لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> با لوکس ترین مجموعه تفریحی در تایلند آشنا شوید
با لوکس ترین مجموعه تفریحی در تایلند آشنا شوید

با لوکس ترین مجموعه تفریحی در تایلند آشنا شوید

تاکنون هیچگاه تجربه نوشیدن یک فنجان چای هنگام عصر برایتان هیجان انگیز و لذت بخش نبوده است. در حالی که ساعت 4 بعدازظهر است و گرمای آفتاب در حال کم شدن، خانواده چهار نفره ما خود را به یک سایه بان جنگلی رسانده و پس از نشستن روی صندلی هایی ساخته شده از چوب بامبو و به شکل سبد، کمربند صندلی های خود را می بندیم. کارکنان محل یک دکمه را می زنند و سبد ما که به یک سری کابل وصل شده کم کم در میان درختان بالا می رود. وقتی به ارتفاع 60 بیش از 18 متر می رسیم مناظر خیره کننده خلیج تایلند در برابر چشمان ما ظاهر می شوند. سپس صدای قژ قژ می آید و در هوا پخش می شود. این صدای زیپ لاین گارسون است که نوشیدنی های مورد علاقه ما را در داخل یک سبد برایمان آورده است، سرو نوشیدنی در ارتفاع 20 متری! او بارها بین سبد و آشپزخانه ای که در همان نزدیکی هاست می رود و می آید، با همان زیپ لاین و برایمان ساندویچ، سالاد و دسر می آورد و روی میز بزرگمان که در هوا معلق است می گذارد. کمتر از یک ساعت بعد، سبد درختی پر از وسایل پایین می آید و ما از خود می پرسیم که چطور می توانیم در عرض 2 ساعت برای شام آماده شویم. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

چهارمین جزیره بزرگ تایلند

غذا خوردن در روی درختان که می تواند برای صبحانه، نهار، شام و حتی خوردن یک چای ساده باشد، تنها یکی از تجربیات منحصر بفرد سفر به جزیره «سونوا کایری» (Soneva Kiri) است، یک مکان تفریحی لوکس در جزیره «کوه کود» (Koh Kood) تایلند. جزیره «کوه کود» که در شرقی ترین سواحل کشور و در خلیج تایلند واقع شده، چهارمین جزیره بزرگ تایلند به شمار می آید. این جزیره یکی از زیباترین سواحل شنی کشور را دارد اما اغلب توسط گردشگرانی که دنبال تجربه ای خاص در کنار ساحل هستند نادیده گرفته می شود.
Thailand
سختی دسترسی مهم ترین عامل این نادیده گرفتن شدن است. برخلاف جزایر «پوکت»، «کرابی» و «کوه ساموی»، رسیدن به جزیره «کوه کود» به علاقه بسیار بیشتری به جزایر خاص نیاز دارد اما وقتی پای «سونوا کایری» در میان باشد، این کار بسیار راحتتر و البته لذت بخش تر خواهد بود. میهمانان «سونوا کایری» با هواپیمای خصوصی این مرکر تفریحی از فرودگاه بانکوک به این جزیره منتقل شده و پس از فرود آمدن در یک فرودگاه محلی در جزیره، در مدت 10 دقیقه و با استفاده از قایق های تندرو به محل اصلی مرکز تفریحی «سونوا کایری» وارد می شوند تا تجربه ای فراموش نشدنی داشته باشند.
Thailand
در غیر این صورت، گردشگران باید در استان «ترات» در مرز کامبوج سوار قایق های تندرو شده و پس از حدود 1 ساعت به جزیره «کوه کود» و مرکز تفریحی لوکس آن برسند. فرانسیسکا آنتونس، مدیر این مرکز تفریحی در این باره چنین می گوید:«کوه کود انگار که میلیون ها مایل از دنیای واقعی فاصله دارد. حس آرامش، خلوت بودن و هارمونی با طبیعت بیش از هر چیز دیگری در این جزیره خودنمایی کرده و با جاهای دیگر متفاوت است. اینجا جایی است که مانند جاهای دیگر تکراری نشده است. اینجا همان تایلندی است که 30 و حتی 50 سال پیش بود بدون این که تغییری کرده باشد».
Thailand
دور دست بودن همان چیزی است که باعث شده مرکز تفریحی «سونوا کایری» که یک دهه پیش تاسیس شده همچنان خاص و بکر باشد. این مرکز از 36 ویلای کنار استخری بسیار بزرگ تشکیل شده که همگی با مواد و مصالح طبیعی ساخته شده اند و بزرگ ترین آن ها 6 خوابه است. این مکان تفریحی در انتهای شمال غربی جزیره واقع شده که کاملاً در اختیار این مرکز قرار دارد. هر ویلا یک کالسکه دارد که با نیروی باتری کار کرده و مهمانان می توانند با استفاده از آن به گشت و گذار در این عمارت بپردازند. یک مرد یا زن که به آن ها آقا یا خانم «فرایدی» (Friday ) می گویند نیز به عنوان مهماندار همراه مهمانان بوده و همه چیز را برای آن ها مهیا و برنامه ریزی خواهد کرد.
Thailand
نکته جالب تر این که از مهمانان خواسته می شود بدون کفش و با پای برهنه وارد این مکان تفریحی زیبا شوند. اگر می توانید در این مرکز بمانید بهتر است هوشمندانه سفر کنید و دستکم یک هفته در آن اقامت داشته باشید زیرا تجربه کردن تمامی امکانات و تفریحات فراموش نشدنی این مرکز در سه روز غیرممکن خواهد بود. گزینه های غذایی بسیار متنوع و متفاوتی خواهید داشت و ستاره این گزینه ها رستورانی تایلندی بنز است. این رستوران مجلل که باید با استفاده از قایق به آنجا رفت در کنار ردیفی طولانی از درختان زیبای شاه پسند واقع شده و روی پایه های چوبی فرو رفته در آب ساخته شده است. در این رستوران منویی وجود ندارد و 9 غذای متنوع که همگی از بهترین و تازه ترین مواد طبیعی که در همین جزیره تهیه می شوند توسط سرآشپز در اختیار مسافران قرار می گیرد.
آنتونس در این باره نیز می گوید: «ما فهرست طولانی از غذاهایی داریم که ناسالم بوده و یا با طبیعت سازگار نیستند و از سرو کردن آن ها خودداری می کنیم. در جزیره کوه کود، ما این مزیت را داریم که همه چیز را خودمان تعیین می کنیم و آن اینکه کربن را در غذاهایمان کاهش می دهیم. ما در این مرکز هر کاری که در توانمان باشد در این زمینه انجام داده و تولید محصولات محلی را ترویج می کنیم».
Thailand

تورهای گردشگری این مرکز تفریحی شامل غواصی، قایق سواری، پیاده روی در جنگل و دوچرخه سواری در کوهستان است و اگر بخواهید تفریحی دیوانه کننده داشته باشید نیز یک سفر یک روزه با هلی کوپتر به منطقه آنگکور وات در کامبوج نیز برای شما در نظر گرفته می شود. هنگام غروب، سینماهای خصوصی «سونوا کایری» که در فضای باز قرار دارند فیلم های کلاسیک پخش می کنند. با سفری کوتاه سوار بر قایق به ساحل شمالی یا «نورث بیچ» این مرکز تفریحی می رسید که بازی های آبی بدون موتور و یک رستوران لوکس دیگر از امکانات فراهم شده در آن است. هر سال تفریحات و امکانات جدیدی در «سونوا کایری» ایجاد می شود تا مسافران را به بازگشت دوباره به این مکان تفریحی لوکس ترغیب کند.

آنتونس می گوید: «آخرین تجربه تفریحی ما کوه کود کنار دریا نام دارد، که مسافران می توانند با استفاده از قایق در اطراف جزیره گردش کنند و از یک ناهار تشکیل شده از غذاهای دریایی در یک روستای ماهیگیری کوچک که توسط یکی از مهمانداران سابق سونوا اداره می شود نهایت لذت را ببرند. ما در نورث بیچ در حال ایجاد یک تجربه غذایی جدید هستیم… از این رو وقتی که مهمانان ما بازگردند همیشه با چیزی تازه مواجه خواهند شد. این موضوع بسیار مهم است. برای مهمانان ما، تنها دیدار از یک مرکز تفریحی لوکس مطرح نیست، تمام تجربه ای که دارند برایشان لذت بخش است».
Thailand

ممنوعیت بطری های پلاستیکی
یکی دیگر از ویژگی های منحصر بفرد مرکز تفریحی «سونوا کایری» تلاش برای خودکفا بودن و کاهش آلودگی های محیطی است. در میان پروژه های خودکفایی متعدد این مرکز، «سونوا کایری» یک مرکز زیست محیطی خاص خود را دارد که با زباله های تولیدی سروکار دارد. این بخش از یک کارخانه بیو دیزل، یک مرکز بازیافت زباله، مراکز اکسیداسیون و یک مزرعه تولید گیاهان ارگانیک برخوردار است. تمامی آب ها در همین مرکز بسته بندی شده و از هیچ گونه پلاستیکی استفاده نمی شود.

آنتونس در این باره نیز چنین اظهار نظر می کند:«چالش بزرگی که ما در گذشته داشتیم این بود که مردم درک نمی کردند که ما می توانیم یک مرکز تفریحی بسیار لوکس ایجاد کنیم که به خود متکی بوده و با طبیعت نیز سازگار باشد. مردم نمی دانستند که این دو مفهوم چگونه با هم کنار خواهند آمد. اما اکنون با تغییر دیدگاه ها، این موضوع نیز در حال تغییر است».
Thailand

اگر چه مرکز تفریحی «سونوا کایری» برای زوجینی که به دنبال یک مکان خلوت عاشقانه هستند بهترین گزینه است، اما سفرهای خانوادگی نیز به دلیل امکانات خاص برای تفریح و بازی کودکان در این مرکز نیز باعث شده که «سونوا کایری» یکی از بهترین مکان ها برای گردش خانوادگی در سطح جهان باشد. یک زمین بازی با نام «The Den» در این مرکز تفریحی وجود دارد که به شکل با رنگ های متنوع از جنس بامبو و به شکل سفره ماهی ساخته شده که هنرهای تصویری و موسیقی از فعالیت های عمده صورت گرفته در آن بوده و بهترین مکان برای تفریح کودکان مدرسه ای است.
برای کودکان 1 تا 5 سال نیز یک مکان تفریحی دیگر وجود دارد که نگهداری از کودکان و برنامه های خاص در اختیار مهمانان و فرزندانشان قرار می دهد. از تفریحات کودکان در این مرکز می توان به تور ماهیگیری، پیاده روی در جنگل و کلاس های آشپزی مخصوص کودکان اشاره کرد. حتی یک مرکز آب درمانی مخصوص کودکان نیز در نظر گرفته شده است. یک اتاق پر از بستنی و شکلات مجانی نیز را به این موارد اضافه کنید.

پیاده روی در کومانو کودو - مسیر های زیارتی باستانی ژاپن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر