لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> ارزان ترین کشور ها برای سفر کردن
ارزان ترین کشور ها برای سفر کردن

ارزان ترین کشور ها برای سفر کردن

سفر كردن به نقاط مختلف داخلی و خارجی همیشه طرفداران بسیاری دارد. به ویژه زمانی كه از سفر رفتن به كشوری دیگر بحث می شود نا خودآگاه حس عجیبی به انسان دست می دهد. اغلب انسان ها در آرزوی سفر به كشوری دیگر برای كسب تجربه و آشنایی با فرهنگی متفاوت از آنچه در داخل كشور می باشد هستند. از مهمترین دلایل سفر نرفتن به خارج از كشور هزینه های بالای آن است. البته هزینه و مخارج سفر غیر قابل انكار است، ولی می توان با برنامه ریزی دقیق و حساب شده در زندگی روزمره و به ویژه انتخاب بهترین و مناسب ترین مقاصد گردشگری به راحتی تجربه سفر به كشور های دیگر را كسب كنیم. در این مقاله شما را با كشور های ارزان برای سفر كردن و دیدنی های دنیا كه در سال 2017 به عنوان ارزان ترین مقاصد گردشگری جهان شناخته شده اند آشنا می كنیم. كشور های زیبا و متمدنی از قبیل هندوستان، مالزی، مصر، الجزایر و دیگر كشور های زیبا و توریستی كه شاید كمتر نام آن ها را شنیده باشیم. كشور هایی ارزان قیمت كه با یك برنامه ریزی دقیق می توانید با رزرو هتل و تهیه بلیط به راحتی در آینده ای نه چندان دور به آن ها سفر كنیم.
قطعا هر كدام از ما در طول زندگی به سفر هایی رفته ایم. اغلب سفر های داخلی را تجربه كرده و در آرزوی سفر هایی به خارج از محدوده مرزهای كشور می باشیم. سفر رفتن همیشه مقدماتی دارد. برای مثال پس از تصمیم گیری برای آغاز یك سفر داخلی به هر نیتی كه باشد، زیارتی، سیاحتی و گردشگری و یا حتی كاری، باید از بین هتل های ایران محل اقامتی متناسب با شرایط خود انتخاب كنیم. وسیله نقلیه مناسب و مقصدی كه از پیش تعیین شده است را در برنامه خود مشخص كنیم. در سفر های خارجی نیز تمام این مراحل وجود دارد با این تفاوت كه هزینه پرداختی برای آن سفر بالا تر از یك سفر داخلی خواهد بود. سالانه كشور هایی به عنوان ارزان ترین مناطق گردشگری جهانی اعلام می شوند و سازمان ها و ارگان های بسیاری بر این انتخاب نظارت دارند. عوامل بسیاری از جمله هزینه حمل و نقل، جغرافیای منطقه، امنیت، اقتصاد كشور مورد نظر و مناطق گردشگری و تاریخی آن كشور همگی سنجیده و با دیگر كشور ها مقایسه می شوند. در این مقاله به معرفی 10 كشور ارزان قیمت برای سفر رفتن كه در سال 2017 در لیست 10 كشور ارزان برای سفر در سطح جهانی قرار گرفته اند می پردازیم.

هندوستان
هندوستان در جنوب قاره آسیا، نامی آشنا برای سفر دوستان و گردشگران با هر سلیقه ای می باشد. دلایل زیادی باعث شده است كه این كشور در بین 10 كشور پر گردشگر جهان قرار گیرد. از آب و هوای گرم و مرطوب تا قله های پر از برف آن نشان گر تنوع آب و هوایی بسیار در آن كشور می باشد. از لحاظ جمعیت حدود یك ششم جمعیت جهان در این كشور زندگی می كنند. بیشترین فرهنگ ها و متنوع ترین ادیان در این كشور دیده می شود. از لحاظ مناطق دیدنی و گردشگری از جمله كشور هایی می باشد كه بیشترین آثار را در سازمان جهانی یونسكو به ثبت رسانده است. كشوری زیبا با غذاهایی خوش آب رنگ كه خود از جاذبه های دیدنی این كشور زیبا می باشد. از دلایل اصلی انتخاب این كشور به عنوان پر گردشگر ترین و ارزان ترین كشور های جهان ارزش پایین پول این كشور نسبت به دیگر كشور های جهان است كه دلیلی خوب برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری جهانی می باشد. از برجسته ترین مناطق گردشگری هندوستان می توان به تاج محل، وارناسی، غارهای آژانتا، شهر صحرایی جایسالمر، معبد زیبای هارماندیر صاحب، معبد ویروپاكشا و بسیاری از دیدنی های طبیعی و تاریخی دیگر می توان اشاره كرد. قطعا برای آشنا شدن و معرفی جاذبه های گردشگری كشوری همانند هندوستان نیاز به مقالاتی بسیار می باشد.
تونس
تونس
كشور “تونس” در شمال افریقا و جنوب دریای مدیترانه از زیبا ترین، آرام ترین، پر جاذبه ترین و ارزان ترین مناطق گردشگری دنیا می باشد. وجود جزایر و سواحل منحصر به فرد در كنار شهر های باستانی و دیدنی آن تلفیقی از طبیعت و تاریخ را در كنار همدیگر بوجود آورده است. از دیگر دلایل معروفیت این كشور زیبا قدمت بالای آن می باشد. یكی از زیباترین مناطق كشور “تونس” شهر «سیدی بوسعید» كه در 20 كیلومتری شهر “تونس” واقع شده است می باشد. شهری زیبا كه با رنگ آبی تزئین شده است. از دیگر مناطق جذاب این كشور زیبا شهر “دوگا” می باشد. شهری تاریخی و به جای مانده از دوران اشغال این كشور توسط رومی ها. كلیسای “سنت لوئیس” بر فراز تپه ای زیبا و یادگاری از معماری یونانی می باشد.

“مدینه” یا همان «شهر قدیم تونس» در دل شهر مدرن كنونی واقع شده است. شهری با معماری باستانی كه هر انسانی را به پرسه زدن در كوچه ها و بازار های سنتی خود ترقیب می كند. آمفی تاتر “ال جم” از كم نظیر ترین نمونه های آمفی تاتر در دنیاست كه یادگاری از زمان حكومت یونانیان بر این سرزمین بوده است. جزیره “جربا” از متفاوت ترین جزایر و سواحل این كشور می باشد. كشوری زیبا با هزینه های پایین برای گردشگران كه می تواند یكی از مقاصد گردشگری كم هزینه برای گردشگران باشد.
بیشتر بخوانید:

قزاقستان
قزاقستان
“قزاقستان” كشوری در همسایگی “چین”، “ازبكستان” و “تركمنستان” در قاره آسیا می باشد. در میان شهر زیبای “آلماتی” كلیسای متفاوتی به نام “زنكوف” قرار گرفته است. كلیسایی بزرگ كه تمامی آن با استفاده از چوب و بدون استفاده از میخ ساخته شده است. پایگاه فضایی”بایكورور” از قدیمی ترین پایگاه های فضایی جهان می باشد در این كشور قرار گرفته است. شهر “طراز” از قدیمی ترین شهرهای این كشور و از پر جاذبه ترین مكان های این منطقه به حساب می آید. بناها و مقبره های بی شماری در این شهر از گذشته به یادگار مانده است. در سفر به “قزاقستان” علاوه بر جاذبه های طبیعی بی شمار می توان از مناطق زیبا و بازار های بسیاری دیدن كرد. در سفر به این كشور حتما از مناطق و مكان های دیدنی از جمله مسجد مركزی آلماتی، بنای استقلال، موزه دولتی، مگا سنتر، پارك قهرمانان، چشمه آرزوها، دریاچه آلماتی و بازار محلی سبز دیدن كنید.یمن

يمن
“یمن” كشوری در جنوب “عربستان” و از متفاوت ترین كشور های دنیا می باشد. كشوری پرجاذبه كه به دلیل مشكلات داخلی در سال های اخیر گردشگران كمتری را به خود دیده است. كشوری ارزان قیمت و با مناطق تاریخی و طبیعی بسیاری مانند: جزیره زیبای “سوكوترا” در خلیج “عدن”، شهر زیبای صنعا و آرامگاه های دیدنی آن، بندر جذاب “موكالا”، خلیج زیبای “عدن” و بسیاری از دیدنی های منحصر به فرد آن كه فقط در این كشور می توان دید.

بوتان

بوتان
بوتان” كشوری در جنوب آسیا و در همسایگی”چین” و هندوستان” قرار گرفته است. كشور “بوتان” كشوری فقیر ولی پر جاذبه می باشد. این كشور زیبا و طبیعت محور در سال های اخیر مهد گردشگرانی از سراسر دنیا بوده است. مناطق طبیعی و تاریخی بسیار و همچنین ارزش پایین پول محلی آن، شرایط سفر را برای گردشگران بسیار آسان كرده است. از زیبا ترین نقاط گردشگری آن می توان به شهر زیبای “تیمفو” پایتخت این كشور اشاره كرد. شهر “پارو” در غرب این كشور از دیگر مناطق زیبای گردشگری و طبیعی این منطقه می باشد. بنای زیبای “لانه ببر” كه از قرن 17 بر جای مانده نیز از زیباترین و پر طرفدارترین مناطق این كشور می باشد.

اندونزی
اندوزی

“اندونزی” پنجمین مقصد ارزان گردشگری در سال 2017 شناخته شده است. مجموعه ای از جزایر زیبا و رویایی در كنار هم جمع شده و كشور “اندونزی” را تشكیل داده است. جزایری با آب و هوای ناب و جنگل های دست نخورده كه زیستگاه حیوانات متنوعی در دل خود می باشد. استان های بسیاری در این كشور گرد هم جمع شده اند كه هر كدام مجموعه ای از جزایر را در بر می گیرند. از معروف ترین مناطق این كشور زیبا می توان به “بالی” و جاكارتا” اشاره كرد. اگر دوست دارید انسان هایی همانند انسان های اولیه را از نزدیك ببینید حتما به دره “بالیم” سری بزنید. “بوروبودور” از بزرگترین معابد بودائیان جهان در استان”جاوه” قرار دارد. پارك بین المللی” برمبو-تنگر-سمرو” از زیبا ترین نقاط طبیعی جهان در فراز آتش فشان های بلند و فعال دنیا می باشد. از زیبا ترین جزایر این كشور می توان به جزیره”یوناكن” اشاره كرد. جزیره ای با آب و هوایی مطبوع و سواحل زیبا كه مهد غواصی این كشور می باشد.

الجزایر
الجزاير

“الجزایر” از كشور های شمال افریقا و كشوری مسلمان نشین با جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار كه جزء 10 كشور ارزان قیمت جهان قرار گرفته است. از دیدنی های این كشور زیبا می توان به شهر “اورن” شهری كه در موسیقی و تاتر شهره است اشاره كرد. “الجزیره” از مدرن ترین شهر های “الجزایر” می باشد. شهری پر از مساجد با شكوه كه گاهی این شهر را پایتخت مساجد جهان نیز نام گذاری می كنند. “ژانت” از جمله شهرهای كوهستانی و ساحلی این كشور است كه محلی مناسب برای گذراندن ساعاتی خوش برای گردشگران می باشد.

مالزی
مالزی

همانند دیگر كشور های آسیایی كشور “مالزی” نیز دنیایی متفاوت از طبیعت و شهرهای مدرن در كنار یكدیگر می باشد. كشور مالزی از مناطق آرام و مهد جزایر خوش آب و هوا می باشد. وجود جاذبه های بسیار و كم نظیر این كشور رویایی باعث شده كه در بین سه كشور پر طرفدار و پر گردشگر و ارزان دنیا قرار گیرد. “جزیره پانگكورلوت” از مناطق بكر طبیعی این كشور و در میان نخل های سر به فلك كشیده محلی برای استراحت و آرام گرفتن در دل طبیعت می باشد. دوستداران تاریخ و مذهب حتما برای دیدن معبد زیبای “سری ماهاماریان” چشم انتظاری می كنند. معبدی كم نظیر كه قدیمی ترین معبد این كشور می باشد. در “كوالالامپور” باغی زیبا به نام “باغ های دریاچه” وجود دارد كه از بزرگی و زیبایی بی شباهت به جنگلی وسیع نمی باشد.”كوالا كنگسر” از كاخ های پادشاهی به جای مانده در میان باغ ها و طبیعت زیبای اطراف خود می باشد. “مسجد ملی” و “مسجد پوترا” از برترین مساجد این كشور و حتی دنیا می باشد. هزینه های مقرون و به صرفه در كنار جاذبه های بی شمار این كشور، توانسته این كشور را از پر گردشگرترین مناطق قاره آسیا قرار دهد.

مصر
مصر
“مصر” دومین كشوری است كه سالانه گردشگرانی از همه نقاط جهان را در دل خود جای می دهد. مصر كشوری كهن با تاریخی سرشار از اتفاقات كوچك وبزرگ می باشد. كشوری كه تمام تمدن های كهن جهان بی ارتباط به آن نبوده و كاملا شناخته شده می باشد. معرفی مناطق گردشگری و دیدنی این كشور آفریقایی نیاز به مقاله ای جامع و كامل دارد. ما در این مقاله به صورت كلی به برخی از جاذبه های این كشور زیبا اشاره می كنیم. در نزدیكی”قاهره” گورستانی قدیمی كه نمادی از “مصر” می باشد قرار گرفته است. گورستانی به نام”جیزه” كه اهرام معروف مصر و همچنین مجسمه “ابوالهول” در آن قرار گرفته اند.
“قاهره” شهری است كه در كنار رود “نیل” قرار گرفته است. این شهر متمدن و تاریخی در كنار پایتخت باستانی مصر”ممفیس” قرار دارد. تفریحگاهی كم نظیر در منطقه ای به نام “شرم الشیخ” واقع شده است. كه یكی از خوش آب و هواترین سواحل كشور پهناور “مصر” می باشد. یكی از شهرهای پر طرفدار مصر شهر تاریخی و كهن “اسكندریه” می باشد كه قطعا محل اقامتی رویایی برای گردشگران خواهد بود. مناطق گردشگری دیگری در این كشور تاریخی از جمله: دهب، واحه سیوا، دشهور، اسوان و اقصر قرار داشته كه فقط با سفر این كشور می توان زیبایی های آن ها درك كرد.
ایران
جمهوری اسلامی ايران
در میان بهترین و زیباترین مناطق گردشگری جهان در رتبه اول كشور “ایران” قرار گرفته است. البته فراموش نكنیم كه این رتبه بندی بر مبنای ارزان ترین مناطق گردشگری جهان بوده است. قرار گرفتن كشور ایران” در این رتبه نشانگر زیبایی، تمدن، امنیت، و فرهنگ بالای این كشور می باشد. همان گونه كه در مقالات و سفرنامه های مختلف دیده و خوانده ایم، در رابطه با جاذبه های كشور ایران به سادگی نمی توان آن ها را نام برد. نیاز به مقالات كاملا تخصصی و پر باری می باشد. كشور ایران به ویژه در سال های اخیر مقصدی برای گردشگران و جهانگردان بسیاری شده است. از لحاظ طبیعت و فرهنگ وتاریخ كم نظیر و از نظر امنیت و آرامش بی بدیل بوده و می باشد. چه بهتر كه قبل از تصمیم بگیری برای سفر كردن به مناطق مختلف دنیا در مرحله اول از دیدنی های كم نظیر كشور خود دیدن كرده و لحظات خوشی را در دل این زیبایی ها سپری كنیم.

چگونه اجرای تصمیمات جدیدمان در سال نو را حتی با وجود سفر ادامه دهیم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر