لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> معرفی جدیدترین مقاصد گردشگری تایلند
معرفی جدیدترین مقاصد گردشگری تایلند

معرفی جدیدترین مقاصد گردشگری تایلند

تایلند کشوری معروف به داشتن معابد تاریخی بوده و تا جزایر و سواحل بکر را می توان در این سرزمین مشاهده کرد. در سواحل زیبای آن گردشگرانی زیادی آرامش را تجربه کرده اند، پارک های ملی متعدد، آبشار های فراوان، بازار های بزرگ خرید، از لحاظ می توان زیبایی را در این کشور یافت. جزیره ی زیبای پوکت و شهر بانکوک پایتخت تایلند مملو از جاذبه های گردشگری می باشند اما امروزه تایلند با تغییرات زیادی روبرو بوده و دیگر فراتر از این دو شهر به شمار می رود. در گذشته جهانگردان تنها از دو شهر و جاذبه ی توریستی بازدید می کردند، و با وجود مکان های گردشگری در دیگر مناطق کشور، استقبال کمی وجود داشت. این سرزمین با جاذبه های بیشمار و شگفت انگیز خود و وجود سرگرمی های بسیار متنوع، با سلیقه افراد مختلف سازگار است. مقصد های گردشگری جدیدی با تلاش مسئولین کشور، در حال پدید آمدن می باشد که در نواحی دورافتاده تایلند تجربه های ناب و دوست داشتنی در دل طبیعت یا در مراکز خرید، ورزش ها، فرهنگ و غیره را فراهم کرده و بر جذابیت سفر به تایلند افزوده اند. با وجود اقامتگاه ها و هتل های لوکس و مجهز این کشور مانند هتل های ایران، نگران اقامت نباشید و لحظات خوشی را در خاطرات خود ثبت نمایید. در ادامه جدید ترین مقاصد گردشگری تایلند که در حال ظهور می باشند و در آینده نزدیک در خدمت مسافران می باشند را معرفی می کنیم، با ما همراه باشید:

1 – پارک ملی خائو سوک (Khao Sok National Park)
این پارک معروف در جنوب تایلند واقع شده است و به تنهایی نشان دهنده ی نهایت زیبایی و شکوه تایلند می باشد. در این پارک از میان فعالیت های مختلف مانند قایق سواری در دریاچه چیو لان گرفته تا اقامت شبانه در چادر های شناور کمپ لوکس در کنار تپه ها و جنگل های بارانی به نام فیل لذت بخش بوده و تجربه های خوبی خواهید داشت. می توانید سفر کوتاهی به سوی جنگل داشته و از غار معروف دایموند بازدید کنید، در دریاچه سوک کایاک سواری کرده در تپه های فیل با فیل ها حمام کنید، و از تماشای صخره های بزرگ و باشکوه سنگ آهکی در کنار دریا و وجود حیوانات وحشی لذت ببرید. در این پارک ملی صخره های بلند با نهایت شگفتی می درخشند و بر زیبایی این محیط افزوده اند.
1683367680 609 معرفی جدیدترین مقاصد گردشگری تایلند
2 – پای (Pai)
با قدم به هزار سالگی، پای محبوبیت زیادی در میان مردم پیدا کرده است و گردشگران از گردش و تفریح در چشمه های آب گرم، دره ها و آبشار های زیبای پام بک و موپاینگ لذت می برند، مراکز خرید بزرگ و رستوران های زیادی در خیابان پای واکینگ راه اندازی شده، روستای سنتی چینی سنتیشون با خانه های گل رسی و با سبک آشپزی یونانی یکی دیگر از جاذبه های معروف است که از مسافران استقبال می کنند. در این منطقه مکان های زیادی برای گرفتن عکس های یادگاری و کارت پستالی وجود دارد، که برای نمونه می توان به معبد بودایی چدی فرا تات مای ین اشاره کرد. همچنین پل معروف بامبو در ناحیه بون کو سو در پای قرار دارد، با وجود جاذبه های جدید پای، از سفر خود پشیمان نخواهید شد.
1683367680 637 معرفی جدیدترین مقاصد گردشگری تایلند
3 – چیانگ رای (Chiang Rai)
چیانگ رای شمالی ترین استان تایلند با وجود دمای خنک تر در نواحی کوهستانی نسبت به دیگر شهر ها و تجربه های فرهنگی منحصر به فرد با تنوع قومیت های مردمی از قبایل تپه ای تا روستا های اطراف، به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری تایلند تبدیل شده است. بازار بزرگ مائی سای در پایین رودخانه کوک و گذر از مسیر جنگلی یکی از جالب ترین جاذبه ها برای مسافر ها محسوب می شود. معبد معروف بودایی وات رانگ خون و معبد رانگ سور تن که یک معبد آبی رنگ است، از جاذبه های معروف چیانگ رای می باشند که بهتر است فرصت بازدید و داشتن عکس های یادگاری را فراموش نکنید.
1683367680 312 معرفی جدیدترین مقاصد گردشگری تایلند
4 – جزیره کوه کود (Koh Kood)
جزایر از محبوب ترین و زیبا ترین مقصد های توریستی تایلند به شمار می روند و با وجود محبوبیت برخی از این سواحل آرام بوده و در شلوغی ها گرفتار نخواهید شد. کوه کود یکی از جزایر معروف و آرام است که در حوالی جزیره کوه چانگ واقع شده است و دارای سواحلی شگفت انگیز، آب های زلال و کریستالی بوده و قسمت های برای اسنورکلینگ، غواصی و شیرجه زدن مناسب می باشد. بسیاری از قسمت های جزیره با درختان سر سبز جنگلی پوشیده شده و زیربنا های محدودی را می توانید در آن بیابید، در جزیره هیچ بانک و دستگاه خودپردازی وجود ندارد و قبل از سفر به جزیره می بایستی مبلغی با خود همراه داشته باشید. اقامتگاه ها و تفرجگاه های آرام بخشی راه اندازی شده اند که از گردشگران پذیرایی می کنند. روستای سنتی ماهیگیری، او صلات، در نزدیکی قرار داشته و نشان دهنده ی فرهنگ اصیل و واقعی جزیره می باشد. فرصت بازدید از این جاذبه های بی نظیر را از دست ندهید.
1683367680 441 معرفی جدیدترین مقاصد گردشگری تایلند
5 – پارک ملی فو کرادوینگ (Phu Kradueng National Park)
این پارک ملی مانند دیگر پارک های تایلند بسیار با ارزش و مهم است و بهتر این که مانند دیگر مناطق پر ازدحام نبوده و توریست های کمی از آن بازدید می کنند، پس برای کاوش به تنهایی و در طول هفته بهترین گزینه می باشد. مسیر های پیاده روی طولانی، آبشار ها و مناظر فوق العاده زیبایی در انتظار بازدید جهانگردان می باشند. در این پارک زیبا کمپ کنید و در دل طبیعت آرام شوید. در نزدیکی کمپ رستوران های زیادی راه اندازی شده است که موجب راحتی گردشگران خارجی برای تهیه غذا و نوشیدنی می باشد.
1683367680 524 معرفی جدیدترین مقاصد گردشگری تایلند
6 – شهر قدیمی لوپ بوری (Lop Buri)
گفتنی است که در دوران برنز که پس از عهد سنگ بوده، شهر لوپ بوری مسکونی بوده و نشانه های از زندگی انسان ها کشف شده است که بر اساس این شواهد، لوپ بوری یکی از قدیمی ترین شهر های تایلند محسوب می شود که سایت های تاریخی بیشماری دارد. کائو وانگ فرشین، فرا کان شراین و فرا ناراج و فرا نارائی راتچانیوت از بزرگ ترین کوهستان های لوپ بوری به شمار می روند و برترین جاذبه ی گردشگری شهر محسوب می شوند. هنگام بازدید از معبد میمون، مراقب لوازم خود باشید تا گرفتار میمون های شلوغ نشوند، میمون ها بسیاری از وسایل بازدید کنندگان را می ربایند. تندیس بودای طلائی رو به شهر بوده و یکی دیگر از جاذبه های این شهر قدیمی می باشد. علاقه مندان به تاریخ می توانند از نواحی باستانی شهر قدیم بازدید کنند و سفری کوتاه به گذشته های دور داشته باشند.
1683367680 739 معرفی جدیدترین مقاصد گردشگری تایلند
7 – شهر فتچابون (Phetchabun)
در این شهر زیبا تا می توانید تمبر هندی بخورید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید. این میوه محبوب در این شهر مرکزی پرورش می یابد و با استفاده از آن غذا های خوشمزه ای پخته می شود. از پارک ملی خائو خو که با آب و هوای خنک تر و چشم انداز های فوق العاده زیبا به نام سوئیس کوچک شهرت یافته است، بازدید کنید. آبشار بزرگ و معروف تان تیپ و پارک ملی نام نائو از دیگر جاذبه های معروف این شهر می باشند. همچنین باقیمانده ها و ویرانه های باستانی در پارک تاریخی سی تیپ از دیگر جاذبه های جذاب می باشند که بهتر است فرصت بازدید آنها را از دست ندهید. از معبد وات فا سورن کائو دیدن کنید و از پر بودن باتری گوشی مطمئن شوید تا بتوانید تصاویر زیبایی از تندیس بودای سفید رنگ تهیه کنید و در کنار جاذبه های شگفت انگیز شهر عکس های یادگاری بگیرید.
1683367681 452 معرفی جدیدترین مقاصد گردشگری تایلند
8 – دهکده ماهیگیری پرن بوری (Pran Buri)
این دهکده کوچک در جنوب شهر بانکوک واقع شده است و در سواحل آرام و زیبای آن می توانید نهایت آرامش را تجربه کنید. اقامتگاه های لوکس و اقتصادی بیشماری در این ناحیه راه اندازی شده اند تا مسافران با هر نوع سلیقه و وضع مالی بتوانند در هتل ها اقامت کنند. گفتنی است که سواحل زیبای پرن بوری بسیار شلوغ و پر از ازدحام نبوده و در تنهایی سفر بهتری را تجربه خواهید کرد. پارک ملی سام روئی یود و پارک جنگلی پرنبوری در نزدیکی دهکده قرار دارند که بسیار زیبا و دیدنی بوده و در کرانه های جنگل و در رودهای خروشان می توانید فرصت کایاک سواری را تجربه کنید، در دل زیبایی های بکر به طبیعت گردی بپردازید و از آب و هوای خنک لذت ببرید.
1683367681 139 معرفی جدیدترین مقاصد گردشگری تایلند
9 – ناخون نایوک (Nakhon Nayok)
ناخون نایوک تنها دو ساعت از شهر پایتخت بانکوک، فاصله دارد و پارک ملی کائو یائی در این منطقه واقع شده است که فرصت های بیشماری برای قدم زدن در دل طبیعت را فراهم می کند. در آب های زلال رودخانه های ناخون نایوک و مائینام می توانید قایق سواری کرده و از سفر خود لذت ببرید. با شرکت در تور های گردشگری، در مسیر های طبیعت گردی این پارک ملی می توانید سوار خودرو ای تی وی شوید، این خودرو می تواند بر آب و زمین های ناهموار و سنگلاخ حرکت کند. در این منطقه جاذبه های جدیدی برای مسافران افتتاح شده است، همچنین بازدید از معبد زیبای وات کیریوان که در نزدیکی قرار دارد را فراموش نکنید.
1683367681 90 معرفی جدیدترین مقاصد گردشگری تایلند
10 – استان چاینات (Chainat)
چاینات یا چای نات به معنای مکان پیروزی بوده و برای مسافرین نیز در انتخاب گزینه ی درست و خوب پیروزی محسوب می شود. توریست هایی که به تاریخ علاقه دارند می توانند از موزه ی وات ماهاتات یا موزه ی ملی چای نات مانی بازدید کنند و اطلاعات مفیدی راجع به تاریخ باستانی به دست آورند. بزرگ ترین معبد در این استان واقع شده و وات فرا بوروماتات نامیده می شود که بازدیدکنندگان بیشماری برای تماشای آن به چاینات سفر می کنند. همچنین صومعه چای نات بیرد که محافظ و نگهدارنده بیش از صد گونه پرنده است محبوبیت زیادی داشته و مملو از توریست می باشد. محصولات با کیفیتی در این استان عرضه می شود که برای نمونه می توان به ظروف سفالی، بافتنی ها و کالا های دست ساز با قیمت های بسیار عالی اشاره کرد. خرید محصولات مرغوب و سوغاتی سفر را فراموش نکنید.
1683367681 230 معرفی جدیدترین مقاصد گردشگری تایلند
11 – استان ناراتیوات (Narathiwat)
استان ناراتیوات یکی از بهترین نواحی تایلند می باشد، این استان یکی از مهم ترین مناطق معدن طلا بوده و همچنین با وجود مردم مسلمان نشین آن، می توانید با فرهنگ غنی و خوشنام آن آشنا شوید. در این شهر معروف می توانید از سواحل بکر و بی نظیر لذت ببرید، از پارک ملی بودو سو پادی و پارک ملی سیپو بازدید کنید و به تماشای حیات وحش بپردازید. در کنار مساجد باشکوه شهر دو معبد بزرگ و دیدنی وات خائوکونگ و وات چون تارا، به چشم می خورد که برای توریست ها جذابیت زیادی به همراه دارد. استان ناراتیوات در کنار مرز های کشور مالزی امتداد یافته است و مکان خوبی برای گردش در اطراف تایلند به شمار می رود. رودخانه ی شگفت انگیز و زیبای بانگ نارا یکی دیگر از جاذبه های معروف استان می باشد که بهتر است از آن بازدید کنید و در دل آب های فیروزه ای لحظاتی به قایق سواری بپردازید.
1683367681 604 معرفی جدیدترین مقاصد گردشگری تایلند
12 – شهر ترات (Trat)
ترات شرقی ترین استان در کنار سواحل تایلند است که در شرق با کشور کامبوج همسایه می باشد و از سمت جنوب در کنار خلیج تایلند قرار دارد. قدمت این شهر به اوایل قرن 17 میلادی باز می گردد و روزگاری محل تجمع و کار بازرگانان چینی محسوب می شد. گفتنی است که ترات 52 جزیره دارد و در کل بهترین منطقه و مقصد ساحلی در تایلند به شمار می رود. افرادی که به دنبال لذت از آب های فیروزه ای و سواحل آرام با شن های نرم و سفید رنگ می باشند می توانند به ترات سفر کنند و تجربه ای بی نظیر به دست آورند. همچنین ترات به داشتن فعالیت های جذاب اسنورکلینگ و غواصی شهرت دارد و توریست ها می توانند از تماشای صخره های مرجانی و منحصر به فرد لذت ببرند. گردشگرانی که به جواهرات علاقه دارند می توانند از بازار های ترات بازدید کرده و یاقوت و دیگر سنگ های گرانبها را خریداری نمایند. گفتنی است که شهر ترات دارای مهم ترین معادن یاقوت در تایلند بوده و با داشتن آب و هوای بارانی، مرطوب ترین مکان در این کشور محسوب می شود.

جشنواره آب تایلند؛ سونگکران
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر