لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 روستای زیبا و حیرت انگیز بریتانیا
10 روستای زیبا و حیرت انگیز بریتانیا

10 روستای زیبا و حیرت انگیز بریتانیا

اگر شما هم از آن دسته گردشگرانی هستید که بارها به بریتانیا سفر کرده اید بدون شک از موزه های زیبای شهر لندن دیدن کرده اید، در شهر لیورپول به نماد گروه موسیقی بیتلز ادای احترام نموده اید و البته از راهروهای مشهور دانشگاه آکسفورد دیدن کرده اید اما اگر تنها خاطره شما از این کشور زیبا تنها شهرهای بزرگ آن هستند باید بدانید که خیلی چیزها را از دست داده اید. برای تجربه یک زندگی آرام و تجربه ای از نزدیک و مستقیم با زندگی روستایی لازم است که به روستاهایی که در ادامه به آن ها اشاره شده نیز سفر کنید تا گردشگری بریتانیایی را به معنای کامل خود درک نمایید. شما مستوانید لذت یک تجربه بینظیر را در اقامتگاه های بوم گردی تجربه کنید. از روستاهای ماهیگیری در کورنوال تا بازارهای سنتی شهری در یورکشایر شمالی، در ادامه شما را با 10 مورد از زیباترین و حیرت انگیزترین روستاهای بریتانیا که هر یک ویژگی های خاص خود را دارند آشنا خواهیم کرد.

روستای پینزویک، گلوچسترشایر

منطقه کاتسوولدز مرکز روستاهای زیبا و دیدنی بریتانیا است که برای عکس روی کارت پستال بهترین گزینه ها به شمار می آیند اما برخی از آن ها همزمان گزینه های مناسبی برای گردشگران نیز به شمار می آیند. روستای پینزویک یک روستای بسیار آرام ساخته شده روی تپه های این منطقه است که با خیابان های باریک و خلوت خود یکی از بهترین جاذبه های گردشگری روستایی بریتانیا محسوب می شود. دیدار از باغ رنگارنگ و مشهور «روکوکو گاردن» که در دهه 1740 طراحی و ساخته شده است را از دست ندهید. همچنین مسیرهای پیاده روی و خیابان ها و کوچه های زیادی در این روستا وجود دارند که از قدم زدن در آن ها لذت خواهید برد.
Polperro, Cornwall

پولپرو، کورنوال

پولپرو که دیرزمانی یک دهکده ماهیگیری و مکانی برای استراحت و پناه گرفتن قاچاقچیان بوده اکنون یک مرکز تفریحی-گردشگری بسیار مشهور برای فصل تابستان به شمار می آید اما با این وجود نیز هنوز زیبایی های خیره کننده خود را حفظ کرده است. قدم زدن در هر دو طرف لنگرگاه این روستا شما را به سواحل بسیار خلوتی خواهد رساند که از لم دادن در آن ها لذت خواهید برد. دیدار از نمایشگاه های هنری و مغازه های روستا نیز خالی از لطف نخواهد بود. در سراسر شهر می توانید از خوردن غذاهای دریایی خوشمزه نهایت لذت را ببرید.
Kettlewell, North Yorkshire

کِتلوِل، یورکشایر شمالی

دهکده کتلول بهترین انتخاب شما برای پیاده روی و کوهنوردی در پارک ملی یورکشایر دیلز خواهد بود اما این روستا علاوه بر پارک مذکور زیبایی های خاص خود را نیز دارد که از آن جمله می توان به کافه های قدیمی و کلبه های سنگی آن اشاره کرد. بهترین ماه برای سفر به این روستا در تابستان و ماه آگوست است که فستیوال سالانه مترسک در آن برگزار می شود. در این فستیوال تمامی مردم دهکده جمع شده و مترسک های تزیین شده ای که در سراسر نقاط روستا مخفی شده اند را طی یک مسابقه هیجان انگیز پیدا خواهند کرد.
Rye, East Sussex

رای، جنوب ساسکس

با خیابان های سنگفرش خلوت و ساختمان های دوران قرون وسطی و مربوط به دوران تودورها که به خوبی حفظ شده اند، روستای رای از آن دسته روستاهای بریتانیایی است که انگار زمان در آن چند دهه قبل متوقف شده است. یکی از بهترین و فراموش نشدنی ترین لذت ها در این روستا قدم زدن و گرفتن عکس در سراسر نقاط روستا است اما می توانید از قلعه های متعلق به قرن سیزدهم روستا و همچنین نمایشگاه های هنری محلی نیز دیدن کنید. رفتن به کلیسای قدیمی پَریش سنت مری را فراموش نکنید زیرا می توانید از برج این کلیسا بالا رفته و از آن بالا منظره زیبایی اطراف روستا را تماشا کنید. در خیابان موسوم به «های استریت» این روستا هتلی جورج قرار دارد که از سال 1719 در این مکان فعال بوده است.
بیشتر بخوانید:
Robin Hood’s Bay, North Yorkshire

دهکده رابین هود، یورکشایر شمالی

اگر به پیاده روی علاقه دارید از سفر به این روستای بریتانیایی زیبا که در کنار دریای شمال قرار گرفته لذت خواهید برد. بهتر است از خیابان اصلی روستا پیاده به سمت پایین تپه راه افتاده و از مسیر کنار دریا پیاده روی کنید و در ادامه از گالری ها و مغازه ها و همچنین ساحل شنی زیبای منطقه دیدن نمایید. همچنین در موزه رابین هود دهکده نیز می توانید اطلاعات جالبی در مورد تاریخچه دریانوردی و قاچاق دریایی روستا کسب کنید. اگر چه این روستای کنار دریا نام رابین هود را بر خود دارد اما هیچ ارتباطی بین آن و رابین هود مشهور نبوده و منشأ این نام گذاری حتی برای مردم محلی نیز ناشناخته باقی مانده است.
Stamford, Lincolnshire

استمفورد، لینکلن شایر

اگر این دهکده بزرگ سبک گرجی برایتان آشنا بود بدین دلیل است که روستای استمفورد به عنوان لوکیشن در فیلم «غرور و تعصب» (Pride and Prejudice) با بازی کیرا نایتلی در سال 2005 مورد استفاده قرار گرفت. می توانید یک روز از وقت خود را به دیدار از کلیساها، مغازه ها و کافه های این روستای بزرگ اختصاص دهید که مشرف به رودخانه ولاند قرار دارد. همچنین نباید دیدار از املاک برگلی هوس که متعلق به دوران ملکه الیزابت بزرگ است را فراموش کنید.
Turville, Buckinghamshire

توروایل، باکینگهام شایر

روستای کوچک توروایل با تنها 100 نفر جمعیت، یکی از بهترین روستاها در لندن برای دور ماندن از هیاهوی زندگی شهری است. این روستا تنها 90 دقیقه از پایتخت فاصله دارد و در مسیر به سمت آکسفورد می توانید از آن نیز دیدن نمایید. برای دیدن نمایی زیبا از این روستا می توانید از مسیری پیاده روی به اسیاب بادی کوبستون بروید و در یک کافه سنتی به نام «بول اند بوچر» شامی فراموش نشدنی میل نمایید. همچنین نباید دیدار از کلیسای سنت مری باکره را فراموش کنید که در برخی از سریال های تلویزیونی قدیمی بریتانیا به عنون لوکیشن مورد استفاده قرار گرفته است. این روستا بسیار کوچک بوده و هتل ندارد اما در همان حوالی می توان اقامتگاه هایی تمیز یافت.
Helmsley, North Yorkshire

هلمزلی، یورکشایر شمالی

روستای زیبای هلمزلی با ساختمان های سنگی تاریخی، باغ آرامش بخش دیوار کشیده شده و میدانی که هر جمعه بازاری سنتی در آن برگزار می شود و همچنین خرابه های مربوط به قلعه های دوران قرون وسطای خود یکی از زیباترین روستاهای منطقه به شمار می آید. اگر به حیات وحش نیز علاقه دارید می توانید از مرکز ملی پرندگان شکاری دیدن کنید و از نزدیک با پرندگانی زیبا مانند شاهین و عقاب تعامل داشته باشید.
Hawkshead, Cumbria

هاکشید، کامبریا

پیدا کردن جاهای بکر در منطقه مشهور لیک دیستریکت بریتانیا تقریباً غیرممکن است اما روستای هاکشید هنوز توسط دسته های گردشگران شلوغ نشده است. از آنجایی که ورود اتومبیل به روستا غیرقانونی است، گردشگران می توانند در مسیر پیاده روی خود از ساختمان های مرمت شده، خیابان های سنگفرش و میدان قدیمی روستا که برای قرن ها به همین شکل بوده اند لذت ببرند. مدرسه مشهور گرامر زبان انگلیسی این روستا که ویلیام وودزوورث، شاعر معروف بریتانیایی، در آن درس تدریس کرده نیز از جاهای دیدنی روستای هاکشید به شمار می آید.
Beaulieu, Hampshire

بیولیو، همپشایر

مجموعه ای از ساختمان های قدیمی در کنار رودخانه زیبای بیولیو باعث شده که این روستای زیبای بریتانیایی شما را به قرن 13 میلادی بازگرداند. بهترین و معروف ترین جاذبه گردشگری این روستا املاک بیولیو است که موزه ملی موتور بریتانیا، مجموعه ای بیش از 285 خودرو کلاسیک، را در خود می بیند. از دیگر نقاط دیدنی این روستا می توان به یک عمارت دوران ویکتوریا به نام «پالاس هوس» و بیولیو اَبی اشاره کرد. قدم زدن در خیابان های روستا و جستجو در میان مغازه های کنار رودخانه نیز لذتبخش خواهد بود.
Mousehole, Cornwall

موس هاول، کورنوال
چند مایل پایین تر از ساحل، در شهر معروف پنزانس، روستای موس هاول قرار دارد که مردم محلی آن را «موزل» تلفظ می کنند، روستایی که یکی از زیباترین روستاهای ساحلی بریتانیاست و ساختمان های سنگی آن مشرف به رودخانه ای است که خود ده ها قایق بادی و ماهیگیری را در خود جای می دهد. بهترین زمان برای سفر به این روستا فصل تابستان است که می توانید در ساحل شنی روستا دراز کشیده و از آرامش موجود نهایت لذت را ببرید.

6 مورد از بهترین تجربیات گردشگری در مناطق روستایی اروپا برای فصل بهار
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر