لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی طبیعت >> جنگل بلیران آمل
جنگل بلیران آمل

جنگل بلیران آمل

گوشه و کنار شمال ایران غنی از جاذبه‌های طبیعی است و سخاوتمندانه به هر طرف که رو می‌کنیم نمایی از بهشتی کوچک را در روی زمین برای ما فراهم آورده است. جنگل بلیران در آمل یکی از همین جاذبه‌های طبیعی است که در بین طبیعت‌گردها طرف‌داران زیادی دارد.

اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به مازندران در روزهای پیش رو هستید، جایی هم برای بازدید از جنگل بلیران آمل باز کنید. در ادامه هر آن چه که نیاز دارید برای بازدید از این بهشت دلربا بدانید، برای شما توضیح داده‌ایم. پس از مطالعه اطلاعات این صفحه می توانید به سهولت برای محل اقامت خود برای بازدید از جنگل تصمیم بگیرید، به سهولت لوازم سفر را از لیست همین صفحه تهیه کنید و بار سفر را ببندید و در نهایت به همراه عزیزان خود راهی این مقصد خاطراه انگیز شوید.

جنگل بلیران کجاست؟

جنگل بلیران کجاست؟

 

اول از همه باید ببینیم موقعیت دقیق جنگل‌های بلیران کجاست؟ این جنگل‌ها در شهرستان آمل، بخش دشت‌سر، روستای بلیران جای گرفته است. در فصول بهار و پاییز از شهرهای نزدیک این روستا، تورهای یکروزه به این مقصد ترتیب داده می‌شود و افراد علاقه‌مند به طبیعت‌گردی خاطرات خوشی در این جنگل برای خود و همراهان خود رقم زده‌اند.

آمل در مرکز استان مازندران که به‌واسطه جاده هراز به تهران متصل می‌شود، از مقاصد محبوب به‌خصوص برای ساکنین استان تهران است و همچنین از سراسر ایران نیز گردشگران بسیاری را در طول سال می‌پذیرد. در اطراف آمل، روستاهای جنگلی، ییلاقی و کوهستانی جای دارند.

روستا بلیران و جنگل سرسبز بلیران با برخورداری از بافت سنتی و معماری بسیار غنی و پیشینه‌ای کهن از جنوب به جنگل‌های سرسبز و کوه چلاو، از شمال به روستای کمدره، از غرب به جنگل و کوه و از شرق نیز به رودخانه و جنگل‌های انبوه منتهی می‌شود.

مسیر دسترسی به جنگل بلیران

مسیر دسترسی به جنگل بلیران

برای دسترسی به جنگل‌های سرسبز بلیران باید خود را به جاده قدیم آمل به بابل برسانید. از فاصله 15 کیلومتری جاده قدیم آمل به بابل و در ابتدای جاده فیروزکلا مسیری به سمت کوه و جنگل مشاهده می‌کنید در انتهای همین جاده با گذر از چند روستا، به روستای گردشگری بلیران می‌رسید.

برای بازدید از جنگل بلیران چه تجهیزاتی بایستی به همراه داشته باشیم؟

زیبایی های جنگل بلیران

اگر بخواهید حسابی در این جنگل خوش بگذرانید بهتر است با لوازم و تجهیزات کامل و کافی عازم این مقصد رویایی و دلچسب شوید. فرقی نمی کند که در قالب تور و یا به طور مستقل و با جمع دوستان خود سفر می‌کنید مهم‌ترین لوازم طبیعت‌گردی را که شامل کوله پشتی (کاور ضد آب)، کفش مناسب، قمقمه و آب آشامیدنی، نقشه، لباس اضافی، لباس شنا، جعبه کمک‌های اولیه، چاقوی همه کاره، نخ و سوزن، قطب نما، سوت، زیرانداز و پاوربانک و دوربین عکاسی است در سفر به جنگل فوق العاده بلیران نیز فراموش نکنید.

آبشار آق سو آبشاری كم نظیر در دل جنگل های گلستان
ادامه مطلب

اگر قصد شب مانی در طبیعت را دارید و روحیه ماجراجویانه برای اقامت در جنگل را دارید حتما چادر‌، کیسه خواب‌، زیرانداز کیسه خواب‌، پتو مسافرتی‌، هدلامپ‌، فانوس، چادر و چراغ قوه را نیز به همراه لوازم بالا با خود بردارید.

کمپینگ در جنگل بلیران

مقصد شما ممکن است در زمان سفر آب و هوای بارانی داشته باشد؟ شنا در طبیعت از تفریح‌های اصلی شما در طول طبیعت‌گردی است؟ خب پس تی شرت، صندل، شلوار گرم کن، پانچو، عینک آفتابی‌، کلاه یا دستمال سر‌،  مایو‌، لباس گرم یا کاپشن را نیز به لیست ملزومات سفر به جنگل زیبای بلیران اضافه کنید.

تایم طولانی را در این مقصد سپری می‌کنید؟ آشپزی در دل طبیعت را دوست دارید؟ به همراه داشتن کتری‌، ادویه جات‌، روغن‌، فندک یا سنگ چخماق‌، خشکبار و حبوبات اجاق گاز مسافرتی‌، بشقاب و قاشق چنگال نشکن، لیوان نشکن، مایع ظرف‌شویی، ماهی تابه و قابلمه مسافرتی، چای، کیسه فریزر و پلاستیک زباله و دربازکن کنسرو می‌تواند در تهیه غذاهای خوشمزه و سریع در آغوش طبیعت به شما کمک کند.

لوازم بهداشتی بستگی به مدت سفر شما می‌تواند متغیر باشد. در هر حال از به همراه داشتن دستمال پارچه‌ای، دستمال کاغذی‌، دستمال مرطوب‌، حوله، مسواک‌، خمیر دندان‌، نخ دندان‌، صابون‌، شامپو‌، قرص مسکن و داروی خاصی که در حالت عادی مورد مصرف شماست، اسپری دفع حشرات و ضدآفتاب مطمئن شوید.

بهترین زمان بازدید از جنگل بلیران

بهترین زمان بازدید از جنگل بلیران

زمان درست بازدید از جنگل زیبا بلیران می‌تواند لذت شما را از این سفر بیشتر کند. دقت کنید که با توجه تجارب قبلی طبیعت گردانی که از این مقصد بازدید کرده‌اند، ایامی که بارندگی در این محل زیاد است زمان مناسبی برای بازدید از این جنگل نیست و ممکن است خطر و آسیب جانی نیز برای شما داشته باشد. برای بازدید از جنگل بلیران آمل فصل بهار تا اوایل فصل پاییز بهترین زمان است.

معرفی روستای بلیران

روستای بلیران

این روستای زیبا در مسیر جاده قدیم آبل به بال در 15 کیلومتری شهر آمل قرار گرفته است و در بین طبیعت گردان منطقه از جاذبه‌های محبوب به شمار می‌رود. این روستای خوش آب و هوا به خصوص در فصل پاییز مسیری بسیار جذاب برای علاقه‌مندان به عکاسی در طبیعت ایجاد می‌کند.

مقایسه هتل سالاردره ساری و هتل 4 ستاره میزبان بابلسر
ادامه مطلب

در خصوص جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این روستا در سایر بخش‌های این مطلب توضیح داده‌ایم و در این جا به  هنر و صنایع دستی ساکنان روستا در این منطقه می‌پردازیم. شما می‌توانید در این روستا انواع ظروف چوبی، ترشی و شیرینی‌های محلی و سنتی را تهیه کنید و به این ترتیب در طول سفر خود از اقتصاد مردمان این منطقه نیز حمایت کنید.

معرفی جاذبه‌های نزدیک به جنگل بلیران

رشد قارچ ها در جنگل بلیران

جاذبه‌هایی که افراد را به سمت بازدید از جنگل خوش آب و هوای بلیران ترغیب می‌کند شامل چشمه آبگرم و آثار باستانی است که در این منطقه وجود دارد؛ بنابراین با یک تیر دو نشان می‌زنید و می‌توانید سفری تفریحی و فرنگی را در بازدید از این مقصد برای خود رقم بزنید.

چشمه آبگرم

چشمه آبگرم

برای رسیدن به چشمه آبگرم، جاده جنگل بلیران را تا پایان مسیر آسفالته ادامه بدهید و انتهای جاده آسفالته، کنار پل پارک کنید و از ماشین پیاده شوید. تجهیزات و لوازم خود را بردارید و برای مسیر پیاده‌روی تا چشمه  آماده شوید.

نزدیک یک ساعت و نیم تا دو ساعت (حدود هشت کیلومتر) مسیر پیاده‌روی شما در جنگل است. مسیر چشمه خلاف مسیر جریان رودخانه است و در راه چشمه کم‌کم بوی گوگرد را حس خواهید کرد که به مرور این بو بیشتر می‌شود.

در مسیر چشمه آبگرم جنگل‌های بلیران از یک مسیر جنگلی بکر عبور می‌کنید که با دیدن گردش اسب‌ها در منطقه و میوه‌های وحشی جنگلی مثل ازگیل، زالزالک و آلو جنگلی از پیاده‌روی خود در این منطقه نهایت لذت را خواهید برد.

آثار باستانی

در روستای بلیران آثار باستانی پیش از اسلام را می‌توانید مشاهده کنید. آثار تاریخی به‌جامانده در این منطقه ارزش تاریخی و فرهنگی بسیار بالایی از نظر پژوهشگران و دانشمندان خارجی دارد. این آثار بیانگر این هستند که در حدود سی هزار سال پیش انسان‌های پیش از تاریخ مهارت‌هایی چون شیوه جمع‌آوری غذا را کسب کرده بوده‌اند.

ضمنا جاذبه‌های دیگری نیز در اطراف روستا قلعه هلیا، تپه قلعه تسکا سرا و قلعه اردشیرون، قلعه خشت سی چشمه و مرتع ییلاقی کال چنگوم و امام زاده ولی وجود دارد که در صورتی که زمان کافی داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم بازدید از هیچ یک از این جاذبه‌ها را از دست ندهید.

اقامت در هتل های آمل برای بازدید از جنگل بلیران

برای بازدید از جنگل زیبا بلیران اقامت در هتل های آمل می‌تواند انتخاب مطلوبی باشد. آمل هتل های سه ستاره و میان‌رده‌ای دارد که امکانات استاندارد را با قیمت به صرفه به شما ارائه می‌کند. شما می‌توانید یکی از هتل شهر آمل، هتل نیلوفر آمل و یا هتل المپیک شمال آمل را برای اقامت رزرو کنید و به این ترتیب با طی مسافتی کوتاه از آمل‌، در زمان مناسب خود را به جنگل مسحورکننده بلیران برسانید و سپس به هتل خود در آمل بازگردید.

جاهای دیدنی ترکمن صحرا گلستان، سرزمینی افسانه ای
ادامه مطلب

 هتل شهر آمل

 هتل شهر آمل

هتل شهر آمل، بنایی تاریخی دارد و پیشینه بنای آن به دوره پهلوی برمی‌گردد. در آن دوران نام این هتل، هتل شهرداری بوده است و در حال حاضر با نام هتل شهر آمل فعالیت می‌کند. این هتل که در خیابان انقلاب، روبه روی شهرداری، جنب پل معلق جای دارد یک هتل یک طبقه با 17 باب اتاق با ظرفیت‌های متنوع است.

صبحانه‌های هتل شهر آمل رایگان بوده و شما می‌توانید صبح زود پس از صرف صبحانه‌، از هتل خارج شده  و به بازدید از جنگل‌های بلیران بروید. هتل شهر آمل دارای رستوران سنتی و مدرن است که در آن انواع غذاهای محلی و فست‌فود سرو می‌شود.

هتل نیلوفر آمل

هتل نیلوفر آمل

هتل نیلوفر آمل در کیلومتر 5 جاده آمل به محمودآباد قرار گرفته و  26 باب اتاق با ظرفیت‌های متنوع دارد. این هتل دارای وعده‌های رایگان صبحانه و پارکینگ خصوصی رایگان است. هتل نیلوفر امکانات ورزشی شامل زیمن بازی، پینگ پنگ، فوتبال دستی، دوچرخه سواری و بیلیارد دارد.

ضمنا هتل نیلوفر با دارا بودن رستوران سنتی، رستوران فست فود، چایخانه سنتی و کافی‌شاپ، برای همه افراد با هر ذائقه ای‌، پیشنهادهای جذابی دارد.

هتل المپیک شمال آمل

هتل المپیک شمال آمل

هتل المپیک آمل نیز مانند دو هتل قبلی از هتل های سه ستاره آمل است و در کیلومتر 5 جاده آمل به تهران قرار گرفته است. این هتل سه طبقه در مجموع دارای 29 باب اتاق است. هتل المپیک دارای پارکینگ خصوصی بوده و در رستوران آن وعده‌های رایگان صبحانه به صورت سلف سرو می‌شود. از امکانات جذاب این هتل می‌توان به سالن بدنسازی و استخر اشاره کرد.

نحوه رزرو هتل برای بازدید از جنگل

درختان جنگل بلیران

اگر جنگل بلیران آمل را برای بازدید در طول روز انتخاب کرده‌اید و قصد شب مانی در این مقصد را ندارید، می‌توانید یکی از هتل های لیست بالا را برای اقامت در آمل انتخاب کنید. هر سه این هتل‌ها شامل گارانتی ارزان‌ترین قیمت‌ها در سامانه ایران هتل می‌شوند و شما با پرداخت کمترین قیمت روز می‌توانید اتاق منتخب خود را رزرو کنید.

قیمت اتاق در هتل های آمل در ایام مختلف سال متغیر است و برای مشاهده قیمت‌های روز در صفحه اختصاصی هر یک از هتل‌ها‌، تاریخ ورود و خروج را وارد کنید تا همه اتاق‌ها به همراه مشخصات کامل و قیمت‌های به روز برای شما نمایش داده شوند.

3.7/5 - (4 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر