لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> غذا و خوراک >> تفاوتهای قابل ملاحظه در عادتهای غذایی مسافران
تفاوتهای قابل ملاحظه در عادتهای غذایی مسافران

تفاوتهای قابل ملاحظه در عادتهای غذایی مسافران

وقتی گروهی از افراد برای صرف غذا به رستوران می روند مطمئنا یک یا دو نفری از آنها غذای خود را دیرتر از بقیه تمام می کنند چون آهسته غذا می خورند. سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در مطالعه ای به بررسی عادتهای غذایی مسافران پرداخته است. بر اساس نتایج منتشر شده از سوی این سازمان در بسیاری از کشورها آهسته غذا خوردن برای لذت بردن بیشتر از آن تقریبا چیز عادی است.

برای مثال فرانسوی ها معمولا بطور متوسط 2 ساعت و 13 دقیقه را برای صرف غذا در روز در پشت میزهایشان سپری می کنند و این زمان برای همسایه های آنها یعنی ایتالیایی ها و اسپانیایی ها چندان متفاوت نمی باشد؛ آنها بطور متوسط بیش از 2 ساعت را در روز صرف اینکار می کنند.

در قاره آسیا، ساکنان کره جنوبی تقریبا 1 ساعت و 45 دقیقه را در روز صرف نوشیدن و غذا خوردن می کنند. در چین نیز این عادتها چندان متفاوت نمی باشد فقط چینی ها به نسبت کره ای ها 5 دقیقه کمتر زمان صرف می کنند.
در سوی دیگر جهان، در آمریکای شمالی سرعت غذا خوردن مردم بیشتر است؛ کانادایی ها در طول روز 1ساعت و 5 دقیقه و آمریکایی ها 1 ساعت و 2 دقیقه را صرف غذا خوردن و نوشیدن می کنند.
شاید این تحقیق و بررسی چندان مهم بنظر نرسد ولی زمان صرف غذا در هر کشور تاثیر قابل ملاحظه ای بر صنعت گردشگری مخصوصا در زمای خواهد داشت. سرعت ارائه خدمات برای سرو غذا/ ناهار و شام در یک هتل بسیار تحت تاثیر نوع مشتریان و عادتهای غذایی آنها قرار می گیرد.

بنابراین، مسائلی چون چیدمان میزها یا سازماندهی تغییر شیفتها بسته به نوع مهمانها در هتلهای ایران و جهان و ارگانهای مختلف متفاوت خواهد بود. اشاره به عادتها و برنامه غذایی خاص برخی مشتریان هم قابل ذکر است. برخی مشتریان همچون اسپانیایی ها علاوه بر صرف مدت زمان بیشتر برای غذا خوردن ، به نسبت سایر اروپایی ها میان وعده های بیشتری نیز داشته و زمانی را هم به صرف آنها اختصاص می دهند.
عادت های غذایی

زمان صرف غذا در بین مردم کشورهای مختلف
زمان صرف شده برای غذا خوردن و نوشیدن بر حسب ساعت/ دقیقه h/m))

کدام کشورها بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دنیا را دارند؟
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر