لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> جالب ترین شهر های ایران
جالب ترین  شهر های ایران

جالب ترین شهر های ایران

اینجا ایران است کشوری در جنوب غربی آسیا که در منطقه خاورمیانه واقع‌ شده است، اینجا سرزمین عشق و دوستی و سرزمینی است که در آن به دنیا آمده‌اید، اینجا سرزمین آریایی‌ها و سرزمینی است که آوازه‌اش تا ثریا رفته است. تا حالا فکر کرده‌اید که در کشور ایران‌ شهرهای عجیب وجود داشته باشد ایران با وسعت بیش از یک‌ میلیون و پانصد هزار مترمربع دارای 31 استان است و در هر استان شهرهای عجیبی وجود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.
ایران که به معنی سرزمین آریایی‌ها است در شمال با دریای خزر و در جنوب با دریای خلیج همیشه فارس و دریای عمان محدود شده است. کشور ایران با 31 استان در منطقه خاورمیانه واقع‌ شده است و از کشورهای غنی در حوزه نفت و گاز به شمار می‌رود. کشور ایران در حوزه فرهنگی دارای 19 میراث جهانی در سازمان یونسکو است و از این نظر غنی محسوب می‌شود.
استان تهران که بزرگ‌ترین شهر کشور، قلب تپنده و پایتخت کشور ایران به شمار می‌رود در کنار 30 استان دیگر بر جاذبه‌های کشور ایران افزوده است. با ایران هتل آنلاین برای آشنایی با شهرهای ایران و رزرو هتل دراین شهرهای عجیب همراه شوید.

اندیمشک
تنها شهر خاورمیانه است که در آن سه سد بزرگ (کرخه، دز و بالا رود) وجود دارد و به همین دلیل تأمین‌کننده بیش از 80 درصد برق کشور است. شهر اندیمشک در شمال استان خوزستان یعنی کوه‌پایه زاگرس واقع‌ شده است و ارتفاع آن از سطح دریا 176 متر است.

اقامتگاه شهر اندیمشک: برای داشتن اقامت در شهر عجیب اندیمشک، هتل سالیز و هتل آزادی بزرگراه خرم‌آباد- اندیمشک پذیرای شما خواهند بود

پاوه
شهرستان پاوه در استان کرمانشاه قرار دارد و تنها شهری در ایران است که حتی یک چراغ‌ قرمز در آن دیده نمی‌شود. شهرستان پاوه تنها شهرستانی است که توسعه در حوزه حمل‌ ونقل بر آن نادیده انگاشته شده است، شاید علت عدم نصب چراغ‌ قرمز در تقاطع‌ها، نبود زمین مسطح بوده باشد.
پاوه

اقامتگاه: هتل ارم پاوه واقع در سه‌ راه ارشاد اسلامی شهر پاوه، خیابان آرامگاه میزبان خوبی از سفر شما به این شهر عجیب خواهد بود.

لار
شهرستان لار در جنوب استان فارس قرار دارد و تنها شهری در خاورمیانه است که در آن کوچه وجود ندارد. علت این نوع طراحی شهر وقوع زلزله و اقدامات بعد ازآن بوده است. شهرستان لار به دلیل آنکه بر روی گسل زلزله قرار دارد بعد از تخریب کامل بر اساس یک نقشه شطرنجی مجدداً بازسازی شد و در آن کلیه خیابان‌ها یکدیگر را قطع می‌کنند اما کوچه‌ای وجود ندارد.

لار
اقامتگاه: هتل جهانگردی لار واقع در شهر لار، بلوار جمهوری اسلامی، روبروی ثبت‌احوال پذیرای شما در بازدید از این شهر عجیب است.

چالدران
شهری در آذربایجان غربی و در میان رشته‌ کوه‌های زاگرس است که مردمان آن حتی در فصل تابستان از کولر استفاده نمی‌کنند. در فصل تابستان بر شهر چالدران آب‌ وهوای بهاری حاکم است و به‌ عنوان یک مزیت موجب شده است تا گردشگران زیادی را به سمت خود جذب نماید.
چالدران

اقامتگاه: برای بازدید از زیبایی شهر چالدران می‌توانید در هتل سه ستاره شهر چالدران واقع در خیابان چالدران سکنا گزینید.

اردکان
شهری در استان یزد است که به پولدارترین شهر ایران شهرت دارد. علت شهرت اردکان به ثروتمندترین شهر ایران وجود منابع و ابر کارخانه‌های این شهر است. گردش حساب بانکی نسبت به جمعیت در این شهر 24 برابر شهر تهران است.
اردکان

اقامتگاه: اگر می‌خواهید در این شهر ثروتمند اقامت داشته باشید و حس پولدار شدن را تجربه کنید، اقامتگاه بوم گردی ماه بی‌بی اردکان واقع در شهر اردکان، خیابان طالقانی، خیابان آیت‌الله داماد، بافت تاریخی، گزینه مناسبی برای میزبانی از شما خواهد بود.

فردوس
شهری در خراسان جنوبی است که لقب امن‌ترین شهر ایران را به خود اختصاص داده است. شهر فردوس به‌ اندازه کافی امن است به‌ نحوی‌ که اگر شیشه خودرو شما پائین باشد یا وسیله باارزشی را در معرض عموم قرار دهید کسی بدون اجازه به آن دست نخواهد زد.
فردوس

اقامتگاه: در بازدید از شهر عجیب فردوس میهمان هتل سنتی عماد نظام فردوس واقع در خراسان جنوبی، شهرستان فردوس، حاشیه‌ ی بلوار امام رضا شوید.

تبریز
اگر درهر شهری شاهد تکدی گری برخی افراد بوده‌اید اما این بار در سفر خود به شهر تبریز غالباً خبری از تکدی گری افراد نیست. به همین خاطر شهر تبریز به شهری بدون گدا شهرت دارد.
تبریز

.اقامتگاه: در سفر به شهر تبریز و ثبت لحظات خوش‌سفر را به میزبانی هتل های تبریز تجربه کنید.

جلفا
جلفا شهری در استان آذربایجان شرقی است که به شهر بدون گورستان معروف است. مردم ساکن شهر جلفا مردگان خود را در روستاهای اطراف دفن می‌کنند. پس به همین خاطر نیازی به احداث گورستان در این شهر احساس نشده است.
جلفا

اقامتگاه: هتل آپارتمان آلتین ارس جلفا واقع در شهر جلفا، فلکه عاشورا گزینه مناسبی برای سفر شما به شهر بدون گورستان جلفا خواهد بود.

نورآباد ممسنی
شهری در استان فارس در دامنه‌های رشته‌ کوه زاگرس است که 18 درصد جمعیت آن را دانشجویان تشکیل می‌دهند به‌ نحوی‌که تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در شهر ممسنی 100 برابر تعداد رشته‌های این دانشگاه است. شهر تهران با 12 درصد جمعیت دانشجو در رتبه دوم قرار دارد.
نور آباد

اقامتگاه: در سفر به شهر نورآباد ممسنی میهمان هتل لیدوما باشید.

ایوان
شهری که در آن غسالخانه وجود ندارد؛ و اگر کسی فوت شود اعمال مربوط به میت ازجمله غسل او را در حیاط خانه خود انجام می‌دهند. این‌ یک رسم عجیب از شهر ایوان در استان ایلام است که به هنگام مرگ افراد توسط بازماندگان اجرا می‌شود.
ایوان

اقامتگاه: در سفر به شهر عجیب ایلام و بازدید از سایر مناطق دیدنی، هتل دالاهو واقع در خیابان فردوسی نبش خیابان واسطی گزینه مناسب در سفر شما به این شهر بدون غسالخانه خواهد بود.

بروجرد
بروجرد شهرستانی از استان لرستان است که ساکنین آن خوش‌گذران‌ترین مردمان ایران محسوب می‌شوند. ساکنین شهر بروجرد از طبیعت هرگز غافل نمی‌شوند و همین امر موجب شکل‌گیری یک روحیه شاداب در شخصیت هر فردی در شهرستان بروجرد شده است.
بروجرد

اقامتگاه: برای داشتن اقامت در شهر شادی و صمیمی بروجرد میهمان هتل امیرکبیر واقع در میدان بهار، ابتدای خیابان شهید باهنر شهر بروجرد باشید.

کیش
درصورتی‌ که این روزها شاهد افزایش موتورسیکلت در شهرها های کشور هستیم و بارها حوادث ناگواری از این وسیله نقلیه به گوشمان رسیده است یا آنکه خود شاهد بوده‌ایم اما شهر کیش تنها شهری است که در آن موتورسیکلت وجود ندارد.
1683369405 804 جالب ترین شهر های ایران

اقامتگاه: در سفر به جزیره مرجانی کیش و فارغ از صدای ناهنجار موتورسیکلت میهمان هتل شایلی کیش باشید.

عسلویه
بندر عسلویه که در استان بوشهر قرار دارد تنها شهری است که در آن نیروی کار و مهاجر 11 برابر نیروی بومی شهر هستند و همین امر موجب شده تا بندر عسلویه منطقه ویژه اقتصادی انرژی کشور باشد.
غسلویه

اقامتگاه: در شهر اقتصادی ایران هوشمندانه سفر کنید و میهمان هتل آپارتمان رمیله عسلویه باشید.

شادگان
شادگان در استان خوزستان قرار دارد و تنها شهری است که در آن هتل و مسافرخانه وجود ندارد، در سفر به شهر شادگان نگران اقامت خود نباشید زیرا ساکنین شهر شادگان یا الدروق به‌ اندازه کافی مهمان‌نواز هستند و شمارا به جمع گرم خانواده خود دعوت می‌کنند.
شادگان
ورامین
دخانیات که امروزه معضل مهمی در جوامع بشری قلمداد می‌شود و آمارها نشان داده است که 15 درصد از 80 میلیون نفر جمعیت کشور ایران دخانیات مصرف می‌کنند اما جالب است که بدانید در شهر ورامین خبری از دود دخانیات نیست.
ورامین
اقامتگاه: در هوای پاک شهر ورامین اقامتگاه بوم گردی خانه عمو مش رضا واقع در ورامین، بعد از میدان ولیعصر، جاده قاسم‌آباد، روستای کویر آباد سکنا گزینید و لذت ببرید.

بهترین مناطق برای طبیعت گردی در ایران
ادامه مطلب

 

3.7/5 - (3 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر