لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> پل ورسک قائمشهر
پل ورسک قائمشهر

پل ورسک قائمشهر

استان سرسبز مازندران پر است از جاذبه های بی شمار و دیدنی که تماشای آن ها برای اکثر افراد لذت بخش خواهد بود؛ چراکه هر کدام از این جاذبه ها دنیایی از زیبایی، تاریخ و اصالت را در خود جای داده اند. در میان تمام این دیدنی ها پلی بسیار تماشایی و البته حیرت انگیز قرار دارد که حاصل هنر و استعداد بی پایان مهندسان ایرانی به شمار می رود. این پل که ورسک نام دارد، در شهرستان سواد کوه واقع شده است. برای دیدن پل ورسک قائمشهر این شاهکار هنرمندانه، بهتر است در ابتدا با رزرو بهترین هتل های قائمشهر مانند هتل ماسوله قائمشهر از محل اسکان خود مطمئن شده، سپس سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.

آشنایی با پل ورسک

سازه ای متفاوت که با ارتفاع 110 متر اعتبار و افتخاری دیگر را برای کشور ایران در کتاب رکوردهای گینس به جای گذاشته است. ارتفاع زیاد و معماری منحصر به فرد، این پل را زبانزد خاص و عام کرده است. پل ورسک در زمان رضا شاه به بهره برداری رسید و این شاهکار مهندسی که جزو بزرگ ترین پل های راه آهن کشور به شمار می رود اثری ارزشمند و پرکاربرد برای شمال کشور ایران است. شرکتی که در ساخته شدن این اثر نقش مهمی را ایفا کرده است کامپساکس سوئدی می باشد. علاوه بر کاربرد های فراوان پل ورسک می توان به زیبایی بی حد و مرز آن نیز اشاره کرد. مهندسین ایرانی با به کار گیری نبوغ خود، برای خدمت به سرزمینشان سازه ای را میان دو کوه استوار کردند که پس از سال ها همچنان پا برجا مانده است.
پل ورسک قائمشهر
نابغه های ایرانی تمام جوانب را به خوبی سنجیده اند به گونه ای که قطار به راحتی از شیب تند بر روی این پل قرار می گیرد بدون اینکه دچار سانحه ای ناگوار شود؛ چیزی که از نظر دیگران غیر ممکن به نظر می رسد. اگر بخواهیم میزان اهمیت این پل را شرح دهیم باید بگوییم که، با استفاده از این سازه دو منطقه صعب العبور که میان دو کوه قرار گرفته بودند، به هم متصل شده اند. پروژه پل ورسک در سال ۱۳۱۳ کلید خورد و در سال ۱۳۱۵ به پایان رسید. در ساخت این بنا اشکال ریاضی و هندسی دست به دست هم داده اند تا اثری ارزشمند و حیرت انگیز به وجود بیاید، اثری که بی شک هنر معماری و مهندسی ایرانیان را به رخ تمام مردم دنیا کشیده است. زمانی که مه در لا به لای درختان انبوهی که این پل را محاصره کرده اند می پیچد تصویری تماشایی را برای مسافرانی که در قطار قرار دارند و از روی این پل می گذرند را به وجود می آورد. پاییز هزار رنگ نیز تصویری متفاوت و البته رویایی را به این سازه بی بدیل می بخشد.
پل ورسک قائمشهر

راه دسترسی به پل ورسک

این پل در روستایی با همین نام و در ۴۵ کیلو متری شهرستان زیرآب، ۸۵ کیلومتری از شهرستان قائم شهر و در محور فیروزکوه واقع شده است. مهم ترین اتفاقی که پل ورسک شاهد آن بوده و نقش مهمی را در آن ایفا کرده، جنگ جهانی دوم می باشد که از طریق این پل کمک های نظامی و غذایی به متفقین ارسال می شده و به همین دلیل است که این سازه، لقب پل پیروزی را به خود گرفته است. برای تماشای این هنر مهندسین ایرانی باید به استان مازندران سفر کنید و یکی از سه محور کندوان فیروز کوه و هراز را انتخاب نموده و خود را به این جاذبه دیدنی برسانید.

پل ورسک قائمشهر

کلام آخر

بی شک قرار گرفتن در دل کوه های با صلابت و درختان انبوه و سر سبز حس دلنشینی را به شما القا خواهد کرد، اما به یاد داشته باشید که این مناطق صعب العبور خطراتی را برای شما به هوراه خواند داشت، پس مواظب خود و فرزندانتان هنگام عبور از این کوه های استوار و البته پر خطر باشید. ایران هتل آنلاین سفر دل چسبی را برای شما را آرزو میکنید

دیدنی های جاده چالوس
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر