لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> مجوز ساخت هتل در کیش
مجوز ساخت هتل در کیش

مجوز ساخت هتل در کیش

جزیره ی زیبای کیش یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران است که هر ساله عده ی زیادی برای دیدن از آن راهی جنوب ایران می شوند تا چند روزی را در مکانی آرام و دلنشین سپری کنند و خستگی زندگی روزمره را از تن بزدایند. این جزیره پر از هتل هایی است که اقامت در آنها خود به تنهایی دلیل خوبی برای سفر به کیش می باشد. در واقع هتل های کیش جزء بهترین هتل های ایران هستند.
یکی از پرطرفدارترین این هتل ها هتل ترنج کیش است که با یک طراحی زیبا و منحصربه فرد بر آب های نیلگون خلیج فارس بنا شده تا اقامتی بی نظیر را برای مهمانان خود به ارمغان بیاورد. با قدم نهادن بر کف شیشه ای اتاق های این هتل می توان حس راه رفتن بر سطح آب را تجربه کرد و در بالکن های اختصاصی آن غروب آفتاب را به تماشا نشست.
قطعا ساخت هتل در مکانی مانند جزیره ی کیش که جزء قطب های گردشگری کشور به شمار می رود دردسرهای خاص خود را دارد و به راحتی صورت نمی گیرد. ما در این مطلب قصد داریم مراحل کسب مجوز ساخت هتل در کیش را بیان کنیم و شما را با نحوه ی دریافت مجوز ساخت هتل در کیش آشنا سازیم. پس با ما همراه باشید.
احداث هتل در جزیره ی کیش امری است که سرمایه داران به آن فکر می کنند و در صدد انجام آن برمی آیند. البته این اقدام بایستی با برنامه ریزی دقیق همراه باشد و مراحل آن به طور هوشمندانه ای دنبال شود. اولین مرحله از ساخت هتل در کیش گرفتن مجوز ساخت است که خود شامل مراحل مختلفی می باشد.

البته ابتدا باید مواردی مانند نوع سرویس دهی هتل، محل دقیق احداث هتل، نمای داخلی و بیرونی هتل، ستاره دار بودن یا نبودن هتل و مواردی شبیه این تعیین شود تا در زمان اخذ مجوز ساخت هتل به راحتی بتوان به سوالاتی از این قبیل پاسخ داد.

نحوه دریافت مجوز برای ساخت هتل در کیش

هتل ترنج کیش
معمولا افراد در فصل پاییز و زمستان که هوا سرد می شود و امکان ساخت و ساز دشوار می گردد به گرفتن مجوز یا همان پروانه ی ساخت اقدام می کنند و در فصل بهار و تابستان به ساخت و ساز بنای مورد نظر خود می پردازند. البته افرادی هم هستند که در فصول گرم سال تصمیم به ساخت و ساز می گیرند و به فکر گرفتن مجوز می افتند.

از طرفی با توجه به اینکه جزیره ی کیش تقریبا در تمام طول سال آب و هوای گرمی دارد پروسه ی ساخت و ساز در کیش ممکن است تعداد ماه های بیشتری را به خود اختصاص دهد و فرصت افزون تری را برای این مرحله از کار نصیب مالکان نماید. لازم به ذکر است برای اخذ مجوز ساخت ‌و ساز هتل نیز مانند هر بنای دیگری باید به سراغ مدیریت شهری بروید و تشکیل پرونده بدهید.

بعد از تشکیل پرونده مسئولان اداره شهرداری زمانی را برای بازدید از ملک شما که ممکن است یک بنای کهنه یا یک زمین خالی باشد تعیین می کنند. در این بازدید ابعاد ملک، عرض گذرها (خیابان ها)، مقدار مساحتی از ملک که اجازه ی ساخت دارید و نیز تعداد طبقات هتل در دست احداث مشخص می شود.
تعداد طبقاتی که می توانید مجوز ساخت آن را بگیرید با متتراژ ملکتان رابطه ی مستقیمی دارد. در واقع هرچه متراژ ملک کمتر باشد تعداد طبقات کمتری می توانید در ملکتان احداث کنید. بعد از این باید کارشناسانی وارد عمل شوند و برای ملک شما طرح تفضیلی تعیین کنند. در این طرح قوانین ساخت ‌و ساز در هر نقطه از شهر مشخص شده است.

کارشناسان طرح تفصیلی نوع کاربری ملکتان را مشخص می کنند. در واقع تعیین می کنند که آیا ملک شما در طرح های جامع شهرداری قرار دارد یا نه! اگر قرار داشته باشد اجازه ی ساخت آن را ندارید و باید به فکر مکان دیگری برای احداث هتل در کیش باشید.

بعد از تعیین طرح تفضیلی، پرونده‌ ی شما تحویل بخش بروکف اداره ی شهرداری داده می ‌شود تا مسئولان این بخش، ابعاد هتل در دست احداث شما را تعیین کنند. حال اگر قصد ساخت هتل بر یک ملک قدیمی را داشته باشید ممکن است با اصطلاحی به نام عقب ‌نشینی نیز مواجه شوید. اصطلاحی که برای مالک چندان خوش آیند نیست و از متراژ ملک جدید وی کم می کند اما غیرقابل اجتناب است.

در ادامه می توانید دستور نقشه را از مسئولان شهرداری تحویل بگیرید و با در دست داشتن آن به یک مهندس معمار مراجعه کنید که فضای داخلی هتلتان را طراحی کند. در این مرحله، اگر ایرادی به نقشه‌ تان وارد باشد باید نقشه را برای اصلاح به مهندسان مربوطه بسپارید. این اصلاح نقشه باید آنقدر تکرار شود تا در نهایت یک نقشه بدون ایراد برای ساخت هتل به دست آید.
در ادامه باید هزینه ی عوارض را به شهرداری پرداخت کنید. این مورد شامل عوارض مربوط به ساخت ‌و ساز و نیز خرید ‌تراکم می باشد. تا زمانی که این هزینه ها را پرداخت نکنید شهرداری مجوز ساخت هتل را به شما نمی دهد. لازم به ذکر است هیچ یک از این مراحل به حضور صاحب یا صاحبان ملک نیازی ندارد و همگی به دست یک کارپرداز ساده هم قابل انجام می باشد.

بعد از این، ‌برگه ‌های مهندسی مورد بررسی مجدد قرار می‌ گیرد و محاسبه‌ های نهایی انجام می شود. در ادامه می‌ توانید مجوز ساخت هتل در کیش را از شهرداری‌ این جزیره تحویل بگیرید. دقت داشته باشید این مراحل در شهری مانند تهران به جای اداره ی شهرداری باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک شهری دنبال شود.

نکته ی مهمی که وجود دارد اینکه مجوز ساخت‌ هتل در کیش مانند هر مجوز ساخت و ساز دیگری یک زمان اعتبار دارد و این امکان وجود ندارد که بعد از اخذ مجوز هر زمان که مایل باشید شروع به ساخت و ساز کنید. طبق قوانین تعیین شده برای ساخت و ساز، اعتبار مجوز ساخت‌ هتل تنها ۲ سال است و مجوز بعد از 2 سال باطل می ‌شود.
این در حالی است که باید کل کار ساخت و ساز نیز در مدت مشخصی به پایان برسد و مالک نمی تواند پروژه را تا هر زمان که بخواهد ادامه دهد. این زمان بسته به متراژ هتل متفاوت می باشد و اگر بیش از حد طولانی شود ابتدا اخطار داده شده و در در ادامه بایستی عوارض تعویق پرداخت گردد.

11 هتل شگفت انگیز و بی نظیر در ایتالیا
ادامه مطلب

مدارک لازم جهت ساخت و ساز هتل در کیش

شناسنامه فنی ساختمان

شناسنامه فنی ساختمان

در زمان پشت سر گذاشتن پروسه ی مربوط به اخذ مجوز ساخت هتل در کیش بایستی مدارکی تهیه شده و در موقع تشکیل پرونده به اداره ی شهرداری تحویل داده شود. مهم ترین این مدارک شامل اصل و کپی سند ملک، کارت شناسایی مالک می باشد.
سایر مدارک شامل موارد زیر خواهد بود:
1. برگه تعهد نظارت
2. برگه تعهد محاسبه و نقشه ‌های سازه
3. فرم تعهد کارفرما (مالک) تکمیل شده و گواهی امضاء شده در یکی از دفاتر اسناد رسمی
4. برگه تسویه حساب عوارض شهرداری شامل زیربنا و نوسازی سال ‌جاری
5. جواب نامه اداره ی بیمه، مخابرات، آب و برق و گاز
6. مجوز تهیه نقشه با مهر و امضای طراح و تأیید واحد امور مهندسان ناظر شهرسازی
7. تهیه پیش ‌نویس پروانه توسط شهرداری
8. تکمیل شناسنامه فنی ساختمان توسط شهرداری
9. اخذ امضای پروانه (پیش ‌نویس گیرنده، محاسبه، مسئول فنی و شهرسازی، معاون یا شهردار)

هتل های در حال رقابت در کیش

هتل داریوش کیش

هتل داریوش کیش

افراد زیادی هستند که علاقه ی زیادی به سفر دارند و حتی ممکن است در طول سال چندین بار اقدام به سفر کنند. همین امر باعث شده تا صنعت هتلداری به یک صنعت پرمخاطب تبدیل شود و طرفداران زیادی داشته باشد. مخصوصا اگر مقصد، مکانی مانند جزیره ی فوق العاده زیبای کیش باشد. ساخت هتل در کیش از سال ها پیش شروع شده و همواره نیز ادامه دارد.
از بهترین هتل های کیش می توان به هتل ترنج کیش، هتل داریوش کیش، هتل ویدا و هتل شایگان اشاره کرد. با اقامت در هر یک از اینها می توان خاطرات بسیار خوبی از سفر به جزیره ی کیش را تجربه کرد. علاوه بر اینها تعدادی هتل دیگر نیز در حال ساخت هستند و برخی به زودی آماده ی خدمترسانی به مسافران این جزیره ی رویایی می شوند.

معرفی هتل آپارتمان حیات شرق مشهد به همراه عکس و آدرس
ادامه مطلب

جزیره ی کیش یکی از قطب های گردشگری ایران است که در اوج زیبایی می درخشد و همواره عده ی زیادی را به سمت خود فرا می خواند. پس طبیعی است که تعداد هتل های موجود در این جزیره بسیار زیاد باشد. هتل هایی که احداث شده اند تا رفاه و آسایش را برای مهمانان خود به ارمغان بیاورند و آنها را در مدت اقامت در کیش خوشنود و راضی نگه دارند.
طبق قانون ساخت هر بنایی به اخذ مجوز از شهرداری نیاز دارد و دریافت این مجوز مستلزم مراحل مختلف و مدارک متفاوتی می باشد. برای کسب مجوز ساخت هتل در کیش نیز باید مراحلی طی شود و مدارکی ارائه گردد. ما در مقاله تلاش کردیم این مراحل و مدارک را ذکر کنیم و شما را از وجود آنها آگاه سازیم. آیا تاکنون به جزیره ی کیش سفر کرده اید؟ آیا هتل های مجلل آن را از نزدیک دیده اید؟

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر