لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> لیست20 موزه برتر جهان برای بازدید در نوروز 98
لیست20 موزه برتر جهان برای بازدید  در نوروز 98

لیست20 موزه برتر جهان برای بازدید در نوروز 98

بیست موزه ی معروف در جهان وجود دارد که بهتر است در طول زندگی از آنها بازدید کنید و با بازدید از موزه هنر های مدرن در نیویورک گرفته تا موزه ی بریتانیا در لندن، از مهم ترین میراث باقیمانده دیدن کنید. در ادامه برترین موزه های جهان را معرفی می کنیم تا با اطلاعات دقیق با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.
20 – گالری ملی کانادا (اتاوا) – National Gallery of Canada (Ottawa)
گالری ملی کانادا مجموعه ی نفیس و با ارزشی از هنر را در خود جای داده است و آثار هنری از دوران قرون وسطی تا امروزه را می توانید در این موزه تماشا کنید که شامل آثار آمریکایی، هندی، اروپایی، اينويت ها يا اسكيمو ها که در شمال كانادا و آلاسكا زندگی مي كنند و آثار کانادایی می باشد. گالری ملی کانادا مروری تقریبا کامل و جامع نسبت به هنر کانادایی ارائه می کند و بی نظیر می باشد، از آثار اولیه مذهبی کبک و آثار اينويت ها يا اسكيموها در دهه 1950، تا آثار آوانگارد معاصر از طریق گروه هفت هنرمندان کانادایی به خوبی ارائه شده است، این گروه در اوایل قرن 20 میلادی فعالیت می کردند و به خلق آثار هنری برخاسته از مکتب کانادایی علاقه ی زیادی داشتند. ثمره ی تلاش و موفقیت این هنرمندان روح و هنر کانادا را زنده نگه داشته است که امروزه گردشگران می توانند در دیوار های گالری ملی کانادا شاهد این آثار باشند.
19 – معبد کتاب (اسرائیل) – The Shrine of the Book (Israel)
The Shrine of the Book
در معبد کتاب مجموعه ای از آثار هنری فرهنگی و مدارک مرتبط با تاریخ مسیحیت به چشم می خورد. کتاب های خطی و دست نوشته های موجود در این معبد، هرگز به طور کامل به نمایش در نیامده و تنها قسمت هایی از آنها قابل تماشا می باشد. بخش نمایشگاه “روزگاری در قمران” نشان دهنده ی داستان فرقه ‌ای تحت عنوان اسنی ‌ها (Essenes) در اسرائیل است که قدمتی دو هزار ساله دارد. گفتنی است که متن کامل، اولیه و کامل انجیل در این معبد نگهداری می شود.
18 – موزه ملی انسان شناسی – Museo Nacional de Antropologa (Mexico)
museo
ساختمان بزرگ موزه ملی انسان شناسی یکی از موزه های کامل و مهم در سراسر جهان می باشد. نواحی این معبد در پارک چاپل تپک مملو از شاخ برگ درختان بوده و آبشار ها، استخر ها و مجسمه های زیادی را می توانید در این منطقه ببینید. در طبقه ی اول نمایش بی نظیر و عالی از هنر ماقبل کلمبیایی را می توانید مشاهده کنید و در طبقه بالا مجموعه ای عالی از هنر های بومی و محلی مکزیک در اختیار گردشگران می باشد، همچنین گفتنی است که آثار هنری مدرن مکزیکی و مجسمه سازی در این موزه به چشم می خورد.
17 – مائریتشویس، (هلند) – Mauritshuis (Netherlands)
mauritshuis
موزه ی معروف مائریتشویس مانند تعداد دیگری از موزه ها گستره جامعی ندارد. اگر چه این موزه نهایت کیفیت را به نمایش گذاشته است و آثار هنری از دوران طلایی هلند در قرن 17 میلادی را نشان می دهد. سه قسمت موزه در کنار آبگیر قرار دارد و اثر نقاشی یان ورمیر نقاش معروف هلندی به نام چشم‌ انداز دلفت، به طرز خوبی نور واقعی را در نقاشی به نمایش گذاشته و فضای نقاشی را تغییر داده است. گردشگران از تماشای این اثر حس خوب و آرامی را تجربه می کنند. گفتنی است که نگاه اجمالی و کوتاه به این اثر توصیف کننده موزه و پیرامون آن می باشد. گردشگرانی که به سفر های علمی و آموزشی علاقه دارند، بهتر است که از این موزه بازدید نمایند.
16 – موزه ی هنر توکوگاوا (ژاپن) – Tokugawa Art Museum (Japan)
Tokugawa Art Museum
خانواده توکوگاوا از سال 1600 میلادی تا 1868 میلادی در کشور ژاپن حکومت کردند و تحت امر و سلطنت این خانواده، ژاپن در طول تاریخ طولانی ترین دوران صلح و آرامش را تجربه کرد. این دوره با نام دوره ادو و همچنین با نام دوره توکوگاوا نیز شناخته می ‌شود، در این دوران هنر در ژاپن به شکوفایی رسید. هنرمندان ژاپنی در دوره ی ادو توانستند بر هنرمندان بزرگ اروپایی تاثیرگذار باشند، که برای نمونه می توان به افرادی همچون مانه، گوگن و ویسلر اشاره کرد. دیگر نمایشگاه های موجود در این موزه به طرز موثری در محیط مناسب دوباره از نو ساخته شده اند تا بتوانند جنبه های مختلف زندگی مردم ژاپن در آن دوران را نشان دهند. شمشیر های زیبا و اعلای سامورایی ها و زره های جنگی آنان در کنار سفالگری و لباس های قدیمی، همگی در این موزه موجود بوده و گردشگران می توانند از تاریخ ژاپن دیدن کنند.
15 – موزه هنر کیمبل (تگزاس) – Kimbell Art Museum (Texas)
 Kimbell Art Museum
موزه هنر کیمبل توسط یکی از معروف ترین معماران جهان، لویی کان، طراحی شده است. در حقیقت ساختمان این موزه یکی از معدود موزه هایی در جهان است که با گنجینه ی درونش بر تجارب و اطلاعات هنری بازدیدکنندگان می افزاید. راز این زیبایی و هنر در بازتابگر های نقره ای است که نور آسمان را از بیرون توسط سقف به درون موزه باز پخش می کند. نور برای این معمار معروف ارزش زیادی داشت به همین خاطر نورپردازی های عالی و بی نظیری در این اثر را شاهد می باشیم. وجود ملایم ترین سطح نور طبیعی، سالن های بزرگ و جادار نمایشگاه و باغی با طراحی متفاوت در بیرون موزه که توسط معمار ژاپنی آمریکایی با نام ایسامو نگوچی صورت گرفته است، این موزه را به مکانی دنج و آرام بخش تبدیل کرده است. گردشگران می توانند از آثار هنری این موزه در کنار معماری متفاوت و بی نظیر آن تجربه های زیادی کسب کنند.
14 – موزه هنر های زیبا (بوستون) – Museum of Fine Arts (Boston)
Museum of Fine Arts
موزه هنر های زیبا در شهر بوستون واقع شده است و از ویژگی های مهم این موزه وجود مجموعه های هنری با عظمت هنرمندانی همچون نقاشی های دیواری جان سینگر سارجنت، مجسمه ای از جنس سنگ مرمر با قدمت قرن چهارم میلادی که سنت پل مسیحی در حال نیایش و دعا است، و نقاشی باشکوه اثر گوگن، که زندگی و وجود انسان را به چالش می کشد، از کجا آمده ایم؟ کی هستیم؟ به کجا خواهیم رفت؟ این سوالات را در ذهن بیننده ایجاد می کند. گفتنی است که گوهر گرانبهای موجود در تاج در این موزه بدون شک به گالری آسیایی تعلق دارد. موزه هنر های زیبا یکی از مهم ترین مجموعه های هنری در آمریکای شمالی به شمار می رود و سالانه بازدیدکنندگان بیشماری را از سراسر جهان به سوی خود جذب می کند.
13 – موزه ملی دل پرادو (اسپانیا) – Museo Nacional del Prado (Spain)
Museo Nacional del Prado
موزه ملی دل پرادو در شهر مادرید واقع شده است. این موزه به خاطر مجموعه بزرگ و عظیم جهانی از نقاشی های اسپانیایی (از قرن 12 میلادی تا قرن 19 میلادی) توانسته شکوه و ارزش ملی را به دست آورد. گفتنی است که تنها یک سوم آثار هنری موزه ملی دل پرادو در معرض نمایش قرار گرفته است. آثار هنرمندانی همچون ولاسکوئز و گویا به خوبی نمایان است و مجموعه آثار هنری خارجی پرادو ارزشمند و مهم می باشند و در واقع قدرت تاریخی اسپانیا را اثبات می کنند. موزه ملی دل پرادو یکی از گوهر های هنری اسپانیا و همچنین یکی از بهترین موزه های جهان محسوب می شود. گردشگران و علاقه مندان به هنر اسپانیایی می توانند بزرگ ترین مجموعه ی هنری اسپانیا را در گالری مشهور دل پرادو جست و جو کرده و اطلاعات مفیدی به دست آورند.
12 – موزه هنر مدرن یا نوگرا (نیویورک) – The Museum of Modern Art (New York)
The Museum of Modern Art (New York)
موزه هنر مدرن یا نوگرا یکی از مهم ترین موزه های مدرن جهان می باشد که در نیویورک واقع شده است. این موزه ی معروف در سال 1929 میلادی توسط سه زن ثروتمند تاسیس شد و اولین موزه ای بود که تنها به هنر های مدرن اختصاص یافته بود. موزه هنر مدرن از ابتدا متفاوت بوده و آثار هنری بی همتایی از هنر های مدرن را در بر داشته است. این موزه ی معروف نیویورک عالی ترین و کامل ترین مجموعه های هنری جهان را از اواخر قرن 19 میلادی تا اوایل قرن 20 میلادی به نمایش گذاشته است و اغلب نمایشگاه ها و گالری هایی از آثار هنری اخیر و معاصر را شامل می شود. بازسازی ساختمان‌ موزه هنر مدرن، با سرسرا ها و تالار های عظيم، توسط هنرمند معمار ژاپني با نام یوشيو تانيگوچي صورت گرفته است و مانند مجموعه های هنری عظیم دارای فضایی گسترده می باشد.
11 – موزه مصر (قاهره) – The Egyptian Museum (Cairo)
The Egyptian Museum (Cairo)
موزه مصر یکی از جاذبه های مهم و معروف قاهره می باشد و در سطح جهان شهرت زیادی دارد. برخی از یافته های باارزش و مهم باستان شناسی از سراسر مصر در این موزه نگهداری می شود. با بازدید از این موزه ی معروف فرصت بی نظیری برای مشاهده ی بزرگ ترین اثر ساخته شده توسط انسان خواهید داشت که این اثر ماسک طلایی توت آنخ آمون می باشد. این اثر کیفیتی بی نظیر و باورنکردنی دارد، ساخته ی دست بشر با زیبایی تمام، با ارزش ترین چهره و ماسک طلایی بوده و روزگاری به عنوان خدا، پادشاه و یک نوجوان محسوب شده است. همچون آب زلال بوده و می درخشد و مانند آهن ربا می باشد اما امکان لمس کردن آن وجود ندارد. موزه مصر یکی از غنی ترین موزه های جهان می باشد که آثار زیادی از دوران پیش از تاریخ را در بر می گیرد.
10 – موزه هنر های زیبا (اتریش) – Kunsthistorisches Museum (Austria)
Kunsthistorisches Museum
مانند خاندان مدیچی در فلورانس، می توان گفت که خاندان سلطنتی هابسبورگ در شهر وین نیز از حامیان ثروتمند، مشتاق و گردآورنده ی آثار هنری بوده اند. میراث باقیمانده از این خاندان، شهر وین اتریش را به برترین و غنی ترین مجموعه هنری در میان دیگر شهر های اروپایی تبدیل کرد. مجموعه عظیم گردآوری شده، کالسکه های سلطنتی، هنر های تزئینی و مجسمه ها، سکه ها، قلعه، کتاب ها، جنگ افزار ها، ابزار های موسیقی، نقاشی های اروپایی و همچنین آثار مصری، یونانی، رومانی و عتیقه های شرقی را شامل می شود که در هشت ساختمان در سطح شهر وین به نمایش در آمده اند. گردشگران با بازدید از این مجموعه ی بی نهایت بزرگ شگفت زده خواهند شد.
9 – موزه متروپولیتن یا کلان ‌شهری هنر (نیویورک) -The Metropolitan Museum of Art (New York)
The Metropolitan Museum of Art
موزه متروپولیتن یا کلان ‌شهری هنر، در مجاورت ضلع شرقی بالا، در میان موزه ی مایل در خیابان پنجم و سنترال پارک واقع شده است. این موزه مجموعه ی عظیمی از دست آورد ها و هنر های انسان در طول 50 هزار سال را گردآوری کرده است که قدرت و عقاید انسان ها را نیز شامل می شود. این موزه با نام میت معروف می باشد که مخفف واژه متروپولیتن می باشد. این موزه مجموعه آثار آمریکایی، اروپایی، آسیایی و آفریقایی و مهم تر اینکه آثار باستانی، کلاسیک و اسلامی را در بر دارد. این آثار مواردی همچون نقاشی، عکاسی، مجسمه سازی، شیشه، لباس های سنتی، طراحی های داخلی، ابزار های موسیقی، آثار عهد عتیق، جنگ افزار ها، پیکر تراشی و مجموعه کامل معبد دندور که قدمت آن به قرن یکم باز می گردد را شامل می شود. گردشگران می توانند مجموعه ی بزرگ و عظیمی از تاریخ اسلام و ایران را در این موزه مشاهده کنند.
8 – موزه باستان ‌شناسی ملی (یونان) – The National Archaeological Museum (Greece)
The National Archaeological Museum
بزرگ ترین مجموعه ی هنری باستانی یونان در جهان را می توانید در موزه باستان ‌شناسی ملی مشاهده کنید. تولد مفهوم ارزش انسان در میان دیگر موجودات خلق شده، در آثار و بقایای دوران پیشین به چشم می خورد. این نظریه ها در اثر برنز زئوس که قدمت آن به قرن 5 قبل از میلاد مسیح می رسد، نمایان است. این تندیس به گونه ای بی آلایش طراحی شده است و نتیجه ی مشاهدات دقیق می باشد، مطالعات نشان می دهد که این اثر به عنوان خدا حضور داشته است اما در حقیقت بخشی از مطالعات انسانی به شمار می رود. گردشگرانی که به تاریخ عهد باستان یونان و فلسفه علاقه دارند، بهتر است که از موزه باستان ‌شناسی ملی (یونان) دیدن کنند و از نزدیک تجربیات متفاوتی کسب نمایند. گفتنی است که قدمت برخی از آثار باستانی این موزه به عصر نو سنگی باز می‌ گردد.
7 – کاخ ‌موزه ملی (تایوان) – The National Palace Museum (Taiwan)
The National Palace Museum
کاخ ‌موزه ملی یکی دیگر از بزرگ ترین و مهم ترین مجموعه های هنری می باشد که آثار مهمی از دوران باستان را در خود جای داده است. مجموعه های موجود در این موزه نتیجه تلاش و زحمات هزاران سال تلاش های گردآوری فردی و سلطنتی می باشد. گفته می شود که سخت ترین و آشفته ترین دوران جمع آوری آثار بین سال های 1924 و 1965 میلادی، بوده است. در طول در این سال ها، امپراطوری های چینی، دربار ها و گنجینه های آنها از شهر ممنوعه (یا کاخ موزه) بیرون آورده شد و این ارتش جنگ سالار، و ارتش کمونیست به حرکت در آمد. گردشگران می توانند آثاری از دوران نوسنگی که توسط امپراطوری های چینی جمع آوری شده اند را در این موزه تماشا کنند. گفتنی است که این موزه ی با عظمت در قرن بیستم میلادی مورد بازسازی قرار گرفته است.
6 – موزه ارمیتاژ یا هِرمیتاژ (روسیه) – The State Hermitage Museum (Russia)
The State Hermitage Museum
در صورتی که در کنار هر یک از آثار با ارزش و مهم موزه ارمیتاژ تنها یک ثانیه زمان سپری کنید بیش از سه هفته بازدید از این موزه طول خواهد کشید. گفتنی است که تقریبا در میان پنج کاخی که در طول 5 قرن ساخته شده اند، دو میلیون قطعه مهم وجود دارد. ( به غیر از آثار بی نظیر پیکاسو، ماتیس و نقاشی های برتر رنسانسی ایتالیا) مانند موزه های دل پرادو و اوفیتزی این موزه نیز به طور خاصی آثار مهم روسی و بومی را در بر دارد. با بازدید از این موزه ی معروف و مهم جهان بهتر است که در آثار متعلق به قرن های 6 و 4 قبل از میلاد مسیح دقت کنید و با قبایلی که در این بخش از زمین سکونت داشته اند و رهبران و مقامات خود را در اعماق زمین دفن کرده اند، آشنا شوید.


5 – واتیکان سیتی (ایتالیا) – Vatican City (Italy)
vatican
موزه ی معروف واتیکان سیتی در بر دارنده ی برترین آثار هنری ایتالیا از دوران رنسانس می باشد. این موزه مجموعه ی بزرگی از هنر های مسیحیت را به نمایش گذاشته است. گنبد این موزه توسط هنرمند میکل آنژ طراحی شده است، ایوان این بنا توسط برنینی ساخته شده و مهم تر اینکه سنت پیتر قدیس معروف در این مکان به شهادت رسید. حقایق و افسانه ها در این موزه به هم آمیخته شده اند و این مکان را به یکی از پیچیده ترین و چالش برانگیز ترین مکان در جهان تبدیل کرده اند. بیش از ده هزار اثر هنری به نمایش در آمده است و در میان 1400 اتاق این موزه گسترده شده اند، برخی از این آثار نسبت به دیگر متفاوت می باشد: مجسمه ی بِلوِدره تورسو و لاکن هر دو از نمونه های اصلی و مهم هنری می باشند که در طول تاریخ هنر هنرمندان زیادی به آنها اشاره کرده اند.


4 – گالری هنر اوفیتزی (ایتالیا) – Galleria degli Uffizi (Italy)
Galleria degli Uffizi
گفتنی است که مانند ارزش و عظمت گالری دل پرادو برای هنر اسپانیایی، گالری هنر اوفیتزی نیز این جایگاه را برای ایتالیا دارد. اما علاوه بر آثار عظیم ملی بخش مهمی از مجموعه آثار خارجی نیز در این گالری وجود دارد و تعدادی از آثار بومی این موزه در بین نهاد های دیگر مانند گالری ملی لندن و لوور پاریس تقسیم شده است. مجموعه های این موزه در طول قرن ها توسط خانواده ثروتمند و نیکوکار مدیچی که هنردوست بوده اند جمع آوری شده است. ثمره تلاش ها و حمایت های آنها بی نظیر و بسیار جذاب است. گالری هنر اوفیتزی در شهر فلورانس واقع شده است و از قدیمی ترین موزه های هنری جهان به شمار می رود.
3 – موزه تاریخ طبیعی لندن – The Natural History Museum (London)
The Natural History Museum
موزه تاریخ طبیعی لندن یکی دیگر از مهم ترین موزه های جهان می باشد. در اواخر قرن 19 میلادی مجموعه های ملی بریتانیا به دو روش تقسیم بندی شد: بخشی به موزه ی بریتانیایی (موزه ای برای تمام انسان ها) تبدیل شد و قسمتی دیگر به موزه تاریخ طبیعی (موزه ای برای تمام آفرینش ) تعلق یافت. در این بخش از موزه تاریخ طبیعی، بیش از 70 میلیون نمونه وجود دارد که نشان دهنده ی اطلاعات و آموخته های بشر از تمام جنبه های آفرینش در طول 250 سال گذشته می باشد. مهم ترین مجموعه های موجود در این موزه که در طول قرن ها به نمایش در آمده است، اهمیت و فرضیات موجود درباره عمر سیاره و سیر تکاملی زندگی می باشد. گفتنی است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان از این موزه بازدید می کنند.
2 – موزه لوور پاریس – The Louvre (Paris)
 The Louvre
موزه لوور برترین نهاد فرهنگی فرانسه به شمار می رود و تاریخ این سرزمین را بر آستین دارد. این موزه یکی از مهم ترین جاذبه های پاریس بوده و از معروف ترین موزه های جهان به شمار می رود. گردشگران می توانند با عبور از بلور هرمی شکل مدرن وارد موزه شده و در اطراف بقایای قلعه ای در زیرزمین که قدمت آن به قرن 12 میلادی می رسد قدم بزنند، از کنار پادشاهان قرن 16 میلادی در میان گالری ها عبور کنند و در اطراف هر یک از اتاق ها به تماشای آثار هنری و همچنین انقلاب فرانسه در قرن 18 میلادی بپردازند. از مجسمه ی معروف یونان باستان با نام ونوس میلو بازدید کنید و به سبک معماری سقف اتاق کوچک دقت کنید تا تاثیر ونوس را بر تاریخ هنر مشاهده کنید. گفتنی است که آثار باستانی بیشماری در این موزه نگهداری می شود.
1 – موزه بریتانیا (لندن) – The British Museum (London)
The British Museum

با وجود تقسیم موزه بریتانیا و جدا شدن برخی آثار، بیشتر متوجه ارزش آثار باقیمانده خواهید شد. مجموعه تاریخ طبیعی و مجموعه های کتابخانه هر یک قسمت های جداگانه ای را تشکیل داده اند و با وجود تقسیم شدن به بخش های کوچکتر، در نوع خود نظیر ندارند و از معروف ترین نمونه های جهانی محسوب می شوند. گردشگرانی که ترجیح می دهند درباره منشا فرهنگ نه تنها بریتانیا بلکه سایر ملل اطلاعات مفیدی به دست آورند، می توانند بدون پرداخت هزینه از این موزه بازدید کنند. موزه بریتانیا یکی دیگر از مهم ترین موزه های جهان بوده و مجموعه های زیادی از تاریخ ایران در این موزه نگهداری می شود. گفته می شود که منشور حقوق بشر کوروش در این موزه قرار دارد. سالانه توریست های بیشماری از موزه بریتانیا دیدن می کنند. گردشگران با بازدید از این مجموعه می توانند اطلاعات خوبی درباره تاریخ ملل مختلف به دست آورند و از نزدیک شاهد آثار باقیمانده ی باستانی باشند.

سفر به مسکو جادویی در تعطیلات کریسمس
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر