لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> آبگرم لاویج، یک جاذبه درمانی بی‌نظیر!
آبگرم لاویج

آبگرم لاویج، یک جاذبه درمانی بی‌نظیر!

استان مازندران خطه‌ای سرسبز و خوش آب‌وهوا در شمال کشور است که جنگل‌ها، آبشارها و چشمه‌های زیادی را در خود جای داده است. چشمه‌های آبگرم یکی از مقاصد پرطرفدار در مازندران هستند که از میان آن‌ها آبگرم لاویج محبوبیت بسیاری دارد.

آب گرم لاویج در دهستانی به همین نام قرار دارد که مناظر طبیعی آن هوش از سر آدم می‌برد. این آبگرم خواص درمانی بی‌نظیری دارد و برای درمان انواع بیماری‌های پوستی و درد استخوان مفید است. با ما باشید تا با این چشمه‌های آبگرم بیشتر آشنا شوید.

آبگرم لاویج کجاست؟

آبگرم لاویج کجاست؟

لاویج یکی از دهستان‌های چمستان واقع در شهرستان نور است. این روستای ییلاقی و خوش‌منظره به همراه آبگرمی که از دل آن می‌جوشد از جاهای دیدنی مازندران به شمار می‌رود که از جنوب چمستان 18 کیلومتر فاصله دارد.

روستای لاویج در پناه خود گوهری ارزشمند را پنهان کرده که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. آب گرم لاویج یکی از جاهای دیدنی نور است که خواص بسیاری دارد و در دامنه کوه‌های شرقی لاویج واقع شده است.

  • آدرس: مازندران، شهرستان نور، 18 کیلومتری جنوب چمستان، روستای لاویج.

مسیر دسترسی به آبگرم لاویج

برای رسیدن به آبگرم لاویج از هر جایی که حرکت می‌کنید، ابتدا باید خود را به چمستان برسانید. اگر از شرق مازندران به دیدن این جاذبه گردشگری می‌روید، باید ابتدا وارد آمل شوید و سپس به چمستان بروید.

همچنین اگر از غرب استان مازندارن می‌خواهید به لاویج بروید، کافی است ابتدا خود را به شهرستان نور برسانید و از آنجا وارد جاده چمستان شوید. حال که به چمستان رسیدید، 18 کیلومتر که به سمت جنوب حرکت کنید روستای لاویج را خواهید دید.

قیمت آبگرم لاویج

قیمت بلیط آبگرم لاویج در سال 1402، 70 هزار تومان است. البته اگر بخواهید بیشتر از 45 دقیقه در حوضچه‌های آبگرم شنا کنید، باید مبلغ بیشتری بپردازید. توجه داشته باشید که نوع حمام و مجموعه‌ای که به آن مراجعه می‌کنید، در مبلغ بلیط تأثیر دارد.

عکس های آب گرم لاویج

ورودی آبگرم لاویج

برای آن که زیبایی‌های روستای لاویج را با چشم خود ببینید، در ادامه چند عکس باکیفیت از آب گرم لاویج و مناظر اطراف آن برایتان در این مقاله قرار داده‌ایم.

استخر آبگرم لاویج
استخر آبگرم لاویج

خواص آبگرم لاویج

آبگرم لاویج از کوه‌های شرقی اطراف روستا سرچشمه می‌گیرد. این آبگرم املاح معدنی فراوانی در خود دارد که برای درمان دردهای مفصلی و بیماری‌های پوستی مناسب است. اگر کمردرد دارید یا پادرد امانتان را بریده، این چشمه می‌تواند به کمک شما بیاید.

همچنین اگر می‌خواهید در محیطی آرام تنی به آب بزنید و آرامش را به اعصاب خود هدیه دهید، این آبگرم به دردتان می‌خورد. البته توجه داشته باشید که وجود گوگرد و سایر مواد معدنی در آبگرم لاویج ممکن است بوی ناخوشایندی ایجاد کند که برخی از افراد با آن مشکل دارند.

آبشار ویسادار رضوانشهر
ادامه مطلب

امکانات آبگرم لاویج

امکانات آبگرم لاویج

وجود چشمه‌های آبگرم لاویج سبب شده است که افراد بسیاری برای استفاده از آن‌ها به این روستا بروند. از این رو برای بهره‌گیری از خواص آن‌ها چند استخر و حمام در نزدیکی چشمه‌ها ایجاد شده است.

به طور کلی در روستای لاویج 5 مجموعه درمانی و تفریحی آبگرم فعال است که هر یک خواص درمانی منحصربه‌فردی دارند. دمای آب چشمه‌های آبگرم لاویج حدود 48 درجه سانتی‌گراد است که شنا در آن‌ها به‌خصوص در روزهای سرد سال بسیار لذت‌بخش است.

استخر و حمام‌های لاویج دو بخش زنانه و مردانه دارند که با خیال راحت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین علاوه بر استخرهای عمومی، حمام نمره و دوش اختصاصی نیز در آن‌ها وجود دارد.

بهترین فصل سفر به لاویج

بهترین فصل سفر به لاویج

بهترین فصل برای سفر به لاویج به چیزی که شما از آن می‌خواهید بستگی دارد. آیا می‌خواهید ساعاتی را در طبیعت سرسبز و خوش آب‌وهوای لاویج به تفریح بپردازید و در دامان طبیعت گردش کنید؟ یا هدفتان تنها سرزدن به چشمه‌های آبگرم و استفاده از خواص درمانی آن‌ها است؟

اگر می‌خواهید گشتی در روستای لاویج و طبیعت دل‌انگیز آن بزنید، بهترین فصل برای شما بهار و تابستان است. این روستا هوای مطبوع و تابستان‌های خنکی دارد که می‌توانید زیر سایه درختان کمی استراحت کنید و به تفریح بپردازید.

چنانچه هدفتان از سفر به لاویج استفاده از چشمه‌های آبگرم آن است، بهتر است فصل پاییز و زمستان را برای این کار انتخاب کنید. آب‌تنی در آب‌های گرم این چشمه‌ها در روزهای سرد لذتی وصف‌نشدنی دارد که حالتان را سر جا می‌آورد.

اگرچه استفاده از آبگرم در بهار و تابستان نیز ممکن است؛ اما استفاده از آن‌ها در فصول سرد سال صفایی دیگر دارد. در هر صورت در هر فصلی که به لاویج بروید، این روستای زیبا با آغوش باز و مناظر زیبا و چشمه‌های جوشانش به استقبال شما می‌آید.

معرفی روستای لاویج

معرفی روستای لاویج

لاویج روستایی در پای کوه است که توسط حصارهای بلند رشته‌کوه‌های البرز احاطه شده است. این روستا 739 متر از سطح دریا و 18 کیلومتر با چمستان فاصله دارد و در بهار و تابستان کم از بهشت ندارد.

آب‌وهوای مطبوع، درختان انبوه و سر به فلک کشیده، چشمه‌های آبگرم و تعدد جاهای دیدنی در این روستا هر کسی را شگفت‌زده می‌کند. راستی برای رسیدن به روستا باید از مسیری پر پیچ‌وخم و تماشایی عبور کنید که دو سمتش با درختان بلندقامت محصور شده است. رانندگی در این مسیر روحتان را جلا می‌دهد و حسابی شما را سرحال می‌کند.

روستای لاویج پوشیده از درختان راش و سایر درخت‌های جنگلی است که در پاییز تغییر رنگ می‌دهند و منظره‌ای تماشایی می‌آفرینند. اگر از طرفداران طبیعت‌گردی در پاییز هستید، روستای لاویج با درختان هزار رنگش می‌تواند جای مناسبی برایتان باشد.

جاهای دیدنی اطراف لاویج

جذابیت‌های لاویج به همین‌جا ختم نمی‌شود و جاهای گردشگری متعددی در این روستای کوچک و اطراف آن قرار دارد. در ادامه برخی از این مناطق تفریحی و توریستی را به شما معرفی می‌کنیم.

مقایسه هتل ونوس پلاس با هتل پارسیان آزادی خزر چالوس
ادامه مطلب

جنگل های لاویج

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم یکی از جذابیت‌های لاویج جنگل‌های انبوه و متراکم آن است. برخی از درختان این منطقه یادگاری از دوره‌های بسیار دور هستند و چندین سال عمر دارند.

در جنگل‌های لاویج گونه‌های گیاهی گوناگونی دیده می‌شود و در جای جای آن چشمه‌ها‌ی جاری به چشم می‌خورد. این جنگل‌ها در هر فصلی با میوه‌های جنگلی مخصوص آن فصل از شما پذیرایی می‌کنند و منظره‌ای زیبا را به شما هدیه می‌دهند.

فیل سنگی لاویج

فیل سنگی لاویج

به روستای لاویج که سر بزنید در مرکز آن سنگی بزرگ به چشمتان می‌خورد. اگر کمی دقت کنید خواهید دید که این سنگ به شکل فیلی نشسته بر زمین است.

این فیلِ سنگی توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند و معمولاً مسافران کنجکاو چند عکس یادگاری با آن میندازند. فیل سنگی لاویج در طول سال‌ها و بر اثر فرسایش و عوامل طبیعی ایجاد شده است.

اگرچه افسانه‌های زیادی درباره این فیل نقل می‌شود، اما هیچ‌کدام از آن‌ها واقعی نیستند. برای رسیدن به این مجسمه سنگی نیاز نیست راه دور و درازی را طی کنید؛ بلکه چند قدم از آبگرم لاویج که فاصله بگیرید آن را در حوالی حوضچه‌ها خواهید دید.

آبشار حرام او

آبشار حرام او

از دیگر جاذبه های موجود در حوالی لاویج، آبشار حرام او است. این آبشار در جاده نور به بلده قرار دارد که از آبی خنک و گوارا برخوردار است. آبشار حرام او تفرجگاهی خوب با امکاناتی قابل‌قبول برای مسافران است. این آبشار حدود 15 متر ارتفاع دارد و آبی خنک و گوارا از آن جریان می‌یابد. اهالی منطقه معتقدند که آب آبشار حرام او خواص درمانی نیز دارد.

انتخاب نام این آبشار نیز داستان جالبی دارد. آب حرام او از ارتفاعات سودار و از پایین‌دست یک امامزاده جاری می‌شود. به همین دلیل افراد محلی از آن به عنوان آبی که از حرم سرازیر می‌شود، یاد می‌کردند. «او» در زبان طبری به معنای آب است. نام این آبشار در طول سال‌ها به مرور تغییر کرد و ما امروزه آن را به نام حرام او می‌شناسیم.

ییلاق میرخمند

این ییلاق در مسیر لاویج به بهبنک و در 35 کیلومتری دهستان لاویج قرار دارد. میرخمند تابستان‌های بسیار خنکی دارد و از طبیعتی بکر با چشمه‌های فراوان برخوردار است.

جنگل اسیونگ

جنگل اسیونگ

جنگل اسیونگ یکی دیگر از مناطق جنگلی اطراف لاویج است. برای رسیدن به این جنگل باید از رئیس‌کلا به سمت کیاکلا حرکت کنید. جنگل اسیونگ در 10 کیلومتری لاویج قرار دارد.

جاده جنگلی سوردار

از لاویج که به سمت کرچی بروید در 20 کیلومتری لاویج جاده‌ای جنگلی را می‌بینید که عبور از آن بسیار لذت‌بخش است. رانندگی در این جاده و گوش دادن به یک موسیقی ملایم آرامش عجیبی دارد که تجربه خوشایندی را برایتان رقم می‌زند.

دریاچه الیمات

دریاچه الیمات

در 8 کیلومتری مسیر نور به چمستان یک دریاچه باصفا به نام الیمات قرار دارد. این دریاچه امکانات رفاهی خوبی دارد و جایی مناسب برای تفریح در کنار خانواده است.

پارک جنگلی النگدره | جنگلی در همسایگی شهر گرگان
ادامه مطلب

پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل در مسیر چمستان به آمل قرار دارد که مکان بسیار مناسبی برای استراحت و پیک‌نیک است. این پارک 15 کیلومتر با لاویج فاصله دارد و از امکانات رفاهی مختصری نیز برخوردار است.

سوغات لاویج

سوغات لاویج

اگر به لاویج رفتید، از سوغات بومی و محلی آن غافل نشوید. کافی است با سوغات خوشمزه این منطقه آشنا شوید، آنگاه محال است دست خالی از آنجا برگردید. در ادامه سوغاتی های لاویج را به شما معرفی خواهیم کرد.

عسل مرغوب

یکی از سوغاتی های لاویج، عسل محلی و مرغوب آن است. در این منطقه افراد بسیاری به زنبورداری مشغول هستند و به همین دلیل عسل خوش‌طعم و باکیفیت در لاویج فراوان است.

لبنیات محلی

لبنیات محلی لاویج

در لاویج نیز مانند روستاهای کشور، بخشی از افراد روستا به دامداری و دامپروری مشغول هستند. از این رو در روستای لاویج می‌توانید لبنیات محلی خوش‌طعم از جمله ماست، کره، سرشیر و شیر محلی را تهیه کنید و از طعم طبیعی آن‌ها لذت ببرید.

محصولات محلی

اگر به بازارچه‌ محلی لاویج سر بزنید علاوه بر لبنیات، انواع ترشیجات، شیرینی‌های محلی، صنایع‌دستی و خوراکی‌های خوشمزه به چشمتان می‌خورد. چنانچه قصد دارید سوغاتی ارزان، اما جذاب از این روستا برای عزیزانتان تهیه کنید، سری به بازار محلی لاویج بزنید.

اقامت در لاویج

اگر می‌خواهید چند روزی را در حوالی آبگرم لاویج بمانید، بهترین گزینه برای اقامت هتل های نور هستند. در نور اقامتگاه های متنوعی وجود دارد که می‌توانید با توجه به شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

البته در روستای لاویج نیز این روزها اقامتگاه‌ های بومگردی و خانه‌های روستایی برای کرایه موجود است. انتخاب محل اقامت کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. در ادامه ما یکی از بهترین هتل های نور را به شما معرفی خواهیم کرد که گزینه مناسبی برای اقامت در نزدیکی لاویج است.

هتل نارنجستان نور

سوئیت دبل هتل نارنجستان نور

هتل نارنجستان یکی از هتل های باسابقه شهرستان نور است. این هتل در سال 1377 در زمینی به مساحت 7000 مترمربع در محور محمودآباد به نور افتتاح شده است. این هتل 4 ستاره در سال 1391 به منظور ارتقای کیفیت خدمات و امکانات بازسازی گردید.

هتل نارنجستان نور فضاسازی بسیار جذابی دارد که به شکل محوری طراحی شده است. این هتل دارای 5 طبقه و 100 واحد اقامتی است که امکانات رفاهی و خدماتی خوبی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

سفری به یاد ماندنی به آبگرم لاویج

در این مقاله از ایران هتل ما سفری فراموش نشدنی به آبگرم لاویج و جاذبه های گردشگری اطراف آن داشتیم. لاویج روستایی در نزدیکی چمستان شهرستان نور است که علاوه بر چشمه‌های آبگرم، طبیعتی تماشایی و هوایی مطبوع نیز دارد.

آیا شما تا حالا به این منطقه سفر کرده‌اید؟ شما چه چشمه‌های آبگرم دیگری می‌شناسید که خواص درمانی خوبی دارند؟ لطفاً تجربیات و نظرات خود را برایمان بنویسید تا ما هم از آن‌ها استفاده کنیم.

4.5/5 - (2 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر