لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> سرای باقری ها گرگان، یادگار دوران پهلوی ،همچنان در انتظار تکمیل بازسازی
سرای باقری ها گرگان، یادگار دوران پهلوی ،همچنان در انتظار تکمیل بازسازی

سرای باقری ها گرگان، یادگار دوران پهلوی ،همچنان در انتظار تکمیل بازسازی

سفر به شمال کشور، جنگل های انبوه و سر به فلک کشیده و دریایی که به زیبایی هرچه تمام تر می خروشد، لذت زاید الوصفی است که برای سفر به طبیعت دلبرانه اش، به راحتی می توان برنامه ریزی کرد.
گرگان سرزمین باستانی است که تمدن آن را 5 تا 6 هزار سال اعلام کرده اند. درختان سر به فلک کشیده ، بناهای تاریخی، مردمان مهربان و مهمان نواز و جنگل ناهارخورانی که هوش از سر آدمی می برد، همگی جزء دلایل سفر به گرگان است.
با این وجود شهر گرگان تا به حال از وجود هتل سنتی بی نصیب مانده است. فضاهای سنتی، فرصتی ارزشمند برای آشنایی با فرهنگ و رسم و رسومات هر منطقه است. در این راستا تلاش هایی انجام شده که به مرمت سرای باقری های گرگان منتهی شده است.
مجموعه تاریخی باقری ها مربوط به دوره پهلوی اول و با قدمت بیش از 150 سال، یکی از شاخص ترین بناهای باستانی است که به بزرگترین خانه تاریخی شمال کشور مشهور است. مساحت این بنا حدود سه هزار مترمربع می باشد که دارای 7 حیاط و 42 باب اتاق است. دو حیاط اندرونی، دو حیاط بیرونی، حیاط های هشتی، مطبخ و سرطویه، قسمت هایی از سرای باقری ها را شامل می شوند.
البته به نظر می رسد مراحل تحول بنا در 6 دوره اتفاق افتاده است. در سال 1382 و 1383 فرآیند مرمت این با کلید خورد که پس از مدتی با بروز مشکلاتی در زمینه بودجه ناکافی، بازسازی متوقف شد. در سال 1395 با برطرف شدن مشکلات، روند بازسازی از سر گرفته شد و طبق وعده بهره بردار، قرار است تا پایان سال 1397 از این مجموعه تاریخی با عنوان هتل بوتیک سرای باقری ها بهره برداری شود. تصاویری از خانه باقری های گرگان را مشاهده می کنید.

جاهای دیدنی رامیان استان گلستان
ادامه مطلب

خانه باقری ها گرگان
هتل بوتیک سرای باقریها گرگان
عکس سرای باقری ها گرگان

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر