لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> 11 نمونه از شگفت انگیزترین ساختمان ها در روم
11 نمونه از شگفت انگیزترین ساختمان ها در روم

11 نمونه از شگفت انگیزترین ساختمان ها در روم

مهندسی و معماری رومی جزو قابل تحسین ترین نمونه ها در دنیا است و در طول قرن ها تاثیر زیادی رو هنر، شیوه های ساختمان سازی و شهرسازی داشته است. وقتی در این شهر جاودان و شاهد عجایب معماری بسیار زیاد آن هستید، دشوار است دانستن اینکه از کجا باید شروع کرد. ما لیستی از شگفت انگیزترین ساختمان ها در پایتخت را گردآوری کرده ایم تا به شما در یافتن مهم ترین و چشم گیرترین جاذبه ها کمک کند تا با اسودگی خاطر در این کشور رزرو هتل انجام دهید.

تماشاخانه بزرگ شهر روم با نام ” کولوسئوم”

کولوسئوم یکی از برجسته ترین بناها در کل جهان است . نام اصلی آن آمفی تئاتر فلاویان بوده چون این بنا در دوران سلسله فلاویان بین سال های 70 تا 80 بعد از میلاد مسیح ساخته شده است و بزرگترین تماشاخانه ای است که تاکنون بعد از تئاتر مارسلو ساخته و طراحی شده است. کولوسئوم ظرفیتی حدود 65000 نفر دارد و میدانی برای نبرد گلادیاتورها، نمایش های عمومی مانند بازسازی جنگ های مشهور ، اثرهای تئاتری ، شکار حیوانات و اعدام ها بوده است .


تئاتر مارسلو

تئاتر مارسلو یک تئاتر قدیمی در فضای باز بود که طرح کولوسئوم از اینجا الهام گرفته شده است. با این وجود، تئاتر مارسلو شکلی نیم دایره ای دارد در حالیکه کولوسئوم گرد است. ساخت این بنا در اصل به عهده جولیس سزار بود که قبل از شروع ساخت این بنا به قتل رسید و بنابراین ساخت بنا توسط امپراتور آگوستوس در سده 11 پیش از میلاد مسیح پایان یافت. نام گذاری این بنا بخاطر برادرزاده او به نام “مارکوس کلادیوس مارسلوس ” بود که 5 سال قبل از اتمام ساخت بنا در سن 19 سالگی فوت کرد. این بنا در نزدیکی رودخانه “تیبر” قرار دارد و تا 20000 نفر ظرفیت دارد و در زمان خودش یک ساختار انقلابی بود. این بنا با داشتن طاق ها، تونل ها، ستون ها و راه های ارتباطی، بهترین مهارت و هنرمندی رومی های باستان را نشان می دهد .

تئاتر مارسلو

بنای صلح “آرا پاسیس”
موزه معاصر آرا پاسیس در روم یک مکان دیدنی و جذاب است چون به روشی کاملا نوآورانه عصر قدیم و جدید را با هم در آمیخته است. این موزه توسط معمار آمریکایی یعنی “ریچارد مایر ” در سال 2006 طراحی شده است و شامل بنای صلح باستانی آرا پاسیس است که به سده 13 قبل از میلاد مسیح باز می گردد. حاشیه های زینتی این بنای صلح با تزئینات و آرایش پیچیده با تندیس های منقوش، جنگ ها و حرکات دسته جمعی پوشیده شده است، در حالیکه ساختار فولادی و شیشه ای بیرونی این بنای معاصر، محراب داخل آن را محصور کرده است. این موزه اولین فضای معماری است که از زمان پایان دوره ی فاشیستی در مرکز تاریخی روم ساخته شده است .
بنای صلح "آرا پاسیس"
دیوان عالی کشور
کاخ دادگستری روم، مقر دیوان عالی کشور ( عالی ترین دادگاه استیناف در ایتالیا ) ساختمانی بسیار بزرگ است که در سواحل رودخانه تیبر در منطقه “پراتی” قرار دارد. اغلب به نام ” Il Palazzaccio ” اشاره دارد که نامی است بد معنی که ترجمه تقریبی آن ” کاخ بد ” است. زمانی که این کاخ در سال 1911 افتتاح شد، اندازه بزرگ آن، دکوراسیون پر جلوه و با شکوه و دوره ساخت طولانی آن به نظر اشاره به فساد داشت. با الهام از معماری رنسانس و باروک، این بنا یکی از تاثیرگذارترین ساختمان در شهر است .

دیوان عالی کشور

ویتوریانو (بنای یادبود ویکتور امانوئل دوم)
ساختمان دیگی که رومی ها معمولا دوست دارند از آن متنفر باشند ویتوریانو است که در بخش مرکزی روم یعنی Piazza Venezia قرار دارد. بخاطر شکل ظاهری این بنا که از مرمر سفید و به شکل سطوح چندگانه ساخته شده، گاها نام مستعار ” کیک عروسی ” به آن می دهند، محراب این بنا بین سال های 1885 تا 1925 به افتخار ویکتور امانوئل اولین پادشاه ایتالیای متحد ساخته شد. این بنای مملو از پله ها، ستون ها، فواره ها و مجسمه ها تا حدودی بحث برانگیز بود چون منطقه تپه ” کاپیتولین ” را تخریب کرد و باعث برافراشته شدن ساختمانهایی بلند در شهر شد. با اینحال، این بنا در مرکز روم قرار دارد و نقطه مرکزی شهر تلقی می شود .

ویتوریانو (بنای یادبود ویکتور امانوئل دوم)

کلیسای سنت پیتر

گردشگران از دور و نزدیک برا تماشای این کلیسا که یکی از مقدس ترین مقبره های کاتولیک در دنیا است، می آیند . این کلیسا بالای محل دفن پیتر از حواریون عیسی مسیح ساخته شده است و مکان زیارتی بسیار مهمی است و جایی است که واقعا ارزش دیدن دارد. این کلیسا توسط چندین هنرمند شامل “دوناتو برامانته “، ” میکل آنژ “، ” کارلو مادرنو ” و “جیان لورنزو برنینی ” طراحی شد و ساخت آن در سال 1626 به پایان رسید. گنبد مشهور میکل آنژ الهام گرفته از پانتئون و کلیسای بزرگ فلورانس است.
کلیسای سنت پیتر

پانتئون (معبد رومی )

پانتئون یکی از بهترین آثار حفظ شده باستانی روم است و شاهدی بر مهارت های معماری و مهندسی است. امپراتور هادریان این معبد رومی را درسال 126 بعد از میلاد مسیح در محل معبدی دیگر که متعلق به دوران سلطنت آگوستوس بود، بنا کرد. در طول تاریخ این معبد همواره مورد استفاده بود و از قرن 7 ام به عنوان کلیسا از آن استفاده شد. با گنبد دایره ای بزرگش، این معبد به احتمال زیاد نماد کره آسمانی است و کلمه پانتئون در زبان یونانی به معنی تمام خدایان است.

پانتئون (معبد رومی )

قلعه سنت آنجلو

این قلعه که بیشتر با نام آرامگاه هادریان شناخته می شد قلعه ای استوانه ای است که در کرانه ی رود تیبر نزدیک شهر واتیکان قرار دارد. این بنا توسط امپراتورهادریان به عنوان مکان استراحت برای خود و خانواده اش ساخته شد و بعد ها این بنا به دلیل نزدیکی اش با شهر واتیکان، به عنوان دژ و قلعه توسط پاپ ها مورد استفاده قرار گرفت. در زمان ساخت این بنا بین سال های 123 تا 139 بعد از میلاد مسیح ، این قلعه بلندترین ساختمان در شهر روم بود.

قلعه سنت آنجلو

موزه ماکسی

“زاها حدید ” با ساخت این موزه ملی هنرهای قرن 21 ام، تاثیر شگرفی در روم گذاشت. این موزه در همسایگی محله فلامینیو قرار دارد، دیواره های منحنی آن متفاوت با بیشتر سازه های باستانی روم هستند. این موزه به عنوان فضایی آزمایشی برای نشان دادن هنرهای نوین و غیر سنتی و معماری نوآورانه به واسطه ی یک مجموعه دائمی، نمایشگاه های موقتی و تقویم رویدادهای مهم است .

موزه ماکسی

پالازو دلا سیویلتا ایتالیانیا

این بنا اغلب به صورت کولوسئوم مربع شناخته می شود و نمونه ای عالی از معماری منطقی است که در دوران فاشیسم بر شهر مسلط بود. این بنا به سبک نئوکلاسیک ساخته شده و در جنوب مرکز شهر محله فاشیستی دوران ایی.یو.آر که قرار بود میزبان نمایشگاه جهانی در سال 1942 باشد ، قرار دارد. این رویداد هیچ گاه اتفاق نیفتاد ولی در تاریخ این شهر، این ساختمان بخاطر این دوران همیشه مورد تحسین بود. امروزه ساختمان مقر کار شرکت مد ” فندی ” است.
Palazzo della Civiltà Italiana

هرم سستیوس
افراد کمی می دانند که علاوه بر آثار باستانی رومی، خود روم هرم باستانی ویژه خود را هم دارد. این هرم بین Testaccio و Ostiense قرار دارد و بین سال های 12 تا 18 قبل از میلاد مسیح به عنوان مقبره ای برای گایوس سستیوس یعنی حاکم روم باستان ساخته شد. این هرم با نوک تیز در بالای آن شبیه اهرام کشور نوبی واقع در امتداد رودخانه نیل در مصر است و شامل یک محوطه تدفین داخلی است که نقاشی های دیواری آن به شکل اصل باقی مانده است. این هرم در دیواره های اورلیان که مرزهای سنتی روم به حساب می آیند، به ثبت رسیده که این عمل به حفاظت این بنا تا به امروز کمک کرده است.
هرم سستیوس

تعطیلات سه روزه در رم ایتالیا
ادامه مطلب

4/5 - (1 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر