لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 جاذبه گردشگری برتر مراکش
10 جاذبه گردشگری برتر مراکش

10 جاذبه گردشگری برتر مراکش

شهر مراکش که در طول تاریخ نیز یکی از پایتخت های اصلی امپراطوران کشور بوده است، اکنون مشهورترین شهر مراکش است که هر ساله با جذابیت مراکشی خود میلیون ها گردشگر را به کشور جذب می کند. این شهر زیبا در شمال آفریقا هر روز چیز جدیدی برای ارائه به گردشگران خارجی دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 جاذبه گردشگری برتر شهر مراکش آشنا کنیم. اگر شما هم می خواهید به یک شهر آفریقایی زیبا و منحصربفرد سفر کنید و قصد دارید هوشمندانه سفر کنید، با ادامه مطلب از ایران هتل آنلاین همراه باشید.
10- باغ های مناره
باغ های مناره از محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر مراکش، هم برای محلی ها و هم گردشگران خارجی، به شمار می آید زیرا بهترین مکان برای فرار از گرمای طاقت فرسای شهر در فصل تابستان است. هدف اصلی از ساخت این باغ ها در قرن دوازدهم میلادی فراهم کردن مکانی برای مردم شهر به منظور کاستن از اضطراب و فرار از گرما و البته کاشت دانه های خوراکی و گیاهان بوده است. در اطراف یک دریاچه بزرگ که از طریق کانال های آب تغذیه می شود، باغ های کوچکی ساخته شده اند که در آن ها از درخت های خرما و زیتون گرفته تا درختان میوه های مختلف کاشته شده است، به همین دلیل همواره با تعدادی میوه چین و هرس کار در این باغ ها روبرو خواهید شد. بهترین مکان برای تماشای این باغچه ها از کوشک عمارت است که روزگاری محل سکونت سلطان و خانواده اش بوده و بر استخر موجود در باغ مشرف است.
9- مقبره سعدیان
Saadian Tombs
مقبره یا گورستان سعدیان به عنوان مکانی برای دفن پادشاهان و اشخاص سرشناس شهر مراکش در اواسط قرن شانزدهم ساخته شده است. آخرین باری که فردی در این مکان به خاک سپرده در سال 1792 بوده و پس از آن این مقبره شاهانه متروکه شد تا اینکه در سال 1917 بار دیگر کشف شده و مورد توجه قرار گرفت. این قبرستان از دو آرامگاه اصلی بزرگ تشکیل شده که 66 نفر در آن ها به خاک سپرده شده و 100 نفر دیگر را نیز در باغ های مجموعه به خاک سپرده اند که سنگ قبرهایشان را با کاشی های رنگارنگ پوشانده اند. سازه های این قبرستان در برخی نقاط بسیار ساده و در برخی نقاط به شدت تزیین شده و مجلل هستند.
8- قصر البادی
El Badi Palace
قصر البادی اگر چه امروزه خرابه ای بیش نیست اما روزگاری یک قصر بسیار مجلل و زیبا بود که هزینه ساخت آن از محل غرامت پرداخت شده توسط پرتغالی ها پس از شکست در نبرد سه پادشاه در اواسط قرن شانزدهم میلادی تامین شده است. در طول 25 سالی که صرف ساخت این قصر شد تنها از بهترین و گران قیمت ترین مصالح برای ساخت آن استفاده شده است. طلا و عقیق در بخش های اصلی این سازه به کار رفته و سلطان مراکش نیز شکر کشور را در قبال سنگ مرمر به ایتالیایی داد تا ستون های قصر را با آن ها کامل کند. قصر البادی 360 اتاق و چندین کوشک دارد. سلطان بعدی برای تامین مصالح و مبلمان مورد نیاز قصر خود، قصر البادی را تاراج کرد و به همین دلیل است که اکنون تنها خرابه ای از این قصر به جای مانده است.
7- مسجد قطوبیه
Koutoubia Mosque
مسجد قطوبیه نماد شهر مراکش است که روی بخش قدیمی شهر که در قسمت جنوب غربی آن است احاطه دارد. تاریخچه این مسجد به قرن دوازدهم میلادی باز می گردد و از دور نیز می توان آن را دید زیرا مناره اصلی آن 77 متر طول داشته و بزرگ ترین مسجد مراکش به شمار می آید. در حالی که در ایتالیای مجاور، همه راه ها به رم ختم می شوند در مراکش همه راه ها به این مسجد منتهی می شوند. در طول دوره اشغال مراکش توسط فرانسوی ها، این مسجد به عنوان مرکزی برای مدیریت راه های کشور مورد استفاده قرار می گرفت. مسجد سنگ قرمز 6 اتاق داشته که هر کدام روی دیگری قرار گرفته اند و طوری طراحی شده اند که مردم نتوانند از بالای مناره به درون حرمسرای سلطان دید داشته باشند. غیرمسلمان ها اجازه ورود به این مسجد را ندارند.
6- قصر باهیا
Bahia Palace
برای بهترین کارگران و هنرمندان مراکشی 60 سال طول کشید تا قصر باهیا را بسازند که در بخش قدیمی شهر مراکش قرار دارد. ترکیبی از یک خانه بزرگ و چندین خانه کوچک که به یک قصر تبدیل می شوند ارزش این همه سال صبر کردن را داشته است. این قصر که در قرن نوزدهم میلادی توسط وزیر اعظم مراکش ساخته شده به طور کامل از فرهنگ و معماری اسلامی و مراکشی تاثیر پذیرفته است و امروزه یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری کشور مراکش محسوب می شود. از آنجایی که این قصر یکی از ساختمان های دولتی و اداری کشور محسوب می شود تمامی اتاق های آن به روی عموم باز نیستند اما بخش هایی از این قصر به روی عموم باز شده که از آن میان می توان به حرمسرا و باغچه های قصر اشاره کرد.
بیشتر بخوانید:
5- باغ ماژورل
Jardin Majorelle
وقتی که پای استراحت کردن در مراکش شلوغ به میان بیاید، مسافران مشتاق و خسته به باغ ماژورِل می روند، واهه ای از گل های زیبا، فضای سبز خیره کننده و پاسیوهایی که مسافران می توانند در آن ها نشسته و آرامش را تجربه کنند. این باغ به یاد یک نقاش فرانسوی به نام ژاک ماژورل نامگذاری شده که پس از نقل مکان به مراکش، 40 سال از عمر خود را صرف ساخت آن کرد. این باغ از برخی دیدگاه ها باغ کوچکی به شمار می آید اما به طور ویژه با گیاهانی خاص و غریب، فواره ها و پیاده روهای سنگفرش شده تزیین شده است که هر یک با هدف یادآوری بخشی از زندگی و معماری مراکشی به بازدید کنندگان ساخته شده اند.
4- مدرسه بن یوسف
Ben Youssef Madrasa
مدرسه بن یوسف روزگاری یک دانشکده دینی بود که در آن تدریس قرآن صورت می گرفت. این مدرسه که روزگاری بزرگ ترین مرکز آموزش در شمال آفریقا بود بیش از 900 دانشجو را در خود جای می داد. این مدرسه در اطراف یک حیاط بزرگ ساخته شده و یک نمازخانه بسیار زیبا و بزرگ در قسمت پشتی آن قرار دارد. این مدرسه که اکنون دیگر بنایی قدیمی به شمار می آید با معماری متمایز خود شناخته می شود که همه را به یاد قصر الحمرا در اسپانیا می اندازد. حکاکی هایی به زبان عربی را می توان در سراسر این عمارت یافت و به اعتراف بازدید کنندگان کاشی های قرن چهاردهمی این عمارت ارزش دیدن را دارند.
3- بخش قدیمی شهر مراکش (مدینه)
Marrakech Medina
بخش قدیمی شهر مراکش که با نام مدینه شناخته می شود پر از راهروها و دالان ها تو در تو است که در آن مغازه های سنتی زیادی ساخته شده است. همچنین این بخش از شهر خانه های مراکشی موسوم به ریاض را در خود دارد که خانه هایی دارای حیاط داخلی هستند. بسیاری از پنجره های این عمارت متمایل به سمت تالار مرکزی داخلی آن قرار گرفته اند. این سبک معماری با توجه به این باور اسلامی بوده که مسلمانان نباید ثروت خود را در معرض دید عموم قرار دهند و همچنین پنجره ای نباشد که از طریق آن درون خانه دیده شود.
2- سوق ها یا بازارهای مراکش
Marrakech Souks
خرید کنندگان در بازارها یا سوق های مراکش تجربه تصویری باور نکردنی خواهند داشت. شهر مراکش 5 بازار اصلی دارد که هر کدام به یک محصول خاص تعلق دارند. یکی از این سوق ها محل خرید و فروش فرش و دیگری مخصوص صندل های چرمی مراکشی موسوم به بابوچه است. سوق دیگری به محصولات فلزی تعلق داشت و در دیگری انواع ادویه ها به فروش می رسد. بازار چهارم که با نام ملت یا یهود خانه شناخته می شود را نمی توان بازار دانست اما مکان بسیار خوبی برای خرید پارچه، محصولات آرایشی و وسایل خیاطی است. چانه زنی در این بازارها را فراموش نکنید.
1- میدان جامع الفناء
Djemaa el Fna

میدان جامع الفناء که در بخش قدیمی شهر مراکش واقع شده، مهم ترین میدان شهر و یکی از جاذبه های گردشگری اصلی آن به شمار می آید. در این میدان همچنین بازار بزرگی برپاست که مسافران می توانند در آن با آب پرتقال بخرند یا به تماشای افسون کردن مارها مشغول شوند. با نزدیک شدن به هنگام ظهر، مار بازها جای خود را به رقصنده ها و شعبده بازها می دهند که آن ها نیز در ادامه روز جایشان را به دکه های غذا فروشی خواهند داد. بازاری که مایحتاج روزانه را به فروش می رساند در یک طرف میدان و چند هتل در طرف دیگر آن قرار دارند. این بازار رنگارنگ شاید برای سینماروها بسیار آشنا باشد زیرا این میدان در بخشی از فیلم «مردی که زیاد می دانست» (The Man Who Knew Too Much) اثر آلفرد هیچکاک، به تصویر کشیده شده است.

تركیه | تا سال 2023، 100 میلیارد دلار درآمد ناشی از صنعت گردشگری
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر