لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 8 تجربه تفریحی فراموش نشدنی در نیوزیلند
8 تجربه تفریحی فراموش نشدنی در نیوزیلند

8 تجربه تفریحی فراموش نشدنی در نیوزیلند

سفر به نیوزیلند تماماً در مورد تفریحات و سرگرمی های فراموش نشدنی خواهد بود که در فضای باز تجربه می کنید. علاقه شما هر چه که باشد، در این کشور هیچ محدودیتی برای داشتن تجربیات فراموش نشدنی و خاطره انگیز نخواهید داشت: از کوهنوردی و رانندگی گرفته تا کایاک سواری و شنا کردن. در ادامه این مطلب از ایران هتل آنلاین می خواهیم شما را با تعدادی از بهترین تفریحات در فضای آزاد که در کشور نیوزیلند برای شما امکان پذیر است آشنا کنیم.
1- کایاک سواری در ساحل پارک ملی ابل تاسمان
پارک ملی «ابل تاسمان» (Abel Tasman) که به افتخار دریانورد هلندی به همین نام نامگذاری شده که اولین اروپایی بود که به نیوزیلند سفر کرد، یک منطقه حفاظت شده ساحلی با طبیعت وحشی در انتهای شمالی جزیره ساوث در نیوزیلند است. بسیاری از گردشگران خارجی برای پیاده روی 3 تا 5 روزه کنار ساحل این منطقه که به صورت تور برگزار می شود به پارک ملی ابل تاسمان می آیند اما کسانی که در جستجوی تجربه متفاوتی در هوای آزاد هستند می توانند با استفاده از قایق های موسوم به کایاک به گشت و گذار در ساحل منطقه بپردازند. سفر نیم روزه، یک روزه و یا حتی شبانه نیز امکان پذیر است که در همگی آن ها می توانید شاهد صخره های گرانیتی، خلیج های زیبا و سواحل طلایی باشید که باعث شهرت این پارک ملی شده اند.
2- پیاده روی در کوهستان تونگاریرو
Hiking the Tongariro Alpine Crossing
نیوزیلند در زمینه مسیرهای پیاده روی فراموش نشدنی چیزی کم ندارد اما تجربه کوهنوردی در این کشور بدون شک از بهترین های جهان به شمار می آید. در کوهستان های آتشفشانی جزیره ساوث، با مسیرهای کوهنوردی مواجه خواهید شد که از کنار دریاچه های کوهستانی، دره های یخ زده و قله های بلند می گذرند که در ترکیب با هم به یک تجربه فراموش نشدنی اما نفس گیر تبدیل شده اند که در دهه های گذشته گردشگران بسیاری را به نیوزیلند، و به طور خاص، این منطقه کشانده است. طول کلی بهترین مسیر کوهنوردی این منطقه تنها 20 کیلومتر است اما هوشمندانه سفر کنید و دستکم 7 تا 8 ساعت را به این مسیر اختصاص دهید و هر چند دقیقه یک بار ایستاده و از مناظر خیره کننده اطرافتان لذت برده و آن ها را ثبت کنید.
3- رانندگی در بزرگراه ترمال اکسپلورر
 Driving the Thermal Explorer Highway
اگر می خواهید نهایت لذت را از جزیره ساوث در نیوزیلند ببرید این مورد را نیز به تجربیات و تفریحات فراموش نشدنی خود در فضای باز نیوزیلند اضافه کنید. در بزرگراه موسوم به ترمال اکسپلورر (Thermal Explorer Highway) با مسیری پر از جنب و جوش مواجه خواهید شد که از اوکلند، پایتخت کشور شروع شده و پس از عبور از مرکز جزیره ساوث به خلیج هاوکی (Hawke) منتهی می شود. در این مسیر با جاذبه های شگفت انگیزی از جمله فواره های آبی جوشان، چشمه های آب گرم، غارهای آهکی و دریاچه های زیبا و با آب شفاف مواجه خواهید شد. این بزرگراه به خوبی علامت گذاری شده و می توان در هر جهتی که دوست دارید حرکت کنید و از طبیعت اطراف لذت ببرید. در این مسیر با جاذبه های زیبایی مانند دریاچه تاوپو (Lake Taupo)، روتوروا (Rotorua) و رودخانه وایکاتو (Waikato) مواجه خواهید شد.
بیشتر بخوانید:
4- کوهنوردی در مسیر میلفورد
Trekking the Milford Track
کوهنوردی در هیچ جایی از نیوزیلند به اندازه قدم گذاشتن در مسیر کوهنوردی معروف میلفورد (Milford Track) جذاب نیست. این مسیر کوهنوردی که در منطقه فیوردلند (Fiordland ) در جزیره ساوث واقع شده یک مسیر 53 کیلومتری است که معمولاً در طی 4 روز طی شده و تور اصلی آن از اواخر اکتبر تا آوریل برگزار می شود. هر روز حداکثر 40 کوهنورد مستقل اجازه قدم گذاشتن در این مسیر کوهنوردی منحصربفرد را دارند. بدین ترتیب فضای بسیاری در اختیار شما قرار دارد تا از طبیعت سرسبز، کوهستانی و برفگیر منطقه نهایت لذت را ببرید. در حدود یک قرن قبل بود که یک جهانگرد بریتانیایی این مسیر با بهترین و زیباترین مسیر کوهنوردی دنیا دانست و کمتر کسی نیز می تواند با این تعریف مخالفتی داشته باشد.
5- پرسه زدن در بزرگراه ساحلی پاسیفیک
Exploring the Pacific Coast Highway
یکی دیگر از مسیرهای فراموش نشدنی جزیره ساوث در نیوزیلند یک بزرگراه در ساحل شرقی جزیره است که از جنگل های مه آلود و سواحل رویایی کوروماندل (The Coromandel) گذشته و پس از چرخیدن به دور خلیج پلنتی (Bay of Plenty) به سمت جنوب و خلیج هاوکی و ناپیر (Napier) تغییر مسیر می دهد. انتظار موج سواری در ساحل، خوردن غذاهای دریایی تازه و خوشمزه، دیدار از مکان های تاریخی مائوری (Maori) و طبیعت زیبای ساحلی را داشته باشید. مسیر رانندگی خود را می توانید با استفاده از بزرگراه ترمال اکسپلورر به یک مسیر انحرافی جذاب تر تبدیل کنید.
6- قدم زدن در مسیر سه گوش کوهستان های کنار اقیانوس آرام
Road-tripping the Alpine Pacific Triangle
مسیرهای کوهنوردی و قدم زدن در کلاس جهانی نیوزیلند تنها به جزیره ساوث منحصر نمی شود. اگر چه جزیره ساوث بهترین مسیرهای پیاده روی و کوهنوردی را دارد اما یکی دیگر از مسیرهای زیبا و پر از طبیعت فراموش نشدنی نیوزیلند در ساحل شرقی این کشور قرار دارد. این مسیر کوهنوردی 465 کیلومتری که به شکل تور گردشگری و در 4 روز پیموده می شود از کلیسای مشهور Christchurch آغاز شده و به همانجا ختم می شود، کلیسای نمادینی که پس از نابودی در اثر سوانح طبیعی بار دیگر بازسازی شده است. در مسیر می توانید شاهد چشمه های آب گرم هانمر (Hanmer) و نقاط خاصی در منطقه کایکورا (Kaikoura) باشید که جایگاه ویژه ای برای تماشای حرکت وال ها در درون اقیانوس است.
7- قایق سواری در میان صداهای شک برانگیز
Cruising through Doubtful Sound
صداهای شک برانگیز (Doubtful Sound): اسمی عجیب و غریب اما مکانی بسیار زیبا و فراموش نشدنی. زیبای این منطقه با میلفورد سوند (Milford Sound) برابری می کند که کوه بلند میتر پیک (Mitre Peak) را در خود دارد و گردشگران بسیاری را به نیوزیلند جذب می کند. اما دوتفول سوند چیز دیگری است. قایق سواری در طول قابل توجه این منطقه به شما این شانس را خواهد داد که از آب های آرام و شفاف آن، منظره صخره ای و کوهستانی و اگر خوش شانس باشید از ساکنان دوست داشتنی آن یعنی دولفین های گردن باریک دیدن کنید.
8- کوهنوردی با کمک هلی کوپتر در یخچال فرانز جوزف
Heli-hiking on Franz Josef Glacier

مفهوم هلی هایکینگ یا همان کوهنوردی با استفاده از هلی کوپتر شما را به یاد فیلم های جیمز باندی خواهد انداخت. اما این تجربه مفرح در جزیره ساوث نیز در دسترس است. یخچال بزرگ فرانز جوزف (Franz Josef Glacier) از دیرباز یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار نیوزیلند بوده است. هلی کوپترهای مخصوص نمایی پانورامیک از منطقه یخ زده و کوهستان های مجاور در اختیار شما قرار داده و پس از فرود هلی کوپتر می توانید از خود یخچال طبیعی منطقه بالا بروید. بعد از آن در طی یک تور سه ساعته پیاده روی روی یخ در شکاف های عمیق و تونل های پر از آب آبی رنگ را تجربه خواهید کرد که فراموش نشدنی خواهد بود.

10 جاذبه توریستی برتر استانبول
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر