لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> مقایسه هتل ارگ و هتل سنتی نیایش شیراز
مقایسه هتل ارگ و هتل سنتی نیایش شیراز

مقایسه هتل ارگ و هتل سنتی نیایش شیراز

در این مقاله به مقایسه هتل ارگ و هتل سنتی نیایش شیراز می‌پردازیم. شیراز شهری زیبا در استان فارس است. این شهر با تاریخ و فرهنگ غنی خود، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد. شیراز به عنوان قلب فرهنگ وادبیات ایران شناخته می‌شود.

اگر به سفر علاقمندید و شیراز را برای سفر انتخاب کرده‌اید این مقاله را مطالعه کنید. در ادامه شما را با هتل ارگ و هتل سنتی نیایش از متفاوت‌ترین هتل های شیراز آشنا خواهیم کرد.

درباره هتل ارگ

نمای ساختمان هتل ارگ شیراز

از سال ۱۳۷۰ هتل سه ستاره ارگ شیراز در خیابان تختی فعالیت خود را آغاز کرده است. سپس در سال 1383 این هتل با هدف ارتقا سطح کیفیت امکانات و خدمات خود، مورد بازسازی واقع شد. در حال حاضر هتل ارگ شیراز دارای 46 باب فضای اقامتی در قالب اتاق و سوئیت، می‌باشد و از میهمانان میزبانی می‌کند.

این هتل محبوب و معروف دارای موقعیت مکانی مطلوب است. هتل از دسترسی مناسبی به نقاط اصلی گردشگری شهر برخوردار بوده و گزینه ایده‌آلی میان هتل‌های شیراز محسوب می‌شود.

امکانات هتل ارگ شیراز

رستوران هتل ارگ شیراز

هتل ارگ شیراز دارای 46 واحد اقامتی است که در قالب اتاق یک تخته، دو تخته دبل و توئین، سه تخته و چهار تخته به میهمانان ارائه می‌شود. این هتل قیمت مناسب دارای امکانات رفاهی مطلوب نظیر ماهواره مرکزی، گیرنده دیجیتال، آسانسور، سالن پذیرایی، تلفن، یخچال، تلویزیون، مینی‌بار، اینترنت بی‌سیم، سیستم اعلام حریق، تهویه مطبوع، حمام، سرویس بهداشتی، کافی‌نت، تاکسی سرویس، تشک طبی، خشکشویی، صندوق امانات، آنتن مرکزی، کافی شاپ، رستوران، پارکینگ و… می‌باشد.

سرای مشیر شیراز - ساعت بازدید و آدرس
ادامه مطلب

اتاق دو تخته دبل هتل ارگ شیراز

هتل ارگ شیراز با پرسنل حرفه‌ای و آموزش دیده‌اش همواره تلاش می‌کند تا لحظات خاطره‌انگیزی را برای شما در سفر به شیراز رقم بزند. به همین خاطر صرف غذاهای خوشمزه و لذیذ در فضای آرام و زیبای رستوران هتل ارگ را به هیچ عنوان از دست ندهید.

رستوران در طبقه اول هتل واقع شده است و ظرفیت ۲۰۰ نفر را داراست. این رستوران انواع متنوع غذای ایرانی، فرنگی و سنتی را همراه با سالاد بار و دسر مخصوص شیراز ارائه می‌دهد. علاوه بر این در کافی‌شاپ مجموعه، می‌توانید انواع نوشیدنی، دسر، اسنک و فست فود را در محیطی آرام و گرم، میل کرده و لحظات نابی را رقم بزنید.

درباره هتل سنتی نیایش

نمای ساختمان هتل سنتی نیایش شیراز

هتل سنتی نیایش یکی از هتل‌های خوب شهر شیراز می‌باشد. این هتل در محیطی آرام و ساکت در کوچه کلانتری عباسی واقع شده است. همان‌طور که از نام این هتل نیز مشخص است، هتل سنتی نیایش دارای بنایی تاریخی و متشکل از ۶ خانه سنتی و تاریخی می‌باشد. معماری این بنا به سبک و سیاقی سنتی طراحی شده است.

شایان ذکر است که هتل سنتی نیایش از 80 اتاق در دو طبقه مجزا و در پلان‌های یک تخته، دو تخته مجزا، دو تخته دوقلو، سه تخته، چهار تخته و پنج تخته قادر برخوردار است. این هتل طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را در اختیار میهمانان خود قرار می‌دهد و اقامتی دلچسب را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

امکانات هتل نیایش

صبحانه هتل سنتی نیایش شیراز

بدون شک از جمله اصلی‌ترین دلایلی که اکثر گردشگران را به‌سوی هتل سنتی نیایش شیراز سوق می‌دهد، معماری بسیار خاص و سنتی این هتل می‌باشد. این هتل متشکل از ساختمان‌های تاریخی شکیل و پنجره‌های چوبی رنگارنگ می‌باشد. نمای داخلی و بیرونی اتاق‌های هتل هنگام عبور نور، جلوه بسیار چشم‌نواز و خیره‌کننده‌ای می‌گیرند.

گشت و گذاری در رشت و دسته بندی هتل های این شهر بر اساس نظرات مهمانان
ادامه مطلب

حیاط هتل سنتی نیایش دارای درختان سرسبز و زیبا و حوضی می‌باشد که آبی زلال در آن جریان دارد. این حوض با آب‌نمای خوش نقش و نگار ترکیب فوق‌العاده‌ای را پدید آورده است. خوب است بدانید که درگذشته هتل سنتی نیایش شیراز میزبان جلسات انجمن ادب شیراز بوده است.

همچنین اولین نشریه شیراز نیز در چاپخانه این مکان به چاپ رسیده است. تا ده سال پیش و پیش از اینکه این مکان جهت اقامت گردشگران استفاده شود، بنای خاص هتل نیایش از جمله جاذبه‌های تاریخی شیراز بود که مورد بازدید قرار داشت.

اتاق چهار تخته هتل سنتی نیایش شیراز

در حال حاضر گردشگران این امکان را دارند تا با خیال راحت در جاذبه‌ای تاریخی و ارزشمند اقامت کنند. در عین حال از تماشای معماری منحصربه‌فرد و اصیل ایرانی این مکان لذت خواهند برد. هرچند هتل نیایش شیراز هتلی سنتی می‌باشد، با این حال امکانات هتل‌های مدرن و امروزی را نیز دارد.

صندوق امانات، سیستم اعلام حریق، لابی بزرگ، اینترنت رایگان، پارک کودک، دستگاه واکس کفش و دستگاه دورنگار و فتوکپی را می‌توان از جمله امکانات مختلف هتل نیایش شیراز برشمرد. شایان ذکر است که این هتل دارای پارکینگی وسیع و جادار بوده که می‌تواند ۴۰ خودرو را در خود جای دهد.

محوطه و ورودی هتل سنتی نیایش شیراز

همچنین رستوران سنتی بسیار خاصی در این هتل وجود دارد که انواع غذاهای لذیذ ایرانی را برای میهمانان هتل سرو می‌کند. چشیدن طعم لذیذ غذاهای این رستوران در محیطی آرامش‌بخش و دل‌نشین، از جمله لذت‌هایی می‌باشد که هرگز فراموش نمی‌شود.

این غذاهای باکیفیت یکی از دلایل اصلی اقامت در این هتل می‌باشند. هتل سنتی نیایش علاوه بر رستورانی تمیز و زیبا، دارای کافی‌شاپ و چایخانه دنج و دل‌باز نیز می‌باشد. این کافی‌شاپ منویی بلندبالا و پر از نوشیدنی‌های دل‌چسب را به میهمانان هتل ارائه می‌دهد.

آشنایی با هتل ساحل طلایی قشم
ادامه مطلب

هتل ارگ و هتل سنتی نیایش شیراز چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

حیاط هتل سنتی نیایش شیراز

در هتل ارگ در صورتی که سن مهمان از 12 سال بیشتر باشد، مهمان بزرگسال در نظر گرفته می‌شود. در هتل نیایش در صورتی که سن مهمان از 4 سال بیشتر باشد، مهمان بزرگسال می‌باشد. هتل نیایش هتلی سنتی است که معماری خاص خودش را دارد؛ اما هتل ارگ از هتل های باسابقه با ساختمانی مدرن می‌باشد.

فاصله هتل ارگ شیراز تا جاهای دیدنی چقدر است؟

فاصله هتل ارگ تا ارگ کریم خان 1.7 کیلومتر، تا بازار وکیل 1.8 کیلومتر، تا مسجد نصیرالملک 1.9 کیلومتر و تا آرامگاه حافظ 2.3 کیلومتر است.

هتل سنتی نیایش شیراز با جاذبه های دیدنی چقدر فاصله دارد؟

فاصله هتل نیایش تا آرامگاه شاه چراغ 1.2 کیلومتر، تا حمام وکیل 2.1 کیلومتر و تا مسجد وکیل 2.3 کیلومتر است.

جمع‌بندی

شیراز را با جاذبه‌هایش می‌شناسند. باغ ارم، مسجد نصیرالملک و آرامگاه سعدی و حافظ از جمله جاذبه‌های برجسته شیراز هستند. شهر شیراز با معماری زیبا، باغ‌های آرامش‌بخش و فضای فرهنگی پویا، گردشگران را به خود جذب می‌کند.

ما در این مقاله به مقایسه هتل ارگ و هتل سنتی نیایش شیراز پرداختیم. امیدواریم در سفرتان به شهر فرهنگ و ادب در یکی از این دو هتل اقامت کنید و اوقات خوشی را بگذرانید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر