.
11 – مساجد و معابد هندوها
Mosques and Hindu temples

به غیر از ساکنان جزایر بالی، بقیه ی مردم اندونزی اکثراً مسلمان هستند. به همین دلیل است که مسجد های زیادی را در شهر می بینید و صدای مؤذن ها را می توانید در تمام شهر بشنوید. اگر که محّل اقامت خود را از قبل رزرو می کنید، از نزدیک بودن آن به مسجد مطّلع شوید. مخصوصاً در ماه رمضان ، سر و صدا در اطراف مسجد ها زیاد می شود .

اقلیت اهل بالی حاضر در ” لومبوک ” هم معابد ” پورا مرو ( Pura Meru ) ” ،” پورا لینگسار ( Pura Lingsar ) ” ، ” پورا نارمادا ( Pura Narmada ) ” و ” پورا باتو بولونگ ( Pura Batu Bolong ) ” را برای خود دارند. از معابد کمتر شناخته شده می توان به ” پورا گونونگ ساری ( Pura Gunung Sari ) ” در شمال ” ماتارام ( Mataram ) ” و ” پورا سورانادی ( Pura Suranadi ) ” اشاره کرد.
Pura Suranadi
بیشترین این معابد در غرب جزیره و اطراف ” ماتارام “،” کاکرانگارا ( Cakranegara ) و یا ” سنگیگی ” قرار دارند.
12 – آبشار ها
Waterfalls

” لومبوک ” آبشار های فراوانی دارد ، به خصوص در نقاط شمالی . مهم ترین آن ها، ” تیو تجا ( Tiu Teja ) ” ، ” تیو کلپ ( Tiu Kelep ) ” و ” سندانگ گایل ( Sendang Gile ) ” می باشند . در مرکز ” لومبوک ” هم چندین آبشار زیبا را می توان یافت. آبشار هایی مانند؛ ” بنانگ کلامبو ( Benang Kelambu ) ” ، ” بنانگ استوکل ( Benang Stokel ) ” و یا ” جروک مانیس ( Jeruk Manis ) ” که در نزدیکی ” تته باتو ( Tetebatu ) ” قرار دارد .
در هیچ کجای دیگر جهان آبی تازه تر پیدا نخواهید کرد! از آن بنوشید، در آن شنا کنید و یا مقداری از آن را بر روی پشت خود بریزید و خود را خنک کنید!

ترکیب کردن بازدید از ” تیو کلپ ” و ” سندانگ گایل ” بسیار مناسب است ، حتّی با تور های سازمان یافته.
13 – تمدّن ” ساساک Sasak “
Gendang Beleq

ساساکی ها مردم بومی این جزیره می باشند و 85 درصد از کل جمعیت ” لومبوک ” را تشکیل داده اند . این قوم فرهنگ بسیار جالب و شگفت انگیزی دارند و شما به عنوان یک بازدید کننده، باید اگر شده حتّی ذرّه ای از آن را تجربه کنید.

غذاهای آن ها که به تند بودن معروف است، صنایع دستی آنان، موسیقی و رقص های سنّتی آن ها، خانه های محلّی آنان، مراسم عروسی همراه با اجتماع پر سر و صدای خیابانی آن ها و هم چنین شنیدن کار های نوازندگان ” گندانگ بلغ ( Gendang Beleq ) ” ،همه چیز هایی هستند که نباید از دستشان بدهید.
Traditional Sasak wedding
بسیاری از مردم اصیل “لومبوک”، هنوز به زبان ساساکی صحبت می کنند، مخصوصاً افراد مسن تر، امّا باید به این نکته اشاره کرد که همه زبان رسمی اندونزی، یعنی ” باهاسا ( Bahasa ) ” را هم متوجّه می شوند و می توانند صحبت کنند. زبان انگلیسی فقط در مناطق توریستی کاربرد دارد، به همین دلیل استفاده از تور برای آشنایی با فرهنگ ساساکی ها ، انتخاب مناسب تری است.
14 – بازار های سنّتی
بازار های سنّتی ” لومبوک ” اکثراً شبیه دیگر مارکت های آسیایی هستند، پر از سبزیجات تازه، ادویه جات، ماهی و خیلی چیز های دیگر.
Traditional markets

شخصاً بازار سنّتی ” آمپنان ( Ampenan ) ” را به شما پیشنهاد می کنم. هر چند وقت یک بار ممکن است ببینید که مردم منطقه با تعجّب به شما نگاه می کنند، دلیلش این است که خارجی ها یا به اصطلاح ” بوله ( Bule ) ” ها، زیاد به آن جا نمی آیند. در هیچ کجا غذایی ارزان تر و تازه تر را پیدا نخواهید کرد، البته به عنوان یک خارجی باید انتظار بیشتر پرداخت کردن را هم داشته باشید .زبان اندونزیایی را یاد داشتن در اینجا می تواند به شما کمک کند

برای خرید لباس، جواهرات و یا دیگر سوغاتی ها باید به بازار ” کاکرانگارا ( Cakranegara ) ” در ” ماتارام ” بروید.

15 – ” ماتارام ” ، ” آمپنان ” و ” کاکرانگارا “

” ماتارام” با 420 هزار ساکن خود، مرکز جزیره ی ” لومبوک ” و استان ” نوسا تنگارا بارات ( Nusa Tenggara Barat )” حساب می شود.
Mataram, Ampenan and Cakranegara

در نزدیکی آن جایی مثل ” آمپنان” را خواهید یافت که هنوز می توان در آن ساختمان های سبک قدیم آلمانی را پیدا کرد.
در منطقه ی ” کاکرانگارا “، چندین معبد دوست داشتنی بالیایی و مرکز خرید ” ماتارام ” قرار دارد. این تفرجگاه دارای فروشگاه های بسیار، سوپر مارکت ها، بارها، رستوران ها و هم چنین فست فود های زنجیره ای بسیار، در هر طبقه ی خود می باشد.
هم چنین مرکز خرید ” لومبوک اپیسنتروم ( Epicentrum Lombok ) ” که به تازگی در خیابان اصلی ” سریویجایا ( Sriwijaya ) ” ساخته شده است، بسیار مدرن تر و بزرگ تر می باشد.

معرفی بهترین مکان ها برای سفر با کودکان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر