لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> تاج محل و هر آنچه که برای بازدید از این اثر تاریخی دوست داشتنی باید دانست
تاج محل و هر آنچه که برای بازدید از این اثر تاریخی دوست داشتنی باید دانست

تاج محل و هر آنچه که برای بازدید از این اثر تاریخی دوست داشتنی باید دانست

بازدید از تاج محل صرفا بازدید از یک بنای زیبا نیست؛ با وجود تجربه های رنگارنگ، هیجان انگیز و پرهیاهو، تجربه دیدن مناظر مختلف و چشیدن طعم های جدید در هند شاید بخواهید دیدن تاج محل را از لیست کارهایتان خارج کنید. از دوران کودکی تا بحال عکس این بنای سفید را بارها روی تقویم ها و صفحه نمایش کامپیوترها دیده اید و الان بازدید از آن برایتان کلیشه ای و تکراری بنظر می رسد. واقعیت اینست که باید این بنای زیبا را از نزدیک دید. تاج محل یکی از مکانهایی است که تمامی گردشگران هند باید از آن بازدید داشته باشند. در ادامه این مقاله ایران هتل، به تمامی سوالات درباره تاج محل پاسخ داده می شود.
سوال1: آیا این بنا واقعا زیباست؟
بله. این مکان بقدری تقارن زیبایی دارد که به نوعی عواطف هر کسی را بر می انگیزد؛ با روح و روان شما بازی می کند و حس آرامش را در شما القا می کند. حتی ممکن است شما را به گریه بیاندازد ولی مطمئنا شما تنها کسی نیستید که اشکتان در خواهد آمد. ذهنیت یک بنای سفید از تاج محل را فراموش کنید این مکان مملو از رنگ است. سنگ بنای این ساختمان پر از اشکال هندسی و خطاطی های هنرمندانه برگرفته از قرآن است که با گلها و تاکهای پیچدار ساخته شده از سنگهای نیمه گرانبهای سیاه و سفید، قرمز، آبی و سبز منبت کاری شده احاطه شده اند.
گنبد مرمری پیازی شکل این بنا در میان تابش خورشید می درخشد و این در حالیست که مناره های سفید و چهار بنای ماسه سنگی سفید و متقارن در هر طرف هارمونی ایده آل و متوازنی را ایجاد می کنند.

سوال2: پس اهمیت این بنا فقط از منظر زیباییست؟
نه. تاج محل در سال1631 ساخته شد و مقبره همسر محبوب شاه جهان یعنی ممتاز محل در آن قرار دارد. ممتاز محل در هنگام زایمان از دنیا رفت. این بنا در واقع اثری تاریخی بجای مانده از عشق است و ” قطر اشکی بر گونه زمان” نامیده شده است.

سوال3: چرا باید در طول یک روز دوبار از این محل بازدید کنم؟
با تغییر زاویه نور خورشید نمای تاج محل کاملا متفاوت خواهد شد: در هنگام طلوع خورشید رنگ این بنا نقره ای-سفید یا صورتی-هلویی کمرنگ و در هنگام غروب خورشید عاجی رنگ متمایل به زرد کمرنگ می شود. خلسه ای در انسان بوجود می آورد. بازدیدکنندگان از مقبره صبح هنگام به مقبره رفته و ضمن بازدید از آنجا عکسهای یادگاری هم می گیرند ولی اگر هنگام غروب هم به همین محل بروید بازهم همانند صبح شلوغ است و با وجود شلوغی از جو پرهیاهوی آنجا لذت خواهید برد. البته در میان جمعیت خانواده های هندی زیادی هم دیده می شوند.
تاج محل

تاج محل

سوال4: بهترین جا برای گرفتن عکس کجاست؟
نیمکت مرمری دیانا همان جایی است که شاهزاده والز عکس معروف خود بنام” من خودم به تنهایی اینجا هستم” را در سال 1992 گرفته است؛ این نیمکت بهترین مکان برای گرفتن عکس یادگاری است. تمامی گردشگران نمایی باز از استخرهای بازتابنده کشیده شده از ورودی بنا تا محل مقبره را ثبت می کنند و یا در شاتی کوتاه جوری عکس خود را تنظیم می کنند که انگار گنبد میان انگشتانشان در حال فروریختن است. در اطراف بنا به گردش بپردازید و از زاویه های مختلف عکس ها ی مختلفی بگیرید برای مثال بازتابی از بنا در یکی از استخرها را ثبت کنید.
تاج محل
سوال5: می توانید به فضای داخلی بنا بروید؟
بله. کفش های کاغذی برای ورود شما به داخل بنا تهیه شده است . البته می توانید با پای برهنه هم وارد شوید. مقبره شاه و همسرش در زیر زمین و در فضای خصوصی قرار دارد ولی شما می توانید تابوتهای خالی آنها که در پشت صفحه ای منحنی و توری شکل تهیه شده از مرمر قرار دارد را از نزدیک ببینید.
تاج محل
تمامی فضا با گلهای کوچک و پیچکهای پیچ در پیچ ساخته شده از سنگهای نیمه گرانبهای رنگارنگ تزیین شده است. صنعت و هنر بکارگرفته شده بسیار اعجاب انگیز است. این فضا بسیار باشکوه است ولی اجازه عکسبرداری از آن وجود ندارد. اگر بخواهید با حیله عکسبرداری کنید نگهبانان با سوتهای خود به شما هشدار می دهند.
تاج محل
سوال6: زودترین زمان ممکن برای بازدید از این مکان چه وقتی است؟
تاج محل در روز جمعه بدلیل برگزاری نماز جماعت بسته است. در روزهای دیگر هنگام طلوع خورشید در ساعت 6:30 باز می شود. در ورودی بنا مورد بازرسی قرارمی گیرید و به همین دلیل صف های طولانی تشکیل می شود. پاسپورتتان را همراه داشته باشید وپشت دربهای شرقی یا غربی در صف بیایستید. درب جنوبی دیرتر باز می شود. چهار صف وجود دارد: صف زنان خارجی، صف مردان خارجی، صف زنان محلی و صف مردان محلی. غروب خورشید حدودا ساعت 5 اتفاق می افتد . به محض غروب خورشید باید برای بیرون رفتن عجله کنید زیرا بزودی دربها بسته می شوند.
تاج محل
سوال7: چه چیزهایی می توانم همراه داشته باشم؟
همه چیز را در هتل بگذارید و تنها یک بطری آب، یک دوربین و یا یک تلفن همراه با خود داشته باشید. کیف یا کوله پشتی بزرگ، غذا، خودکار و یا چیز تیز با خود حمل نکنید زیرا در هنگام ورود از شما گرفته می شود. تلفن همراهتان هم باید در حالت سکوت باشد. اجازه سیگار کشیدن هم به شما داده نمی شود.
تاج محل
سوال8: چگونه می توانم بلیط تهیه کنم؟
قیمت بلیط ورودی 1000 روپیه در حدود 15 دلار است و امکان خرید آن در ورودی هر سه درب وجود دارد ( تنها به یاد داشته باشید که درب جنوبی تا قبل از ساعت 8 باز نمی شود بنابراین اگر در پشت این در به انتظار بیایستید طلوع خورشید را از دست می دهید. محل فروش بلیط در درب شرقی پارکینگ شیلگرام در نیم مایلی درب و احتمالا محلی است که از تاکسی پیدا می شوید. بلیط ها را می توانید از مقبره های ساحلی برج در دروازه غربی نیز تهیه کنید.
تاج محل
همچنین می توانید بلطیط ورود به تاج محل را از تمامی مکانهای هندی ثبت شده در لیست آثار باستانی جهان و یا بصورت آنلاین از سایت asi.payumoney.com تهیه کنید. پس از مراجعه به سایت ایالت اوتار پاردش و سپس تاج محل را انتخاب کنید. همچنین باید روز بازدید و شماره پاسپورت خود را هم وارد نمایید.
البته ممکن است خود تور بلیط ها را تهیه کرده باشد در غیر این صورت ممکن است نگهبان هتل بتواند این کار را برایتان انجام دهد.
سوال9: آیا تاج محل پرازدحام است؟
هم بله و هم خیر.
خود را در میان گروههای بزرگ جای دهید و یا خلاف مسیر حرکت جمعیت حرکت کنید. هنگام رسیدن به طاق ورودی اصلی کمی خود را عقب بکشید تا جمعیت مشتاق و پر تلاش برای دیدن طلوع خورشید به راحتی وارد شوند. باغهای مملو از یاسمن در ورودی های غربی و شرقی وجود دارند که اغلب خلوت هستند. می توانید از اینجا عکسهای جذابی با زاویه جالب از گنبد بگیرید و از تماشای پرواز طوطی های کوچ سبزرنگ و پرهیاهو در بالای سرتان لذت ببرید.
تاج محل
سوال10: آیا به راهنما نیاز دارم؟
نه ضرورتا ولی فکر می کنید چطور بتوانید باغهای مخفی را پیدا کنید؟ یک راهنمای خوب می تواند مسیر راه را برایتان توضیح داده و شما را به دیدن مناظر و مناطقی ببرد که اگر تنها باشید ممکن است دیدنشان را از دست بدهید. روش ساخت تاج خود داستان جالبی دارد که شنیدنش لذت بخش است.
سوال11: چگونه به آگرا می رسم؟
آگرا در 150 مایلی دهلی قرار دارد و بهترین و سریعترین راه برای رسیدن به آنجا از طریق بزرگراه یامونایی است که در سال 2012 بازگشایی شد. سفر شما بسته به حجم ترافیک دهلی حدودا سه ساعت طول می کشد. با تور یا با ون شخصی به آنجا بروید. قطارهای مختلفی از دهلی به این منطقه می روند از جمله قطار تندروی گاتیما که در کمتر از دو ساعت به آگرا می رسد.
تاج محل
سوال12: چگونه به مکان تاج محل برسم؟

از آنجایی که امکان رفت و آمد هیچ وسیله حمل و نقل موتوری در 1600 فوتی تاج محل وجود ندارد می توانید از محل هتل خود یا پارکینگ شیلگرام با پای پیاده و یا کرایه کردن دوچرخه یا چرخ به تاج محل برسید. میهمانان هتل لوکس Oberoi Amarvilas از تمامی اتاقها به تاج محل دید دارند و فاصله 2000 فوتی این هتل با محل مجاز ورودی تاج محل را با ماشین های کوچک گلف طی می کنند.
تاج محل

امتیاز دهید (چپ بیشترین)
زیباترین جاذبه های توریستی در شهر لوآنگ پرابانگ
ادامه مطلب

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر