لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> نکات سفر در روزهای بارانی
نکات سفر در روزهای بارانی

نکات سفر در روزهای بارانی

باید حقیقت را پذیرفت، با اینکه گاهی اوقات سفر رویایی ما شامل سواحل آفتابی، خوردن بستنی و تنقلات، آسمان صاف و آبی و چیزی شبیه بهشت است، اما در حقیقت همیشه این چنین نیست. همیشه این شانس وجود دارد که در میانه ی یک باران شدید در وسط شهری با خیابان های خلوت و خاکستری قرار بگیرید. در این حالت، انتخاب زیادی ندارید، هدر دادن روزتان با پنهان شدن در اتاق هتل شاید ایده ی خیلی خوبی نباشد، بنابراین نکات زیر می تواند کمک کننده باشد. همین حالا برای رزرو هتل درساری و یا هتل های رشت و پر بارش کشورمان دست به کار شوید و دیگر نگران آب و هوا نباشید.
یک چتر بزرگ به همراه داشته باشید.

وقتی هوا بد است کاری از دستتان بر نمی آید، پس چترتان را بردارید، بارانی خود را بپوشید و وانمود کنید هوا نمی تواند بهتر از این بشود. دیدن مناظری از جمله بناهای یادبود، مکان های تاریخی، حیابان ها، پل ها و تندیس ها با غیبت نور آفتاب تعطیل نمی شوند. در مورد تورهای گردشگری نیز چنین است. مسافرین اغلب در رابطه با اینکه آیا تورهای پیاده روی و تفریحی که رزرو کرده اند در زمان بارندگی اجرا می شوند یا نه، نگرانی دارند. حقیقت این است که اکثر تورها بدون توجه به آب و هوا برگزار می شوند، و اغلب راهنماها به این موضوع عادت دارند. بدترین چیز این است که تور خود را کنسل کنید و راهنمای خود را منتظر بگذارید. به جای آن، به چترتان پناه ببرید، در میان خیابان های خیس قدم بزنید و این ضرب المثل نروژی را به خاطر داشته باشید: “چیزی به اسم هوای بد نداریم، بلکه فقط لباس بد وجود دارد” باور کنید نروژی ها تجارب زیادی در رابطه با بارندگی دارند.

موزه ها و تورهای موزه گردی

موزه ها مکانی خوب برای پنهان شدن در آب و هوای بد هستند. تنوع بسیاری از آنها در تمام جهان با انواع موضوعات موجود است. می توانید ساعت ها در موزه های بزرگ بگذرانید و کشور، شهر و فرهنگ آنها را بشناسید و اصلا آب و هوای بیرون را از یاد ببرید. برای تجربه ای جامع تر، می توانید در تورهای موزه گردی ثبت نام کنید. راهنمای تور شما مطمئنا بهترین موزه ها را به شما نشان خواهد داد و آنها را خیلی بهتر از کتاب های راهنما برای شما تشریح خواهد کرد.
تور با اتوبوس یا ماشین بگیرید
بسیاری تورهای اتوبوسی، خودرویی و یا مینی ون وجود دارد و گردش های روزانه با آنها موجود است. برای دیدن مناظر هر از چندگاهی بهتر است از مکان خود بیرون بزنید، اما بی هدف گشتن در زیر باران نیز چندان خوب نیست. تورهای اتوبوسی اغلب شما را به جاهایی در بیرون شهر می برند که بیشتر گردشگران زمان رفتن به آن را ندارند، که بهترین شیوه برای خارج شدن از شهر و محدود کردن زمانی که دارید هنگامی که با سرما و باران مواجهید است.
به خرید بروید و بیرون غذا بخورید

1683278659 670 نکات سفر در روزهای بارانی

اگر در زیر بارانی نم نم قرار گرفته اید، از این زمان برای خرید کردن استفاده کنید، سوغاتی بخرید یا ناهار میل کنید. روز خود را با توجه به پیش بینی آب و هوا یا ابرهای تیره در آسمان برنامه ریزی کنید تا خود را از خیس و آب کشیده شدن نجات دهید. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، تورهای خرید گردی را امتحان کنید. در این حالت هم بخش های مختلف شهر را خواهید دید و با راهنمایان محلی خواهید بود، بعلاوه ی اینکه بهانه ای برای پنهان شدن در داخل مغازه ها و جستجوی چیزهایی که آنها را می خواهید اما واقعا نیاز ندارید خواهید داشت.

فعالیت های فضای بسته
1683278659 845 نکات سفر در روزهای بارانی

اگر واقعا طرفدار موزه گردی یا خرید نیستید، می توانید فعالیتی مثل پیوستن به یک کارگاه اموزشی را تجربه کنید. کارگاه های آشپزی مخصوصا پر طرفدارند. هر چیزی از کارگاه شیرینی پزی و کلاس های آشپزی به سبک کشورهای مختلف را می توانید بیابید. اگر به ماجراجویی و سرگرمی های فکری علاقه دارید، از تجربه ی آنها در مکان های مخصوص خود غافل نشوید، چرا که شما را برای ساعت ها سرگرم خواهند کرد.


سینماها و تئاترها
1683278660 352 نکات سفر در روزهای بارانی

هنگامی که هوا فاجعه بار باشد، هیچ چیز بهتر از ریلکس کردن روی یک صندلی قرمز راحت جلوی یک پرده ی بزرگ سینما نیست. برای داشتن تجربه ای از فرهنگ بومی، فیلم های ساخته شده در آن مکان یا نمایش های اجرا شده توسط نویسنده های بومی را دنبال کنید. تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید زبان است، مطمئن شوید فیلم به زبانی دوبله نشده که شما بلد نیستید و اینکه زیرنویس آنها مناسب است. بعضی سینماها و نمایش ها زیرنویس انگلیسی ارائه می دهند، اما حتما پیش از خرید بلیط این مسئله را چک کنید. همچنین می توانید به مراسم دیگر مثل شوهای طنز و کنسرت ها سر بزنید.

نقد، پست اینترنتی یا کارت پستال بنویسید
1683278660 692 نکات سفر در روزهای بارانی

مقداری زمان اضافی دارید؟ همیشه می توانید با یک فنجان قهوه بنشینید و در مورد مکان هایی که بازدید کرده اید نقد و یادداشت بنویسید، وبلاگ خود را به روز کنید، دفترچه خاطرات خود را پر کنید یا کارت پستال برای دوستانتان و خانواده بفرستید. زمان هایی مثل این برای انعکاس دادن نظرتان، گرفتن ایده و پیاده کردن آن روی کاغذ و برنامه ریزی برای باقی سفرتان عالی است. وبلاگ نویسی و داشتن دفترچه خاطرات برای ثبت خاطرات خوب و بد سفرتان شیوه ای مناسب است و با اینکه شاید بعضی ها فکر کنند این کار را پس از برگشتن به خانه انجام خواهند داد، اما یافتن زمان کافی برای انجام آن اغلب سخت است. فقط مطمئن شوید زمان زیادی را برای چک کردن ایمیل ها و شبکه های اجتماعی نگذرانید. حالا زمان استراحت و تمرکز بر مکان های جدید و تجربه های پیش رو است.

با همه صحبت هایی که گفته شد، باید قبول کرد که باران زیبایی های بسیاری نیز دارد. مهمترین چیز این است که سرما نخورید، قطعا نمی خواهید با گلو درد باقی سفرتان را طی کنید. در ادامه¬ی روزتان هنگامی که زیر یک پتوی ضخیم خود را گرم می کنید، یک فنجان قهوه در دستتان است یا به سونای داغ رفته اید، به این نتیجه خواهید رسید که با وجود آب و هوای این چنینی، همه¬ی این کارها ارزشش را داشته است. حال چتر خود را بردارید و از اتاق خود بیرون بزنید.

راهنمای سفر و پرواز با خال کوبی به جنوب شرقی آسیا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر