لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> سفرهای پیشنهادی >> تجربه ای ناب در بالی-چگونه بیشترین استفاده را از این بهشت ببریم؟
تجربه ای ناب در بالی-چگونه بیشترین استفاده را از این بهشت  ببریم؟

تجربه ای ناب در بالی-چگونه بیشترین استفاده را از این بهشت ببریم؟

خود را در ترکیبی از رنگ و صدای یک جشنواره ی سنتی غوطه ور کنید، در مکان های ویژه ی محلی غذا میل کنید، در بین صخره های زیبای دریایی غواصی کنید، صنعت گران را در حال کار تماشا کنید، در میان مزارع سرسبز برنج گردش کنید یا اینکه فقط در یک چشمه آب معدنی بالیایی لم بدهید و لذت ببرید. تفریحات پرشماری در این بهشت برای انجام دادن وجود دارد و فقط مربوط به سواحل آن نیست. با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین همراه باشید.

اجتماعات و جشنواره ها

در حال نوشیدن قهوه در یک کافه هستید، که انبوهی از جمعیت جشنواره ی “گیملان” (جشنواره ی موسیقی بالیایی) با سروصدای زیاد توقف می کنند و جمعیتی از مردم که با سلیقه لباس پوشیده اند با هرم های میوه در بالای سر، سایه بان های منگوله ای و یک یا دو چاقوی دسته پهن پوشیده از خز و غلاف شده عبور می کنند. این اجتماع به سوی معبد به همان سرعت که ظاهر می شود از دید محو می شود. در کنار این اجتماعات معمول به سوی معبد ، بعضی جشن های سالانه¬ی هندوی مهم تر نیز در جزیره برپا می شود که شامل Galungan، که تجلیلی از خدایان و اجداد است؛ و Pagerwesi، که یادآور جنگی باستانی بین خیر و شر است.
جزیره بالی

چشمه آب معدنی بالیایی

چه استراحتی برای ذهن، بدن و روح باشد و چه میلی ساده به ذره ای آرامش، بازدیدکنندگان از بالی ساعت های خوش زیادی را (گاهی اوقات روزها) در حال ماساژ، مشت و مال، معطر شدن، رسیدگی شدن، حمام شدن و رسیدن کامل به آرامش سپری می کنند. گاهی اوقات تمام این رسیدگی به سلامتی شما در ساحل یا یک باغ اتفاق می افتد ، مثل چشمه ی آب معدنی Taksu- و گاه در محیطی با کلاس و مجلل صورت می گیرد. مهارت های ماساژ بالیایی شامل کشیدن پوست، ضربه های متعدد، ورز دادن پوست . فشار با کف و شست دست منجر به احساسی از آرامش کامل می شود که تجویزی عالی برای تعطیلات است. به جای آن، می توانید از رسیدگی های غیر معمول تر از جمله ماساژ صورت با طلای 24 عیار ( را امتحان کنید)، مالش بدن با کاپوچینو و بامبو تراپی- ماساژی با شاخه های درخت بامبو (خـِیزَران) را انتخاب کنید .
بیشتر بخوانید:
جزیره بالی

اقامت به قصد خوش گذرانی
در جزیره ای که به هنر و آرامش احترام می گذارد، یافتن تعدادی از بهترین هتل ها و اقامتگاه های جهان عجیب خواهد بود؟ از مکان های دنج خوشگذرانی در سواحل زیبای جنوب بالی در Canggu یا Seminyak، تا نشیمنگاه هایی که نقطه به نقطه روی صخره ها در بالای شن های سفید خیره کننده ی شبه جزیره بوکیت قرار گرفته اند. این هتل های باکلاس به همان اندازه که از بیرون دوست داشتنی بنظر می آیند، در داخل نیز مجلل اند. دیگر اقامتگاه ها که توسط معماران سرشناس ساخته شده اند را می توان در دره های رودخانه ی یوبود (Ubud) و در مناطق ساحلی بهشتی و دور افتاده یافت. اما این را هم باید در نظر بگیرید که برای اقامت در این هتل های لوکس باید هوشمندانه سفر کنید و از یک ماه قبل رزرو انجام دهید.
اقامت در منزل

سرش ‌را از تنش جدا كنيد! این جمله را قاعدتا نخواهید شنید اما می توانید آن را آماده کردن مرغی برای یک وعده غذایی در محوطه ی منزل خانواده ای سنتی در نظر بگیرید. این تنها یکی از لحظات در ریتم روزانه ی زندگی است که سه نسل یا بیشتر از بالیایی ها پیشکش می کنند، غذا مهیا می کنند، به مزارع برنج رفت و آمد می کنند یا گاهی موسیقی می نوازند. بسیاری از خانواده ها تعدادی اتاق ساده دارند که به بازدیدکنندگان اجازه اقامت می دهند، مثل مهمانخانه ی خانوادگی در یوبود که به شایستگی نامگذاری شده است. این رسم و رسوم بسیار شبیه شهرهای خطه شمال کشور خودمان به خصوص شهرهای پر توریست مثل بابلسر و رامسر و … می باشد.
جزیره بالی
غذا در بالی
“اوه چه خوشمزه!” واقعا غیر ممکن است که این را در هنگام ورود به یک مغازه ی خوار و بار فروشی سنتی مثل مغازه ی تِگِس در یوبود و پس از پیدا کردن غذاهای تازه¬ آماده شده روی پیشخوان که انتظار شما را می کشند به زبان نیاورید. این جزیره ی حاصلخیز مواد لازم فراوانی را برای ترکیب و تهیه ی غذاهای تازه و معطر فراهم آورده است. غذاهای خاص محلی از جمله بابی گولینگ، گوشت خوک بریانی که ساعت ها در ادویه جات خوابانده شده باعث می شود بارها و بارها بخاطرش در صف بایستید. تجمع رستوران های کوچک بین راهی در تمام جزیره مشهود است، پس تنها لازم است یکی را که برای ذائقه ی شما مناسب است برگزینید.
جزیره بالی

کانگو (Canggu)

چه سلیقه ی پیچیده و چه آسان گیری داشته باشید، کانگو در بالای لیست مقاصد شیک قرار دارد. سواحل که از شمال سمینیاک تا معبد ساحلی تاناه لات ادامه دارد بهترین مکان برای موج سواران و دوست داران آفتاب است. فرهنگ کافه و بار رفتن نیز اینجا وجود دارد، با محله های شیک رو به افزایش که همه چیز از گوشت گاو استرالیایی تا کیک شکلاتی ارائه می دهند. از همه بهتر، تعدادی از بهترین گزینه های غذاخوری و نوشیدنی مد روز در مجاورت با مغازه های سنتی قرار دارند.

جزیره بالی

صنایع دستی جزیره

استفاده از یک چاقوی ساده برای دیگران شاید برای پوست کندن یک سیب باشد، اما استادکار بالیایی در زیر سایه ی درخت فرانگیپانی در محوطه ی منزل خانوادگی اش نشسته و با آن یک شاهکار هنری را می تراشد. بله، اجناس بنجل و بی ارزش اینجا مثل هر جای دیگر به مقدار زیاد میفروشد، اما صنایع دستی محلی درست شده با تجربه و مهارت در طول نسل ها به ارث می رسد و در طول سال ها مراقبت می شود. روستای ماس برای اجتماع تراشندگان چوبش معروف است، کسانی که شاهکارهای هنریشان در طی مراسمات معبدها و اجراهای سنتی مثل بارونگ، جایی که ماسک های رنگین و پر نقش و نگار چوبی جزئی جدایی ناپذیر از داستان است بکار می رود. در باتوبولان، سنگ تراشان از سنگ های صخره ای کارهای هنری می سازند.
جزیره بالی

رقص بالیایی

رقص بالیایی در تصاد با جو آرام بالی است. یک اجرا کننده ی لیگونگ، زیباترین رقص اینجا، سال ها صرف یادگیری حرکات پرداخته شده ی دقیق رقص از تخم چشم تا انگشتان پا می کند. هر حرکتی معنایی دارد و زبان با چنان ملاطفتی جاری می شود که مسحور کننده است. ملبس به ابریشم و آیکات (لباس اندونزیایی)، رقصندگان داستان هایی غنی از جوهره ی اعتقادات و آموزه های هندوی بالیایی تعریف می کنند. اجراهای متعددی در یوبود در مکان هایی همچون کاخ یوبود برگزار می شوند.
جزیره بالی

یوبود

آنطور که در کتاب ها و فیلم ها نشان داده شده، قلب هنری بالی جاذبه ای معنوی و اقناع کننده را تراوش می کند.خیابان های یوبود پر از گالری هایی است که هنرمندانی متواضع و بزرگ، آثار خود را خلق می کنند. اجراهای زیبای نمایانگر هنر غنی جزیره، صحنه های نمایش بسیاری را هر شب مزین می کنند. موزه ها کار بسیاری از افرادی که در طول سال ها اینجا الهام بخش بوده اند را ارج می نهند، در حالیکه مردم به مزارع برنج قدم می گذارند تا نقطه ی مناسب را برای چهارزانو نشستن و تفکر به احتمالات بی پایان زندگی پیدا کنند.
جزیره بالی

تفریحات شبانه
تفریحات شبانه با کافه ها و بارهای مد روز در سمینیاک آغاز می شود، مکان های روبازی که همه چیز در میان شمع های چشمک زن و قطعه های موسیقی هیجان انگیز کمی زیباتر بنظر می رسد. کمی بعد، بارهای کانگو که پر از آدم های باکلاس می شوند یا باشگاه های درجه یک منطقه ی ساحلی لژین شما را با آهنگ های محلی و بین المللی یا دی جی هایی که با چرخاندن دیسک های آهنگ های معروف روی سن های باشکوه شما را به یاد آدم های مشهور می اندازد به خود جذب می کند. باشگاه کوتا شما را لحظاتی قبل از طلوع آفتاب در خود فرو می برد و چند ساعت بعد در هنگامی که هوا تقریبا روشن است خسته و کوفته اما خوشحال بیرون میفرستد.
مزارع برنج جاتیلووی (Jatiluwih)

روبان های سبز منحنی های موج دار در اطراف دامنه ی کوه که با نخل های نارگیل احاطه شده است: زمین های باستانی کشت برنج جاتیلووی گواهی همیشگی بر علاقه و احترام کشتکاران برنج بالیایی به این سرزمین است. زبان شما از تعریف این سرسبزی قاصر می ماند وقتی که پیاده، با دوچرخه یا در حال رانندگی از میان این پهنه ی حاصلخیز از بذر مقدس جزیره گذر می کنید. اینجا تنها یکی از مکان هایی است که این بذرهای باستانی رشد می کنند و سربلند و پربرکت در دشت های روان سر برافراشته اند.

جزیره بالی

سواحل شبه جزیره بوکیت (Bukit)
گردی از شن های سفید از اقیانوس آبی رنگ هند بر میخیزد و خور زیر صخره های آهکی که در این زیبایی سبز استوایی در بر گرفته شده را پر می کند. شاعرانه بنظر می رسد و همینطور هم هست. ساحل غربی شبه جزیره ی بوکیت در جنوب بالی پر از سواحلی شبیه به این است، از جمله بالانگان، بینگین و پادانگ پادانگ را می توان نام برد. خانواده ها بارهای جالب ویژه ی موج سواران که در کنار جذر و مد و با چوب خیزران ساخته شده را اداره می کنند، جایی که تنها منظره ی موجود، شکستن امواج در چند متر جلوتر است. یک صندلی راحتی پیدا کنید و به لالایی امواج گوش بسپارید.
جزیره بالی
غذای دریایی جیمباران (Jimbaran)
میگوهای بزرگ تازه که در لیمو و سیر خوابانده شده و داخل پوست نارگیل سرخ شده، اشعه ی صورتی رنگ پس از غروب آفتاب در افق، ستاره های چشمک زن بالای سر، صندلی راحتی از پوست درخت ساج که می توانیددر حالی که نشسته اید با انگشتان پا با شن های ساحل بازی کنید، یک نوشیدنی یخ، همه حاضر و آماده است. غذاهای دریایی پخته شده در جیمباران را موقع عصر نباید هرگز از دست داد، با دیس های غذای دریایی تازه که سر صبح به بازار بالاتر از ساحل می آید. برای یک تجربه ی بومی تر مستقیم به بازار سر بزنید، جایی که ماهی فروشان حاضر و آماده اند تا برای ضیافت شما ماهی گریل شده آماده کنند.
جزیره بالی
سمینیاک (Seminyak)
در جزیره ای که به خلاقیت را به مانند تعداد کمی از دیگر مکان ها بها می دهد، این پایتخت مجلل جایی است که بوتیک های خلاقانه ای خواهید یافت که توسط طراحان بومی مدیریت می شود، گزیده ترین و جالب ترین مجموعه ی رستوران ها و هتل های بوتیکی کوچک که از کلیشه های این جزیره متمایز است.

مهاجران، محلی ها و مسافران بطور یکسان ساعت ها وقت خود را در کافه های سمینیاک می گذرانند.

جزیره بالی
معبد Pura Luhur Ulu Watu
یکی از مقدس ترین معابد بالی، Pura Luhur Ulu Watu بر روی صخره های بلند در جنوب غربی جزیره قرار گرفته است. در قرن 11 یک کشیش اهل جاوه اولین بار در اینجا عبادت نمود و از آن پس این مکان مقدس تر هم شده است. زیارتگاه ها و مکان های مقدس زنجیره وار در امتداد لبه ی پرتگاه آهکی قرار گرفته اند. می توانید قسم بخورید که می توانید کشور سری لانکا را از اینجا با خیره شدن به امتداد اقیانوس پر چین از امواج ببینید. اجراهای رقص در هنگام غروب سرخوشی می آورد و در همین حین میمون ها صبورانه برای دریافت موز یا شاید عینک های آفتابی تان انتظار می کشند.
جزیره بالی
ساحل کوتا (Kuta)
توریسم بالی از اینجا آغاز می شود و آیا علتش مشخص نیست؟ شن هایی که انحنایشان از کوتا تا افق رازآلود شمال غرب را فرا می گیرد. امتداد امواجی که از اقیانوس هند آغاز می شود با ضربات متقارن به ساحل برخورد می کند. می توانید 12 کیلومتر مسیر ساحل شنی را قدم بزنید، از ماساژ پا لذت ببرید یا یک نوشیدنی خنک را با بهترین دوستانی که تازه پیدا کرده اید بنوشید.
جزیره بالی
غواصی در بالی
تنها فاصله ی کوتاهی را از ساحل شنا کنید و شبح وهمناک یک کشتی باری غرق شده در تولامبن را ببینید یا تنها چند متر شنا کنید تا زندگی دریایی اطراف دیواره ی صخره ای واقع در پولائو مجانگان در نزدیکی پموتران را ببینید. بالی و گیلین مکان های فراوانی دارند که می توانید ماسک و کفش غواصی بپوشید و وارد دنیای زیبای دیگری شوید. درختان شاهسوند در نوسا لمبونگان مانند سفره ی بزرگی برای رنگین کمانی از ماهیانی هستند که به تعداد فراوان در یکجا جمع می شوند. یا به راحتی به داخل آب های
آرام نزدیک ساحل از جمله سانور لیز بخورید و ببینید چه چیزهایی به دوردست ها روانه می شوند.
جزیره بالی
موج سواری در بالی
این اولین مکان در آسیا بوده که موج سواری انجام شده است و مانند یک موقعیت عالی، هیچ نشانی از فروکش کردن ندارد. موج سوارها در اطراف جزیره روی موتورها با تخته های موج سواریشان پرسه می زنند و منتظر موج بزرگ بعدی هستند. امواج فروکش کرده اند؟ یک نقطه ی دیگر تنها در فاصله ی پنج دقیقه ای موجود است. صحنه ی کلاسیک گردهم آیی موج سواران، مثلا
در ساحل بالی، واقعا دلهره آور است.
جزیره بالی
کلوب های ساحلی
هیچ بازدیدی از بالی بدون گذراندن یک روز وقت گذرانی روی صندلی راحتی در یکی از کلوب های ساحلی متعدد جزیره کامل نیست. در حالیکه منظره ی زیبا موجود است، غذای عالی، نوشیدنی ها و موسیقی نیز غیر قابل چشم پوشی است. جاذبه های دیگر شامل استخرهای شنای لب ساحل است که بعضی از آنها سیستم های بلندگوی زیر آبی و بارهای کنار استخر نیز دارد. بیشتر کلوب های ساحلی در طول روز ساکت و آرام است و مهمانی ها در شب آغاز می شود که دی جی های بومی و بین المللی پا به ساحل می گذارند.کلوب ها در مکان های مختلف یافت می شود: Potato Head, Mrs Sippy, Sundays Beach Club و Byrdhouse Beach Club تنها تعدادی از گزینه هاست.
جزیره بالی
نوسا پنیدا (Nusa Penida)
یک قایق سواری 30 دقیقه ای در جنوب شرقی قسمت اصلی بالی، به نوسا پنیدا می رسد که هنوز تا حدودی توسعه نیافته است و در تیررس بیشتر بازدیدکنندگان از جزیره ی خدایان نیست. این موضوع شگفت آور است چون نوسا پنیدا پر از جاذبه های طبیعی خیره کننده است. از سواحل لاجوردی و مرداب های صخره ای آتش فشانی تا آبشارهای مخفی و آرایش بی نظیر صخره ها در کنار یکدیگر، چشم ها از دیدن این بخش از جزیره سیر نمی شوند. نوسا پنیدا همچنین محلی پرطرفدار برای شنا کردن با سفره ماهی هاست.
جزیره بالی
نوسا لمبونگان (Nusa Lembongan)
جمع و جور و راحت، نوسا لمبونگان تنها 30 دقیقه با قایق از بخش اصلی بالی فاصله دارد. تا حدی توریستی تر از همسایگی اش نوسا پنیدا، این بهشت استوایی مناظر خیره کننده ی زیادی عرضه می کند که حریص ترین عاشقان طبیعت را نیز راضی می کند. بازدید کنندگان از جزیره نباید نوسا کنینگان را از دست بدهند، یک جزیره ی کوچک با سواحل اسرارآمیز و خور های صخره ای که فقط به اندازه ی یک پل معلق پیاده روی فاصله دارد.
جزیره بالی
شفادهندگان بالیایی
بازدید از ، یک شفادهنده ی سنتی بالیایی، می تواند تجربه ای باشد که زندگی شما را تغییر دهد. در بالی شفادهنده شدن انتخاب نیست. اعتقاد بر این است که شفادهنده هدیه ی خود را از قدرتی فراتر دریافت می کند، با سنتی که اغلب در طول نسل ها به ارث رسیده است. برای مردم بالی، شفادهنده معمولا اولین نفر خواسته شده در هنگام مشکلات فیزیکی، روحی یا احساسی مثل خستگی، افسردگی یا حتی گرفتگی مفاصل می باشد. درمان ها معمولا شامل دارو های گیاهی ، ماساژ و راهنمایی شهودی می شود. خیلی مهم است که محترمانه برخورد کنیم و در هنگام کمک گرفتن از شفادهنده کاملا مراقب باشیم.
جزیره بالی

راهنمای سفر نوروزی- چگونه در هتل بهتر بخوابیم
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر