لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> راهنمای سفر >> به توصیه های چه كسی در مورد مسافرت اعتماد دارید؟
به توصیه های چه كسی در مورد مسافرت اعتماد دارید؟

به توصیه های چه كسی در مورد مسافرت اعتماد دارید؟

زمانی كه شركت لونلی پلانت اولین كتاب راهنمای خود را در دهه هفتاد میلادی منتشر كرد، خط تولید محصولی را راه اندازی نمود كه استقلال و عدم وابستگی مسافران و جهانگردان را در پی داشت و دهه های متمادی به آن اطمینان داشتند.
پس از آن بود كه اینترنت پا به عرصه گذاشت و روش هایی كاملاً جدید را برای خلق، به اشتراك گذاری و استفاده از اطلاعات پیرامون حوزه سفر و گردشگری فراهم آورد. آنچه هنگام جستجو برای پیدا كردن توصیه هایی در مورد سفر حائز اهمیت است، این است كه همیشه یك شخص در پس توصیه ای كه ارائه می گردد، حضور دارد. بعضی از مسافران و گردشگران از اطلاعات ارائه شده توسط وب سایت هایی مانند تریپ ادوایزر استفاده می كنند و برخی دیگر هم از برندهای خاصی از كتاب های راهنما بهره مند می گردند. چه چیزی می تواند تعیین كننده شخصی باشد كه مسافران به توصیه های او در مورد سفر اعتماد داشته باشند؟ به نظر من این موضوع وابسته به سبك و ارزش های مربوط به مسافرت است.
با رزرو هتل آپارتمان ترنج متین رامسر، به این شهر زیبا سفر كرده و قدم در مناطق بسیار زیبای این شهر ساحلی بگذارید؛ همچنین برای دیدن بخش های جذاب و تماشایی این شهر می توانید از افراد بومی راهنمایی بگیرید.
وب سایت های رسمی گردشگری

هر شهرداری یا دولتی كه برای خود احترام قائل باشد، دارای یك وب سایت رسمی در حوزه گردشگری با هدف نمایش بهترین بخش های منطقه مربوط به خودش خواهد بود. معمولاً اطلاعات این وب سایت فراگیر و جامع بوده و به احتمال زیاد فردی استخدام شده تا آنها را به روز رسانی نماید. وب سایت های رسمی در این حوزه هرگز نظرات شخصی را بیان نمی كنند یا اینكه مكان خاصی را نسبت به مكانی دیگر توصیه نمی نمایند، بلكه به جای این كار، همه چیز را با جزئیات توضیح می دهند.
هدف اصلی آنها انجام امورات بازاریابی (و تبلیغات) برای منطقه خود می باشد. امكان ندارد با موضوعی برخورد كنید كه از تصویری كه آنها در تلاش برای دستیابی به آن هستند، پشتیبانی نكند، و این یعنی شاید در مورد همه مكان های شگفت انگیز، جالب و شوكه كننده ای كه مردم ماجراجو می خواهند ببینند، نشنوید.
این شیوه برای این موارد فوق العاده است: فرهنگ، تاریخ و معماری، بررسی كامل، برنامه ریزی عمومی
رزرو هتل های شیراز از طریق تورهای ارائه شده توسط وب سایت ایران هتل می تواند تبدیل به سفری عالی و به یادماندنی برای شما و دوستانتان گردد.
نویسندگان حرفه ای در حوزه سفر
نویسندگان حرفه ای
یك موضوعی كه با استفاده از كتاب های اصلی راهنمای سفر مانند لونلی پلانت، فرومرز یا راف گاید می توانید به آن اطمینان داشته باشید، این است كه نویسندگان تلاش زیادی می كنند تا به شما اطلاعاتی كامل و فراگیر در خصوص مقصد مورد نظرتان ارائه نمایند. آنها همچنین در مقایسه با وب سایت های رسمی در حوزه گردشگری، از آزادی عمل بیشتری برای اضافه كردن نظرات شخصی خود برخوردار هستند. غیر از برخی از افتضاح های به بار آمده در این صنعت همانند كتاب “آیا نویسندگان حوزه گردشگری به جهنم می روند؟” اثر توماس كونستام، مابقی كتاب های راهنما به طور عمومی قابل اتكا و اعتماد بوده و اطلاعات اجمالی خوبی را در اختیار خوانندگان قرار می دهند. بسیاری از عناوین مشهور و شناخته شده، به نوعی دارای یك وب سایت هم هستند، با این حال قابلیت استفاده از آنها كمی ضعیف است، چون مدل كسب وكار اصلی برای آنها، فروش كتاب های كاغذی می باشد. با این وجود، نویسندگان حرفه ای در این حوزه عموماً نویسندگان فصلی هستند، و آنها هنوز هم صرفاً گردشگر هستند و زمان كمی را در هر كدام از مقاصد صرف می كنند. این یعنی اشتباهاتی كه هرگز افراد بومی و محلی مرتكب نمی شوند، بعضاً در كارهای آنها وارد می شود. یكی دیگر از نواقص، اطلاعات منقضی شده است – هیچ ناشری نمی تواند كسی را هر ماه به مقصدی مشخص بفرستد.
این شیوه برای این موارد فوق العاده است: مسافرت های طولانی، اطلاعات كاربردی، برنامه ریزی برای مسیر
همسفران
همسفران
بزرگترین وب سایت گردشگری در جهان یعنی تریپ ادوایزر و بسیاری دیگر از این دسته از وب سایت ها، بر نظرات كاربران و امتیازدهی ها برای مطالب خود متكی هستند. بسیاری از مردم برای فرصت در دسترس جهت به اشتراك گذاشتن تجربه های خود با مردم دیگر و همچنین مطالعه تجربه های مسافران دیگر ارزش قائل هستند – اگر افراد بسیاری فكر كنند كه چیزی فوق العاده است، خیلی بد نخواهد شد. به عنوان مثال تمام رستوران های عالی در تالین امتیاز بالایی توسط مسافران اخذ كرده اند. چون تریپ ادوایزر متخصصانه نظرات مسافران را انعكاس می دهد، طبیعی است كه بسیاری از مكان های با امتیاز برتر هم جزء جاهایی خواهند بود كه به طور معمول و در حدی بالا مورد بازدید قرار گرفته و به آسانی هم پیدا می شوند. الگوریتم بكار رفته توسط تریپ ادوایزر تمام بازبینی ها را مد نظر قرار می دهد،‌ بنابراین كمتر مكان فوق العاده ای پیدا می شود كه جزء رده بندی بیست مكان برتر در این وب سایت نباشد. این یعنی هزاران گردشگر از همان مسیر می روند و تجربه های محلی موثق و معتبر مخفی باقی می مانند. استفاده اشتباه از وب سایت مذكور یكی دیگر از مباحث پرتكرار می باشد،‌ چون هیچ روشی برای تشخیص اینكه یك نظر یا بررسی (نوشته شده در بخش نظرات كاربران) توسط یك مشتری واقعی نوشته شده یا یك رقیب بدجنس، وجود ندارد.
این شیوه برای این موارد فوق العاده است: بازدیدهای كوتاه، دیدن نقاط و مكان های برجسته، اجتناب از تصمیمات با ریسك بالا
توصیه های دوستان
توصیه های دوستان
هرچقدر زمان بیشتری را در شبكه های اجتماعی صرف كنیم، از شانس بیشتری برای به اشتراك گذاشتن تجربه های مسافرت با دوستان و آشنایان بهره مند خواهیم شد، چه این كار از طریق به روز رسانی ها در بخش وضعیت پروفایل شخصی باشد و چه عكس و تصویر. اپلیكیشن های متعددی در زمینه سفر مانند گوگوبُت وجود دارند كه به شما اجازه می دهند پیشنهادات و توصیه هایی را از طرف دوستان دریافت كنید. این موضوع بر این فرض بنا می گردد كه دوستان شما مانند شما هستند – و به این دلیل علایق و سلائق مشتركی را به اشتراك می گذارید. فور اسكوئر یا فیسبوك هم برای شما این امكان را فراهم می آورند كه مكان هایی كه دوستانتان می روند و میزانی كه نظر آنها را جلب كرده را مشاهده نمایید.
این شیوه برای این موارد فوق العاده است: افراد فعال از نظر اجتماعی، توصیه ها و پیشنهادات ارزشمند، به اشتراك گذاشتن تجربه ها با دوستان
افراد محلی
افراد محلی
در سال 1972، كوهن مقاله ای تحقیقی در مورد جامعه شناسی گردشگری نوشت و مسافران را بر اساس تمایل آنها به قدم گذاشتن در مكان های ناشناخته و تجربه كردن زندگی مانند یك فرد بومی تقسیم بندی نمود. اینكه وب سایت های مختلفی تصمیم گرفته اند تا مقاصد را از چشم افراد محلی ای تبلیغ كنند كه سال ها در شهرشان زندگی كرده اند،‌ به خاطر اقلیت كنجكاو می باشد. این وب سایت ها مطلبی در مورد جاذبه های گردشگری معمولی ارائه نمی كنند، بلكه به جای آن مكان هایی را ارائه می دهند كه افراد محلی با عشق در آنها بزرگ شده اند. به دلیل اینكه نظرات افراد بومی مبتنی بر چیزی بیش از بازدید است، اطلاعات استوارتر و نسبت به كسی كه به طور اتفاقی آنجا را دیده، شخصی تر می باشد. اطلاعات قابل ارائه به این بازار فقط توسط روش مشاهده شده توسط افراد محلی، بدست می آمد، تا اینكه در ژانویه سال 2013 اپلیكیشن مسافرتی خود را به بازار ارائه نمودیم.
اگر می خواهید همان غذایی را بخورید كه در كشور خود میل می كنید یا اگر تنها برای دیدن اجمالی جاذبه های اصلی فرصت دارید، آنگاه بایستی توصیه ها و پیشنهادات افراد محلی را نادیده بگیرید. اما مجدداً ذكر این نكته خالی از لطف نیست كه برای كسی كه برای بار اول به پاریس سفر كرده، طبیعی است كه بخواهد برج ایفل را از نزدیك ببیند.
این شیوه برای این موارد فوق العاده است: مسافرانی كه می خواهند تجربه زندگی بومی را بدست بیاورند، اجتناب از دام های پهن شده برای گردشگران در شهرهای بزرگ (و توسط گردشگران دیگر)
مرتبه بعدی كه برای یك سفرتان برنامه ریزی می كنید و در اپلیكیشن های مختلف به دنبال اطلاعات هستید، از خودتان سوال كنید كه چه انتظاری از تجربه مدنظرتان دارید. آیا بار اول است كه مقصد مورد نظر را می بینید یا مجدداً به آن سفر می كنید؟ چقدر زمان در اختیارتان است؟ آیا دلتان می خواهد كه “بهترین ها” را بینید یا اینكه عمیقاً غرق در زندگی بومی گردید و از مكان های مملو از گردشگر و مسافر خارجی دور بمانید؟
خاطرات تأمل برانگیز یك خلبان| آنچه در مورد سفرهای هوایی نمی دانید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر