لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> بازدید از زیباترین جاذبه های گردشگری در مکزیک
بازدید از زیباترین جاذبه های گردشگری در مکزیک

بازدید از زیباترین جاذبه های گردشگری در مکزیک

سواحل زیبا و تماشایی، غذا های خوشمزه و خوش طعم، فرهنگ شادی و اهرام باستانی، کشور مکزیک را به یک مقصد توریستی محبوبی تبدیل کرده است. مکزیک، سرزمین رنگ ها و تفاوت ها است. سواحل شلوغ و پر ازدحام گردشگران را به سوی شهر های استعماری هدایت می‌ کند اما تفرجگاه های شهری در و دروازه ای به سوی جنگل ها می‌ گشایند که در آن طوطی‌ ها آواز خوانده و میمون ‌ها سر و صدا می ‌کنند. کوه‌ های با عظمت و باشکوه تا بیابان‌ های دورافتاده گسترده شده اند. خانه ‌های سنتی پوئبلا در نزدیکی خانه های روستایی اسپانیایی قرار گرفته اند. ویرانه های باقیمانده از شهر مایا ها در خارج از متروپلیس ‌های مدرن حفاری و کشف شده اند.

شهر مکزیکوسیتی، یک کلان شهر بزرگ با مراکزی تاریخی، برترین موزه های جهان و همراه با مراکز خرید شیک و نو، پایتخت مکزیک می باشد. شهری اسرارآمیز با معماری عجیب به نام اوآخاکا، جایگاه معماری استعماری و میزبان برگزاری جشنواره ی روز مردگان می باشد. در شهر باستانی تئوتیئواکان آثاری از تمدن ماقبل کلمبیایی کشف شده است و قدمت اهرامی که در این شهر کاوش شده اند به سال 200 در تاریخ مسیحیت باز می گردند؛ و سایت های باستان شناسی شهر چیچن ایتزا در ناحیه ی شبه جزیره یوکاتان نیز با قدمتی بالا، مکانی باستانی محسوب می شوند. در ادامه زیبا ترین و تماشایی ترین جاذبه های کشور مکزیک را معرفی می کنیم تا با برنامه ریزی و رزرو آنلاین هتل سفری خوش را تجربه کنید، با ما همراه باشید:


10 – شهر پوئبلا (Puebla)
شهر پوئبلا در سال 1531 میلادی در مرکز مکزیک تاسیس شده است و ششمین شهر بزرگ در کشور مکزیک می‌ باشد که دارای بیش از 2 میلیون جمعیت است. موقعیت استراتژیک پوئبلا در میان بندر وراکروز و مکزیکوسیتی قرار دارد، که این شهر را به یک مکان مهمی تبدیل کرده است. گفتنی است که شهر پوئبلا به عنوان پایتخت غذای مکزیک مشهور و شناخته شده است و گردشگران زیادی برای چشیدن طعم غذا های لذیذ راهی پوئبلا می شوند. هنگام سفر به این شهر طعم خوراك خوش طعم مكزيكی مولا (سس چيلی و شكلات و گوجه فرنگی و ادويه براى گوشت گاو يا مرغ يا خوك) را بچشید، این یک غذای معروف محلی است که برای اولین بار در این شهر پخته شده است. در زیر سایه ی آتشفشان بزرگ پوپوکاتپتل ایستاده و تماشای این جاذبه ی پر هیجان را فراموش نکنید. همچنین از کلیسای جامع پوئبلا و از مجسمه های مرمر بلور و عقیق سلیمانی، در کنار سقف گنبدی شکل که از سبک معماری پیتر روم الگو گرفته است، دیدن کنید. شهر چولولا که در نزدیکی پوئبلا واقع شده است، بزرگ ترین اهرام باستانی تاریخ را در خود جای داده است و این مکان در طول قرن ها نادیده گرفته شده است، با بازدید از این آثار تاریخی تجربه کسب نمایید.
9 – شهر مریدا (Merida)
Merida
گفتنی است که شهر مریدا به نام مستعار شهر سفید معروف می باشد. این شهر مرکز استان یوکاتان مکزیک است. شهر مریدا در سال 1542 میلادی توسط کشور گشایان اسپانیایی بر روی ویرانه های شهر باستانی مایا ها ساخته شد. این شهر مملو از سبک معماری استعماری می باشد که شامل کاخ رهبر سابق فاتحان اسپانیایی نیز می باشد. میدان زوکالا، اصلی ترین میدان شهر می باشد که بنا های تاریخی زیادی از جمله کلیسایی با قدمت قرن 16 میلادی، کاخ استاندار و تالار قدیمی شهر در این منطقه واقع شده اند. خیابان درخت کاری شده و معروف ال پیزا مانتجو، قصر های زیبایی دارد که عظمت گذشته ی این شهر را منعکس می کند و نشان دهنده ی تاریخ باشکوه شهر به عنوان پایتخت ساخت طناب در جهان است. پس از گردش در یک روز گرم بهتر است در این خیابان زیبا قدم بزنید و آرامش یابید.
8 – شهر تخکو (Taxco)
Taxco
گردشگرانی که به جواهرات نقره علاقه‌ زیادی دارند می ‌توانند به این شهر سفر کنند، شهر تخکو به خاطر کار های نقره‌ به ویژه به خاطر جواهرات نقره ای بسیار معروف است. شهر تخکو در قسمت شمالی استان گوئررو واقع شده است و روزگاری در این قاره به عنوان یکی از مهم ‌ترین مناطق معدنی شناخته می شد. امروزه خیابان‌ های شهر سنگ فرش شده است، خانه‌ های استعماری بزرگ دارای بالکون ‌های رنگارنگی است، وجود میدان های کوچک و کارگاه‌ های نقره، این شهر را به یکی از محبوب ‌ترین جاذبه های توریستی در مکزیک تبدیل کرده است. کلیسا هایی مانند کلیسای سنتا پریسکا، نشان دهنده ی سبک معماری باروک می باشند. هفته مقدس زمان خوبی برای بازدید از این شهر می باشد، در این هفته ی مقدس مردم محلی در تلاش اند تا ایمان خود را به نمایش بگذارند.
7 – تنگه ی مس (Copper Canyon)
Copper Canyon
تنگه ‌ی مس، در ایالت چیهواهوا واقع شده است و از دره‌ های باریکی تشکیل شده است که بزرگ‌ تر و عمیق ‌تر از گراند کانیون در ایالات متحده آمریکا به شمار می روند. این تنگه در میان کوهستان های تاراهومارا قرار دارد و این مکان نام خود را از رنگ مسی مایل به سبز محیط گرفته است. خط ریلی چیهواهوا ال پسیفیکو، مسیر ریلی معروفی برای بازدید از این ناحیه می باشد. این خط ریلی از 37 پل در طول 86 تونل از ارتفاع 2400 متری (7900 فوتی) از سطح دریا عبور می کند و چشم انداز های فوق العاده زیبایی از دره های پایین را به نمایش می گذارد. گردشگرانی که به دنبال سفری ماجراجویانه و پر از هیجان باشند هنگام عبور از پل های معلق، زیپ لاین ها، صخره نوردی و عبور از مسیر های کوهنوردی این ناحیه لذت خواهند برد.
6 – شهر گوآناخوآتو (Guanajuato)
Guanajuato
شهر گوآناخوآتو پایتخت استان گوآناخوآتو می باشد که بسیار دیدنی و جذاب است. لاین های خیابانی سنگ فرش شده، کافه های کنار پیاده رو های خیابان و تعدای از بنا هایی با سبک معماری باشکوه باروک در شمال آمریکا به شهر گوآناخوآتو حسی اروپایی بخشیده است. این شهر دارای شبکه ای گسترده از تونل‌ های زیر زمینی است که به عنوان جاده به کار می ‌روند و موجب منحصر به فرد شدن این شهر در سطح جهان می باشند. شهر گوآناخوآتو در سال 1559 میلادی بنا نهاده شد و خیلی زود به خاطر وجود معادن طلا و نقره شهرت یافت. امروزه توریست ها می توانند از تعدادی از معادن قدیمی بازدید کنند از جمله معدن لا والنسیا، که از غنی ترین معادن نقره در جهان به شمار می رود. در کنار معدن کلیسای سان کایتانو قرار دارد که معماری آن با نقره و طلا آمیخته شده است. این شهر به داشتن فضای موسیقی سنتی ماریاچی نیز شهرت دارد که می توانید از فضای و محیط آرام آن لذت ببرید.
5 – شهر اوآخاکا (Oaxaca)
Oaxaca
شهر اوآخاکا پایتخت ایالت اوآخاکا می باشد، این شهر در دره ای در زیر کوهستان های سیرا مادره واقع شده است. معماری استعماری، سایت ‌های باستان شناسی، فضای آرام و بهترین جشنواره ی روز مردگان، شهر اوآخاکا را به یک مقصد توریستی محبوبی در قسمت جنوبی مکزیک تبدیل کرده است. در قلب و مرکز شهر اوآخاکا میدان جذاب زوکالو قرار دارد که گردشگران وجود بنا های باشکوه و زیبای معماری استعماری مانند کلیسای سانتو دومینگو، موزه تور، فروشگاه های سوغاتی و استراحت در کافه های خیابانی را تحسین می کنند. مکان های باستان شناسی زیادی در اطراف شهر در حال کاوش و حفاری می باشند که برای نمونه می توان به سایت مانته آلبان اشاره کرد. این مکان بر فراز کوهستان واقع شده است و در گذشته شهر پایتخت باستانی ساکنین و سرخ پوستان زاپوتک بوده است. با بازدید از چشم انداز های زیبای دره ها در این ناحیه لذت خواهید برد.
4 – شهر مکزیکوسیتی (Mexico City)
Mexico City
مکزیکوسیتی پایتخت کشور مکزیک می باشد و یکی از بزرگ ترین شهر های جهان است که گروه ها و قومیت های مختلفی از سراسر جهان در این شهر حضور دارند. این شهر وسیع و پهناور نه تنها مرکز مهم سیاسی، فرهنگی و آموزشی در کشور مکزیک محسوب می شود، بلکه یکی از مراکز مهم مالی و تجاری در آمریکای لاتین است. مکزیکوسیتی با وجود نداشتن سواحل زیبا، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند و توریست ها در این شهر مهم فعالیت های مختلفی برای گذران وقت داشته و از دیگر جاذبه های زیبای شهر دیدن می کنند. مرکز تاریخی شهر بنا های مهم و مشهوری را در خود جای داده است، مانند لا پلازا د لا کنستیتیوسیون (میدان قانون اساسی)، کلیسای جامعه کلان شهر، کاخ ملی و ویرانه های باقیمانده از معبد آزتک که نشان دهنده این تمدن باستانی می باشد.
3 – شهر تئوتیئواکان (Teotihuacan)
Teotihuacan
شهر تئوتیئواکان مانند کشور مصر به خاطر داشتن اهرام بزرگ و باستانی معروف می باشد. این شهر روزگاری نه تنها یکی از شهر های بزرگ در تاریخ ماقبل کلمبیایی به شمار می رفته، بلکه یکی از مهم ترین و بزرگ ترین شهر های جهان محسوب می شده است. اهرام این شهر در بین سال های 100 و 450 بعد از میلاد ساخته شده اند، در این دوران شهر تئوتیئواکان به عنوان یک مرکز مهم مذهبی در آمریکای میانه در حال ظهور بود. شهر تئوتیئواکان به معنای زادگاه خدایان است که قرن ها پس از ویرانی، توسط تمدن آزتک ها بنا نهاده شده بود. هرم های ماه و خورشید و معبد کیتزالکواتل (Quetzalcoatl)، از مهم ترین آثار تاریخی باقیمانده می باشند، گفتنی است که هرم اسرارآمیز خورشید از بزرگ ترین هرم های جهان به شمار می رود. شهر تئوتیئواکان با شهر سازی مدرن و به روز که ادامه دارد، شهرت یافت. با طی کردن مساحتی در حدود 50 کیلومتر (30 مایل) از شهر مکزیکوسیتی به سوی شهر باستانی اهرام، بدون شک تجربه ای متفاوت و سفری آموزنده تجربه خواهید کرد.
2 – سواحل گردشگری مکزیک (Mexico Beach Destinations)
Mexico Beach Destinations
در امتداد خطوط ساحلی وسیع، کشور مکزیک بهترین و زیبا ترین سواحل را دارد که برای نمونه می توان به سواحل خلیج مکزیک و دریای کارائیب در شرق کشور و سواحل اقیانوس آرام در غرب این کشور اشاره کرد. تعدادی از مقصد های گردشگری ساحلی مکزیک روزگاری شهر های کوچکی بودند (مانند پوئرتو اسکوندیدو) که با گذشت زمان در میان گردشگران محبوبیت زیادی به دست آوردند، و برخی دیگر از همان ابتدا به عنوان شهرک تفرجگاهی ساخته شدند که برای نمونه می توان به کانکون اشاره کرد. شهر باستانی تولوم (Tulum)، قبل از اینکه بخاطر سواحل زیبایش شهرت بیابد، شهر باستانی مایا ها بوده که ارزش و اهمیت تاریخی بالایی دارد. در تمام سواحل زیبای کشور مکزیک شاهد شن های ریز و پودر مانند و آب های بلورین روشن در کنار امکانات و جاذبه های وسیع توریستی خواهید بود. بدون شک در سواحل شگفت انگیز این سرزمین لحظات به یاد ماندنی سپری خواهید کرد.
1 – شهر چیچن ایتزا (Chichen Itza)
Chichen Itza

شهر چیچن ایتزا در شبه جزیره ی یوکاتان واقع شده است و در میان شهر های بزرگ مایا ها، معروف ترین و محبوب ترین شهر به شمار می رود. در ظاهر این طور به نظر نمی رسد و ساختار های بزرگ تاریخی این شهر از سبک معماری کلاسیک مایا ها پیروی نکرده است اما نشانگر تاثیر قدرتمند تمدن های دیگر در مرکز مکزیک می باشد. در میان دیگر آثار باقیمانده از تمدن مایا ها، خرابه های باقیمانده چیچن ایتزا پیشرفته و متفاوت به چشم می خورد و به همین خاطر گردشگران زیادی از این نواحی بازدید می کنند. ترکیب مقیاس های بزرگ آثار به جا مانده در کنار محاسبه های دقیق نجومی اسرارآمیز در ساختمان ها، این شهر را جذاب تر و پر از هیجان می کند. گردشگران زیادی در طول یک روز همراه تور از شهر چیچن ایتزا دیدن می کنند. اغلب مسافران سفر کوتاهی از سوی کانکون یا شهر مریدا شروع کرده و تقریبا یک یا دو شب در چیچن ایتزا اقامت می کنند. بدون شک با بازدید از بزرگ ترین و مشهور ترین آثار تاریخی به جا مانده از تمدن های گذشته، سفری آموزنده و لذت بخشی تجربه خواهید کرد.

حقایقی جالب در مورد سالاد سزار و منشأ آن
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر