لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> 10 جاذبه گردشگری برتر در کره جنوبی
10 جاذبه گردشگری برتر در کره جنوبی

10 جاذبه گردشگری برتر در کره جنوبی

کره جنوبی در نیمه جنوبی شبه‌جزیره کره واقع شده و کاملاً از کشور همجوار خود یعنی کره شمالی مستقل و مجزاست. کشور کاملاً مدرن کره جنوبی مقصدی جذاب و مهیج برای گردشگران است. در کلان‌شهرهایی همچون سئول تفریحات شبانه فوق‌العاده‌ای برای گردشگران وجود دارد و در آنها شانس رویارویی با جدیدترین شگفتی‌های دنیای تکنولوژی را خواهید داشت. البته کره جنوبی پارک‌های ملی بسیار زیبایی نیز دارد. با سفر به کره جنوبی فعالیت‌ها، دیدنی‌ها و گردش‌های بی شماری در انتظارتان خواهد بود، از جزیره‌های متعدد گرفته تا ناحیه مرزی ترسناک در وسط شبه‌جزیره کره. با جاذبه‌های کره جنوبی آشنا شوید و با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.
10. سوون
شهر سوون مرکز استان گیونگی‌ست و تنها 30 کیلومتر با سئول فاصله دارد. شما به‌راحتی می‌توانید به‌وسیله ماشین یا قطار از سئول به سوون بروید. اما گردشگران اغلب بیخیال بازدید از این شهر می‌شوند و شانس بازدید از ورزشگاه جام جهانی(ملقب به بیگ بِرد یا پرنده بزرگ) که میزبان بازی‌های یک چهارم نهایی جام جهانی 2002 بود را از دست می‌دهند. اگر از طرفداران فوتبال نیستید، می‌توانید به‌جای آن از قلعه تاریخی قرن هجدهمی هواسئونگ دیدن کنید و حتی در محوطه عمارت، تیراندازی با کمان را نیز امتحان کنید.
9. چانچئون
Chuncheon
شهر چانچئون مرکز استان گانگوون است و با دریاچه‌های زیبا و قله‌های مرتفع محصور شده است. فیلم‌برداری سریال پرطرفدار کره‌ای به‌نام سوناتای زمستان(Winter Sonata) در این شهر انجام می‌شود و بسیاری برای بازدید از این لوکیشن پرطرفدار به این شهر می‌آیند. چانچئون به بهشت غذادوستان نیز معروف است و بسیاری از گردشگران به همین منظور به این شهر سفر می‌کنند. بعد از بازدید از جاذبه‌های اصلی شهر مانند سد سویانگ(Soyang Dam)، پارک مجسمه(Statue Park) یا معبد چونگپیونگ‌سا(Cheongpyeong-sa Temple) به خیابان داک‌گالبی(Dakgalbi Street) بروید. در رستوران‌های این خیابان غذایی با همین نام سرو می‌شود که ترکیبی از جوجه گریل‌شده، سبزیجات تند و برنج است. رستوران‌های فراوان این خیابان هر کدام با تغییری کوچک در دستور پخت، این غذای نمادین را سرو می‌کنند.
8. بوسان
Busan
بوسان دومین شهر بزرگ کره جنوبی و همچنین یکی از بندرگاه‌های اصلی این کشور است. این شهر همچنین به داشتن سواحلی زیبا، چشمه‌های آب گرم و تفریحات فضای باز مشهور است. گامچئون که به سانتورینی کره معروف است، دهکده رنگارنگی‌ست که بر روی تپه واقع شده و چشم‌انداز دریا را دارد. با سفر به این شهر فرصت بازدید از معابد متعددی را خواهید داشت که پرطرفدارترین آنها معبد بئومئوساست. با اینکه بوسان به مراکز خرید و موزه‌های خود می‌بالد اما برخی از جاذبه‌های پرطرفدار این شهر عبارتند از: ساحل هائوندائه، پارک تائِجونگدائه و منطقه حفاظت‌شده پرندگان مهاجر در دهانه رودخانه ناک دانگ.


7. جئونجو
Jeonju
جئونجو پایتخت معنوی پادشاهی چوسان بود. امروزه جئونجو با معابد و موزه‌های متعدد، یکی از دیدنی‌ترین نقاط کره جنوبی‌ست. اگر می‌خواهید بیشتر با فرهنگ بومی این ناحیه آشنا شوید و در مورد تاریخ آن بدانید سری به دهکده جئونجو هانوک بزنید. در این دهکده می‌توانید از خانه‌های باستانی اوایل قرن بیستم دیدن کنید، کاغذ سنتی هانجی درست کنید و یا نوشیدنی محلی سوجو را امتحان کنید. جاذبه پرطرفدار دیگر این شهر، موزه ملی تأثیرگذار جئونجو با مجموعه صنایع دستی خیره‌کننده است. اگر به این شهر سفر کردید حتماً غذای مشهور بیبیمباپ که در اصل به این ناحیه تعلق دارد را امتحان کنید.
6. پارک ملی سئوراکسان
Seoraksan National Park
اگر می‌خواهید به کوهپیمایی بروید و یا اینکه فقط می‌خواهید عکس‌های حماسی بگیرید به بهترین رشته‌کوه‌های کره جنوبی در پارک ملی سئوراکسان بروید. این پارک، جنگل‌های کاج، قله‌های ناهموار، چشمه‌های زلال و دریاچه‌هایی خیره‌کننده دارد و زیستگاه بیش از 2000 گونه جانوری‌ست. بازدید خود از این پارک را با مرکز گردشگران پارک شروع کنید تا نقشه‌های رایگانی به زبان‌های انگلیسی و کره‌ای دریافت کنید. سپس از مسیرهای کوهپیمایی سراسر پارک لذت ببرید.
5. آندونگ
Andong
بیش از 2000 سال است که گاهی اوقات آندونگ به‌عنوان پایتخت فرهنگ معنوی کره شناخته می‌شود. شاید جاذبه اصلی این شهر، دهکده آندونگ هاهوئه باشد که در آن از میراث فرهنگی حفاظت شده و گردشگران نیز می‌توانند از تماشای آنها لذت ببرند. اگرچه کسانی که بیش از همه از سفر به آندونگ لذت خواهند برد غذادوستان هستند. این شهر غذاهای محلی متنوعی دارد و مشهورترین آنها، جیمداک(jjimdak)، ترکیبی از مرغ و نودل است. آندونگ همچنین نوشیدنی‌های الکلی متنوعی با نام سوجو دارد، پس پیش از ترک شهر لبی تر کنید.
4. جزیره جِجو
 Jeju Island
جزیره ججو در جنوب کره واقع شده و تنها استان خودمختار کشور است. این جزیره نیمه استوایی که ملقب به جزیره خدایان است، یکی از برترین مقاصد ماه عسل و تعطیلات در کره جنوبی‌ست. ججو علاوه بر سواحل زیبا، لوله‌های گدازه و مناظر سرسبز، فهرست بلندبالایی از جاذبه‌ها و شهربازی‌ها را دارد. شما می‌توانید به دهکده سئون‌گوپ بروید و با فرهنگ بومی جزیره آشنا شوید و یا از قلعه شیشه‌ای که پارکی موضوعی با مجسمه‌های شیشه‌ای‌ست دیدن کنید. شاید عجیب‌ترین و جنجالی‌ترین جاذبه ججو سرزمین عشق باشد که پارکی موضوعی با جذابیت‌های رمانتیک و مخصوص بزرگسالان است.


3. DMZ
DMZ
DMZ یا منطقه غیرنظامی، ناحیه مرزی بین کره شمالی و جنوبی‌ست و حوزه آتش‌بس به حساب می‌آید. درحالی‌که گردشگران می‌توانند از این منطقه غیر نظامی دیدن کنند اما همه نواحی آن امن نیست. تنها بخش کوچکی از DMZ که با عنوان JSA یا منطقه امنیتی مشترک شناخته می‌شود به روی بازدیدکنندگان باز است. در منطقه امنیتی مشترک اگرچه در ساختمانی در کنار سربازان کره‌ای حضور دارید اما به ظاهر می‌توانید در کره شمالی بایستید. شما می‌توانید از فروشگاه لوازم کادویی کره شمالی با اجناسی از قبیل تمبر، شراب و پول رایج کره شمالی نیز دیدن کنید. فراموش نکنید که تنها راه بازدید از DMZ ثبت‌نام در تورهای گردشگری معتبر است.


2. گیونگ‌جو
Gyeongju
گیونگ‌جو پایتخت باستانی پادشاهی سیلاست. بنابراین این شهر قدمتی بیش از 2000 سال دارد. گیونگ‌جو مقصدی باورنکردنی با معابد و جشنواره‌های فرهنگی متعدد است. سفر خود به این شهر را با معبد بولگوکسا، شاهکاری واقعی از مذهب بودا و هنر که قدمت آن به قرن هشتم بازمی‌گردد آغاز کنید. سپس برای آشنایی بیشتر با فرهنگ و صنایع دستی بودایی از عزلتکده سئوک‌گورام دیدن کنید. بازدید از بازار سرپوشیده‌ای که دست‌فروشان در آن از سوغات سیلا گرفته تا غذاهای لذیذ و تازه کره‌ای را می‌فروشند از دست ندهید.
1. سئول
Seoul

سئول با اختلاف زیادی، بزرگ‌ترین شهر کره جنوبی‌ و یکی از مقاصد اصلی در آسیای شرقی‌ست. اگر هر زمان به کره جنوبی سفر کردید بازدید از این شهر را در برنامه خود بگنجانید. جاذبه‌های سئول بیشمار است اما بسیاری از گردشگران بازدید خود را با قصرهای متعدد این شهر آغاز می‌کنند. برترین قصرها برای بازدید عبارتند از گیونگ بوک گانگِ حیرت‌انگیز و چانگدِئوک گانگِ قرن پانزدهمی. در این شهر معابد و زیارتگاه‌های باستانی، پارک‌های عمومی زیبا، طراحی‌های پیشرو، مراکز خرید و برخی از بهترین غذاهای آسیایی را خواهید یافت.

بزرگترین مقاصد سفر در آسیا که تابحال نشنیده اید
ادامه مطلب

4/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر