لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> چگونه یک سفر گردشی سافاری مناسب را انتخاب کنیم؟
چگونه یک سفر گردشی سافاری مناسب را انتخاب کنیم؟

چگونه یک سفر گردشی سافاری مناسب را انتخاب کنیم؟

گردش سیاحتی یکی از بهترین روش ها برای رو به رو شدن با منظره های نو و بیدار کردن حس ماجراجویی انسان می باشد. این مسافرت های سافاری، فرصتی بی نقص برای برقرار کردن ارتباط با سمت طبیعت دوست شما و تماشای گونه های متنوع و شگفت انگیز جانوری از نزدیک را فراهم می کنند. در کنار این مسئله بسیاری از آن ها قیمت های مناسبی را نیز دارا هستند. یک نکته ی جذاب دیگر، تخفیف های ویژه ی ایران هتل آنلاین برای رزرو هتل می باشد. رزرو هتل در شیراز و رزرو هتل در کیش و هر شهر دیگری که بخواهید را همین الان می توانید در وبسایت ما انجام دهید!
اما با وجود این همه انتخاب های گوناگون، تعیین تنها یکی از آن ها برای هرکس می تواند کار مشکلی باشد. پس در زمان تصمیم گیری، این چهار عامل مهم را در خاطر داشته باشید.

1- نوع حیات وحشی را که دوست دارید از آن بازدید کنید انتخاب کنید.
مهم ترین نکته ای که باید در زمان انتخاب نوع سفر به آن دقت کنید، گونه های جانوری است که دوست دارید از نزدیک مشاهده کنید.
– پنج حیوان بزرگ:
آن دسته از افرادی که تا به حال به گردش های سافاری نرفته اند و دوست دارند 5 حیوان بزرگ شیر، پلنگ، گاو بوفالو، کرگدن و فیل را از نزدیک ببینند، حتماً باید آفریقا را مقصد اول خود قرار دهند. طبیعت وحشی آفریقایی پر از گونه های متفاوت و متنوع حیوانی است و بدون شک شما با سفر به این قاره ی بزرگ، این پنج حیوان غول پیکر را پیدا خواهید کرد.
– حیات وحش استوایی:
با توجه به اکوسیستم پیچیده ی جنگل های بارانی، جای تعجبی نیست که این قلمرو های سرسبز خانه ی هزاران نوع موجود زنده می باشند. از قورباغه های شیشه ای تا پرندگان رنگارنگ، از جگوار های وحشی تا دلفین های رودخانه ی صورتی. همه ی این گونه های کمیاب در این منطقه زندگی می کنند.
– حیات وحش زمستانی:
گوزن های شمالی، خرس های قطبی و روباه های قطب شمال همگی از جانوران این ناحیه به حساب می آیند. این حیوانات در دما های پایین تر به زندگی خود ادامه می دهند، پس حتماً لباس گرم با خود همراه کنید، اما اگر می توانید در برابر آب و هوای همیشه یخ زده ی این ناحیه مقاومت کنید، مشاهده ی زندگی این موجودات شگفت انگیز در میان محیط توأم با آرامش اطراف آن، برای شما به تجربه ای فراموش نشدنی تبدیل می شود!
– حیات وحش دریایی:
تماشای وال ها و دلفین ها به یکی از محبوب ترین سرگرمی های بسیاری از مناطق ساحلی در دنیا مبدل شده است. برای پیدا کردن بیشترین موجودات آبزی نیاز به قایق دارید، پس اگر شما از آن دسته از گردشگران هستید که دچار دریا زدگی می شوند، شاید بهتر باشد ناحیه ی دیگری را انتخاب کنید.

بهترین و زیباترین باغ های دنیا
ادامه مطلب

2- بهترین مقصد سافاری را برگزینید.
همان طور که اشاره کردیم، محدود کردن لیست گونه های جانوری مورد علاقه ی شما، به طور همزمان انتخاب مقصد گردشگری مورد نظرتان را نیز آسان تر می کند، اما با این حال ممکن است گرفتن این تصمیم هنوز برای شما سخت باشد. شاید سافاری آفریقایی در اولویت اول لیست شما باشد، اما نگذارید این مسئله شما را از جستجوی بیشتر باز دارد. سافاری هایی در سطح جهانی را می توانید در اقصی نقاط جهان نیز بیابید.
– آفریقا:
این قاره ی بزرگ با داشتن تعداد تحسین بر انگیزی از پارک های جنگلی، خود را به مقصد اول گردشگری سافاری در جهان تبدیل کرده است. با بازدید از سافاری های آفریقای جنوبی، “بوتسوانا، Botswana”، کنیا و تانزانیا، شما هم عاشق طبیعت این ناحیه خواهید شد!
شیر
دومقصد محبوب ما: 1- اوکاوا دلتا، بوتسوانا
2- کروگر، آفریقای جنوبی
لاک پشت
– آسیا:
آسیا قاره ای می باشد که شما می توانید کمیاب ترین و خاص ترین گونه های جانوری و متنوع ترین مراتع و محیط زیست ها را در آن بیابید. سری لانکا، هند و تایلند ترکیبی بی نظیر از چشم انداز های پر درخت و فرهنگ مهمان دوستانه ی خود را برای تجربه ی یک سافاری همه جانبه و تکرار نشدنی به شما ارائه می کنند.
دومقصد محبوب ما: 1- پارک یالا، سری لانکا
2- پارک رانتام بوره، هند
– آمریکای شمالی:
به کانادا، آلاسکا و “مین، Maine” هم سری بزنید و از پارک های حیات وحش سافاری آن ها دیدن کنید و از قیمت های بسیار پایین بلیط ورودی آن ها استفاده کنید. در فصل زمستان، شاهد کوچ شگفت انگیز جانوران مختلف و فرار از شرایط برفی این محیط خواهید بود و در فصل های بهار و تابستان گردش آنان را در میان کوهستان های بلند پایه و منظره های رنگارنگ پشتی را خواهید دید.
دومقصد محبوب ما: 1- کانادا راکیز، کانادا
2- آلاسکا، ایالات متحده
– آمریکای مرکزی و جنوبی:
از آمریکای لاتین به عنوان ناحیه ای با بیشترین تنوع بیولوژیکی بر روی زمین یاد می شود. پس حتماً به تجربه ی سافاری غیر متعارف آن در میان جنگل های آمازون هم کمی فکر کنید.
دومقصد محبوب ما: 1- جزایر گالاپاگوس
2- پوئرتو مالدونادو، پرو
– استرالیا:
در میان دیگر نواحی زمین، استرالیا دارای طبیعتی بکر و منحصر به فرد می باشد. در پس طبیعت طلایی رنگ این قاره ی سرسبز، گونه های متنوعی از حیوانات را کشف کنید و از نواحی میراث جهانی یونسکو در آن مانند؛ صخره های مرجانی “The Great Barrier” و “Uluru” هم دیدن کنید.
پنگوئن
دومقصد محبوب ما: 1- شهر پرث
2- کوئینز لند
– قطب جنوب:
به ناحیه ای بروید که به ندرت پای کسی به آن باز شده باشد! قطب جنوب برای کسانی که به ماجراجویی علاقه دارند و حاضرند شرایط طاقت فرسای آن را تحمل کنند، برترین مقصد سافاری در جهان به شمار می رود. زمانی که شما خود را در حال تماشای وال ها و کمپینگ در کنار پنگوئن ها می یابید، به این نتیجه خواهید رسید که این سفر برای شما تبدیل به ماجرایی فراموش نشدنی شده است.
دومقصد محبوب ما: 1- جورجیای جنوبی
2- مرز های قطب جنوب
خرس
– اروپا:
کشور هایی همانند؛ ایسلند، دانمارک، فنلاند و روسیه که در مناطق شمالی قاره ی سبز قرار دارند هم برای سافاری های جادویی زمستانی خود شناخته می شوند. شرایط آب و هوایی سردسیر آن ها هم بسیار دیدنی و متحیر کننده است و هم برای زندگی جانوران گوناگونی مانند؛ گوزن های شمالی، گرگ ها و خرس ها بسیار مناسب می باشد.
دومقصد محبوب ما: 1- سوالبارد، نروژ
2- دایره ی طلایی، ایسلند

پارک های تهران | بهترین پارک‌های پایتخت را بشناسید
ادامه مطلب

3- در مورد وسیله ی نقلیه ی مورد نیاز خود تصمیم بگیرید.
– با پای پیاده:
برای ماجراجویان سخت کوش و جدی تر، رفتن به یک سیاحت سافاری بدون هیچ وسیله ی نقلیه ی ماشینی، بهترین روش برای ارتباط برقرار کردن با محیط اطراف می باشد. تجربه ی حیات وحش از نزدیک به شما این فرصت را می دهد که از مناظر لذت ببرید، به صدای دل نشین پرندگان گوش کنید و از رایحه ی گل ها و گیاهان استفاده کنید.
– با استفاده از جیپ:
کلاسیک ترین انتخاب پیش روی شما! چه بخواهید یک راهنما را با خود هم سفر سازید و چه بخواهید خودتان رانندگی کنید، یک ماشین جیپ مخصوص کوهستان، ایده آل ترین وسیله ی نقلیه ی ممکن به حساب می آید. یک ماشین جیپ سافاری هم امنیت شما را تضمین می کند و هم حس ماجراجویی شما را! این وسیله برای خانواده ها هم بسیار مناسب است.
– از طریق آب:
سافاری های آبی نیز برای خانواده ها و کسانی که به دنبال آرامش هستند، از بهترین انتخاب های ممکن به شمار می رود. از فاصله ای دور و امن به مشاهده ی محیط طبیعی اطراف خود بپردازید و آهسته و پیوسته بر روی آب حرکت کنید و یا با استفاده از قایق های پارویی مخصوص قایق رانی با سرعت و هیجانی بیشتر در میان مواج شناور شوید.
– با استفاده از بالن ها:
با استفاده از سفر با بالن از چشم انداز های حیرت انگیز زیر پای خود لذت ببرید. اگر هم که به دنبال فعالیت های منحصر به فرد تری هستید، عکس برداری از آن ارتفاع نیز فرصتی طلایی را برای حفظ لحظاتی به یاد ماندنی در اختیار شما قرار می دهد. با اینکه بالن ها از روش های معمول جا به جایی در سافاری ها به حساب نمی آید، اما مقاصد خاصی مانند “سرنگتی، Serengeti” در آفریقا، این شرایط را به آسانی برای شما فراهم می کند.
سافاری در صحرا
4- مدت زمان سفر خود را از پیش برنامه ریزی کنید.
سفر شما می تواند به کوتاهی سه تا هفت روز باشد و یا به اندازه ی دو هفته و یا حتی یک ماه به طول بیانجامد. پس حتماً نقاط مثبت و منفی انتخاب های پیش روی خود را مورد بررسی قرار دهید. هر چه وقت بیشتری را به ماجراجویی در طبیعت اختصاص دهید، حیات وحش بیشتری را نیز خواهید دید، اما با این حال هزینه های شما هم بدون شک بیشتر می شود. در نتیجه باید این نکات اساسی را در زمان رزرو سافاری در ذهن داشته باشید.
در پایان هم باید بگوییم که انتخاب یک سفر سافاری مناسب ممکن است سخت به نظر برسد، اما ما تضمین می کنیم که هر کجا را که انتخاب کنید، به تجربه ای دست پیدا می کنید که تا آخر عمر هرگز آن را فراموش نخواهید کرد.

قلعه مارکوه بر فراز بام رامسر
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر