لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> طبیعت >> پارک ملی دریاچه های پلیتویس کرواسی
پارک ملی دریاچه های پلیتویس کرواسی

پارک ملی دریاچه های پلیتویس کرواسی

پارک ملی دریاچه های پلیتویس، محبوب ترین جاذبه های توریستی کرواسی، در سال ۱۹۷۹ به ثبت میراث جهانی یونسکو رسید. این پارک ملی در حد فاصل بین زاگرب، پایتخت کرواسی، و زادار در ساحل واقع شده است. این دریاچه ها مناطقی هستند که حتما باید در کرواسی از آنها دیدن کنید. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید. زیبایی پارک ملی در شانزده دریاچه اش آن خلاصه می شود که با مجموعه ای از آبشارها به هم متصل می شود و در جنگل های عمیقی قرار دارند که توسط گوزن ها، خرس ها، گرگ ها، گراز ها و گونه های نادر پرندگان احاطه شده اند. این پارک ملی مساحتی معادل ۳۰۰ کیلومتر مربع را پوشش می دهد، در حالی که دریاچه ها در فاصله هشت کیلومتری با یکدیگر می رسند.

یک تفاوت ارتفاع نیز در این منطقه وجود دارد – بلندترین نقطه آن در ارتفاع 1280 متری و پایین ترین سطح آن در ارتفاع ۳۸۰ متر قرار دارد – همچنین در مجموع، اختلاف ارتفاع بین دریاچه ها فقط ۱۳۵ متر است. ( Veliki Slap، بزرگ ترین آبشار۷۰ متر ارتفاع دارد).

اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که آیا قصد بازدید از دریاچه های پارک ملی پلیتویس را دارید یا نه، به هر کدام از آلبوم های عکس پارک نگاهی بیاندازید که مطمئنا شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. وب سایت رسمی دریاچه های پلیتویس، تور مجازی فوق العاده ای دارد که برخی صحنه های واقعا خیره کننده از این دریاچه ها را به نشان می گذارد.
بازدید از پارک ملی دریاچه های پلیتویس
بازدید از پارک ملی دریاچه های پلیتویس

این پارک در هر روزی از سال باز است و طولانی ترین ساعات باز بودن آن در طول تابستان است (معمولا ۷ صبح تا ۸ بعد از ظهر). این پارک دارای هزینه ورودی است که برای نگهداری و حفاظت از پارک اختصاص دارد: هزینه ورود برای بزرگسالان، 55 کونا ( معادل6.50 پوند/7.50 یورو/9 دلار) در ماه های ژانویه تا مارس و در ماه های نوامبر و دسامبر،150 کونا (18 پوند/20 یورو/23 دلار) در طول ماه های آوریل تا ژوئن و در دسامبر و اکتبر و 250 کونا (30 پوند/34 یورو/39 دلار) در ماه های جولای و اگوست می باشد.
اگر شما در ماه های جولای و آگوست و بعد از ساعت ۴ بعد از ظهر از این پارک دیدن کنید، بلیط ها دارای تخفیف هستند – پس از این زمان ۱۵۰ کونا جریمه می شود.
PLITVICE LAKES NATIONAL PARK, CROATIA
کودکان ۷ تا ۱۸ سال دارای بلیط های ارزان تر هستند ولی بازدید از این پارک برای کودکان زیر ۷ سال رایگان می باشد. همچنین برای دانش آموزان نیز تخفیف هایی در نظر گرفته شده است و گروه های ۱۵ نفره یا بیشتر (چه بزرگسالان، چه دانش آموزان و یا کودکان) می توانند بلیط های تخفیف دار دریافت کنند.
شما همچنین می توانید بلیط های دو روزه برای بازدید از پارک خریداری کنید، که مقداری از پول تان را می توانید پس انداز کنید.
تورهای ۴ ساعته برای حداقل ۱۵ نفر و با هزینه اضافی و به زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، ایتالیایی یا کروات را نیز می توانید از پیش رزرو کنید.

دو ورودی در پارک وجود دارد – به طور هیجان انگیزی با عنوان ورودی ۱ برای دریاچه های با ارتفاع پایین تر و ورودی ۲ برای دریاچه های با ارتفاع بالاتر اختصاص یافته اند. ورودی دوم ( و در نتیجه برخی از این پارک) معمولا در طول زمستان (نوامبر تا آوریل) بسته می شود.
بهترین زمان برای بازدید از دریاچه های پلیتویس
PLITVICE LAKES NATIONAL PARK, CROATIA
دریاچه های پلیتویس تنها مخصوص تابستان نیستند. این دریاچه ها یک مکان شگفت انگیز برای بازدید از هر زمانی از سال هستند، در حالی که در فصل های مختلف، پارک دارای رنگ های متفاوتی است، چه سبز شاداب در بهار/ تابستان، رنگ های غنی در پاییز، و یا مناظر جادویی در برف و یخ در زمستان. حتی اگر شرایط بارانی باشد، پارک هنوز هم می تواند شگفت انگیز باشد چون آب یک اثر دراماتیک بر جای می گذارد – و گاهی در زیر پاهای شما در مسیرهای چوبی نمایان می شود!
PLITVICE LAKES NATIONAL PARK, CROATIA
کاملا واضح است که پلیتویس و مسیرها ممکن است در طول تابستان کاملا شلوغ باشند. ما به طور ایده آل یک بازدید بهار/ اواخر تابستان را به شما توصیه می کنیم وقتی هوا خوب است، پارک به مدت نسبتا طولانی باز است اما بازدید کنندگان کمتری وجود دارند. توجه داشته باشید که ورودی ۲ (دریاچه های با ارتفاع بالاتر) معمولا در زمستان بسته می شوند – اما هنوز هم چیزهایی برای اکتشاف در ورودی ۱ وجود دارد.
اقامت در دریاچه های پلیتویس
PLITVICE LAKES NATIONAL PARK, CROATIA

این امکان وجود دارد که درست در کنار پارک و در یکی از سه هتل آن (که همگی کاملا به هم نزدیک هستند و در ورودی 2 قرار دارند) یا در کمپ آن، کمپ کورانا ( که شامل فضایی برای ۵۰۰ واحد کمپ است)، که در حدود ۷ کیلومتر از ورودی ۱ می باشد. کمپ دیگر، کمپ Borje است که ۱۵ کیلومتر دورتر از ورودی شماره ۲ قرار دارد. هتل Grabovac ، هتل دیگری است که در ۱۲ کیلومتری شمال پارک قرار دارد.
همچنین انتخاب بسیار وسیعی از مسکن های خصوصی ( اتاق ها، آپارتمان ها در مسافرخانه ها و مشابه آن ها) در منطقه وجود دارد. گزینه های دیگر و بسیار نزدیکی نسبت به ورودی های پارک وجود دارد، همچنین در تعدادی از شهرها و روستاها ( مانند Slunj) نیز تعداد بسیار زیادی از مکان ها برای استراحت در مسیر پارک موجود می باشد. اگر خودرویی ندارید، مطمئن شوید که محلی را انتخاب می کنید که به توانید با پای پیاده به پارک را رفت و آمد کنید ( و یا شاید گزینه های نقل و انتقال را با مالکان این مکان ها هماهنگ کنید).

11 هتل شگفت انگیز و بی نظیر در یونان
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر