لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بهترین پیست ها و مجموعه های اسکی اختصاصی جهان
بهترین پیست ها و مجموعه های اسکی اختصاصی جهان

بهترین پیست ها و مجموعه های اسکی اختصاصی جهان

یک پیست اسکی را تصور کنید بدون تله کابین، جایی که می توانید تمام طول روز را در برف و یخ غلط بزنید و خوش بگذرانید. شما می توانید با هلی کوپتر به ارتفاعات بروید و سپس اسکی خود را از آنجا رو به پایین آغاز نمایید اما هر کسی نمی تواند چنین تجربه ای فراموش نشدنی داشته باشد. از این رو یک گزینه جایگزین هوشمندانه این است که عضو یک مجموعه اسکی اختصاصی شوید، درست مانند پیوستن به یک باشگاه گلف خصوصی. از این رو اگر قصد لذت بردن از اسکی در یک مجموعه خصوصی و خلوت را دارید هوشمندانه سفر کنید و با اجاره کردن و رزرو یکی از این مجموعه های اسکی که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد تجربه ای فراموش نشدنی را برای خود و خانواده رقم بزنید. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.
در مورد هزینه های اسکی در چنین مجموعه ای که قاعدتاً کم نیز نخواهید بود، می توانید با کاهش هزینه های جانبی و خودداری از ریخت و پاش، کمی از هزینه های کلی تان را کاهش دهید. اگر مشکل مالی ندارید و انتخاب خوبی نیز انجام داده اید، می توانید به لژ مجلل مجموعه اسکی بروید و هر کاری که دلتان خواست برای روزهای متوالی انجام دهید. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با 8 پیست و مجموعه اسکی خصوصی در جهان که در نوع خود بهترین هستند آشنا کنیم.
Yellowstone Club, Montana, USA

باشگاه اسکی یلو استون، مونتانا، ایالات متحده
این مجتمع اسکی به شخصیت های بسیار مشهور سیلیکون ولی مانند بیل گیتس اختصاص دارد. عضو شدن در این باشگاه اسکی در کوهستان راکی در مونتانا بدین معنی است که با اشخاصی مانند جاستین تیمبرلیک همراه می شوید. عضویت در این باشگاه محدود بوده و در ابتدا باید 400.000 دلار پرداخت کرد و پس از آن نیز به طور سالانه 41.500 دلار به عنوان حق عضویت دریافت خواهد شد اما این تنها شروط عضویت نیست. برای عضویت در این باشگاه باید املاک قابل توجهی داشته باشید که از آپارتمانی 3 میلیون دلاری تا مزرعه ای 25 میلیون دلاری می دواند متفاوت باشد.

اما وقتی که این ولخرجی ها را انجام دادید، تجربه ای فراموش نشدنی در زمینه اسکی با 18 تله کابین، بیش از 100 مسیر اسکی و یک مسیر اسکی دانهیل عمودی 2.700 فوتی را خواهید داشت. همچنین سالانه در این منطقه بیش از 300 اینچ (7.5 متر) برف نیز خواهد بارید. در یک فضای 2.700 هکتاری قابل اسکی حتی جاهایی برای تازه کاران عرصه اسکی نیز وجود دارد. فرودگاه بین المللی بوزمن یلواستون نیز فاصله زیادی از این مجموعه اسکی ندارد.
Cimarron Mountain Club, Colorado, USA

باشگاه اسکی کوهستان شیمارون، کلرادو، ایالات متحده

باشگاه اسکی کوهستان شیمارون می تواند تجربه خصوصی ترین اسکی جهان را پس از بازگشایی در دسامبر 2018 برای شما فراهم خواهد کرد. این مجموعه 1.750 هکتاری در کوهستان های سن خوآن تنها در اختیار 13 خانواده و مهمان های آنان خواهد بود. حق عضویت اولیه نزدیک به 2.3 میلیون دلار و پرداخت سالانه نیز 62.000 دلار خواهد بود. سپس به هر یک از خانواده ها یک زمین خصوصی برای ساخت کلبه تعلق خواهد گرفت، هر چند آن ها می توانند در یک لژ 6 خوابه یا یکی از 4 کلبه باشگاه نیز اقامت کنند. فضای اسکی موجود بیش از 1.000 هکتار است که در طول فضای کلی 2.5 مایلی متعلق به باشگاه در کوهستان شیمارون قرار گرفته است و علاوه بر آن 950 هکتار زمین عمومی نیز در اختیار اعضا برای اسکی کردن وجود دارد. پیست مسطح اسکی این باشگاه 60 مسیر اسکی متفاوت دارد و برای هر یک از اعضا 115 روز فرصت اسکی در سال را خواهند داشت. با توجه به اینکه این باشگاه تنها برای 36 نفر ساخته شده، هر عضو فضای قابل توجهی در اختیار دارد. دسترسی به این پیست اسکی از طریق هلی کوپتر یا جت های شخصی نیز از فرودگاه های کوچک محلی امکان پذیر است.
Eagle Point, Utah, USA

باشگاه اسکی Eagle Point، یوتا، ایالات متحده

این باشگاه اسکی که بین سالت لیک سیتی و لاس وگاس در جنوب یوتا قرار دارد یک مجتمع اسکی عمومی است که به باشگاهی نیمه خصوصی تغییر کاربری داده است. مقر اصلی این باشگاه در ارتفاع 9.100 پایی قرار داشه و سالانه بیش از 350 اینچ (8.75 متر) برف در آن می بارد و هفته ای 3 روز در اختیار اعضا قرار می گیرد. هزینه روزانه اسکی در این مجموعه 10.000 دلار است و به اشخاص یا گروه های تا 200 نفره نیز از ماه ژانویه تا آخر مارس در روزهای سه شنبه تا پنج شنبه اجاره داده می شود. در این مجموعه اسکی کلبه ها و خانه های لوکس و با تجهیزات کاملی نیز تعبیه شده است. هواپیماهای جت شخصی می توانند از شهرهای اطراف به فرودگاهی که در فاصله 22 مایلی این مجموعه قرار دارد پرواز کنند.
Silverton Mountain, Colorado, USA

باشگاه اسکی کوهستان سیلورتون، کلرادو، ایالات متحده

پیست اسکی کوهستان سیلورتون یک تله کابین دارد اما این شاهراه که به بهشتی کوهستانی ختم می شود یک تجربه خصوصی در پیستی به مساحت 1.819 هکتار را در اختیار اعضا قرار خواهد داد. یک فضای اسکی با هلی کوپتر به مساحت 29.000 هکتار دیگر نیز در برف های تازه وجود دارد. این پیست اسکی تنها در اختیار افراد حرفه ای قرار گرفته و سالانه 400 اینچ (10 متر) برف را به خود می بیند. از ماه دسامبر تا مارس در روزهای پنج شنبه تا یکشنبه تنها افراد کمی می توانند در این مجموعه اسکی حضور یابند. تمامی این کوهستان و پیست اسکی آن را می توانید با هزینه 9.990 دلار در روز نیز اجاره کنید. منطقه اسکی از ارتفاع 10.400 تا 12.300 پایی متغیر است و بیشترین ارتفاع اسکی برای افراد بسیار حرفه ای نیز به 13.487 می رسد که بالاترین ارتفاع اسکی در آمریکای شمالی به شمار می آید. فاصله این مجموعه از فرودگاه های دورانگو و مونت روز حدود یک ساعت با خودرو است.
Alpine Ski Club, Ontario, Canada

باشگاه اسکی آلپاین، اونتاریو، کانادا

مجموعه اسکی آلپاین اونتاریو از یک مرکز اسکی موقتی شکل گرفته توسط علاقمندان اسکی به یک باشگاه دائمی در سال 1960 تبدیل شد. این مجموعه اسکی اکنون 120 هکتار وسعت داشته و دارای 36 مسیر پروازی است که به وسیله 5 تله کابین تغذیه می شوند. در این مجموعه، ارتفاعات اسکی متفاوتی برای تازه کارها و افراد حرفه ای در نظر گرفته شده است. مجموعه اسکی آلپاین یکی از کوچک ترین باشگاه های اسکی خصوصی در این منطقه را دارد که در فاصله 100 مایلی و دو ساعته شمال تورنتو قرار دارد.
Temple Basin, South Island, New Zealand

باشگاه اسکی Temple Basin، سوث آیلند، نیوزیلند

نیوزیلند به خاطر باشگاه های اسکی بسیار کوچک و خصوصی اش که معمولاً مدیریت آن ها توسط خود اعضا صورت می گیرد شناخته می شود. این باشگاه ها معمولاً به روی عموم نیز باز هستند اما باشگاه اسکی هر کسی را نمی پذیرد. دسترسی به این مجموعه اسکی تنها با پای پیاده ممکن است به همین دلیل فضایی بسیار خصوصی در اختیار اعضا قرار خواهد داد. امکانات مدرن اسکی که در دیگر پیست های اسکی خصوصی جهان وجود دارد در این مجموعه اسکی یافت نمی شود اما برای هر اسکی باز با هر سطحی از تجربه و مهارت مکان های اسکی مناسبی یافت می شود. همچنین در این مرکز یک خوابگاه وجود دارد که شام، جای خواب و صبحانه در اختیار اعضا قرار می دهد. نزدیک ترین مکان به این پیست اسکی حدود دو ساعت رانندگی با آن فاصله داشت و پس از آن نیز بعد از 50 دقیقه پیاده روی به پایگاه اصلی مجموعه خواهید رسید.
HoliMont, New York, USA

مجموعه اسکی HoliMont، نیویورک، ایالات متحده

مجموعه اسکی HoliMont که مختصر شده عنوان « Holiday Mountain» است در سال 1960 افتتاح شد و اکنون بزرگ ترین مجموعه اسکی خصوصی در ایالات متحده به شمار می آید. در طول هفته عموم می توانند از این مجموعه استفاده کنند اما در روزهای تعطیل هفته تنها 4.000 عضو می توانند از 52 مسیر اسکی، 8 تله کابین و فضای 135 هکتاری قابل اسکی کردن آن استفاده نمایند. بالاترین ارتفاع این مجموعه اسکی 2.260 فوت است و هزینه اولیه برای عضویت در باشگاه اسکی آن 10.000 دلار و ماهانه 177 دلار است. رانندگی از شهر مجاور (الیکات وایل) در جنوب بوفالو ایالت نیویورک تا این مجموعه کمتر از یک ساعت است.
Powder Mountain, Utah, USA

مجموعه اسکی Powder Mountain، یوتا، ایالات متحده
این مجتمع اسکی که بین محلی ها با نام « Pow Mow» شناخته می شود یک پیست اسکی منحصربفرد و پر از برف است که در فاصله یک ساعته شهر ادن از سالت لیک سیتی در کوهستان های واساچ قرار دارد. درواقع این مجموعه اسکی خصوصی نیست و در اختیار عموم قرار می گیرد اما بلیط تله کابین ها به صورت روزانه تنها در اختیار 1.500 نفر قرار خواهد گرفت تا بیش از حد ازدحام ایجاد نشود. از کسانی که در این مجموعه حضور می یابند می توان به ریچارد برانسون موسس گروه صنعتی ویرجین گروپ و اریک اشمیت از آلفابت اشاره کرد. در حال حاضر 167 تله کابین دسترس اعضا به فضای اسکی 7.957 هکتاری را فراهم می کنند که به ازای هر اسکی باز بیشترین فضا در میان دیگر مجموعه های اسکی ایالات متحده را فراهم می سازد. فاصله این مجموعه از سالت لیک سیتی 55 مایل و از شهر اوگدن تنها 20 دقیقه سفر با ماشین است.

پیست یاس مارینا، غوغای هیولاهای فرمول یک در خاورمیانه
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر