لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> آيا به دنبال سبك فوق العاده معماری امريكائی هستيد؟
آيا به دنبال سبك فوق العاده معماری امريكائی هستيد؟

آيا به دنبال سبك فوق العاده معماری امريكائی هستيد؟

ایالات متحده به عنوان سومین كشور جهان از نظر وسعت با پهنائی حدود 2600 و درازائی معادل 1500 مایل، از لحاظ تنوع فرهنگی و جغرافیائی از بسیاری از كشورهای هم وسعت و یا بزرگتر از خود در رده بالاتری قرار دارد.
درحالیكه وسعت و تنوع موجود در این كشور از نظر دیدن و تجربه كردن بسیاری از مسائل جدید، منجر به كسب جایگاه برتر برای این كشور گردیده، اما بخش دیگری نیز برای توجه وجود دارد – به خصوص زمانیكه نوبت به بازدید و دیدار از بهترین ساختمان های كشور و شاهكارهای حوزه معماری در این كشور می رسد. غیر از اینكه مكان ها و نقاط بسیار زیادی برای دیدن وجود دارند، دانستن اینكه نقطه شروع برنامه سفر از كجا باشد به نظر غافلگیر كننده می رسد. بنابراین با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر كنید. با این حال خبر خوب برای كسانی كه علاقه مند به دیدن آسمان خراش،‌ بناهای تاریخی عظیم و سازه های فوق العاده هستند، این است كه بخش بزرگی از نمادین ترین ساختمان های امریكا در هر چهار شهر بزرگ آن یافت می شوند. برای اینكه با تعدادی از بهترین ها در كمترین زمان ممكن آشنا شوید، ادامه مطلب را مطالعه نمائید.

skyscrapers
از آسمان خراش ها و دیگر جاذبه ها در شهر منهتن دیدن كنید

برای دیدن فوق العاده ترین ساختمان های جهان هیچ جائی بهتر از شهر نیویورك نیست. فقط در میدتاون می توانید برجسته ترین شاهكارهای معماری را كه ساختمان امپایر استیت، ساختمان كریسلر، كتابخانه عمومی نیویورك، كلیسای جامع سِینت پاتریك، ترمینال گراند سنترال، والدورف آستوریا و سالن كارنگی از آن جمله هستند، از نزدیك مشاهده نمائید. ساختمان امپایر استیت كه در سال 1931 ساخت آن به اتمام رسید، یك شاهكار هنری است كه توسط شرو، لام و هارمون طراحی گردیده اند. قیمت بلیط آن برای بازدید از بخش فضای باز در طبقه 86 یا بخش سرپوشیده در طبقه 102 برای افراد بزرگسال از 37 دلار شروع می شود. در بخش شمال شرقی می توانید از موزه هنری متروپولیتان دیدن كنید؛ در بخش شمال غربی می توانید بازدیدی از موزه هوا فضای رز سنتر داشته باشید و در بخش جنوبی جزیره با ساختمان مشهور فلاتیرون و پل تاریخی بروكلین روبه رو خواهید گردید.

skyscrapers

در شهر نیویورك هم كمّیت وجود دارد و هم كیفیت.
در واشنگتن دی. سی. انتظار مواجهه با عجائب مختلف را داشته باشید اگرچه نیویورك كه مملو از آثار مختلف است، به شكلی قابل فهم منزلگاه بیشتر آثار معماری است، اما واشنگتن دی. سی. مركز ساختمان ها و بناهای تاریخی نمادین و برتر در یك منطقه پرتراكم است. به عنوان مثال، شما می توانید 4 بنای تاریخی زیر را در انتهای غربی مركز تجاری نشنال و با فاصله هایی كم از یكدیگر بیابید: بنای یادبود لینكلن، بنای یادبود ویتنام، بنای یادبود جفرسون و بنای تاریخی واشنگتن.

skyscrapers

كاخ سفید از بنای تاریخی واشنگتن قابل مشاهده است. این كاخ كه توسط طراح ایرلندی جیمز هوبان طراحی گشته، حدود 55000 فوت مربع مساحت دارد. تورهای گردشگری خود هدایت شونده در داخل كاخ سفید، رایگان هستند اما می بایست از طریق یكی از اعضاء كنگره و یا سفارت مناسب در واشنگتن دی. سی. (برای بازدیدكنندگان بین المللی) برای این نوع تور گردشگری درخواست رسمی ارسال شود. در انتهای شرقی مركز خرید، ساختمان كپیتول، ساختمان دادگاه عالی و كتابخانه كنگره را می توانید پیدا كنید. همانند كاخ سفید، ساختمان نئوكلاسیك كپیتول برای اولین بار در سال 1800 اشغال گردید. ورود به ساختمان اداری این مجموعه با وسعت چهار هكتار آزاد و رایگان است اما برای افرادی كه در قالب تور گردشگری وارد می شوند، ارائه گذرنامه پیش از ورود الزامی است.

زمانیكه در شهر هستید، اطمینان حاصل نمائید كه مسیری 20 دقیقه ای را با خودرو به سمت شمال بروید تا بتوانید از كلیسای جامع و ملی واشنگتن دیدن كنید، كلیسائی كه دومین كلیسای بزرگ كشور ایالات متحده است.
skyscrapers

شهر شیكاگو را برای تفریح بر روی آب در اولویت قرار دهید
شیكاگو به خاطر معماری كه دارد، دارای شهرت جهانی است و حیرت انگیزترین راه برای دیدن بسیاری از بخش های آن، استفاده از كشتی های تفریحی و سفری 90 دقیقه ای در درون شهر از مسیر رودخانه است. این موضوع دلیل خوبی دارد. این تور تفریحی كه توسط موسسه معماری شیكاگو اجرا می گردد، اطلاعات جمع آوری شده از اساتید این حوزه را در رابطه با بیش از 50 ساختمان معروف و برجسته ارائه نموده و قیمت بلیط آن حدود 50 دلار است.
به عبارتی دیگر این بهترین روش برای دیدن تمام زیبایی های منطقه در یك مرحله و به صورت یك جا است. شهر شیكاگو پر است از ساختمان های برجسته كه برج ویلیس (آكا سییرز)، برج تریبیون، مجتمع مونتگومری وارد و مركز جان هنكاك از آن جمله هستند. پس از اینكه سفرتان با كشتی تفریحی به پایان رسید، بازدیدی از موسسه هنری شیكاگو داشته باشید تا ساختمان فوق العاده و شاهكار آن و همچنین یكی از بزرگترین نمایشگاه های هنری كشور را از نزدیك دیده و همچنین با تندیس مشهور “كلاود گیت” در نزدیكی پارك میلنیوم آشنا شوید.

skyscrapers

در سان فرانسیسكو قلبتان جا می ماند
به خاطر هجوم بی سابقه مردم برای كشف طلا در سال 1849 كه همچنان تا به امروز به شكلی روحانی در نزدیكی شهرك فناوری سیلیكون وَلِی ادامه یافته، سان فرانسیسكو میزبان و منزلگاه برخی از شاهكارترین آثار معماری كشور ایالات متحده امریكا بوده است. و هیچ كدام از این آثار، بزرگتر از بنائی به نام دروازه طلایی نیست، پل معلق شگفت انگیزی كه از زمان احداث آن در سال 1937، همچنان به عنوان یكی از نمادهای اصلی ایالات متحده پابرجاست. برای دیدن چشم اندازهای دیدنی و خوش منظره آن، از ساحل بیكر یا كریسی فیلد در بخش جنوبی آن دیدن كنید.
با حركت به سمت مركز شهر، ترجیحاً با خودروی كابلی،‌ فراموش نكنید كه از هتل تاریخی و رو به تخریب فیرمونت (1907)، سالن ترایمفانت سیتی (1915) و یا هرم مثلثی شكل ترانسمریكا (1972) بازدیدی داشته باشید. به پایان آمد این دفتر اما حكایت همچنان باقیست؛ بازدید از استادیوم غول ها را مد نظر داشته باشید. چه طرفدار ورزش بیسبال باشید، چه نباشید، هم سازه و هم خود مجموعه ارزش یك بار دیدن از نزدیك را دارند. حقیقت آن است كه مناظر و چشم اندازهای پیش زمینه ای شهر سان فرانسیسكو بر زیبائی بسیاری از سازه ها و بناهای شهر می افزاید.

American architecture

مناطق قابل احترام و برجسته دیگر را نیز مد نظر داشته باشید

در حالیكه چهار شهر توضیح داده شده در بالا برای برنامه ریزی جهت بازدید از ساختمان ها و بناهای متعدد و شناخته شده جهانی كافی به نظر می رسند، اما برخی دیگر از بهترین بناهای معماری در بخش های دیگر ایالات متحده نیز پراكنده شده اند. به عنوان مثال در سِینت لوئیس، میزوری، گردشگران می توانند از دیدن بنای گِیت وِی آرك مشهور لذت ببرند، بنائی فولادی و خیره كننده كه توسط معمار معروف اِرو سارینن طراحی شده است.
Los Angeles, its Getty Center

در لس آنجلس گِتی سنتر و یونیون استیشن جزء بهترین نمونه ها هستند. در آشویل كالیفرنیای شمالی،‌ گردشگران می توانند بیش از 135000 فوت مربع را در بیلتمور استیت بپیمایند، منطقه ای كه بزرگترین و تأثیرگذارترین خانه شخصی در كشور ایالات متحده در آن قرار دارد. مانند دیگر بناها، این اماكن هم در كشور وجود دارند و همانند آنها بزرگ، برجسته و زیبا می باشند.

7 سازه ای که آینده شهر بوداپست را شکل خواهند داد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر