لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> شهرهايی كه در آنها مردم بالاترين هزينه ها برای غذا و خريد صرف می کنند
شهرهايی كه در آنها مردم  بالاترين هزينه ها برای غذا و خريد صرف می کنند

شهرهايی كه در آنها مردم بالاترين هزينه ها برای غذا و خريد صرف می کنند

آیا می دانستید كه در برخی از شهرها،‌ مسافران بیش از یك سوم از بودجه خود را صرف خرید مواد غذایی می كنند – یا بیش از نیمی از بودجه خود را صرف خرید می نمایند؟ با مطالعه این مطلب، می توانید با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر كنید.

این یافته ها از گزارش جدیدی به نام “شاخص شهرهای گردشگری در جهان: زیاده روی و افراط” استخراج گردیده اند كه توسط شركت مستركارت انجام گرفته و وسیله ای برای كسب اطلاعات در مورد داده های عظیم پیرامون هزینه های گردشگران می باشد. گردشگران و جهانگردانی كه به دوبلین سفر می كنند،‌ 36 درصد از كل مخارج خود برای سفر را صرف غذا و نوشیدنی می نمایند، حال آنكه گردشگران در شهر بلومفونتنِ افریقای جنوبی، رقم عجیب و غریب 4/64 درصد از بودجه خود را صرف خرید می نمایند. اینها فقط دو مورد از ترسناك ترین اما گاهاً گیج كننده ترین ارقام و آمار چگونگی خرج كردن گردشگران در طول سفرشان می باشد.
غذا و نوشیدنی

گزارش مورد بحث لیستی از 10 شهر را كه در آنها گردشگران تقریباً یك سوم – و به طور مشخص، 9/30 تا 36 درصد – از كل هزینه های خود را صرف خوردن و نوشیدن می كنند را ارائه نموده است. تركیبی پیچیده موجود در این لیست به شكل نزولی از این قرار می باشند: دوبلین، استكهلم، بوگوتا، سائوپائولو، ریو، استانبول، آنتالیا، مالاگا، مونترال، پالما ده مایوركا، وین و لیزبون. در مقام مقایسه، گردشگران سفر كننده به شهرهای معروف دیگر رقمی معادل 9/12 درصد را صرف تهیه غذا و نوشیدنی می نمایند (سنگاپور). اما این آمار چه كاربردی برای ما دارند و به چه كاری می آیند؟
تنها توضیح برای این آمار ارزشمند این است كه در تمام این 10 كشور، هزینه هتل، حمل و نقل و سرگرمی نسبتاً پایین هستند، بنابراین هزینه های خورد و خوراك تقریباً سهم بالاتری نسبت به میانگین مخارج را به خود اختصاص داده اند. در انتهای پایین تر طیف، هزینه های غذا و نوشیدنی در لندن 6/17 درصد، در نیویورك 9/19 درصد و در توكیو 3/20 درصد می باشند كه احتمالاً انعكاس دهنده این حقیقت هستند كه هزینه های اقامت، حمل و نقل و سرگرمی در این شهرها بالاتر می باشند.

حداقل بخشی از هزینه های سفر در شهر پاریس، حدود 5/24 درصد، احتمالاً به خاطر وسواس های پاریسی در زمینه غذا و نوشیدنی و نیز هزینه های مربوطة بالاتر می باشد. هزینه های پایین تر غذا و نوشیدنی در سنگاپور كه حدود 9/12 درصد را به خود اختصاص می دهد، شاید انعكاس دهنده فراوانی غذاهای خوشمزه و به صرفه محلی است.
خرید
استکهلم

گردشگران در چهار شهر افریقای جنوبی – بلومفونتنِ، پولوكوان، ژوهانسبورگ و نلزپروت – نصف یا بیش تر بودجه خود را صرف خرید می كنند. آیا مردمی كه از افریقای جنوبی دیدن می كنند، الماس های زیادی خریداری می نمایند؟
تشخیص این موضوع كه علت اینكه بازدیدكنندگان از شهر ورشو 8/59 درصد از كل بودجه خود را صرف خرید می كنند و یا اینكه چرا گردشگران در شهر كپنهاگن، لندن، ادینبرگ، چیبا، سئول و اوساكا، 4/43 تا 4/49 درصد از مخارج خود را صرف این كار می نمایند، می تواند كمی فریب دهنده باشد. هزینه كردن در برخی از این شهرها احتمالاً در بخش های دیگر به صرفه می باشد (مانند هزینه های اقامت یا حمل و نقل)، و این باعث شده تا هزینه های خرید بخش بزرگتری از بودجه را به خود اختصاص دهد؛ دیگر شهرها ممكن است به طور ویژه مغازه ها، بازارها و بوتیك ها را در بر بگیرند.

در انتهای پایین نتایج این پژوهش، بازدیدكنندگان از شهر پاریس فقط 5/18 درصد از تمام مخارج خود را صرف خرید كردن نموده اند – و این موضوع كه تا حدی عجیب است، جایگاه پاریس را به عنوان مركزی جهانی برای مُد و سبك پوشش گران قیمت تثبیت كرده است. نیویورك، با داشتن آمار 1/21 درصد نیز كمی عجیب به نظر می رسد. اما در این شهرها باز هم می توان عنوان كرد كه مسافران مقدار قابل توجهی را صرف اقامت، حمل و نقل و غذا می نمایند.
حقیقت ماجرا
Bloemfontein

بخش های دیگر این گزارش بدون شك برای كسانی كه در زمینه مسافرت و گردشگری حرفه ای هستند، بسیار جالب توجه خواهد بود – مردم نگران تأمین غذا برای گردشگران و مسافران هستند. آمارها نشان دهنده مخارج كلی سالانه گردشگران، مخارج در زمینه غذا و نوشیدنی و مخارج برای خرید كردن می باشند.
اما برای بیشترین بخش، داده ها در مورد اینكه مسافران چه كاری انجام می دهند و برای چه چیزی هزینه صرف می كنند، زیاد به مصرف كنندگان ارتباط ندارد. آمارها ممكن است نشانه ای از ارتباطات هزینه ای و اینكه چقدر از بودجه تان را برای تخصیص به غذا و نوشیدنی نیاز دارید، ارائه دهند،‌ و ممكن است مكان هایی را نیز نشان دهند كه در آنها شما انتخاب می كنید كه به دنبال حراجی ها و یا مراكز با قیمت بالا برای خرید باشید، اما طبق تجارب من میزان پولی كه مردم صرف خرید می كنند بیشتر توسط اولویت بندی های خودشان تعیین می گردد تا اینكه بخواهند این را در نظر بگیرند كه گردشگران دیگر چه میزانی را صرف این موضوعات می نمایند.

مسجد-کلیسای جامع کوردوبا اروپا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر