لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> نگاهی به عادت های آلمانی
عادات های آلمانی

نگاهی به عادت های آلمانی

در بخش دیگری از مجموعه مطالب وب سایت ما با موضوع چگونه در خارج از كشور رفتار كنیم، سری به گذشته ها خواهیم زد و نكات و ترفندهایی را در رابطه با چگونگی همرنگ شدن با مردمان آلمانی برای شما بازگو خواهیم كرد. و در صورتی كه احساس نگرانی داشتید، این را بدانید كه پوشیدن شلوار های چرمی آلمانی، جزء موارد ضروری نیست.

سر وقت (در مكان مورد نظر) حضور داشته باشید

وقت شناس بودن كلید اصلی است، پس سعی كنید دیر به مكان مورد نظر نرسید. (برنامه از قبل تعیین شده را) در دقیقه آخر لغو نكنید – به محض اینكه فهمیدید كه نمی توانید سر وقت به قرار برسید، تماس بگیرید و البته توضیح (خیلی) خوبی را هم آماده داشته باشید.

نارگیل های آلمانی

آلمانی ها در مقایسه با امریكائی ها خیلی علاقه ای به گپ و گفت های كوتاه و مختصر ندارند. یك بار در مطلبی خوانده بودم كه آلمانی ها شبیه به نارگیل هستند: سخت می شكنند، اما در داخلشان، دارای روحی لطیف و شیرین هستند. اگر دیدید كه ساكت و كم حرف هستند، دلگیر نشوید: این مسئله به آنها مربوط است، نه به شما. و به تدریج با شما گرم و صمیمی می شوند.

نجات جهان به سبك آلمانی ها

آلمانی ها بحث بازیافت را خیلی جدی می گیرند – و البته خودشان در این زمینه فوق العاده هستند! در این كشور از همه انتظار می رود كه سهم خود را به انجام برسانند، بنابراین انواع سطل ها را در رنگ های مختلف مشاهده می كنید – هر رنگ هم نمایانگر ماده ای به خصوص است (پلاستیك، مقوا و …) و شما مجبور هستید كه زباله خود را طبق رنگ ها جداسازی نمایید.

من آنجا چه كار كردم؟

در این كشور بایستی از كلمات دوو و زی استفاده كرد – قالب رسمی و غیر رسمی بیان كلمه شما (تو) – و این ممكن است كمی شما را سردرگم نماید. شما هرگز یك افسر پلیس را به همان شكلی كه دوستتان را خطاب می كنید، خطاب نخواهید كرد. زی (و در ادامه نام خانوادگی آنها) برای كسانی كه در جایگاه قدرت بوده و سن بیشتری دارند و هنوز اجازه استفاده از كلمه دوو (و در ادامه نام كوچك آنها) را نداده اند،‌ مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال،‌ برای مورد خطاب قرار دادن پدر و مادر دوستتان یا همسایه جدیدتان، از زی استفاده خواهید كرد (فرا میشل زی… ). دوستان، اعضای خانواده، افراد جوان و بچه ها با دوو همراه با نام كوچك خطاب می گردند (ایزابل دوو). این موضوع به صورت تئوریك، خیلی ساده است. اما در زندگی واقعی در آلمان، بسیار سخت است: گاهی اوقات، در صورتی كه كسی را با زی به جای دوو خطاب كنید، ناراحت می شود و برعكس. بنابراین همیشه تا می توانید دوستانه رفتار كنید و از لحن به طور مناسب استفاده نمایید، به این ترتیب در صورت بروز اشتباهات ناخواسته و تصادفی، مشكل خاصی برایتان پیش نخواهد آمد.

از زی تا دوو

می توانید عنوان دوو را خودتان “كسب كنید” – فقط صمیمانه و دوستانه رفتار كنید و صبور باشید. احتمالاً به تدریج رئیس و پدر و مادر دوستانتان (البته افسر پلیس نه) به شما اجازه خواهند داد كه عنوان دوو را همراه با نام خانوادگی آنها به كار ببرید. این زمانی اتفاق خواهد افتاد كه از شما خیلی خوششان بیاید.

انعام را نگه دارید

در آلمان، پاداش با كلمه ترینكگلد بیان می شود. و این دقیقاً یعنی: می توانید از پول برای نوشیدن استفاده نمایید، چون كه انتظاری از شما برای پرداخت انعام نیست. مردم اغلب اوقات، مبلغ قابل پرداخت را به یك مبلغ رُند تغییر می دهند، ‌اما انعام معمولاً در داخل مبلغ پرداختی وجود دارد.

منظور خود را با دادن گل بیان كنید

حتی گل ها هم در كشور آلمان از قوانین مشخصی پیروی می كنند: گل ها همیشه به تعداد فرد داده می شوند، البته سیزده از این قاعده مستثنی است. گل رز قرمز نمادی برای عشق و بیان تمایلات عاشقانه است، از سوی دیگر گل میخك بیانگر سوگواری و عزاداری است و گل زنبق و سوسن سفید و داوودی معمولاً در مراسم های تشییع جنازه و خاكسپاری مورد استفاده قرار می گیرند.

پیشنهاد رزرو:

  • با رزرو هتل بلوط تهران، با هزینه ای مناسب قدم در پایتخت بگذارید و از انواع موزه های این شهر بازدیدی به عمل بیاورید.
  • رزرو هتل های كرمان و سفر به این شهر باستانی،‌ امكان آشنایی شما با مكان های جذاب تاریخی ایران مانند گنبد جبلیه و قلعه دختر را فراهم می آورد.
5/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر