لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> راهنمای سفر نوروزی به اصفهان
راهنمای سفر نوروزی به اصفهان

راهنمای سفر نوروزی به اصفهان

اصفهان، همانند بهشتی کوچک در این کره خاکی است. قرار گرفتن این شهر در موقعیت جغرافیایی خاص، نوع اقلیم این منطقه، داشتن یک کلکسیون غنی از هنر معماری و مردمان شیرین زبانش، این شهر را به نصف جهان تشبیه کرده است. برخی از آثار تاریخی و هنری این شهر به ثبت ملی رسیده و برخی نیز مورد توجه دنیا قرار گرفته و در فهرست میراث جهانی یونسکو مشاهده می شوند. میدان نقش جهان یکی از این میراث ارزشمند است.
جاذبه های گردشگری اصفهان
اصفهان، به دلیل دارا بودن آب و هوای چهارفصل، در هر زمانی از سال برای مسافرت مناسب است ولی در فصل بهار، آب و هوای خنک شهر و شکوفه زدن گل های رز در سرتاسر شهر، بسیار تماشایی است. در این مقاله به معرفی 5 مورد از جاهای دیدنی اصفهان در میان انبوه جاذبه های آن می پردازیم. با ایران هتل آنلاین همراه شوید.
میدان نقش جهان
میدان نقش جهان

میدان مستطیلی شکل و زیبای نقش جهان اصفهان را علاوه بر ایام عید، در هر زمانی که به اصفهان سفر کردید، بازدید کنید. این میدان، قلب اصفهان است و آنقدر باشکوه و پرجاذبه است که نامش را در میان سایر میراث جهانی یونسکو مشاهده می کنیم.
میدان امام یا میدان نقش جهان اصفهان، در واقع یک مجموعه تاریخی است. با گشت و گذار در دور تا دور این میدان، علاوه بر سرگرمی هایی که در خود میدان وجود دارد، چندین بنای تاریخی دیگر اصفهان را نیز مشاهده می کنید.

گستردگی این میدان، از میدان سرخ مسکو نیز بیشتر است. طول آن 560 و عرضش 160 متر است و به عنوان یکی از بزرگترین میادین جهان به شمار می رود.

میدان نقش جهان
بازدید از این میدان، حداقل چند ساعتی طول می کشد. فعالیت هایی که می توان در میدان نقش جهان انجام داد عبارتند از:
خرید صنایع دستی زیبا و سوغات اصفهان از غرفه های رنگارنگ آن. به ویژه در ایام نوروز می توان هدیه های نفیس و زیبایی برای عزیزان خود تهیه کرد.
میدان نقش جهان
بازدید از کاخ تماشایی و تاریخی عالی قاپو که معماری بینظیر آن هر مسافر ایرانی و خارجی را به سمت خود جذب می کند.
میدان نقش جهان
مسجد شیخ لطف الله با گنبد زیبا و کاشی کاری منحصر به فردش که به وسیله استاد محمدرضا اصفهانی از معماران بسیار معروف زمان شاه عباس ساخته شده است.
میدان نقش جهان
مسجد امام یا مسجد جامع اصفهان که دارای معماری به سبک اسلامی ایرانی است و در ساخت آن از کاشی کاری و خوشنویسی هایی زیبایی استفاده شده است.
میدان نقش جهان

تفریح پرطرفدار کالسکه سواری، چشیدن انواع غذاها و خوراکی های اصفهانی، عکاسی با پس زمینه های زیبا و خاطره انگیز میدان، از سایر فعالیت هایی است که در میدان نقش جهان می توان انجام داد. به ویژه در ایام عید، شکوفه های بهاری درختان زیبایی های این میدان را چندین برابر می کنند.
سی و سه پل
سی و سه پل

سی و سه پل یا پل شاه عباسی یکی از نمادهای زیبای شهر اصفهان است که در زمان حیات شاه عباس، جشن های بسیاری را به خود دیده است. به ویژه جشن های نوروز در زمان صفویان گاهی تا هفت شبانه روز طول می کشید. در این ایام، سی و سه پل به زیبایی چراغانی می شد و برای شاه بر روی این پل مراسم گلریزان صورت می گرفت.
در صورت پر آب بودن زاینده رود، این پل از جذاب ترین مناطقی است که در اصفهان می توان دید. به ویژه در ایام عید، هفت سین های زیبایی در کنار آن چیده می شود.

قدم زدن بر روی پل، تماشای غروب آفتاب، لذت بردن از فضای سبز اطراف پل، قایق سواری از لذت های بازدید از این پل 400 ساله است. اما شاید این روزها به دلیل خشک شدن زاینده رود، برخی از این تفریحات مانند قایق سواری امکان پذیر نباشد ولی سی و سه پل بدون آب نیز زیباست و ارزش بازدید دارد.


پل خواجو

یکی از پل های زیبایی است که بر روی زاینده رود ساخته شده است. این پل در قسمت شرقی سی و سه پل است. غروب های این پل بسیار زیباست. انگار هنگام غروب حال و هوای عجیبی در این پل وجود دارد. عده ای به نوازندگی مشغول هستند و برخی نیز در حال قدم زدن بر روی آن هستند. در بعضی از شبها، نورپردازی های زیبایی بر روی این پل انجام می شود که بسیار تماشایی هستند. شاه عباس صفوی دستور ساخت این پل را داد. کاشی کاری های زیبایی که بر روی پل خاجو انجام شده، مهمترین دلیل شهرت آن است.
مجموعه گردشگری ناژوان
مجموعه گردشگری ناژوان

از دیگر مکان هایی که به شدت توصیه می کنیم در سفر به اصفهان سری به آن بزنید، پارک تفریحی و جنگلی ناژوان است. در داخل این مجموعه باغ زیبای پرندگان، آکواریوم شهر اصفهان، باغ خزندگان، مسیرهای ویژه دوچرخه سواری، دلفیناریوم، قایق رانی و تله سیژ وجود دارد که یک پکیج کامل تفریحی است. محیطی سرسبز که با باغ های کشاورزی احاطه شده است.
در باغ پرندگان می توانید بالای 130 گونه از پرندگان مختلف را از نزدیک مشاهده کنید. زیستگاه این پرندگان نیز به صورت طبیعی در این باغ تعبیه شده است. وجود برکه، قفس های شیشه ای، صخره ها برای پرندگانی مانند کبک و بلدرچین، فضای سبز و همچنین واحدهای تاکسیدرمی و واحد تکثیر و … به ویژه برای کودکان محیط جذابی را فراهم کرده است.
در فضای جنگلی پارک ناژوان، آلاچیق های زیبایی قرار دارند که مکان مناسبی برای صرف نهار و یا نوشیدن چای است. همچنین عکاسخانه و کافه تریا نیز در محوطه جنگلی هستند.

باغ پروانه این پارک در حدود 2200 گونه پروانه را به نمایش گذاشته و در تله سیژ می توانید از بالای درختان زیبای جنگل، مسیری در حدود 2000 متر را پرواز کنید. این مجموعه تفریحی در میدان سهرودی، خیابان الفت قرار گرفته است.
بازدید از موزه ها
بازدید از موزه ها

موزه کلیسای وانک، دارای تزئینات معماری و نقاشی های بسیار زیبایی است و یکی از معروف ترین کلیساهای ایران است و به عنوان بزرگترین کلیسا در شهر اصفهان شناخته می شود که در محله جلفا قرار دارد. بر روی سقف آن و سطوح داخلی گنبد طلاکاری انجام شده و نقاشی های تاریخی زیبایی در دیوارهای آن وجود دارد. همچنین این موزه کتابخانه ای دارد که با اسناد تاریخی که در آن وجود دارد، یکی از با اهمیت ترین مراکز ارمنی شناسی دنیاست.

خیابان کوالالامپور اصفهان
ادامه مطلب

موزه موسیقی، محلی برای نمایش سازهای اصیل ایرانی است. در این موزه می توانید بیش از 300 ساز را از نزدیک مشاهده و لمس کنید. حتی امکان خرید ساز نیز در این موزه وجود دارد.

یکی از بهترین مقاصد برای سفرهای نوروزی شهر اصفهان است. برای کسب اطلاع از هتل های اصفهان به سایت ایران هتل آنلاین مراجعه کنید. هتل عباسی اصفهان که دارای معماری باشکوه ایرانی است در خیابان چهارباغ عباسی قرار گرفته است و از بهترین هتل های اصفهان به شمار می رود.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر