لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> 15 مورد از تفریحاتی که قبل از 30 سالگی باید در فیلیپین تجربه کنید !
15 مورد از تفریحاتی که قبل از 30 سالگی باید در فیلیپین تجربه کنید !

15 مورد از تفریحاتی که قبل از 30 سالگی باید در فیلیپین تجربه کنید !

برای رفتن به سفر های طولانی و ماجراجویانه هیچوقت دیر نیست ، اما اگر که می خواهید قبل از رفتن به سر خانه و زندگی و مسئولیت ها و مشغله های خود یک بار دیگر طعم هیجان و سرزندگی جوانی را بچشید و هوشمندانه سفر کنید، به جزایر فیلیپین بروید و خود را برای یکی از بهترین تجربه های زندگیتان آماده کنید!
1 – در شهر ” کالینگا ، Kalinga ” ، بدنتان را به سبک های سنتی خالکوبی کنید .
یکی از پر طرفدار ترین هنرمندان خالکوبی در سال های اخیر به شمار می رود و با اینکه شبکه های اجتماعی کار ها و توانایی او را در سراسر دنیا به اشتراک گذاشته اند، هنوز مغازه ای هم برای خود ندارد ! ابزار کار او شامل چند چکش بامبو ، تیغ و دوده ی سیاه رنگ می شود و محل کار او نیز در بالای کوهستان های ” کوردیراس ، Cordilleras ” قرار دارد. او در خالکوبی به سبک سنتی ” کالینگا ” ، که به معنای ضرب دست نیز می باشد ، به درجه ی استادی رسیده است. ” ونگ – عود اونگای ، Whang – Od Onggay ” مسن ترین ” مامباتوک mambabatok ” یا همان خالکوب سبک ” کالینگا ” می باشد و تا چندی پیش نیز تنها هنرمند حاضر در این زمینه بوده است ، اما جدیداً نوه های خود را نیز وارد این عرصه کرده است و به آن ها این سبک منحصر به فرد خالکوبی را آموزش می دهد. امروزه ، بسیاری از گردشگران از کوه ” بوسکالان ، Buscalan ” بالا می روند ، تا بدن های خود را به دست این هنرمند اسطوره ای مزین کنند.
2 – غذاهای عجیب محلی را تجربه کنید.
Feast on the strangest eats
تا زمانی که واقعاً خود را به چالش نکشید ، سفرتان ماجراجویانه به حساب نمی آید ! چه راهی برای هیجان انگیز تر کردن سفر وجود دارد ، که از تجربه ی غذا های محلی و آشنا شدن با طعم های جدید بهتر باشد ؟! در فیلیپین ، بسیاری از مردم محلی از بشقاب های خیلی عجیب و تازه ای لذت می برند. ” بالوت ، Balut ” که در واقع جنین اردک است، ” دل و روده ی کباب شده ی حیوانات ” که شامل خون لخته شده نیز می شود ، ” سیسیگ ، Sisig ” که صورت سرخ شده ی خوک است و هم چنین ” تامیلوک ، Tamilok ” یا همان کرم چوب ، چند مورد از این غذا های مردم محلی می باشد. یکی از این موارد که نظر شما را به خود جلب کرده است امتحان کنید. شاید از طعم آن واقعاً شگفت زده شوید !
3 – تا صبح در مراسم ” بوراکای ، Boracay ” جشن بگیرید.
Party till dawn in Boracay
” بوراکای ” در میان مردم محلی با نام ” برترین جزیره ی شادی ” شناخته می شود ، اما به دلیل نشریات مختلفی که به آن جایزه ی برترین بودن را داده اند ، در جوامع بین المللی آن را ” بهترین جزیره ی دنیا ” خطاب می کنند ! بعد از غروب بسیار زیبای جزیره ، شادی و نشاط همه را فرا می گیرد و جشن شروع می شود. نقاط جذاب مختلفی در کنار ساحل برپا می شوند ، از کلاب های شلوغ گرفته ، تا بار های کم سر و صدا با موزیک زنده. هرکجا که دوست دارید انتخاب کنید و تا می توانید از زندگی شبانه ی جزیره استفاده کنید. اگر که دوست دارید اجتماعی تر برخورد کنید ، به باشگاه مشهور ” بوراکای پاب کرال ، Boracay Pub Crawl ” و با یک جمع خیلی صمیمی تر خوش بگذرانید.
4 – در ” کورگیدور ، Corregidor ” به دنبال روح بروید.
ghost hunting
جزیره ی تاریخی ” کورگیدور ” درست در کنار ورودی ساحل ” مانیلا ، Manila ” قرار دارد و رسیدن به آن چند ساعت بیشتر طول نمی کشد. گروهی از توریست ها فقط روز ها به آن جا می روند و با تور از چندین مخروبه ی آن بازدید می کنند ، اما کسانی که شب را برای ماندن در این جزیره انتخاب می کنند، تجربه ی هیجان انگیز تر و دلهره آور تری را به دست می آورند! این جزیره در زمان دفاع از ” مانیلا ” در برابر اشغالگران مختلف و هم چنین جنگ جهانی دوم ، نقش بسیار کلیدی را بازی می کرده است. به همین دلیل افراد بسیار زیادی در اینجا جان خود را از دست داده اند. یک گروه از این افراد را سربازان ژاپنی تشکیل می دهند ، که گفته می شود به جای این که خود را تسلیم سربازان آمریکایی کنند خودکشی کرده اند. به خاطر همین تاریخ دلخراش این جزیره است ، که بازدید از تونل های تاریک آن و خرابه های بیمارستان های آن، تجربه ای ترسناک برای بازدید کنندگان می باشد و همین موضوع است ، که آن را به محلی برای ماجراجویی های مهیج تبدیل کرده است.
5 – از یک کوه آتشفشان فعال بالا بروید.
Trek up an active volcano
اگر که به دنبال یک تجربه ی فوق مهیج می گردید ، از یک کوه آتشفشانی کاملاً فعال بالا بروید ، همان کوهی که بزرگ ترین فوران را در طول تاریخ کشور فیلیپین داشته است ! برخلاف تصاویر پر مخاطره ای که کوهستان ” پیناتوبو ، Pinatubo ” و بیشتر ” لوزون ، Luzon ” مرکزی را در ژوئن سال 1991 میلادی فرا گرفته بود ، بالا رفتن از ” پینابوتو ” امروز ، پر از منظره های شگفت انگیز و زیبا است. با ماشین های جیپ کوهستانی از کوهپایه های پر از صخره و خاکستر آن بالا بروید و بقیه ی مسیر تا بالای دریاچه ی دهانه را پیاده روی کنید.
6 – بالای سقف ” جیپنی ، Jeepney ” ماشین سواری کنید.
Ride “top-load” on a jeepney

اگر بالا رفتن از یک کوه آتشفشانی هم عطش هیجان شما را خاموش نمی کند ، سفر کردن پشت ماشین های فیلیپینی ” جیپنی ” را تجربه کنید ! این وسایل نقلیه ی عمومی هم در داخل شهر ها و هم در طبیعت اطراف و بیرونی آن ها مسافران را جا به جا می کنند. سوار شدن بر روی سقف ” جیپنی ” ها در سفر های برون شهری معمول تر است ، زیرا سفر ها بسیار طولانی تر هستند و مردم ترجیح می دهند که به جای صبر کردن برای آمدن ماشین بعدی ، بر سقف ” جیپنی ” حاضر سوار شوند. این کار تجربه ای شگفت انگیز را برای شما فراهم می کند. مخصوصاً برای سفر های کوهستانی در اطراف شمال ” لوزون ” ، که مناظر شالیزار های برنج اطراف خارق العاده به نظر می رسند.

ایمنی و احتیاط را هم فراموش نکنید ! شرایط آب و هوایی را هم در نظر بگیرید. اگر هوا سرد است و مه آلود می باشد ، نمی توانید از چشم انداز های اطراف دیدن کنید. اگر هوا ابری است ، امکان باران آمدن را هم در خاطر داشته باشید. اگر روز بسیار گرمی را پشت سر می گذارید ، پوششی را با خود به همراه ببرید ، که در مواقعی که گرما بیش از حد شما را اذیت می کند خود را بپوشانید و از نور مستقیم خورشید در امان باشید. به این نکته هم توجه کنید، که وقتی تصمیم می گیرید که بر روی سقف ” جیپنی ” سفر کنید ، با شلوغ تر شدن آن در هر ایستگاه ، حرکت شما نیز محدود تر خواهد شد. حال اگر با تمامی این شرایط مشکلی ندارید و هنوز دوست دارید که یک بار هم که شده آن را تجربه کنید ، بدانید که با تجربه ای بسیار جذاب رو به رو خواهید بود ! حواستان را جمع کنید و لبه های سقف را رها نکنید ، چرا که بر روی سقف کمربندی هم برای بستن وجود ندارد !
7 – از یک فستیوال محلی ” فیستا ، Fiesta ” دیدن کنید.
Attend a local fiesta
در همه ی شهر ها و روستا های کشور فیلیپین ، حداقل یک بار در سال جشن های محلی برگزار می شود. این مراسم ها معمولاً چند روز تا یک هفته به طول می انجامند و از نمایش های مختلف ، مسابقات جذاب ، لباس های رنگارنگ و رقص های سنتی خیابانی تشکیل شده اند. بعضی از این فستیوال ها به دلیل داشتن برنامه های بسیار بزرگ تر و پر ازدحام تر ، از دیگر گردهمایی های نظیر خود مشهور تر هستند ، مانند مراسم ” سینولوگ ، Sinulog ” در شهر ” کبو ، Cebu ” و یا جشن ” آتی – آتیهان ، Ati – Atihan ” در شهر ” آکلان ، Aklan ” . تقویم محلی را در زمان سفر خودتان به فیلیپین بررسی کنید و بعد از آشنایی با برنامه هایی که قرار است به زودی برگزار شوند به مردم منطقه بپیوندید و کمی در سرور به سبک فیلیپینی هم شرکت کنید.
8 – در مناطق دور افتاده ی ساحلی کمپ بزنید.
Go off-the-grid beach camping
برای یک بار هم که شده هتل های مجلل و لوکس را فراموش کنید و اسکان های محلی و طبیعی تر را برگزینید ! چادر بزنید ، در کنار ساحل آتش درست کنید ، برای چند روز از وسایل برقی و اینترنت استفاده نکنید و از مناظر موج های دریا و طلوع و غروب خورشید لذت ببرید. بسیاری از جزیره های این کشور اجازه ی انجام تمام این کار ها را به شما می دهند ، مانند ؛ سواحل ” آناوانگین ، Anawangin ” و ” ناگاساسا ، Nagasasa ” در ” زامبالس ، Zambales ” ، ” فورچن آیلند ، Fortune Island ” در ” باتانگاس ، Batangas ” و چند جزیره ی دیگر در پارک ملی ” هزار جزیره ، Hundred Island ” در ” پانگاسینان ، Pangasinan “. فقط وسایلی را که لازم دارید با خود ببرید و آماده ی یک ماجراجویی کامل باشید ! همراهان شما نیز نقش بسیار مهمی را بازی می کنند ، پس در انتخاب آن ها نیز کوشا باشید.
9 – در تپه های شنی ” ایلوکوس نورته ، Ilocos Norte ” بازی کنید !
Play in the sand dunes of Ilocos Norte
هر کس که بگوید بازی کردن فقط مخصوص کودکان است ، اشتباه بسیار بزرگی را مرتکب شده است و بدون شک هیچوقت تپه های شنی ” ایلوکوس نورته ” را از نزدیک ندیده است ! در اینجا بازدید کنندگان شبیه به آدم های بزرگ سالی هستند ، که وارد یک زمین شنی بسیار بزرگ بازی شده اند و می توانند با وسایل فراوان جذابی از قبیل ، موتور های چهار چرخ و اسکیت برد های مخصوص شن ، از آدرنالین موجود در بدن خود لذت کافی را ببرند.
10 – در مسابقات موج سواری ” کلود 9 ، Cloud 9 ” در شهر ” سیارگائو ، Siargao ” ثبت نام کنید.
Surf Siargao’s Cloud 9
همه ساله بازدید از قطب موج سواری کشور ، یعنی ” سیارگائو ” ، بیشتر و بیشتر می شود ! بسیار زیبا و با آرامش است و محل برگزاری ” کلود 9 ” ، بزرگ ترین مسابقه ی موج سواری در کل کشور ، نیز می باشد. موج سواران حرفه ای از سراسر جهان به آن جا سفر می کنند تا بر عالی ترین موج های جهان مسابقه دهند ، اما گردشگران بسیار زیاد دیگری هم از آن بازدید می کنند ، که فقط برای تماشا به این منطقه می آیند. حتماً در کلاس های موج سواری ” سیارگائو ” شرکت کنید ! شاید از بعد از پایان دوره آنقدر توانایی کسب کنید ، که بخواهید در مسابقه ی ” کلود 9 ” هم خود را محک بزنید.
11 – یک ورزش آبی جدید را در ” بوراکای ، Boracay ” امتحان کنید.
Try a new water sport in Boracay
سرگرمی در شهر ” بوراکای ” به جشن های شبانه ختم نمی شود. بسیاری از آژانس های توریستی جزیره ، مجموعه ی متنوعی از فعالیت های مفرح را برای بازدید کنندگان ترتیب دیده اند. برای نمونه می توان به کایت سواری ، قایق بادبانی سواری ، غواصی با کلاه های مخصوص ، پاراسیلینگ، اسکی با جت ، قایق موزی و حتی کلاس های آموزش شنا به سبک پری های دریای اشاره کرد ! هرکدام از این فعالیت ها ، که به نظر شما جالب و هیجان انگیز می رسد را امتحان کنید !
12 – از منطقه ی جغرافیایی محافظت شده ی ” ماسونگی ، Masungi ” بازدید کنید.
Visit the Masungi Geo Reserve
نیروی جسمانی خود را به چالش بکشید و از مسیر اکتشافی ” ماسونگی ” در شهر ” باراس ، Baras ” استان ” ریزال ، Rizal ” بالا بروید. این منطقه ی تحت نگاه داشت در میان جنگل های سرسبز ” ریزال ” واقع شده است. مسیر اکتشافی تعبیه شده هم از پل های آویزان ، مسیر هایی که باید از طناب بالا بروید ، صخره های فراوان و چندین قله تشکیل شده است ، که همگی بر چشم انداز های حیرت انگیز اطراف اشراف دارند. گروه های اکتشافی فراوانی برای همراهی کردن شما در روز حضور دارند ، اما گروه های دیگری نیز هستند ، که برای تجربه ی ویژه ی شبانه با شما همراه می شوند. برای بازدید حتماً از قبل رزرواسیون های لازم را انجام دهید.
13 – از روی شش آبشار در دریاچه ی ” سبو ، Sebu ” با زیپلاین عبور کنید.
Zipline over six waterfalls in Lake Sebu
بدون شک یکی از جذاب ترین اما کم تر شناخته شده ترین فعالیت های تفریحی در این لیست ، زیپلاین سواری بر روی آبشار های دریاچه ی ” سبو ” در جنوب ” کوتاباتو ، Cotabato ” می باشد ! با این که فقط شش تا از هفت آبشار مبهوت کننده ی دریاچه را می توان دید ، ولیکن منظره های موجود در این نقطه از فیلیپین بسیار شگفت انگیز هستند. با وجود تمام این ویژگی های منحصر به فرد و فوران آدرنالین در بدن ، یکی از تنها فعالیت هایی می باشد ، که با انجام آن به طور واقع زنده بودن را حس خواهید کرد !
14 – در کنار صخره های مرجانی ” توباتاها ، Tubbataha ” غواصی کنید.
Dive the Tubbataha Reefs
اگر که می خواهید به فیلیپین سفر کنید ، هرگز غواصی در پارک ملی صخره های مرجانی ” توباتاها ” ، که یکی از نقاط میراث یونسکو می باشد و بهشت غواصان نیز به شمار می رود را از دست ندهید. این پارک در جنوب غرب ” پالاوان ، Palawan ” و درون دریای ” سولو ، Sulu ” واقع شده است و با داشتن بیش از صد گونه ی مختلف ماهی ، مرجان ، کوسه ، دلفین و وال ، یکی از غنی ترین و متنوع ترین منابع بیولوژیکی کشور به حساب می آید. بازدید از مناطق زیر آب ” توباتاها ” تجربه ای فراموش نشدنی می باشد و هرکس باید حداقل یک بار آن را در زندگی تجربه کند. از قبل برنامه ریزی های لازم را انجام دهید ، چرا که تنها راه رسیدن به این پارک و غواصی در آن از طریق قایق های خارجی می باشد.
15 – با موتور های اسکوتر به سیاحت در شمال ” پالاوان ” بپردازید.
Venture north of Palawan on scooter

در همه ی مواقع سال ، مسافران به سواحل خارق العاده ی ” ال نیدو ، El Nido ” و ” کورون ، Coron ” در شمال ” پالاوان ” کوچ می کنند. بیشتر آن ها به جای پرواز به شهر ” پوئرتو پرینسسا سیتی ، Puerto Princesa City ” و بعد حرکت به سمت شمال با ون یا اتوبوس ، روشی ماجراجویانه تر را بر می گزینند و یک موتور را برای رفتن به مرکز شهر کرایه می کنند. پیشنهاد ما به شما نیز انجام همین کار است ! با موتور اسکوتر به سمت شمال سفر کنید و در راه از گنجینه های نهفته ” پالاوان ” دیدن کنید. شما هم چنین می توانید کمی از مسیر اصلی خود خارج شوید و به ” سابانگ ، Sabang ” بروید و از جدید ترین اعجوبه ی هفت گانه ی جهان یعنی ” رودخانه ی زیر زمینی پوئرتو پرینسسا ” بازدید کنید و یا در کنار سواحل آرام و دست نخورده ی ” پورت بارتون ، Port Barton ” و ساحل 14 کیلومتری ” سن ویسنته ، San Vicente ” توقف نمایید. سعی کنید در کنار شهر های کوچکی ساحلی با مردم ارتباط برقرار کنید. اگر که شما از امتیاز وقت زیاد بهره مند هستید ، این یکی از بهترین روش ها برای تجربه ی ” پالاوان ” می باشد. در کنار همه ی این تجربیات هم در آخر به ” ال نیدو ” افسانه ای می رسید !

کارناوال سانتا کروز اسپانیا
ادامه مطلب
امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر