لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> آداب و رسوم >> جشنواره های ماه نوامبر در نقاط مختلف جهان
جشنواره های ماه نوامبر در نقاط مختلف جهان

جشنواره های ماه نوامبر در نقاط مختلف جهان

ماه نوامبر برای سفر کردن ایده آل می باشد، چرا که درست در بازه ی زمانی قرار گرفته است که گرمای طاقت فرسای تابستانی به پایان رسیده و تا فرا رسیدن هوای سرد زمستانی و بارش برف و تعطیلات زمستانی فاصله ی زیادی باقی مانده است. این هوای مطلوب گردشگران زیادی را به فکر مسافرت رفتن نمی اندازد، اما مناظر و فستیوال های زیادی وجود دارند که در این ماه رونق می یابند و قیمت ها نیز بسیار پایین تر می باشد. یکی دیگر از فرصت هایی که در این ماه دست یافتنی می باشد تخفیفات ویژه ی وبسایت ایران هتل آنلاین است! شما می توانید همین الان برای رزرو هتل در مشهد و یا رزرو هتل در تهران و یا هر شهر دیگری که می خواهید، به این وبسایت مراجعه کنید و از این فرصت استثنایی استفاده کنید!
یکی دیگر از ویژگی های ماه نوامبر، فرصت های تحولی است که برای بسیاری از ما دست یافتنی تر می شوند و هم چنین مناسبت های فراوانی که در این سی روز جشن گرفته می شوند و زیبا ترین بخش های فرهنگ و سنت هر کشور را به رخ جهانیان می کشند. فستیوال هایی که پر از شور و هیجان و مراسم هایی رنگارنگ می باشند و مردم روحیه ای بسیار شاد تر از همیشه پیدا می کنند. اگر که قصد دارید در این ماه به هر یک از این کشور ها سفر کنید، شرکت کردن در هر یک از این جشنواره های بزرگ می تواند برای شما فرصتی بسیار مناسب را برای آشنا شدن با زندگی های مردم محلی دیگر کشور ها به ارمغان آورد.
1- هند، (دیوالی، Diwali):

“دیوالی” یکی از بزرگ ترین و با شکوه ترین فستیوال های هند به شمار می رود و بزرگداشتی برای شروع سال جدید هندو ها به حساب می آید. این جشن نورانی بخشی از تقویم هندو ها می باشد و معمولاً بین ماه های اکتبر و نوامبر برگذار می شود. در این مراسم که مدت پنج روز به طول می انجامد، از پیروزی خیر بر شر با جشن های مجلل، ضیافت هایی شگفت انگیز و آتش بازی هایی خارق العاده تجلیل می شود. تمامی خانه ها با چراغ های ویژه ای که از گل درست شده اند و “ویپاوالی، Deepavali” نام دارند تزئین می شود و بر جلوی درب ورودی آن ها برنج و آرد های رنگی که “رنگولی، Rangoli” نام دارند ریخته می شود تا در زمان ورود مهمانان به خانه موجب خوش یمنی شود. اهمیت خانواده و اتحاد میان مردم نیز از بنیان های اصلی برگذاری این مراسم به حساب می آید و آن را به یکی از بخش های اصلی فرهنگ کشور هند تبدیل کرده است. برای بازدید از بازار های چراغانی شده به جاپور بروید، برای تجربه کردن بخش روحانی دیوالی از واراناسی دیدن کنید و برای آشنا شدن با بزرگ ترین و زیبا ترین مراسم به آیودهیا سفر کنید.
2- مکزیک، روز مردگان:
مکزیک، روز مردگان
در روز دوم ماه نوامبر هر سال، روز مردگان در سراسر کشور مکزیک با مهمانی ها و راهپیمایی هایی بی نظیر، دکوراسیون های رنگارنگ و لباس ها و آرایش هایی با جزئیات فراوان و سنتی جشن گرفته می شود. برخلاف باور بسیاری از مردم، روز مردگان نسخه ی مکزیکی جشن هالووین نمی باشد، بلکه بزرگداشتی از چرخه ی مرگ و زندگی به شمار می آید و در جهان هیچ نوبه ی مشابهی ندارد. این جشن ها می توانند با آرامش و بدون هیاهو برگذار شوند و یا با مراسم هایی شلوغ و پر ازدحام، اما نکته ی مهمی که در هر صورت وجود خواهد داشت اهمیت و توجهی است که به دوستان و نزدیکانی که دیگر در میان ما نیستند اختصاص داده می شود. بازار های Oaxaca برای پیدا کردن سوغاتی هایی کم نظیر مانند جمجمه های شکرین بهترین انتخاب ممکن به شمار می رود. برای دیدن عجیب ترین لباس ها و جشن ها نیز به مکزیکو سیتی سری بزنید.
3- تایلند، “لوی کراتونگ، Loi Krathong”:
Loi Krathong
کشور تایلند جشن ها و مراسم های بسیاری را در طول سال برگذار می کند، اما در این میان “لوی کراتونگ” جایگاه بسیار ویژه ای دارد. زمانی که شمع های بالن دار به رودخانه سپرده می شوند و به نمادی از پشت سر گذاشتن شکست ها و به بدرقه ی پیروزی ها رفتن تبدیل می شود، این فستیوال پاییزی دیدنی یکی از خیره کننده ترین های نوع خود در جهان به نظر می آید. گردشگران خارجی نیز در کنار مردم محلی در این جشن شرکت می کنند و در کنار رودخانه ها با تجربه های تلخ خود خداحافظی می کنند و به استقبال آینده ای روشن تر می روند. در بعضی از بخش های تایلند، درست هم زمان با این شمع های رها شده در آب، فانوس های نورانی دیگری نیز برای بزرگداشت جشن “یی پنگ، Yi Peng” در آسمان به پرواز در می آیند. با اینکه این مراسم جدا از “لوی کراتونگ” می باشد، اما معمولاً هم زمان با آن برگذار می شود و همین مسئله منظره ای خارق العاده و نورانی را در شهر به وجود می آورد.
4- ایالات متحده آمریکا، جشن شکرگزاری:
جشن شکرگزاری
جشن شکر گزاری اصلی ترین عید پاییزی آمریکا به حساب می آید. این مراسم تاریخچه ی دور و درازی دارد، اما تمامی مردم بر این باورند که زمانی برای تقدیر از داشته ها و جمع شدن با خانواده و دوستان و لذت بردن از ضیافت هایی با شکوه می باشد. جشن شکر گزاری آمریکا در روز چهارم ماه نوامبر بر پا می شود. در این روز مردم در سراسر کشور در راهپیمایی ها شرکت می کنند و یا در خانه از بوقلمون سرخ شده لذت می برند و به تماشای مسابقات فوتبال مشغول می شوند. برای کسب تجربه ای کاملاً آمریکایی از این فستیوال به راهپیمایی بزرگ “میسی، Macy” که در شهر نیویورک برگذار می شود بپیوندید و از پارک مرکزی شهر تا خیابان ششم پیش بروید. اگر هم که از شلوغی ها و ازدحام خوشتان نمی آید، می تواند این بخش از جشن را از تلویزیون تماشا کنید.
5- جزایر کیمن، هفته ی دزدان دریایی:
هفته ی دزدان دریایی
برای بزرگداشت تاریخچه ی غنی مربوط به دزدان دریایی، جزایر کیمن برای مدت یک هفته در ماه نوامبر به یک فستیوال بزرگ خانوادگی و تماشایی با تم دزدان دریایی تبدیل می شود. آتشی بزرگ شروع این مراسم خاص را اعلام می کند و بعد از شما دیگر می توانید در برنامه های مختلفی مانند نبرد های ساختگی میان کشتی های متعلق به این راهزنان آبی شرکت کنید. موزیک سنتی زنده، آتش بازی های تماشایی و غذا های خوشمزه همگی بخشی از این مراسم بزرگ به شمار می آیند. پس بهترین لباس دزد دریایی خود را بپوشید و به این جشن بزرگ بپیوندید!
6- کمبوجیه، “بون اوم توک، Bon Om Touk”:
Bon Om Touk
فستیوال آبی کمبوجیه یا همان “بون اوم توک” بزرگداشتی از به پایان رسیدن فصل بارندگی در این کشور می باشد. یکی دیگر از دلایل اصلی دیگر وجود این مراسم، تماشای رخداد طبیعی و شگفت انگیز معکوس شدن جریان رودخانه های “تونله سپ، Tonle Sap” و “مکونگ، Mekong” می باشد. این جشنواره ی عظیم و با شکوه یکی از بزرگ ترین گردهمایی ها در کشور کمبوجیه به حساب می آید و مردم در آن از این رودخانه های بسیار مهم به عنوان اصلی ترین منابع حیات خود قدردانی می کنند. بیشتر برنامه های ویژه ی آن هم در اطراف همین رودخانه ها قرار دارند. مسابقات قایق رانی در روز و آتش بازی های عظیم در شب، تنها دو مورد از این فعالیت های سرگرم کننده می باشند! این جشن سه روز به طول می انجامد و مردم از سراسر کشور برای شرکت در آن به کنار این رودخانه ها می آیند. بندر سنگی “سیسوواث، Sisowath” معمولاً در زمان برگذاری مسابقات قایق رانی پر از بازدید کننده هایی که برای تماشا آمده اند می شود. شما برای پیوستن به این فستیوال می توانید به تماشای راهپیمایی بزرگ و رنگارنگ قایق ها در کنار “لوی پراتیپ، Loy Pratip” مشغول شوید و بعد در زمان اجرای مراسم “سامپیا پرا کای، Sampeah Preah Khae” برای بزرگداشت ماه به مردم محلی بپیوندید و غذا ها و نوشیدنی هایی را در میان مردم پخش کنید. بعد از آن در کنار معابد جمع شوید و از “آمبوک، Ambok” که غذایی سنتی می باشد و با برنج تهیه می شود لذت ببرید.
جشنواره لاس فالاس، چهارشنبه سوری اسپانیایی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر