لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> جهشی به سوی هتل های جدید و زندگی لوكس در آمستردام هلند
جهشی به سوی هتل های جدید و زندگی لوكس در آمستردام هلند

جهشی به سوی هتل های جدید و زندگی لوكس در آمستردام هلند

در حال حاضر فقط یك قطار سریع السیر از سمت لندن به مقصد آمستردام حركت می كند،‌ پایتخت هلند،‌ یك زیبایی آرامش بخش و نوآوری سازگار با محیط زیست را در میان لذت جویی های شگفت انگیز ارائه می نماید.
مدت زیادی را خیره به یك تابلو در لابی هتل كانشس در واترپارك آمستردام ایستادم. بر روی تابلو نوشته شده بود: جذاب برای محیط زیست! عبارت جذاب برای محیط زیست، هم بر روی وب سایت و هم در پست های الكترونیكی مختلفی ظاهر می گردد. گویا مسئولین از بکار بردن این عبارت بسیار راضی و خشنود هستند.

این مكان كه چهارمین مجموعه از برند همیشگی هلندی یعنی “كانشس” می باشد، اولین هتل این کشور است كه تمام انرژی مورد استفاده آن از انرژی بادی تولید می گردد. این هتل به نوعی در جهت محافظت از محیط زیست احداث گردیده است (مثلاً میزها از ظروف ماست بازیافتی ساخته شده اند) و‌ اگر شما هم مانند من با دیدن اتاق هایی با سقف مرتفع و تشكیل شده از چوب های سفیدرنگ و نیز دیوارهای پوشیده از شاخ و برگ درختان به ذوق و شوق می آیید،‌ می توان گفت كه حقیقتاً از کلمه جذاب هم می توان برای توصیف آن استفاده نمود. این هتل چشم اندازی رو به پارك دارد،‌ پاركی كه برای اولین بار در هلند خدمات اینترنت وای فای رایگان در اختیار عموم مردم قرار داد! می توانید برای رزرو هتل هم اکنون از طریق سایت های رزرواسیون آنلاین هتل اقدام نمائید.
هتل پارسیان کوثر اصفهان در ایران نیز از جمله هتل هایست که پیشرو شعار هتل سبز و دوستدار محیط زیست در راه بهبود مسائل زیست محیطی قدم برداشته است. به دستور مدیریت این هتل قسمتی از فضای سبز هتل به کاشت سبزیجات اختصاص داده شده است.

شب هنگام با قطار جدید شركت یورواستار كه مستقیماً‌ از ایستگاه سِنت پانكراس لندن حركت نمود به آمستردام رسیدیم و به محض پیاده شدن با اتفاقی تكان دهنده برخورد كردیم. تا صبح متوجه نشده بودم كه دقیقاً شب قبل از “روز پادشاه” پای به آمستردام گذاشته ایم. در سراسر شهر، مردم محلی در خیابان ها در حال فروش كتاب ها و لباس بودند و افراد جوان تر (كه اكثراً از لندن به این شهر سفر كرده بودند) آماده ی خوش گذرانی می شدند. از دور صدای خفیفی از یك سیستم صوتی به گوشمان می رسید. با گذشت ساعاتی از روز صدای موسیقی بلندتر شد. برخی از گردشگران در فاصله ای یك مایلی از هتل در حال رقصیدن بر روی صحنه بودند و بیرون از هتل قلعه ای بادی برای بازی كودكان شهر برپا شده بود. در كنار آن با هیجانی خاص عروسك های كهنه یك یورویی به فروش می رسیدند.

Amsterdam

این چیزی كه به آمستردام حالتی لذت بخش و منحصربفرد بخشیده است،‌ تعادل مستمر و پایدار بین زیبایی آرامش بخش و لذت جویی های شگفت انگیز است.هتل جدید كانشس تنها مكان خلاقانه جهت اقامت نیست. این شهر در حال خلق دوباره هتل بوتیك ها به روش جدید و نوآورانه است. هتل سوویتس به آرامی در حال تبدیل 28 خانه “پل شکل” در آمستردام (كه در فاصله بین سال های 1673 و 2009 ساخته شده اند) به سوئیت های هتلی منحصربفرد هستند. این هتل ها بدون لابی و خدمه هستند. در این حالت كل شهر تبدیل به یك هتل می شود كه اتاق های آن در مكان های مختلف بر روی آب پراكنده گردیده اند. یكی از آن ها دارای نمای بیرونی شیشه ای و سیمان به رنگ سبز نعنایی می باشد، یكی دیگر با ساختاری همانند دوربین پریسكوپ (از زیر آب بیرون آمده) نزدیك به ایستگاه مركزی واقع شده كه یك تختخواب و یك پرده به رنگ صورتی روشن دارد. در زمان ساخت این پل ها توسط كارگران این سازه ها به منظور احداث اقامتگاه های كوچك و مدرن دقیقاً بر روی كانال، اقتباس شده بودند. اكنون بر روی كانال 60 مایلی، 11 خانه موجود امكان رزرو آنلاین هتل را برای مشتریان فراهم آورده و همچنین تا سال 2019 تعداد 10 خانه دیگر به آنها اضافه می شود. تختخواب، دوش، یك قفسه و یك چشم انداز، تمام چیزهای است كه برایتان مهیا شده است.

Amsterdam

یكی دیگر از تجدید بناهای لوكس و مجلل در كنار آب،‌ به تازگی در منطقه چشمگیر هرنگرات تكمیل شده است – “كانال اشراف زادگان”.این بنا شامل یك تراس بزرگ شش مناره ای است. بسیاری از تركیبات و جوانب قرن 17 و 18 مانند طراحی های روكوكو، نقاشی بر روی سقف در این بنا وجود دارد. به محض پذیرش، در جلوی پیشخوان و بر روی یک واگن برقی، از شما دعوت می شود تا یکی از چهار عطر ویژه را با بوئیدن نمونه های موجود انتخاب نمائید. عطر منتخب شما به سرعت برای خوشبو كردن ملافه های تختخواب به اتاقتان برده می شود. در كنار حوض آب گرم، استخری قرار دارد كه دربِ آن به سمت یكی از بزرگترین باغ های خصوصی شهر باز می شود.
با وجود طوفانی كه می وزید، سفری آهسته از داخل كانال داشتیم – شنیده بودیم كه كانال متشكل از 1 متر گِل و لای، 1 متر آب و 1 متر دوچرخه است – سپس از خانه آنه فرانك بازدیدی داشتیم،‌ خانه ای كه فردی به نام بَری در داخل موزه كه تحت بازسازی قرار داشت، به ما نشان داد. پس از آن،‌ در كافه وینكل در فضایی تقریباً آرام و ساكت، كیك سیب خوردیم.
اگرچه هدف باز كردن تمام مسیر یورواستار طی یك ماه بود، اما در حال حاضر عبور از مسیر برگشت حسی همانند یك پرواز طولانی را دست می داد.Amsterdam
غیر از این مسافرت مستقیم و لوکس، می توان سوار یک قطار شرکت تالیس شد و به سمت بروکسل رفت، از بازرسی های امنیتی مارپیچی عبور کرد و نهایتاً از آنجا از مسیر یورواستار به لندن بازگشت. مسافرین پس از پیاده شدن از قطار در ایستگاه سِنت پانکراس، در حالیکه همچنان بوی شیرین گیاهان از روی لباس آنها استشمام می شود، با یک تابلوی نئون ترِیسی اِمین روبه رو می گردند. وی در این تصویر می گوید: “می خواهم وقتم را با تو بگذرانم”، اما هرکسی که از کنار آن عبور می کند، در حالیکه سرشان رو به پایین است، زیر لب می گویند که “الان نه، عزیزم”.
یک مسئله جالب و باشکوه در مورد ایده نزدیک کردن آمستردام به بریتانیا با تمام زیبایی ها و نوشیدنی هایی آن، اینست که تاریخچه شیک و زیبایی دارد و می توان بدون گسترش رد پای خود در تولید کربن در محیط زیست، آخر هفته را در آنجا گذراند.

۹ نشانه ای که به شما می گوید به تعطیلات نیاز دارید
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر