لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> شلوغ ترین فرودگاه های آسیا در سال 2019
شلوغ ترین فرودگاه های آسیا در سال 2019

شلوغ ترین فرودگاه های آسیا در سال 2019

فرودگاه جدید و ممتاز پکن که قرار است امسال افتتاح شود نیز به لیست به لیست مگا هاب های (ابرقطب های فرودگاهی) این منطقه که در حال رقابت برای مسافران و خطوط هواپیمایی هستند و در عین حال نوآوری نیز دارند،اضافه خواهد شد. اگر در فرودگاه های پرتردد دنیا رفت و آمد دارید، حتما از هتل های تهران نام هتل ایبیس فرودگاه امام را نیز شنیده اید.
بر اساس آخرین گزارش اتحادیه بین المللی فردگاه ها که محاسبات مقدماتی سال 2018 را مورد تاکید قرار داده است، قاره آسیا از نظر تعداد کل مسافران (هم مسافران داخلی و هم پروازهای بین المللی) دارنده 9 فرودگاه از 20 فرودگاه های پرتردد و برتر دنیاست.
3 فرودگاه از 10 فودگاه پرتردد دنیا در چین قرار دارند، جاییکه صنعت هوانوردی به طرز چشمگیری ترقی پیدا کرده است. این کشور هر سال هشت فرودگاه جدید می سازد و قصد دارد تا سال 2035 تعداد 216 فرودگاه جدید افتتاح کند.
اگرچه آسیا شلوغ ترین قسمت دنیا برای مسافرت هوایی است، ولی در بیشتر موارد، فرودگاه های این قاره گل کاشته اند. چهار فرودگاه از پنج فرودگاهی که در لیست اخیر جوایز فرودگاه های دنیای Skytrax دیده می-شود، در این قاره هستند.
ابر قطب های فرودگاهی آسیا قابلیت رسیدگی به دهها یا صدها میلیون مسافر را دارند و امکانات و تسهیلات جدید این فرودگاه ها، فرودگاه های قدیمی سایر نقاط دنیا را پشت سر می گذارد. در این فرودگاهها مسافران با برخی از خارق العاده ترین معماری های و تجارب روبرو می شوند که به ندرت به سفر هوایی مربوط هستند.
در اینجا راهنمایی سریعی برای این 9 فرودگاه شلوغ دنیا، بر اساس گزارش مقدماتی اتحادیه فرودگاه های بین المللی از رنکینگ جهانی ترافیک فرودگاهی سال 2018، به شما ارائه می شود:

فرودگاه بین المللی پایتخت پکن

نقشه سه بعدی فرودگاه Daxing پکن که قرار است اواخر امسال افتتاح شود.
سال 2018: 100.983.290 مسافر
رتبه جهانی: 2
اگر به فرودگاه فعلی پایتخت نگاهی بیندازید، دلیل اصلی افتتاح یک فرودگاه جدید در امسال را خواهید فهمید.
این شلوغ ترین فرودگاه آسیا و دومین فرودگاه پرتردد در دنیا، بعد از فرودگاه آتلانتاج هارتس فیلد- جکسون در ایالات متحده، فرودگاهی وسیع و پیشتاز است که بیش از 100 میلیون مسافر را در سال 2018 سر و سامان داده است.
زمانیکه فرودگاه جدید Daxing افتتاح شود، فرودگاه پایتخت پکن تعطیل نخواهد شد. در عوض، به رتق و فتق خطوط هوایی نظیر Air China و Hainan Airlines خواهد پرداخت و بر قابلیت های این شهر خواهد افزود زیرا تعداد مسافران هوایی هیچ کاهشی نخواهد داشت.

فرودگاه Haneda توکیو

فرودگاه Haneda توکیو دقیق ترین ابر فرودگاه دنیاست.
سال 2018: 87.131.973 مسافر
رتبه جهانی: 5
احتمالا یکی از تنها فرودگاه هایی که تا کنون شانس این را داشته است تا پادشاه سنگاپور به عنوان مسافر در خود داشته باشد، فرودگاه Haneda توکیو است که پنجمین فرودگاه شلوغ دنیاست.
اگر چه این فرودگاه امکانات فرودگاه سنگاپور را ندارد یا به ساکتی فرودگاه مدرن اینچئون سئول نیست ولی شاهکار تلاش ژاپنی هاست و نسبت به فرودگاه جایگزین ناریتا، به شهر نزدیکتر است.
این فرودگاه اغلب به خاطر تمیزی و امکانات مخصوص مسافرانشان در صدر رنکینگ های جهانی است.
ادی رابسون نویسنده که 9 ساعت در فرودگاه هاندا بوده است، می گوید: “زمانیکه در ساعت 8:15 نهایتا برای چک این رفتیم، راستش دلم نمی خواست از گیت رد بشم. در واقع هنوز چیزهایی بود که ما هنوز ندیده بودیم، مثلا یک نمونه کوچک از پل Nihonbashi. دفعه آینده حتما طوری برنامه ریزی می کنم که بیشتر از 9 ساعت در این فرودگاه وقت بگذرانم”.
احتمال اینکه شما در این فرودگاه با تاخیر مواجه شوید بسیار کم است. بر اساس آمار تحلیل گران شرکت OAG، این فرودگاه برای چهارمین سال متوالی عنوان دقیق ترین و سروقت ترین ابر فرودگاه دنیا (با 30 میلیون صندلی) را از آن خود کرد.

معبد آداشینو در ژاپن
ادامه مطلب

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ

مسافران در حال ترک Chek Lap Kok.
سال 2018: 74.517.402
رتبه جهانی: 8
زمانیکه مقامات تصمیم گرفتند تا فرودگاه اصلی هنگ کنگ در سال 1998 بسته شود، کسی حدس نمی زد که برای جایگزینی این فرودگاه احتیاج به فضای بیشتری باشد.
محل جدید فرودگاه که Chek Lap Kok، نام دارد، تبدیل به هشتمین فرودگاه شلوغ دنیا و شلوغ ترین فرودگاه باری دنیا شده است.
اینجا که میزبان شرکت Cathay Pacific و خطوط هوایی بسیار بیشتری است، کاملا در جزیره مسطح Chek Lap Kok ساخته شده است و بازسازی های گسترده ای در شمال ساحل جزیره لانتوا صورت داده است و زمین های مدخل رود Zhujiang Pearl را نیز بهسازی کرده است.
مسافرانی که از منطقه دلتای رود Western Pearl می آیند، حالا می توانند از جاده و پل جدید هنگ کنگ- ماکائوج ژوهای استفاده کنند تا به فرودگاه برسند و در نتیجه میلیون ها مسافر دیگری که در حوزه این امکانات هستند نیز به اینجا جذب می شوند

فرودگاه بین المللی Pudong شانگهای

تصویری هوایی از ترمینال شماره 2 در فرودگاه بین المللی Pudong شانگهای
سال 2018: 74.006.331 مسافر
رتبه جهانی: 9
پودانگ شانگهای، فرودگاه بین المللی اصلی این شهر است و علاوه بر رتبه اش در حوزه مسافری، سومین فرودگاه باری شلوغ دنیا نیز هست.
با اینکه فرودگاه پودانگ در سال 1999 افتتاح شد و لی تاکنون به حدی توسعه یافته است که دارای بزرگترین ترمینال ماهواره ای دنیاست.
این فرودگاه اکنون قادر است تا 80 میلیون مسافر در سال را پذیرا باشد ولی مطمئنا قبل از رسیدن به چنین آماری باید بیش از این توسعه پیدا کند.
در حال حاضر این فرودگاه نهمین فرودگاه شلوغ دنیاست. و این بدان معناست که مسافران با ویزای مولتیپل، پاسپورت، محل چک چمدان و مراکز کنترل اثر انگشت خارجی ها، انتظارات بیشتری برای راضی شدن دارند.

تماشای شکوفه های زیبای ویستریا در ژاپن
ادامه مطلب

فرودگاه بین المللی Pudong شانگهای

ترمینال شماره 3 جدید فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی دهلی
سال 2018: 69.900.938 مسافر
رتبه جهانی: 12
بر اساس گزارش اتحادیه فرودگاه های بین المللی، هند در سال 2018 تبدیل به سومین بازار هوانوردی بزرگ دنیا شده و از ژاپن پیشی گرفته است.
فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی شلوغ ترین فرودگاه هند و دوازدهمین فرودگاه شلوغ در دنیاست که محلی برای بسیاری از خطوط هوایی این کشور مانن ایر ایندیا، ایندیگو و اسپایس جت است.
در کشوری که قرار است تا فرودگاه های جدید زیادی برای خدمت رسانی به مناطق دورافتاده کشور ساخته شود، دهلی در نظر دارد تا برای سامان بخشیدن به روند افزایش مسافر، در آینده چهارمین باند این فرودگاه و سه ترمینال مسافری دیگر نیز بسازد.
این فرودگاه اخیرا جایزه بهترین فرودگاه در زمینه کیفیت خدمات فرودگاهی را از اتحادیه فرودگاه های بین المللی را کسب نمود (البته به طور مشترک با فرودگاه بمبئی).

فرودگاه بین المللی Baiyun گوانگجو

نمای هوایی فرودگاه بین المللی Baiyun گوانگجو در شهر گوانگجوی چین.
سال 2018: 69.769.497
رتبه جهانی: 13
صنعت هوانوردی چین در تمام جهات در حال پیشرفت است. این کشور در نظر دارد تا در دهه های آینده، صدها فرودگاه جدید بسازد و بیشتر فرودگاه های بزرگ حال حاضر این کشور هم در حال حاضز جز شلوغ ترین فرودگاه های منطقه هستند.
در میان این فرودگاه ها نام فرودگاه بین المللی Baiyun گوانگجو به چشم می خورد. این فرودگاه که در ایالت گوانگجو در جنوبشرقی چین قرار دارد و به جمعیت بالای این ایالت خدمت رسانی می کند، در حال حاضر سومین فرودگاه شلوغ کشور چین و 13امین در دنیاست.
با اینکه این فرودگاه در سال 2004 افتتاح شده است ولی در حال حاضر، حتی فاز توسعه ایش را هم با افتتاح یک ترمینال جدید بزرگ در آوریل 2018 به سرانجام رسانده است. با اتمام این ترمینال، ظرفیت کل این فرودگاه به 80 میلیون مسافر در سال خواهد رسید.

فرودگاه بین المللی اینچئون

محوطه عزیمت در ترمینال 2 فرودگاه بین المللی اینچئون، شرق سئول.
سال 2018: 68.350.784
رتبه جهانی: 16
یکی از مدرن ترین فرودگاه های دنیا، فرودگاه بین المللی اینچئون است که محل اصلی ورود به این کشور است، کشوری که مسافرت هوایی در آن به سرعت در حال افزایش است و فناوری نیز رهبری آن را به عهده گرفته است.
برای فرودگاهی که سالانه پذیرای حدود 70 میلیون مسافر است، اتاق ها و فضاهای باز نورانی زیادی وجود دارد.
آخرین توسعه این فرودگاه، ترمینال مدرن شماره 2، در اوایل 2018 افتتاح شد.
توسعه دهندگان علاوه بر اضافه کردن ظرفیت بسیار مورد نیاز به محل ورودی بین المللی اصلی این کشور، ساختمانی بر اساس نیازهای مسافران و با تمرکز بر فناوری طراحی کرده اند.
ربات هایی با رفتار دوستانه، مسافران را به گیت های خودشان راهنمایی می کنند و آخرین اطلاعیه ها را درمورد وضعیت پروازتان به شما می گویند. سایر ماشین ها در اطراف فرودگاه می چرخند و ترمینال را تمیز می کنند.
Great Hall بخش اصلی ترمینال است که چهار طبقه دارد. این سالن که با گرانیت و چوب دکور شده است، نمایشگر آثار هنری هنرمندان محلی است.

فستیوال شب های سفید روسیه
ادامه مطلب

فرودگاه بین المللی Soekarno-Hatta جاکارتا

ترمینال شماره 3 فرودگاه Soekarno-Hatta در Tangerang، در حومه جاکارتا در سال 2017 افتتاح شد.
سال 2018: 66.908.159 مسافر
رتبه جهانی: 18
شما حین عبور در فرودگاه بین المللی Soekarno-Hatta جاکارتا می توانید از ترمینال شماره 1 شلوغ داخلی، ترمینال فوق مدرن جدید شماره 3 یا ترمینال خاص شماره 2 با آن طراحی نامعمولش که یادآور باغ-های حاره ای و بناهای مجلل سنتی است، عبور کنید.
از سوی دیگر شما یکی از بیش از 66 میلیون مسافری خواهید بود که از این فرودگاه استفاده می کنند که به در پایتخت کشوری فعال است که از هزاران جزیره ساخته شده است و مسافرت هوایی در آن برای جابجا شدن ضروریست.
گردانندگان فرودگاه اندونزی در نظر دارند تا سومین فرودگاه را نیز به زودی در این شهر بسازند و مدیر این فرودگاه می گوید که “فرودگاه جدید شاهکار کشور خواهد بود.”

فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه جوئل هم اکنون باز است: Rain Vortex بخش اصلی فرودگاه جدید و مترقی جوئل چانگی سنگاپور است. این آبشار با 130 فوت ارتفاع، بلندترین آبشار در محوطه سرپوشیده در دنیاست.
سال 2018: 65.628.000 مسافر
رتبه جهانی: 19
فرودگاه چانگی سنگاپور از گذشته مورد توجه مسافران و خطوط هوایی بوده است. در سال 2019 و برای هفتمین سال متوالی، به عنوان برترین فرودگاه هوانوردی برتر دنیا شناخته شد.
خارج شدن از ترمینال شماره چهار این فرودگاه، تجربه ای است که شبیه هیچ چیز دیگری نیست. مسافران عاشق اینجا هستند.
همانگونه که بن شاپیگ، مشاور سفر، می گوید: فکر نمی کنم فرودگاهی وجود داشته باشد که امکاناتش از فرودگاه چانگی سنگاپور بیشتر باشد. در این فرودگاه همه چیز هست: از استخر شنا گرفته تا باغ پروانه ها و سالن سینما.
مجتمع جوئل فرودگاه چانگی، به عنوان آخرین فاز توسعه ی اینجا، به تازگی افتتاح شده است و به لیست امکانات و تسهلات بیشمار این فرودگاه اضافه شده است. این مجمتمع جدید چند کاره، سه ترمینال از چهار ترمینال فرودگاه را به یکدیگر متصل می کند و شامل موارد زیر است: هتل، بیش از 280 فضای فروشگاهی و غذاخوری، باغ ها و بلندترین آبشار در محوطه سرپوشیده دنیا.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر