لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> کوه پارک مشهد
کوه پارک مشهد

کوه پارک مشهد

کوله بار سفر را به مقصد مشهد ببندید، اما این‌بار سیاحت و تفریح را در کنار زیارت به وجود خودتان هدیه کنید. گذراندن ساعتی آرامش و تفریح در کنار دوستان و خانواده همان دلیلی است که شما را به مکانی چون کوه پارک که از بهترین پارک های مشهد است می‌کشاند. اگر هوس پیاده‌روی دارید یا قدم زدن بین مردم در فضایی مثل پارک را می‌خواهید، را‌هتان را به سمت کوه پارک کج کنید.

شهر مشهد با وجود مکانی مجذوب‌کننده، چون بارگاه مقدس حرم امام رضا (ع) دلیلی خوبی برای اقامت چند روزه در اینجا به مسافران می‌دهد. بعد از زیارت و سبک شدن جسم و روح، حالا نوبت تفریح و گردش است. از جاهای دیدنی مشهد، وجود مکان‌هایی مثل کوه پارک مشهد، گردشی آسوده را در کنار زیارت به شما هدیه می‌بخشد.

مجموعه تفریحی و گردشگری کوه پارک مشهد

آبشار کوهپارک مشهد

اگر به مشهد سفر کردید، یا از اهالی این شهر هستید و به دنبال جایی برای طبیعت‌گردی در دل شهر می‌گردید؛ بوستان کوه پارک برای شما گزینه خوبی است. فضای کوه پارک مشهد سلیقه هر گردشگری را پوشش می‌دهد. فرقی نمی‌کند برای کوه‌نوردی، پارک‌گردی، دوچرخه‌سواری یا تفریح و لذت بردن از طبیعت به اینجا آمده باشید. اینجا جواب‌گوی دلیل حضور شما در خود خواهد بود.

بهتر است با هم در فضای کوه پارک مشهد قدم بزنیم و با هر بخش آن بیشتر آشنا ‌شویم. پارکی کوهستانی در ارتفاعات جنوبی مشهد که روزانه میزبان گردشگرانی از نقاط مختلف است تا از ویژگی‌های طبیعی و غیرطبیعی آن بهرمند شوند. برای جلوه بیشتر طبیعت در کنار کوهستان در این پارک، آبشارهای کوچکی طراحی و ساخته شده است.

مجموعه کوه پارک در ۲۶ تیرماه ۱۳۹۹ با مساحتی بیش از ۲ میلیون مترمربع، حدود ۳ برابر پارک ملت، افتتاح شد. این بوستان زیبا، بیش از یک میلیون درختچه و درخت‌ دارد. برخی از این درخت‌ها به‌صورت طبیعی و برخی مصنوعی هستند. درختانی که  سفیدی برف زمستان، زردی پاییز و سرسبزی بهار و تابستان را به شاخه و برگ خود بسیار دیده‌اند.

کوه پارک مشهد کجاست؟

بوستان کوه پارک مشهد

مقصد ما شمال شرق ایران، استان خراسان رضوی و شهر مشهد است. همان مکانی که کوه پارک را در خود جای داده است. کوه پارک مشهد نقطه‌ای کوهستانی است که شاید از دور تشخیص آن به‌عنوان یک پارک سخت باشد. کوه پارک در یکی از یازده محله سرافرازان مشهد واقع شده که تا حرم امام رضا (ع) حدود 17 کیلومتر فاصله دارد. شما برای حضور در این پارک هیچ محدودیت زمانی در طول شبانه‌روز ندارید.

وجود مجموعه‌های تفریحی و خانوادگی، مثل بوستان کوه پارک در مسیرهای کم ترافیک، سبب شده تا مردم محلی یا مسافر، در شهر شلوغی مثل مشهد، تفریحگاه‌هایی طبیعی بیشتری در دسترس داشته باشند.

آدرس کوه پارک مشهد

گل کاری در کوه پارک مشهد

یافتن آدرس این بوستان کار ساده‌ای است. کوه پارک مشهد در کمربندی جنوبی، محله سرافرازان، بلوار شهید فکوری، خیابان دلاوران، خیابان نخل واقع شده است. شما ازطریق پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و خودرو می‌توانید با رفتن به خیابان دلاوران به پارک برسید. ورودی این مجموعه از سمت دلاوران رایگان است.

معرفی هتل تبرک مشهد - هتلی مجلل در خیابان امام رضا
ادامه مطلب

مسیر دسترسی به کوه پارک

ورودی کوه پارک مشهد

برای حضور در بوستان کوه پارک و استفاده از جاذبه‌های طبیعی و غیرطبیعی این مجموعه باید ابتدا خود را به شهر مشهد برسانید. شهر مشهد با توجه ‌به جاذبه‌های مذهبی و طبیعت‌گردی و تاریخی زیاد، از امکانات حمل‌ونقل بسیار خوبی برخوردار است. با وجود امکانات حمل‌ونقل مثل قطار، هواپیما، پایانه مسافربری زمینی و یا خودرو شخصی به‌راحتی می‌توانید به این شهر برسید.

پس از ورود به شهر مشهد برای رفتن به بوستان کوه پارک باید خود را به خیابان دلاوران و خیابان نخل برسانید. مجموعه تفریحی – گردشگری کوه پارک مشهد، در انتهای خیابان دلاوران قرار گرفته است. طول مسیر این جاذبه از انتهای دلاوران آغاز و تا انتهای لادن ادامه پیدا می‌کند.

برای رسیدن به مجموعه کوه پارک از طریق حمل‌ونقل عمومی مشهد می‌توانید، خط اتوبوس تندرو شماره چهار را در پایانه انقلاب سوار شوید. سپس  با گذر از چند ایستگاه در میدان سلمان پیاده شوید. خیابان دلاوران را تا انتها بروید و بعد از رسیدن به انتهای دلاوران به خیابان نخل می‌رسید. با دنبال کردن علائم راهنمایی، بوستان کوه پارک را پیدا خواهید کرد.

برای رسیدن به این بوستان با قطار شهری مشهد، باید سوار خط 2 مترو شوید، سپس در ایستگاه شهید کاوه پیاده شوید. از اینجا با کمک تاکسی‌های شهری موجود، خود را به پارک برسانید.

اگر قصد دارید با خودروی شخصی به این پارک بروید، باید به بزرگراه شهید سلیمانی (کلانتری سابق) بروید. بعد از آن میدان صداوسیما (میدان تلویزیون) به سمت میدان شهید کاوه را پشت سر بگذارید. بلوار فکوری، را پیشرو دارید، تا انتهای دلاوران ادامه دهید تا به جاذبه‌ تفریحی کوه پارک مشهد وارد شوید.

ساعت بازدید از کوه پارک

پل کوه پارک مشهد

خوشبختانه برای بهره‌بردن از منظره و طبیعت این پارک دغدغه زمانی ندارید. دسترسی ۲۴ ساعت به این پارک سبب شده تا از هر نقطه این شهر گردشگرانی را به سمت خود بکشاند. قدم‌ زدن در زمان غروب، پیاده‌روی در هوای پاک و خنک کوهستانی یا نشستن در فضای پارک و شب‌نشینی کنار خانواده، ساعات لذت بخشی از روز را برای شما رقم می‌زند.

بهترین زمان بازدید از کوه پارک

کوه پارک مشهد کجاست

از جایی که این بوستان در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده، زمستان و پاییز سردی دارد. البته که هوای دلچسب کوه پارک در نیمه دوم سال زمان مناسبی برای ورزش و کوهنوردی است و ورزشکاران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. با وجود دمای پایین هوا در زمستان‌های این منطقه بهتر است پوشش گرمی به همراه داشته باشید. شهر مشهد تابستان‌های گرمی دارد، با این وجود هوای دم صبح و شب این منطقه زمان مناسبی برای گردش در تابستان است.

اگر به قصد تفریح و لذت‌بردن از هوای مطبوع و دلچسب این پارک را انتخاب می‌کنید، بهترین گزینه فصل بهار است. زمانی که درخت‌های سرسبز و هوای خوش آنجا شما را به داخل پارک دعوت می‌کند. کوهستان و پوشش جنگلی این بوستان در هر فصلی رنگ و بویی خاصی دارد که سوژه نابی برای لنز دوربین شماست.

نزدیکترین هتل 5 ستاره به حرم امام رضا کدام است؟
ادامه مطلب

کوه پارک مشهد در نقشه

پیش از رفتن به کوه پارک می‌توانید با استفاده از نقشه به‌خوبی موقعیت را شناسایی و کلیه مسیرها را بررسی کنید.

امکانات کوه پارک مشهد

مجسمه هنری در کوه پارک مشهد

از مکانی مثل کوه پارک مشهد انتظار امکانات وسیعی برای رفاه حال گردشگران محلی و مسافران می‌رود. از آن جایی که از احداث این بوستان زمان زیادی نمی‌گذرد؛ هر سال شاهد امکانات جدیدی در این پارک هستیم که توانسته انتظارات زیادی را برآورده سازد. گام‌های بلندی تا تکمیل امکانات در چنین پارکی وجود دارد که آینده‌ای روشن برای آن پیش‌بینی می‌شود. در بوستان کوه پارک می‌توانید از امکاناتی بهره ببرید که به چند نمونه از آن اشاره می‌کنیم.

کارفودهای بوستان

کارفودهای موجود در این پارک نیاز تهیه غذا را برای شما مرتفع ساخته است. کارفودها، ماشین‌هایی به شکل رستوران‌های سیار هستند که شما می‌توانید غذاهای متنوعی از آن‌ها تهیه کنید. در حال حاضر تعداد ۵ کارفود در این مجموعه به میهمان خود خدمات می‌دهند.

پارکینگ

در بوستانی با جاذبه‌های طبیعی مثل کوهستان و جنگل، حضور جمعیت زیادی از مردم دور از انتظار نیست. با توجه ‌به فضای وسیعی که بوستان کوه پارک در برگرفته؛ خوشبختانه دغدغه جای پارک برای وسیله نقلیه خود را ندارید. خبر خوش دیگر اینکه استفاده از پارکینگ در این مجموعه به‌صورت کاملاً رایگان برای عموم مردم در نظر گرفته شده است.

مزرعه حیوانات

در این پارک شما امکان تماشای حیوانات متنوعی در دل طبیعت را دارید که برای کودکان هم بسیار جالب است. در حال حاضر این قسمت از مجموعه در حال توسعه است و کاملاً آماده نیست.

سینما کار

سینما کار از امکاناتی است که در هر بوستانی پیدا نمی‌شود. مجموعه کوه پارک مشهد برای تفریح و لذت بردن بیشتر مهمانان خود، سینما کار را مهیا کرده است. سینما کار یا همان سینما ماشین؛ به شما این امکان را می‌دهد، درحالی‌که در ماشین خود هستید، به تماشای فیلم بنشینید. این سینما به صورت روباز بوده و تماشای فیلم از طریق آن برای گردشگران لذت‌بخش خواهد بود.

وجود فضاها و مسیرهایی برای ورزش

شاید بخش عمده‌ای از بازدیدکنندگان این مجموعه ورزشکاران باشند. اگر شما هم اهل تفریح و ورزش در محیطی سالم و امن هستید، جای درستی را انتخاب کرده‌اید. در کوه پارک مشهد مسیری به طول ۵ کیلومتر برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی تعبیه شده است. کوهستانی بودن پارک هم بی‌اختیار پای هر کوهنوردی را به سمت خود می‌کشاند تا نفسی در هوای پاک آن تازه کنند.

آبشار‌های مصنوعی و نمایش رقص نور بر کوه

ابشار بوستان کوه پارک

در طول مسیر بوستان به آبشار‌های مصنوعی کوچکی می‌رسید که به زیبایی فضای پارک افزوده‌اند. شنیدن صدای دلنشین آب و نشستن در کنار این آبشار آرامش‌بخش است. همچنین شما می‌توانید نمایش رقص نور بر روی کوه را در این مجموعه تماشاگر باشید.

بازی و تفریح

مگر می‌شود به پارکی وارد شوید و از دیدن تماشای بازی و خنده بچه‌ها ذوق زده نشوید. وزش باد در این منطقه، امکان کایت بازی و بادبادک بازی را در کنار مجموعه بازی کودکان به خوبی میسر کرده است. بزرگ‌ترهایی را می‌بینید که به بهانه بازی با بچه‌ها، کودک درون خود را شاد می‌کنند و قهقهه سر می‌دهند. همیشه اسم پارک با تفریح و شادی همراه بوده که این بوستان در مشهد، به ‌خوبی این فضا را برای گردشگران فراهم ساخته است.

مقایسه هتل قصر طلایی با هتل بین المللی قصر مشهد
ادامه مطلب

سایر امکانات کوه پارک مشهد

مجتمع تفریحی کوه پارک مشهد

از امکانات دیگری که در این پارک برای مردم در نظر گفته شده، می‌توان به صندلی‌هایی برای استراحت، منقل برای پخت‌وپز غذا و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

جاذبه‌ های نزدیک به کوه پارک

کوه پارک مشهد به‌تنهایی می‌تواند تفریح و گردش یک روز شما را پر کند؛ اما حالا که تا اینجا آمده‌اید بازدید از جاذبه‌های اطراف مجموعه خالی از لطف نیست.

پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی

پارک کوهسنگی مشهد که در نزدیکی مجموعه کوه پارک واقع شده و نام مشابهی با این پارک دارد در سال ۱۳۱۸ افتتاح شد. پارک کوهسنگی از بزرگ‌ترین پارک‌های مشهد است که مساحتی در حدود ۱۰۰ هکتار را به خود اختصاص داده است. پارک زیبای کوهسنگی، سه درب ورودی در انتهای خیابان کوهسنگی، بزرگراه کلانتری و خیابان ابوذر غفاری دارد.

این مجموعه فضای خوبی برای گذراندن اوقات فراغت و ورزش را به بازدیدکنندگان خود می‌دهد. وجود امکانات رفاهی مناسب در کنار فضای آرامش‌بخش کوهپایه‌ای پارک، باعث حضور گردشگران بسیاری در اینجا شده است.  جنگل‌ مصنوعی در وسعت زیاد سبب زیبایی این پارک در هر فصلی از سال شده است. این پارک از زمان تاج‌گذاری شاه‌عباس صفوی در این مجموعه، تا کنون بین مردم محبوب بوده و تفریحگاه ویژه‌ای به‌حساب می‌آید.

برای رسیدن به قله‌های این پارک باید مسیر پلکانی و سنگی به طول ۱۳۰۰ متر را طی کنید.  تماشای گنبد طلایی حرم امام رضا  بعد از طی کردن این مسیر، هدیه‌ای ارزشمند به نگاه شما خواهد بود.

پارک کوهشار

پارک کوهشار مشهد

یکی دیگر از تفرجگاه‌های اطراف کوه پارک، کوهشار است. کوهشار همان مکانی است که بزرگ‌ترین آبشار مصنوعی ایران را در خود جا داده است. مجموعه‌ پارک کوهشار همان‌طور که از اسمش پیداست مکان تلاقی کوه و آب است تا آبشاری زیبا در دل به نمایش بگذارد.

پارک کوهشار مشهد ۷۸ هکتار مساحت دارد و به‌عنوان بوستانی جدید شناخته می‌شود. این بوستان در سال ۱۴۰۰ افتتاح شده که آبشار مصنوعی با ارتفاع ۱۹۰ متر سبب شهرت و محبوبیت آن بین مردم شده است. این بوستان زیبا در یکی از فرعی‌های بلوار نماز حدفاصل تقاطع‌های بلوار شهدا ارتش و تقاطع کوشش قرار دارد. مجموعه کوهشار به‌صورت ۲۴ ساعت شبانه‌روز پذیرای بازدیدکنندگان است.

سخن آخر

«خانواده امن‌ترین جای دنیا»؛ شعاری زیبا که مجموعه‌ای امن و آرام، چون کوه پارک مشهد به دوش می‌کشد. پارک‌گردی از برنامه‌های دائمی بین خانواده‌های ایرانی و یا جمع‌های دوستانه به‌حساب می‌آید. این بار که به دنبال بوستانی برای گردش بودید، کوه پارک مشهد را با محیط کوهستانی و جنگلی در اولویت لیست خود دارید.

احداث مجموعه‌های تفریحی با فضای طبیعی مناسب باعث شده تا نظرتان در مورد گردش و تفریح در مشهد عوض شود. شاید تابه‌حال مجبور بودید ترافیک سنگینی را تحمل کنید تا برای تفریح به طبیعت شاندیز و طرقبه بروید. بوستان کوه پارک، آنچه از طبیعت این شهر را انتظار دارید بی‌دریغ به شما هدیه می‌دهد. از نفس کشیدن در هوای پاک کوهستان تا قدم‌زدن در سایه درختان و شنیدن زلال آب؛ لذتی مادام به روح و جسم می‌بخشد که به یادگار از اینجا می‌برید.

4.5/5 - (35 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجتبی ایروانی
مجتبی ایروانی
6 ماه قبل

سلام ودرود برشما اطلاعات داده شده خیلی جامع وخلاصه وعالی بود ممنون

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر