لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> چگونه با فرزندان به سفرهای طولانی برویم
چگونه با فرزندان به سفرهای طولانی برویم

چگونه با فرزندان به سفرهای طولانی برویم

سفر کردن با فرزندان همیشه آسان نیست. مخصوصا در پروازهای طولانی یا هر مسیر طولانی مدتی با قطار یا خودرو. با این حال٬ با کمی آماده سازی٬ می توانید تا حد امکان آسان تر و هوشمندانه سفر کنید. با سایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

قدم ها

۱. مدارک حقوقی مناسب فرزندان خود را تهیه کنید
امروزه تمامی بچه ها برای سفرهای بین المللی٬ باید پاسپورت داشته باشند. حتی کودکان نوزاد و کودکان نوپا. مطمئن شوید که برای آن ها از ۴ الی ۶ هفته زودتر درخواست داده باشید تا پروسه ی آماده سازی مدارکشان طی شود. همه چیز را بارها چک کنید٬ چون بدترین دلیلی که می تواند باعث شود تا سفر شما لغو شود٬ آماده نشدن پاسپورت کودکتان به علت کمبود اطلاعات است. اگر برای مسافرت نیاز به پاسپورت ندارید٬ از گواهی تولد کودک خود کپی تهیه کنید. کودکان کمتر از دو سال را می توانید روی پای خود نگاه دارید. بعضی از فرودگاه ها گواهی تولد را چک نمی کنند ولی بعضی از آن ها چک می کنند. پس برای رعایت ایمنی٬ یک کپی از گواهی تولد فرزندتان به همراه داشته باشید. البته اگر پاسپورت دارید٬ نیازی به همراه داشتن گواهی تولد نیست و پاسپورت اطلاعات لازم برای احراز هویت را دارا می باشد.

۲. یک کوله پشتی پر از اسباب بازی به همراه داشته باشید
 Bring a backpack of toys and activities
کودکان دوست دارند مسئول باشند٬ پس به آن ها چیزی بدهید که مسئولیت آن را به عهده بگیرند. یک کوله پشتی ایده آل است٬ چون هم منسجم است٬ برعکس کیف که می تواند از دست شما سر بخورد و در آخر شما یک چیز کمتر (کوله پشتی) حمل می کنید؛ کوله پشتی را برای بچه ها زیاد سنگین نکنید. همه ی ایده های مورد علاقه ی خود را داخل کوله پشتی قرار دهید و از جمله این موارد پیشنهادی:

. کتاب ها. در طول روز هیچوقت زمان کافی برای کتاب خواندن برای کودکان فراهم نمی شود٬ پس از فرصت سفرهای طولانی مدت استفاده کنید. کتاب های مورد علاقه ی کودکتان را بردارید و برایشان بخوانید یا کتاب هایی که خواندنشان آسان است را بدهید تا خودشان بخوانند. دلیلی ندارد تا آن ها در کل سفر مشغول استفاده از وسایل الکترونیکی باشند. قوه ی تخیل آن ها را تا جایی که ممکن است با کتاب های خوب وسیع تر کنید.
. کتاب های رنگی . رنگ کردن کتاب ها می تواند حواس پرتی خوبی باشد و انرژی کمتری مصرف می کند.
. اسباب بازی های راحت برای بچه های کوچک. پتوی مورد علاقه یا خرس فرزند کوچکتان را به او بدهید. این ممکن است کمک کند تا برای مدت زمانی آرام باشند یا زمان خسته کننده ی سفر را برایشان راحت تر کند. سخت ترین کار برای سرگرم کردن بچه ها ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ی آخر سفر است. جایی که همه برای رسیدن به مقصد بی تابی می کنند. بازی محبوب با پتو برای کودکتان٬ بازی دالی است.

چرا باید سالی يك برنامه سفر با مادر خود داشته باشيم؟
ادامه مطلب

. دی وی دی ها و دی وی دی پلیرهای شخصی. یک لپتاپ که دی وی دی پلیر دارد٬ به خوبی یک دی وی دی پلیر شخصی کار می کند. با خود ست هدفون بیاورید ( در صورت امکان یک اپلیتر نیز بیاورید که در این صورت می توانید از دو ستا هدفون استفاده کنید) و این کار به این منظور است که زمانی که فرزند شما در حال تماشای برنامه ی محبوب خود است٬ مزاحم دیگران نشود. اگرچه٬ اگر با هواپیما سفر می کنید٬ می توانید در فضا صرفه جویی کنید و به سرگرمی های خود هواپیما تکیه کنید. مناسب برای سفر با خودرو.
. بازی های الکترونیکی. بازی های موبایل یا تبلت برای بچه های بزرگتر بسیار محبوب است و می تواند آن ها را برای چند ساعت ساکت نگه دارد.یک ست هدفون به همراه داشته باشید تا وقتی که فرزندتان در حال انجام بازی مورد علاقه اش هست٬ صدای بازی٬ مزاحم آسایش دیگران نشود. یک سفر طولانی با هواپیما یا خودرو می تواند زمان خوبی برای غافلگیر کردن فرزندتان با یک بازی جدید است.
. کتاب های برچسبی. کتاب های برچسبی که قابلیت استفاده ی مجدد دارند٬ برای بچه هایی که تازه به مدرسه می روند می تواند عالی باشد. می تواند کتاب هایی را که شخصیت های محبوب فرزندتان را دارد برایش تهیه کنید و چون قابلیت استفاده ی مجدد دارند٬ می توانید صحنه را از نو بسازید یا داستانی جدید درست کنید یا باهم ترکیب کنید.
.تخته ها. تخته های سوراخ دار برای بچه های همه سنین جذاب است: بچه های کوچک می توانند سوراخ ها را پر کنند٬ بچه های کمی بزرگتر می توانند الگوهای خاصی بسازند و بچه های بزرگتر می توانند با آن طرح بسازند. تخته های ریاضی برای کودکان بزرگتر از ۳ سال بسیار عالی است. بچه ها می توانند شکل ها و طرح هایی با نوارهای لاستیکی بسازند. تخته های مغناطیسی نیز برای ساختن صحنه ها بسیار مناسب هستند. برای کودکانتان بازی های تخته ای را بخرید و آن ها را سرگرم کنید. می توانید به آسانی از یک مغازه آن را خریداری کنید. این ها عالی هستند٬ چون همه ی قسمت ها به هم چسبیده اند و لازم نیست نگران گم شدن آن ها باشید. عمر این وسایل نیز زیاد است و برای کودکان نوپا و بچه های پیش دبستانی مناسب است.
. وانمود کنید در حال بازی هستید. بچه ها دوست دارن مانند افراد بالغ رفتار کنند و روش های انسان های بالغ برای بازی کردن را یاد می گیرند. با توجه به سن آن ها وسیله بردارید: برای نوزادان کلیدهای پلاستیکی بردارید و به بچه های پیش دبستانی کلیدهای واقعی بدهید. همچنین در نظر بگیرید:
. یک کیف پول با پول بازی و کارت ها
. یک دوربین
. یک نقشه
. یک قطب نما
. یک عروسک با پتو و یک بطری یا چیزهای ساده ی دیگر

۳. صندلی کودک را با خود به هواپیما بیاورید
Bring your car seat on the plane
یکی از راه های کنترل کردن یک کودک نوپا این است که صندلی آن ها را به داخل هواپیما بیاورید. بچه های کوچک در صندلی کودک خود که برایشان آشناست٬ بسیار بهتر رفتار می کنند٬ که این باعث خوشحالی همه می شود. آن ها می توانند به راحتی در صندلی خود استراحت کنند و به خواب بروند٬ چون برای آنها یادآور سفرهایی است که با ماشین انجام داده اند. از قبل با خط هوایی خود تماس بگیرید و چک کنید که آیا می توانید صندلی کودک را به داخل هواپیما بیاورید. صندلی بچه می تواند برای بچه های کوچک سرگرم کننده تر باشد و دیگر لازم نیست با خود اسباب بازی های زیادی را حمل کنید. یک آینه ی نشکن را به قسمت نرم صندلی و یک چرخ فرمان و کلیدها را به قسمت سخت صندلی متصل کنید ( هرچند که ممکن است این سمت نیز نرم باشد٬ بسته به نوع صندلی). اسباب بازی های مکیدنی نیز که روی سینی صندلی کودک قرار می گیرد نیز بسیار محبوب است (البته اگر صندلی کودک سینی داشته باشد).

. ۴ مورد سرگرم کننده را بر روی صندلی کودک متصل کنید٬ سپس مقداری رشته سیم یا ربان بیاورید و اسباب بازی های کوچک را به صندلی کودک متصل کنید. همچنین٬ بسیاری از شرکت های اسباب بازی فروشی اسباب بازی هایی می سازند که می توان آن ها را به صندلی کودک متصل کرد. عوض کردن اسباب بازی ها می تواند برای کودکان نوپا بسیار ارزشمند باشند.

۴. تفرقه بیانداز و حکومت کن. بچه ها را گم نکنید
 Divide and conquer
مخصوصا اگر بیش از یک بچه دارید باید بیشتر چشمتان به آن ها باشد. از قبل تصمیم بگیرید که کدام یکی از بچه ها مسئول دیگری است. این باعث می شود تا سوال فلانی کجاست؟ و جواب من فکر می کردم تو مراقبش هستی٬ در سفرتان حذف شود. ناسازگاری و گم کردن بچه ها راه خوبی برای شروع یک تعطیلات نیست.

۵. اقدامات پیشگیرانه ای در مقابل مشکلات گوش انجام دهید
Take precautions to guard against ear problems
برای نوزادان: برای آن ها چیزهای مکیدنی بیاورید و تا به تنظیم گوش های آن ها در طول پرواز٬ بخصوص در هنگام صعود و فرود کمک کند. وقتی یک کودک گوش درد داشته باشد٬ می تواند به کلی پرواز را نابود کند. چند ایده برای اجرا: بطری های آب یا آب میوه٬ پستانک٬ ژله ها ( این باعث کثیفی می شود ولی بچه ها آن را دوست دارند) یا غذاهای کودک. آن ها به راحتی در دهان آب می شوند و خطر خفگی ندارند ( اقدامات ایمنی را از قبل روی بسته ها بخوانید). از تنقلات کودکان استفاده کنید٬ تنقلات میوه ای ( این ها به سرعت در دهان حل می شوند). در آگوست سال ۲۰۰۶ نوعی از تنقلات و ژل ها به علت اجرای مقررات امنیتی جدید محکم ممنوع اعلام شدند. در سایت های خطوط هوایی و امنیت حمل و نقل دولت موارد ممنوعه را چک کنید.
. برای کودکان نوپا و بچه های بزرگتر: کودکان نوپا و بچه های بزرگتر معمولا نمی دانند چگونه با بلعیدن گوششان را تنظیم کنند٬ پس به کمی کمک نیاز دارند. به آن ها شکلات های سفت بدهید٬ چون زمان زیادی برای جویدن صرف می کنند و بزاغ دهان زیادی ترشح می شود. دیگر ایده ها٬ تنقلات میوه ای٬ آدامس و آبنبات ( برای بچه های بزرگتر) می باشد. دوباره٬ با خط هوایی خود یا سایت امنیت حمل و نقل دولت چک کنید که مجاز هستید چه چیزهایی را با خود به هواپیما ببرید و چه چیزهایی را نمی توانید.

۶. مواردی را برای تمیز کردن کثیفی بردارید
Take items for mess clean ups
یک کیسه دستمال مرطوب٬ دستمال ضدعفونی کننده و کیسه های یکبار مصرف برای پوشک کثیف در اطراف خود نگه دارید. دستمال مرطوب بچه تقریبا می تواند همه چیز را تمیز کند – حتی چیزی که روی فرش ریخته شده. ضدعفونی کننده های دست یکی از واجبات در طول سفر با کودکان است و کیسه های یک بار مصرف نیز برای نگه داری مواد کثیف علاوه بر پوشک ها کاربرد دارد. برای مواقعی که دستمال مرطوب کودک کافی نیست٬ فراموش نکنید تا دستمال مرطوب مورد علاقه ی خود را به همراه داشته باشید. با توجه به مقررات آگوست ۲۰۰۶ ممکن است بر چیزهایی که می خواهید به داخل هواپیما بیاورید تاثیر بگذارد.

۷. با تنظیمات صندلی خود انعطاف پذیر باشید
Be flexible with your seating arrangements
اگر به صورتی گروهی سفر می کنید یا با تعداد زیادی از اعضای خانواده٬ جالب خواهد بود اگر اجازه دهید تا فرزندتان خودش انتخاب کند تا کنار کدام یک از افراد بنشیند. برای مثال اگر آن ها زیاد عمو باب را نمی بینند و می خواهند کنار او بنشینند ( و عمو باب هم با این قضیه مشکلی ندارد)٬ برای چند ساعت کنترل والدین را رها کنید. زمان بسیار خوبی برای صحبت کردن و داستان تعریف کردن با افرادی است که به طور معمول آن ها را نمی بینید و والدین مقداری استراحت می کنند.

۸. تنقلات ببرید
Take snacks
تنقلات٬ تنقلات و تنقلات بیشتر! تنقلات کودکان را مشغول و سرگرم نگه می دارد. پس تنقلات محبوب کودکانتان را در یک سفر طولانی با خود به همراه داشته باشید. هرچه سالم تر٬ بهتر – چوب های هویج٬ قطعات کرفس٬ آجیل های مجاز٬ آدامس خرسی و غیره.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر