لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> جاهای دیدنی مالزی
جاهای دیدنی مالزی

جاهای دیدنی مالزی

مالزی به انگلیسیMalaysia است. کشوری با جاذبه های گوناگون گردشگری که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. مقصدی متفاوت با انبوهی از جنگل های شهری، سواحل بکر، پارک های ملی، حیات وحش، تفریحات آبی، معابد گوناگون، مردمی خونگرم و مهمان نواز، آداب و رسومی متفاوت، مراکز خرید شیک و جاذبه هایی که هر فرد با هر سلیقه ای را خرسند می کند.
زبان رسمی این کشور مالایی است. اختلاف ساعت بین ایران و مالزی چهار ساعت و سی دقیقه است در واقع مالزی از ایران جلوتر است. مدت زمان پرواز بین تهران تا کوالالامپور پایتخت مالزی چیزی حدود 7 یا 8 ساعت است. واحد پول این کشور رینگیت می باشد. که آن را با RM نمایش می دهند. با دلار امروز 1 رینگیت مالزی معادل 10164 ریال است. اسکناس های رایج در مالزی 100، 50، 20،10، 5، 2 و 1 رینگیتی است. فاصله فرودگاه کوالالامپور تا شهر تقریباً یک ساعت است. این کشور که عمده ساکنین آن مسلمان هستند، سهم زیادی در جذب توریست خارجی و رزرو هتل دارد. به همین دلیل امکانات ویژه ای برای گردشگران خود در نظر گرفته است. به عنوان مثال اتوبوس های توریستی در سطح شهر وجود دارند که برخی از مناطق دیدنی شهر را به گردشگران نشان می دهند. معمولاً این اتوبوس ها از ساعت 9 صبح تا 8 شب در شهر وجود دارند. و راهنمایی هم برای اطلاع از ایستگاه های اتوبوس وجود دارد. توصیه می شود برای کاهش هزینه های سفر و بهره مندی از امکانات بیشتر برای سفر به مالزی تور مناسبی پیدا کنید.
دیدنی های مالزی
آکواریوم بینظیر کی ال سی سی که در سالن همایش های کوالالامپور قرار دارد. این آکواریوم بزرگ ترین آکواریوم دنیا به شمار می رود. ساعت کاری آن از 10 صبح تا 8 شب می باشد. لذت حرکت کردن در تونلی که اطراف شما گونه های مختلف آبزیان شامل لاک پشت، ماهی های عظیم الجثه، مارماهی، عروس دریایی، اسب آبی و انواع ماهی های زیبا و یا حتی کشنده می چرخند، هیجانی وصف نشدنی به انسان می دهد. حتی می توان پا را فراتر گذاشت و لذت و ترس غواصی در کنار کوسه ها را نیز تجربه کرد. این آکواریوم بخش های مختلفی که شامل زیستگاه های انواع موجودات آبزی است را به نمایش می گذارد.

جزایر و سواحل رویایی مالزی

مالزی را با جزایر دیدنی و سواحل خیره کننده آن می شناسند. جزایری با آب های کاملا شفاف و صخره های رنگارنگ مرجانی که بهترین مکان برای غواصی و تفریحات آبی است. بسته به نوع علاقه ای که گردشگران دارند می توانند جزیره مورد علاقه خود را از بین این جزایر کوچک و بزرگ انتخاب کرده و به آن سفر کنند.

لنکاوی

جزیره افسانه ای لنکاوی: که می توان آن را شناخته شده ترین جزیره مالزی دانست. کامل ترین کلکسیون جاذبه های گردشگری را می توان در آن یافت. لنکاوی نزدیک مرز تایلند است و تفریحات آن انقدر فراوانند که هر طیفی از گردشگر را مجذوب خود می کند.
مالزی
جزیره پرهنتیان
: این جزیره مناسب افرادی است که تمایلی به صرف هزینه های فراوان ندارند. سفری اقتصادی با اقامتی ارزان در کنار زیبایی های ساحل و جنگل های مالزی.

مسجد کریستال ماسک مالزی
ادامه مطلب

جزیره تیومان: در جنوب شرقی مالزی است. این جزیره با حفظ آثار طبیعی خود از پیشرفته ترین جزایر مالزی است. با آبشار ها و جنگل ها و حیات وحشی متنوع.
ریدانگ
جزیره ریدانگ
: پرطرفدارترین جزیزه شرق مالزی با تفریحات آبی فراوان و مسیرهای زیبا برای پیاده روی در درون جنگل.
مالزی
جزیره مابول: با آبی فیروزه ای رنگ. این جزیره را از بهترین مکان ها برای غواصی کردن در کف دریا می شناسند. اقامتگاه های بوم گردی و کلبه های گلی نیز در این جزیره وجود دارند.

جزیره افسانه ای سیپادان: برای غواصی حرفه ای با گونه های زیادی از موجودات آبزی.
1683381009 734 جاهای دیدنی مالزی
جزیره کوچک و خصوصی تنگول: که این جزیره در آغاز مسکونی نبوده ولی در حال حاضر دارای تعدادی هتل است. اینجا مقصد ماهیگیران و غواصان به شمار می رود.
1683373960 598 10 مکان برتر گردشگری در مالزی
جزیره پنانگ: این جزیره در تنگه مالاکا که محل اتصال چین به اقیانوس هند است قرار دارد و مرکز تجاری بسیار با اهمیتی به شمار می رود. این جزیره رنگارنگ سرشار از جاذبه های تاریخی، معابد گوناگون، جاذبه های فرهنگی در کنار ساحلی رویایی است.
1683381009 114 جاهای دیدنی مالزی
جزیره کاپاس یا جزیره پنبه ای، این جزیره مورد علاقه غواصان است.

جزیره پانگکور: نزدیک ترین جزیره به شهر کوالالامپور است، دارای سواحلی بسیار آرام و دل انگیز است که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند.

منطقه حفاظت شده Semenggoh
این زیستگاه حیات وحش در شهر کوچینگ مالزی قرار دارد. اوران گوتان های نیمه وحشی در این ذخیره گاه زندگی می کنند. اورانگوتان هایی که نجات یافته اند یا والدین خود را از دست داده اند در اینجا نگهداری می شوند. البته در حدی آموزش دیده شده اند که به انسان حمله نکنند. پرندگانی که بومی مالزی هتسند نیز در اینجا نگهداری می شوند. برای کسانی که به حیات وحش علاقه مند هستند بازدید کاز این منطقه حفاظت شده خاطره انگیز خواهد بود.
برج دوقلو پتروناس
برج های دوقلو پتروناس
این برج ها با 452 متر ارتفاع از بلندترین آسمان خراش های دنیا به شمار می روند. که نزدیک کی ال سی سی قرار دارند. هر برج 88 طبقه دارد و توسط مرکز خرید سوریا به هم متصل شده اند. البته یک پل به ارتفاع 175 متر از سطح زمین هم طبقه 41 و 42 را به هم وصل می کند. این برج ها بلندترین برج های دوقلوی جهان به شمار می روند. موزه ای دیدنی از آثار هنری در این برج ها وجود دارد که بسیار مورد توجه است. و درون آن انواع برندها نمایندگی دارند البته برای خرید به دلیل گرانی اجناس مکان مناسبی به شمار نمی روند. برای بازدید از این برج ها باید بلیط تهیه کنید و ساعت بازدید آن ها از 9 صبح تا 9 شب می باشد. البته به غیر از روزهای تعطیل رسمی مالزی.
مالزی
پوترا جایا (شهر الکترونیکی)
این شهر که اکنون پایتخت جدید اداری و دولتی با جدیدترین امکانات مخابراتی مالزی است، در حدود 20 کیلومتری فرودگاه کوالالامپور قرار دارد. کوالالامپور پایتخت تجاری و مالی مالزی است. حمل و نقل به این شهر از طریق اتوبوس های شهری امکان پذیر است. اما ساعت های خاصی برای رفت و آمد این اتوبوس ها در نظر گرفته شده است. این اتوبوس ها جمعه ها ساعت 3 و سایر روزها ساعت 11 و 3 به مقصد این شهر حرکت می کنند. برای بازدید از این شهر باید از قبل بلیط تهیه کنید. شهر بسیار قشنگی که در آن پل خاجو نیز مدل سازی شده است. انواع گلخانه ها، باغ های گیاه شناسی و معابد در آن وجود دارند.
خیابان معروف بوکیت بینتانگ که در آن انواع مرکز خریدهای لوکس و پاساژهای مختلف وجود دارد. این خیابان معروف ترین خیابان کوالالامپور است.
مالزی
کولمار تروپیکال
یک دهکده فرانسوی است به همراه یک باغ ژاپنی و یکی از جاذبه های دیدنی مالزی به شمار می رود.لازم به ذکر است که در صورت امکان بلیط های بازدید از این مکان را از قبل تهیه کنید زیرا در آن ساعت دلخواه بازدید ذکر شده است. تهیه بلیط از قبل امکان انتخاب ساعت بازدید و رزرو اتوبوس را به مسافران می دهد.
مالزی
پارک آبی سان وی لاگون
یکی از هیجان انگیزترین تفریحات در سفر به مالزی رفتن به این پارک آبی است. در محوطه پارک باغ وحش و شهر بازی و پل معلق و تونل وحشت نیز وجود دارد.

معبد بهشت و جهنم مالزی
ادامه مطلب

اطلاعات کلی
از آنجا که زبان دوم کشور مالزی انگلیسی است برای گردشگران هیچ مشکلی ایجاد نمی شود زیرا حتی دستفروشان خیابان نیز می توانند تا حدودی انگلیسی صحبت کنند. در مورد غذا نیز به راحتی می توانید غذاهای سرتاسر جهان را از حلال و غیرحلال در این کشور پیدا کنید. مالزی را بهشت غذاهای آسیایی می خوانند. آب و هوای مالزی گرم و تابستانی است. البته گاهی باران های شدید و بادهای موسمی دمای هوا را تعدیل می کند. در بخش های کوهستانی آب و هوا خنک و بهاری است.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر