لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 جاذبه برتر گردشگری در شهر بوگوتا کلمبیا
10 جاذبه برتر گردشگری در شهر بوگوتا کلمبیا

10 جاذبه برتر گردشگری در شهر بوگوتا کلمبیا

بوگوتا كه پایتخت كشور كلمبیا است، در ارتفاعی بالغ بر 2500 متر (8000 فوت) از سطح دریا واقع شده است. بوگوتا بسیار بیشتر از آنچه مردم تصور می كنند، وسیع است،‌ به طوریكه از نظر اندازه ای با كلانشهرهایی همانند نیویورك یا مكزیكوسیتی مقایسه می گردد. در داخل بوگوتا چشم اندازها و مناظر متعدد بسیار زیبا و فوق العاده ای را می توانید پیدا كنید. از محله تاریخی و باستانی كاندلاریا گرفته تا چشم اندازهای پانورامیك سرو دمانسرات، در این مطلب برخی از جاذبه های برتر گردشگری در بوگوتا را كه حقیقتاً دلتان نخواهد خواست دیدن آنها را از دست بدهید، ارائه می كنیم؛ بنابراین با آشنایی با این جاذبه ها می توانید با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر كنید.
10. موزو سانتا كلارا
سانتا كلارا یكی از قدیمی ترین كلیساهای كشور كلمبیا بوده و داخل آن نیز دارای یكی از خارق العاده ترین دكوراسیون ها می باشد. این كلیسا كه ساخت آن در قرن هفدهم میلادی بیش از 50 سال به طول انجامید، با انواع جلوه های پر آب و تاب همانند سقف گنبدی به رنگ گل طلایی تزئین شده و دارای نزدیك به 150 تندیس و مجسمه و نقاشی از افراد مقدس می باشد كه زیبایی خاصی به دیوارهای ساختمان بخشیده است. این كلیسا در حال حاضر تحت مالكیت حكومت كلمبیا قرار داشته و تبدیل به موزه شده است. اگرچه كلیساهای متعدد زیبایی در داخل و حومه بوگوتا وجود دارند، اما موزو سانتا كلارا یكی از جاذبه ها و نقاط برجسته ای در این شهر است كه حتماً بایستی از نزدیك از آن دیدن نمود.
9. پارك 93
Parque 93
در شمال بوگوتا، در ناحیه شاپینرو، می توانید پارك 93 را از نزدیك ببینید. این مكان كه با عنوان پارك 93 د لا هم از آن یاد می شود، به عنوان مكانی عالی برای صرف غذا و سپری كردن زندگی شبانه در شهر بوگوتا شناخته می شود. در طول روز، پارك 93 مكانی فوق العاده برای گشت و گذار، گردشی كوتاه یا فقط لذت بردن از آفتاب روزانه در خود پارك می باشد. در داخل پارك معمولاً جشنواره های موسیقی و هنری برگزار می شود، چه برسد به اینكه انواع آثار هنری عمومی نیز در آن یافت می شوند. در طول اوقات بعد از ظهر، مردمان محلی و گردشگران بین المللی به مانند یكدیگر به سمت كافه ها و مكان های مخصوص خوش گذرانی های شبانه روانه شده و در نتیجه این منطقه، مكانی عالی برای صرف نوشیدنی و داشتن اوقاتی خوش می باشد.
8. ایگلسیا دسان فرانسیسكو
 Iglesia de San Francisco
یكی از مهمترین اماكن مذهبی در بوگوتا، ایگلسیا دسان فرانسیسكو می باشد كه ساختمان آن در حد فاصل بین سال های 1557 و 1621 ساخته شده و قدیمی ترین كلیسای بر جای مانده در شهر است. به دلیل قرارگیری این بنا در فاصله ای بسیار نزدیك از موزه معروف گُلد، ایگلسیا دسان فرانسیسكو تبدیل به مكانی مشهور برای بازدید شده است. آثار هنری استادانه دین مسیحیت زیبایی خاصی به دیوارها بخشیده است و این باعث شده كه این مكان بیش از آنكه شبیه به یك كلیسای سنتی باشد،‌ شبیه به نمایشگاه آثار هنری مذهبی است. از اینكه زمانی را صرف دیدن تزئینات دیوار محراب می كنید، اطمینان حاصل كنید، اثری كه مربوط به قرن هفدهم میلادی بوده و به رنگ طلایی زر اندود شده و با جزئیاتی بسیار زیبا تزئین گردیده است.
7. ژاردین بوتانیكو دبوگوتا
Jardin Botanico de Bogota
باغ های بوتانیكایی این شهر، كه با عنوان ژاردین بوتانیكو ژوزه سلستینو موتیس نیز معروف است، در نوع خود در تمام كلمبیا وسیع ترین می باشد. این باغ كه در سال 1955 ایجاد شده است، فرصتی مناسب برای دیدن و لذت بردن از گل ها و گیاهان بسیار زیادی است كه به طور طبیعی در سراسر منطقه رشد كرده اند. در باغ گل رز و باغ گیاهان دارویی قدمی بزنید و سپس در مكانی مملو از 5000 گل اركیده حمام آفتاب بگیرید. ساختمان بزرگ آن مهم ترین بخش این مكان است كه دارای پنج اتاق است كه هر كدام نمایانگر یك منطقه با شرایط جوی و آب و هوایی منحصربفرد آن در كشور می باشد. می توانید قدمی در هر كدام بزنید و گیاهان و جو آب و هوایی مناطق مختلف كلمبیا را در هر اتاق از نزدیک احساس نمایید.
6. پلازا د بولیوار
Plaza de Bolivar
میدان پرانرژی و اصلی در قلب شهر بوگوتا، پلازا د بولیوار است. دورتادور د پلازا،‌ می توانید ساختمان های باستانی و تاریخی بسیاری را از جمله قصرهایی با سبك نئوكلاسیك، ساختمان های دولتی و بزرگترین كلیسای كلمبیا را بیابید. این جاذبه گردشگری قبلاً پلازا مِیر نام داشت، اما در قرن نوزدهم میلادی و پس از دوران رهبر نظامی وقت، سیمون بولیوار، مجدداً نام گذاری گردید. این میدان در مركز شهر قرار دارد و این دقیقاً همان نقطه ای است كه شهر بوگوتا به دور آن رشد كرده است. اگر تنها فرصت توقف در یك نقطه از شهر بوگوتا را دارید، حتماً این مكان را انتخاب نمایید.
5. بوگوتا سیكلوویا
Bogota Ciclovia
شهر بوگوتا برای علاقه مندان به پیاده روی بسیار لذت بخش است و همچنین بزرگترین شبكه ویژه دوچرخه در سراسر امریكای لاتین را فراهم آورده است. یكشنبه هر هفته به لطف تعیین مسیرهای ویژه دوچرخه سواری، تمام شهر پر از دوچرخه و دوچرخه سوارها می گردد. هر یكشنبه بین ساعات هفت صبح و دو بعدازظهر از تردد خودرو در بسیاری از مسیرها جلوگیری به عمل می آید. این مهم به دوچرخه سواران، دوندگان و اسكیت سواران اجازه می دهد تا در مسیرهایی جدید گردشی در سراسر شهر داشته باشند. غرفه های ویژه استراحت در كنار مسیرها برپا می شوند و حتی در طول مسیر اجراهایی نیز به نمایش درمی آیند. بسیاری از مغازه ها در منطقه ای به نام لا كاندلاریا به مردم دوچرخه كرایه می دهند.
بیشتر بخوانید:
4. موزو دل اورو
Museo del Oro
موزه های فوق العاده متعددی در بوگوتا وجود دارند، اما یكی از خارق العاده ترین ها، موزو دل اورو یا موزه طلایی می باشد. قبل از ورود كریستف كُلُمب (كاشف امریكا) و اروپایی های دیگر به كشور كلمبیا، طلا بخش پراهمیتی از فرهنگ و میراث محلی را تشكیل می داده است. این موزه زیبا به این مهم پرداخته است، به طوریكه دارای كلكسیونی تماشایی از طلاهایی می باشد كه قرن ها قدمت دارند. تكه هایی باورنكردنی از طلای آب شده ساخته شده توسط اقوامی بی شمار و گروه هایی از امریكای لاتین را در این مكان می بینید، نمونه هایی همانند قایق مشهور پاسكا گلدن كه افسانه های ال دورادو از آن الهام گرفته شده است. در این موزه یك رستوران، فروشگاه و كافه نیز وجود دارند.
3. موزو بوترو
Museo Botero
این موزه پس از دوران زندگی فرناندو بوترو كه هنرمند بسیار معروف و تأثیرگذار كملبیایی بوده، نام گذاری گردیده است. این موزه که با عنوان مجموعه هنری بانکو دلا ریپابلیکا نیز معروف است، کلکسیون آثار هنری شخصی بوترو را نیز در خود جای داده است. وقتی از موزه بازدید می کنید، می توانید از 3000 تکه آثار هنری با قدمتی از قرن شانزدهم میلادی تا به امروز دیدن نمایید. ورودی برای همه مردم رایگان است و می توانید آثار هنرمندانی مانند آلژاندرو اوبرگون، گرگوریو وازکز دآرک وای سبالوس و … را از نزدیک تماشا کنید. بخش عظیمی از این کلکسیون شامل انواع نقاشی های مختلف است، اما تندیس ها، مجسمه ها و آثاری با اندازه متوسط نیز در این موزه وجود دارند.
2. مانسرات
Monserrate
هر بوگوتا تحت سلطه کوهستانی تحت عنوان مانسرات قرار گرفته است. در بالای قله آن یک کلیسا و یک معبد قرار دارد و نیز می توانید چشم اندازهایی حیرت انگیز از شهر را از آن ارتفاع زیر نظر داشته باشید. همچنین دو رستوران دوست داشتنی و غرفه های متعددی برای تهیه سوغاتی در آنجا احداث گردیده اند. روش های مختلفی برای بالا رفتن و پایین آمدن از این کوه وجود دارد. یک مسیر سنگی به منظور کوهنوردی وجود دارد که عبور از آن نود دقیقه به طول می انجامد، اما می توانید سوار یک نوع خودروی طنابی نیز شوید. مانسرات حقیقتاً یکی از برترین جاذبه های گردشگری شهر بوگوتا است و مکانی بسیار عالی برای آشنا شدن با این شهر از نمای بالایی است.
1. لا کاندلاریا
La Candelaria

مسلماً مهمترین ناحیه در شهر بوگوتا، لاکاندلاریا می باشد که قلب این شهر بوده و همان جایی است که سیمون بولیوار به آنجا فرار کرد، قهرمان انقلابی این منطقه یعنی پولیکارپا سالاواریتا در آن اعدام شد و انقلاب توسط گریتو دلیبرتاد آغاز گردید. مضاف بر تمام این اهمیت های تاریخی که این منطقه دارد، لاکاندلاریا میزبان جاذبه های برجسته فراوانی است. قطعاً دلتان خواهد خواست که از پلازا دبولیوار و پالاسیو دنارینو دیدن کنید. پیاده روی در امتداد خیابان های این منطقه بدان معناست که می توانید از تماشای آثار معماری دوران استعمار لذت ببرید و همچنین بازار امرالد در این منطقه، جاذبه ای خیره کننده است که گردشگران از دیدن آن لذت می برند.

گردشگری داخلی روسيه از مزايای برگزاری رويداد جام جهانی فوتبال بهره مند شد
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر