لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> حمل و نقل >> پرتأخیرترین فرودگاه های بزرگ جهان
پرتأخیرترین فرودگاه های بزرگ جهان

پرتأخیرترین فرودگاه های بزرگ جهان

در صورتی كه از این فرودگاه ها برای پرواز استفاده كنید، با تأخیر مواجه خواهید شد.
زمانی كه به فرودگاه های پرتأخیر می اندیشید، احتمالاً جاهایی مانند لس آنجلس، دالاس و نیویورك جی. اف. كی. به ذهن شما متبادر خواهند شد، به خصوص اگر بیشتر تمایل به سفرهای داخلی داشته باشید. در حالی كه این فرودگاه ها در واقع مستعد تأخیر هستند (به عنوان مثال فرودگاه لس آنجلس، در ماه مارس سال 2018 در میان 50 فرودگاه بزرگ، رتبه 38 را با ثبت آماری معادل 29/75 درصد برای پروازهای به موقع به خود اختصاص داد)، اما در مقایسه با 10 فرودگاه پرتأخیر جهان، خیلی به چشم نمی آیند. تنها فرودگاه در امریكای شمالی كه در تمام ماه های سال 2017 نام آن به چشم می خورد، فرودگاه تورنتو پیرسون بود و در كل از میزان تأخیر كافی برای قرارگیری در لیست 10 فرودگاه پرتأخیر سال برخوردار نبود.
در این مطلب، مطابق با داده های منتشر شده در سال 2017 و بر اساس درصد پروازهای سروقت (اصطلاحاً آن – تایم) پرتأخیرترین فرودگاه های بزرگ جهان ارائه می گردند. همچنین با مراجعه به وب سایت های فعال در زمینه رزرو آنلاین هتل می توانید از وضعیت فرودگاه های داخلی ایران نیز مطلع گردید.
1. جاكارتا، 9/51 درصد

طبق این متن، پرتأخیرترین فرودگاه بزرگ جهان، فرودگاه بین المللی سوئكارنوهاتا در شهر جاكارتای اندونزی است. این فرودگاه كه قطب و مركز اصلی فعالیت شركت هواپیمائی گارودا ایندونیزیا است، در طول سال بیش از 000/200 پرواز را انجام می دهد و این آمار پروازی باعث شده كه بر اساس آمار مزبور جزء 20 فرودگاه برتر جهان باشد.
آنچه باعث بروز تأخیرهای پروازی در جاكارتا می گردد، تركیبی از زیرساخت كنترل ترافیك هوایی ناكافی و چندین ترمینال منسوخ می باشد. با این حال ذكر این نكته مهم است كه ترمینال منحصربفرد شماره 3، كه در اواخر سال 2016 افتتاح گردید، منجر به بهبود عملیات فرودگاهی گردید: در سال 2015 عملكرد فرودگاه از نظر انجام پروازهای به موقع كمتر از 40 درصد بود.
2. بمبئی، هند: 4/60 درصد

بمبئی هم اخیراً مانند جاكارتا یك ترمینال جدید فرودگاهی را افتتاح نموده است كه منجر به بهبود تجربه سفر مسافران و گردشگران گردیده است – حداقل برای مسافرانی كه شانس آورده اند و از این فرودگاه تردد می نمایند. متأسفانه فرودگاه بین المللی چاتراپاتی شیواجی به طرز قابل ملاحظه ای بیش از ظرفیت باقی مانده است و در مورد طراحی جریان مسافری نیز چیزی نمی توان گفت: فرودگاه داخلی در فاصله ای بیشتر از یك كیلومتر از فرودگاه بین المللی واقع شده است و این بدان معناست كه در واقع بایستی برای جابجائی مابین این دور فرودگاه در میان ازدحامی از جمعیت بنشینید كه این مورد نیز خود بر میزان تأخیر می افزاید.
منتظر شنیدن خبر خوب و شگفت آوری در این باره هستید؟ به دلیل اینكه بمبئی در كل شهری متراكم و پرجمعیت است، به احتمال زیاد تفاوت خاص و چشمگیری بین اینكه در طول سفر چه تجربه ای خواهید داشت و اینكه خود فرودگاه به چه شكلی عمل می نماید، مشاهده نخواهید نمود.
3. هنگ كنگ: 2/63 درصد

فرودگاه های آینده
ادامه مطلب

از سوی دیگر هنگ كنگ، به این دلیل كه علیرغم شلوغی و ازدحام شدید آن، فعالیت ها را نسبتاً وقت شناسانه اداره می نماید، دارای شهرت است، حقیقتی كه مسلماً به خاطر میراث به جای مانده از دوران استعمار بریتانیا بر این منطقه است. همین موضوع را نمی توان در مورد فرودگاه بین المللی هنگ كنگ بیان نمود، ‌فرودگاهی كه علی رغم طراحی برتر و جایزه برده و نیز لیست بلند بالایی از تسهیلات ویژه مسافران، به صورت متراكم باقی مانده و گرفتار تأخیرهای پروازی بسیاری می باشد.
البته این موضوع با در نظر گرفتن دو شركت مشهور (كاثای پاسفیك و هنگ كنگ ایرلاینز) كه قطب اصلی فعالیت آنها در اینجا قرار دارد، آنچنان شوكه كننده به نظر نمی رسد و به این دلیل،‌ فرودگاه مزبور عموماً به عنوان یكی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان شناخته می شود.
4. سئول، كره جنوبی: 9/65 درصد

شهر سئول یكی از پرازدحام ترین و اصطلاحاً بی در و پیكرترین شهرهای جهان بوده و منزلگاه مردمانی است كه در شبه جزیره كره زندگی می كنند. این شهر بسیار پرجمعیت و پرترافیك است، در حقیقت فرودگاه اصلی و بین المللی شهر در منطقه اینچئون واقع شده، مكانی در غرب شهر كه رسیدن به آن با استفاده از قطار سریع السیر بیشتر از یك ساعت به طول می انجامد.
اینچئون نیز به مانند هنگ كنگ یك فرودگاه دو قطبی است: مركز اصلی فعالیت شركت های هواپیمائی كوریئن ایر و ایشیانا ایرلاینز. با این حال آینده ای كاراتر برای این فرودگاه قابل تصور است. ترمینال شماره 2 این فرودگاه كه كار احداث آن زیاد طول كشید، اخیراً افتتاح شده و میزبان هر دو شركت كوریئن ایر و اسكای تیم می باشد.
5. پاریس، فرانسه: 3/66 درصد

این موضوع درست است كه این شهر با عنوان شهر عشق (و شهر چراغ ها) شناخته می شود، اما در صورتی كه برای مسافرت های هوایی از فرودگاه چارلز دگُل استفاده كنید، احساس تنفر و خفگی به شما دست خواهد داد. این فرودگاه شلوغ با داشتن تأخیر در حدود یك سوم از كل پروازهای خروجی، لقب پرتأخیرترین فرودگاه بزرگ اروپا را در سال 2017 از آن خود نمود.
برخلاف بسیاری از فرودگاه های آسیایی موجود در این لیست كه در حال سرمایه گذاری بر روی پروژه های توسعه ای به منظور بهبود كارایی خود هستند، طراحی فرودگاه CDG همچنان در قالب طرح های قرن بیستمی باقی مانده است. نكته: در صورتی كه توانایی پرداخت هزینه های پروازی پروازهای فرست كلاس، بیزینس كلاس و یا پروازهای شركت ایرفرانس را دارید، تجربه اصلی و اولیه شما به شكل بسیار زیادی بهبود خواهد یافت، حتی اگر پرواز شما به موقع هم نباشد (با تأخیر پرواز نمایید).
6. فرانكفورت، آلمان: 2/66 درصد

8 اشتباه هزینه بر در زمان رزرو بلیط هواپیما
ادامه مطلب

اگر بخواهیم از روی آمار صحبت كنیم، تأخیرهای پروازی فرودگاه شهر فرانكفورت دقیقاً به مانند فرودگاه پاریس است، اگرچه از نظر میزان شلوغ بودن، با فاصله زیادی، بالاتر از فرودگاه پاریس قرار دارد. این فرودگاه كه به عنوان قطب اصلی عملیات پروازی شركت هواپیمائی لوفتانزا كه از بزرگترین فرودگاه های قاره سبز به شمار می رود، عمل می كند، از نظر تسهیلاتی كه در اختیار مسافرین قرار می دهد،‌ با فرودگاه های دیگر بسیار متفاوت است و از این منظر بسیار جالب توجه.
فرودگاه این شهر نقطه اصلی در اتصال پروازهای بین المللی به اروپا و به مناطق داخلی كشور آلمان و همچنین نقاط مختلف حوزه شنگن می باشد، بنابراین اگر نسبت به سفر به این شهر كه قطب اقتصادی آلمان است مصمم نیستید، باید بدانید این احتمال وجود دارد كه اصطلاحاً در اینجا گیر بیفتید.
7. كوالالامپور، مالزی: 3/66 درصد

این شهر در اواسط سال 2014 و در زمانی كه ترمینال كلیا توو را افتتاح نمود، به شدت سطح كارایی عملیاتی خود را افزایش داد، چرا كه این ترمینال مختص عملیات پروازی شركت حمل و نقل هوایی و كم هزینه ایر ایژیا می باشد. متأسفانه، این فرودگاه هنوز هم به عنوان یكی از فرودگاه های بزرگ و پرتأخیر جهان باقی مانده است، به طوری كه تنها دو سوم از پروازهای خروجی آن به موقع انجام می شوند.
یكی از مزایای مسافرت از طریف ترمینال كلیا این است كه هنگام پروازهای بین المللی به بین المللی و در صورت استفاده از یك ترمینال به خصوص، نیازی به عبور مجدد از بخش بازرسی ندارید. البته این مسئله، امكان بروز تأخیرهای بیشتر را از بین نمی برد، اما زمان بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد تا از رستوران های این فرودگاه كه غذاهای خوشمزه ای ارائه می دهند و همچنین سالن استراحت آن لذت ببرید.
8. مانیلا، فیلیپین: 9/66 درصد

کدام هواپیماها و ایرلاین ها در لیست امن ترین هواپیماهای دنیا هستند؟
ادامه مطلب

مترو مانیلا یكی از شلوغ ترین شهرهای جهان به شمار می رود، بنابراین این موضوع منطقی به نظر می رسد كه فرودگاه مانیلا نیز در زمینه شلوغی ها و تراكم های بیش از اندازه همانند خود شهر باشد. مانیلا نیز به مانند فرودگاه بمبئی از این واقعیت رنج می برد كه ترمینال های آن به صورت فیزیكی از یكدیگر جدا شده اند؛ مانند دیگر آیتم های لیست ما، فرودگاه نقطه اتصالی مهم قلمداد می گردد.
بدتر اینكه به دلیل محدودیت های فیزیكی و همچنین سیاست های دائماً آشفته و متغیر در فیلیپین، به نظر می رسد كه توسعه های طولانی مدت در دست انجام، هرگز به نتیجه ای معنادار نخواهد رسید.
9. آمستردام، هلند: 1/68 درصد

هلندی ها به خاطر ویژگی كارایی، دارای شهرت هستند (اگر اینگونه نبود، خیلی وقت قبل كشور آنها زیر آب رفته بود)، و به این دلیل دیدن تأخیرهای بسیار زیاد در فرودگاه این شهر می تواند متعجب كننده باشد. این موضوع به خاطر این حقیقت است كه قطب اصلی و عملیات پروازی فرودگاه نسبت به تسهیلات آن رشد سریع تری نموده است و به نوعی تسهیلات از این میزان رشد جا مانده اند.
شركت هایی كه در آمستردام فعال هستند، تلاش كرده اند تا خودشان از طریق كاهش تكرار مكررات و افزایش اندازه هواپیما از پس این شلوغی و ازدحام بربیایند، اما تا به اینجا و حداقل طبق آمارهای به ثبت رسیده، منافع حداقلی بدست آمده اند.
10. لندن، انگلستان: 2/70 درصد

مانند هلندی ها، مردم انگلیس به سروقت بودن و خوش قولی خود افتخار می كنند، و این موضوع یعنی اینكه كه آنها به خاطر كارایی عملیات خود در فرودگاه هثرو بایستی خجالت زده باشند. اگرچه 70 درصد به موقع بودن پروازهای این فرودگاه در قیاس با دیگر فرودگاه های این لیست خیلی هم بد نیست، اما هنوز هم به موقع بودن برای بریتانیایی ها بسیار حائز اهمیت است.
به مانند بسیاری دیگر از فرودگاه های لیست ما، فرودگاه هثرو لندن نیز دائماً در حال مدرنیزه كردن است، آخرین مورد اضافه شده به آن یعنی “ترمینال كوئین” بوده كه میزبان شركت های هواپیمائی زیرمجموعه استار الاینس می باشد. در مورد اینكه بالاخره چه زمانی فرودگاه هثرو عملكرد سر موقع بودن خود را ارتقاء خواهد داد،‌ حدس های گوناگونی می توان زد.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر