لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> کافه کتاب های تهران

کافه کتاب های تهران

اگر می‌خواهید از شلوغی‌های پایتخت به مکانی دنج پناه ببرید و لحظاتی را در آرامش به مطالعه اختصاص دهید، به سراغ کافه کتاب بروید. کافه کتاب های تهران پناهگاهی برای فرار از روزمرگی و شلوغی هستند که دنیایی تازه از کتاب و عطر قهوه را به رویتان باز می‌کنند. این کافه ها از مکان های تفریحی تهران برای جوانان هستند.

چه ساکن پایتخت و چه مهمان هتل های تهران باشید، درهرصورت می‌توانید برای استراحت و آرامش سری به کافه کتاب‌ها بزنید. اگر می‌خواهید کافه کتاب‌های پایتخت را بهتر بشناسید و سفری خیال‌انگیز در آن‌ها داشته باشید، تا پایان با ما باشید.

معرفی کافه کتاب های تهران

معرفی کافه کتاب های تهران

تهران شهری با کافه‌های متنوع و رنگارنگ است که در میان آن‌ها کافه کتاب‌ها جایگاه مخصوصی دارند. برخلاف سایر کافه‌ها که مکانی برای دورهمی و گپ و گفت محسوب می‌شوند، کافه کتاب‌ها جایی هستند که سکوت دلنشینی را به شما هدیه می‌کنند.

در این کافه‌ها درحالی‌که یک استکان چای یا قهوه میل می‌کنید، می‌توانید هر کتابی که دوست دارید را از قفسه‌های کتاب بردارید و در آرامش مطالعه کنید. در پایتخت چندین و چند کافه کتاب وجود دارد که هر کدامشان امکانات خاص خود را دارند.

در ادامه شما را با برخی از معروف‌ترین کافه کتاب های تهران آشنا خواهیم کرد.

کافه کتاب ققنوس

کافه کتاب ققنوس

یکی از معروف‌ترین کافه کتاب های تهران که در خیابان انقلاب جا خوش کرده، کافه ققنوس است. در واقع، خیابان انقلاب میعادگاه هواداران کتاب است که ققنوس گُل سرسبد آن محسوب می‌شود.

کافه کتاب ققنوس خانه‌ای قدیمی با حیاطی سرسبز و زیبا است که معماری جذابش دلِ شما را خواهد بُرد. این خانه بازسازی‌شده همچون ماشین زمان، شما را به گذشته‌های دور می‌برد و فضایی باصفا برای مطالعه در اختیارتان قرار می‌دهد.

کافه کتاب ققنوس، ساختمانی دوطبقه در منطقه 6 تهران است. طبقه همکف این بنا به نمایشگاه کتاب، لوازم‌التحریر و گالری تعلق دارد که میزهایی کوچک برای مطالعه نیز در آن دیده می‌شود.

طبقه اول کافه، فروشگاه صنایع‌دستی است که گاهی جلسات و رویدادهای فرهنگی و هنری و همچنین کارگاه‌های آموزشی در آن برگزار می‌شود. در طبقه دوم نیز کافه قرار گرفته است که می‌توانید آنجا خود را مهمان یک فنجان قهوه و کیک کنید.

در این کافه از کیک و دسر گرفته تا چای و قهوه و هرچه یک کافه سرو می‌کند، به چشم می‌خورد. برخورد دوستانه پرسنل، محیطی سرسبز با گل‌های زیبا، دکوراسیون قدیمی، نمای آجری و معماری جذاب و دل‌نشین کافه ققنوس از مزایای این مجموعه است.

  • آدرس: تهران، خیابان انقلاب، کوچه شفیعی، کنار خانه سینما، پلاک 1.
  • ساعت کاری: همه‌روزه از 8:30 تا 22.
  • شماره تماس: 66403386-021.

باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران یکی از مشهورترین کافه کتاب های تهران است که در محله عباس‌آباد قرار دارد. این مجموعه عظیم، 65000 مترمربع وسعت دارد و با هدف ارتباط میان کودکان و نوجوانان با علم و فرهنگ شروع به کار کرده است.

باغ کتاب مکانی برای عرضه کتاب‌های مختلف است که هم بزرگ‌سالان و هم کودکان از حضور در آن لذت می‌برند. در این مجموعه انواع امکانات رفاهی، تفریحات مختلف، وسایل سرگرمی و مجسمه‌های کارتونی جذاب در کنار غرفه‌های کتاب خودنمایی می‌کنند.

باغ کتاب تهران سه طبقه و 4 بلوک دارد که در هر کدام از این بلوک‌ها امکاناتی برای رده‌های سنی مختلف در نظر گرفته شده است. این مجموعه در 4 بخش اصلی به نام‌های بهارستان، نگارستان، سروستان و راهروی خیالستان فعالیت دارد.

بهارستان یا بلوک A باغ کتاب تهران مخصوص کودکان است که حدود 30 مجسمه کارتونی محبوب در آن دیده می‌شود. دیوار صخره‌نوردی، کافه کودک و باشگاه رباتیک از سایر بخش‌های بهارستان است.

راهروی خیالستان یا بلوک B فضایی است که  بهارستان را به بلوک C وصل می‌کند. در این راهروی 60 متری خیال‌انگیز بازدیدکنندگان درحالی‌که از تصویر دو سمت راهرو لذت می‌برند، با حلقه پیاده‌بر جابه‌جا می‌شوند.

نگارستان یا بلوک C، بخش مرکزی باغ کتاب است که در آن فروشگاه آثار هنری، کافه، 11 سالن سینما و تئاتر، سینما سه‌بعدی و ربات‌های نقاش وجود دارد. سروستان یا بلوک D نیز مربوط به کتاب‌فروشی، گالری، باغ علم و فروش محصولات فرهنگی است.

  • آدرس: تهران، بزرگ‌راه غرب به شرق شهید حقانی، پس از تقاطع مدرس، خروجی کتابخانه ملی.
  • ساعت کاری: همه‌روزه از 9 صبح تا 22.
  • شماره تماس: 96045500-021.

کافه کتاب دارالخلافه

کافه کتاب دارالخلافه

در میان کافه کتاب های تهران، دارالخلافه مکانی باصفا و دنج برای علاقه‌مندان به کتاب در قلب پایتخت است. اگرچه این کافه در محله‌ای شلوغ واقع شده است، اما همین که وارد آن می‌شوید دری به آرامش به رویتان باز می‌شود.

دارالخلافه در کوچه‌پس‌کوچه‌های خیابان حافظ قرار دارد که با کمی پیاده‌روی به آن می‌رسید. ورودی کوچک و جذاب این کافه شما را به ساختمانی دوطبقه با پنجره‌های چوبی و فضایی تماشایی هدایت می‌کند.

این کافه کتاب تهران با آن گلدان‌های شمعدانی معروفش و حوض آبی باصفایش یاد فیلم‌های قدیمی تهران را در دلتان زنده می‌کند. دکوراسیون سنتی دارالخلافه جذابیت آن را دوچندان می‌کند و شما را به تهران سال‌های دور می‌برد.

شهرهای دیدنی استان تهران
ادامه مطلب

چراغ‌های نفتی، قاب عکس‌های قدیمی ساکنین، میز و صندلی‌های چوبی، ساعت قدیمی شماطه‌دار، لوسترهای قدیمی و قفسه‌های پرشده با انواع کتاب از جذابیت‌های این کافه کتاب در تهران است.

درضمن، در این کافه انواع خوراکی‌ها از کشک و بادمجان گرفته تا انواع دسر و نوشیدنی سرو می‌شود. شما می‌توانید در این کافه برای دقایقی از زندگی روزمره خود جدا شوید و از ماجراجویی در قفسه‌های کتاب لذت ببرید.

معماری دارالخلافه همچون نامش، یادآور گذشته است. این عمارت از اندرونی، شاه‌نشین و بیرونی تشکیل شده است که چیدمان داخلی آن نیز متناسب با معماری آن انتخاب شده است.

در این کافه کتاب 6 اتاق به نام محله‌های قدیمی تهران وجود دارد که هریک چیدمان خاص همان محله را دارند. در این اتاق‌ها میزهایی به نام‌های افراد سرشناس محله دیده می‌شود.

از نکات قابل‌توجه در دارالخلافه وجود حدود 3500 جلد کتاب در زمینه‌های مختلف است. همچنین برخی از روزنامه‌های قدیمی و کمیاب نیز در این کافه پیدا می‌شود. وجود رمان‌های خارجی در این مکان سبب شده است که گردشگران خارجی نیز به آنجا بروند.

در دارالخلافه امکانی فراهم شده است تا شما در کمال آرامش به مطالعه بپردازید و از عطر کیک و چای مست شوید. همچنین اگر بخواهید می‌توانید در مراسم‌های شعرخوانی، شاهنامه‌خوانی، نمایشنامه‌خوانی و سایر مراسم‌های فرهنگی که در این کافه برگزار می‌شود، شرکت کنید.

  • آدرس: تهران، خیابان امام خمینی، کوچه مظفری‌خواه.
  • ساعت کاری: همه‌روزه از 8:30 صبح تا 23.
  • شماره تماس: 66729406-021.

کافه کتاب پاتوق جوانی

یکی دیگر از کافه کتاب های تهران که مکانی عالی برای دورهمی‌های دوستانه است، پاتوق جوانی نام دارد. این کافه، پاتوق بسیاری از افراد فرهیخته و فرهنگی است که برای بازی‌های فکری، مطالعه و نقد کتاب و فیلم دور هم جمع می‌شوند.

پاتوق جوانی طراحی ساده و دل‌نشینی دارد که کتاب‌های خاصی در آن پیدا می‌شود. در این کافه می‌توانید یکدیگر را به چالش بکشید و از زاویه‌ای متفاوت و نگاه دیگران یک کتاب یا فیلم را بررسی کنید. این کافه درحال‌حاضر به‌صورت موقتی تعطیل است.

  • آدرس: تهران، علی‌آباد، خیابان سهند، ساختمان گل نرگس.
  • ساعت کاری: همه‌روزه از 9 صبح تا 22:00.
  • شماره تماس: 09197637280.

کافه کتاب فراموشی

کافه کتاب فراموشی

در منطقه 7 تهران یکی از زیباترین کافه کتاب های تهران به نام فراموشی قرار دارد. این کافه فرصتی به شما می‌دهد تا لحظاتی تمام دغدغه‌های خود را پشت در کافه فراموشی بگذارید و غرق سکوت و کتاب شوید.

نام این کافه برای بسیاری از افراد جای سؤال دارد، بااین‌حال دلیل این نام‌گذاری از سوی صاحب کافه شرح داده نمی‌شود؛ بنابراین شما آزادید تا هر برداشتی که خودتان دارید از نام فراموشی داشته باشید.

کافه کتاب فراموشی در ساختمانی قدیمی قرار دارد که پس از بازسازی و مرمت در سال 1396 افتتاح شده است. این کافه محیطی آرامش‌بخش برای دوست‌داران کتاب و هنر فراهم کرده است.

آنچه ساختمان کافه فراموشی را دوست‌داشتنی می‌کند و تمایزی میان آن با سایر بناهای اطراف ایجاد می‌کند، استفاده از آجرهای 3سانتی سفید در نما و پنجره‌های قرمز است. لوگوی جذاب کافه، نورپردازی زیبا و میز و صندلی‌های چوبی قدیمی از دیگر جذابیت‌های این مکان است.

در کافه فراموشی ضمن مطالعه و استفاده از انواع نوشیدنی‌ها و دسرهای خوشمزه، شما می‌توانید در نشست‌های انجمن ادبی نیز شرکت کنید. برگزاری مراسم شب یلدا، نقد و اکران فیلم، یادمان بزرگان ادبیات فارسی و رونمایی از کتاب بخشی از برنامه‌های این کافه است.

  • آدرس: تهران، سهروردی جنوبی، کوچه اسلامی.
  • ساعت کاری: همه‌روزه از 9 صبح تا 23:30.
  • شماره تماس: 09122951292.

کافه کتاب نزدیک

یکی دیگر از کافه کتاب های تهران که توسط آقای فرهاد دولت‌آبادی فرزند محمود دولت‌آبادی اداره می‌شود، کافه کتاب نزدیک است. این کافه دکوراسیون بسیار جذابی دارد که هماهنگی خوبی میان رنگ‌های آن مشاهده می‌شود.

در این کافه میز و صندلی‌های زیبای چوبی در سایه چترهای بزرگ زرد جا خوش کرده‌اند که فضای جالبی را در کنار هم ایجاد کرده‌اند. همچنین در جای‌جای کافه گیاهان سبز قرار دارد که به این مکان روح می‌بخشند و زیبایی آن را مضاعف می‌کنند.

اگر سری به کافه نزدیک بزنید، صدای آرام موسیقی و عطر زمین آب‌پاشی‌شده در هوایی آزاد و فضایی دل‌نشین حسابی شما را سرحال می‌کند. همچنین تنوع بالای غذاها و نوشیدنی در این کافه محبوبیت آن را میان مردم بیش‌ازپیش کرده است.

  • آدرس: تهران، خیابان کریم‌خان زند، حدواسط خیابان ایرانشهر و ماهشهر، شماره 134، طبقه 1.
  • ساعت کاری: همه‌روزه از 10 صبح تا 23.
  • شماره تماس: 88490726-021.

کافه کتاب کربن

کافه کتاب کربن

یکی دیگر از کافه کتاب های تهران که انتخاب خوبی برای دوست‌داران فرهنگ و هنر به شمار می‌رود، کافه کتاب کربن است. این کافه در سال 1398 بازگشایی شد و در منطقه یک تهران قرار دارد.

کافه کتاب کربن محیطی زیبا و دل‌انگیز برای اهالی کتاب فراهم کرده است که در بخشی از آن امکان خرید کتاب نیز وجود دارد. در این مجموعه حدود 20هزار جلد کتاب، بازی‌های فکری و انواع نوشت‌افزار به فروش می‌رسد.

چنانچه قصد خرید هم نداشته باشید می‌توانید در کتابخانه کافه زمانی را به مطالعه و استراحت اختصاص دهید. همچنین بخش کافه این مجموعه نیز فعال است که انواع نوشیدنی، برگر، سوپ، پاستا و… در منوی آن دیده می‌شود.

موزه‌ های تهران؛ ماشین زمان
ادامه مطلب

بخش کافه مجموعه در بالکن ساختمان قرار دارد که با گیاهان سرسبز و تماشایی زیباتر شده است. کافه کتاب کربن فرصتی به شما می‌دهد تا در محیطی زیبا، آرام و فرهنگی به مطالعه کتاب موردعلاقه خود بپردازید.

  • آدرس: تهران، بلوار اندرزگو، جنب مسجد مفتخر، پلاک 63.
  • ساعت کاری: شنبه تا پنج‌شنبه از 9:30 صبح تا 22:30، جمعه از 11 صبح تا 22:30.
  • شماره تماس: 09121985416، 22204930-021.

کافه کتاب نیکو

کافه کتاب نیکو

کافه کتاب نیکو از دیگر کافه کتاب های تهران است که در منطقه 6 قرار دارد. قدمت ساختمان این کافه به اواخر دهه 20 شمسی برمی‌گردد که پس از بازسازی به‌عنوان کافه کتاب بازگشایی شد.

معماری و دکوراسیون این کافه، حس‌وحال خوبی دارد و شما را به تهران قدیم می‌برد. اگر از تماشای بناهای تاریخی سیر نمی‌شوید، جالب است بدانید امکان بازدید از آب‌انبار این مجموعه در روزهای شنبه تا دوشنبه برای علاقه‌مندان وجود دارد.

کافه کتاب نیکو دو بخش روباز و بسته دارد که هریک زیبایی منحصر به خود را دارند. در این کافه می‌توان ساعت‌ها به مطالعه پرداخت و از خوراکی‌های خوشمزه کافه لذت برد. کافه نیکو منوی بسیار متنوعی دارد که شما را وسوسه می‌کند یک‌بار هم که شده برخی از آن‌ها را امتحان کنید.

فرنی، شیربرنج، صبحانه ایرانی، املت، پلو، سالاد، انواع شیک و نوشیدنی‌های سرد و گرم برخی از گزینه‌های منوی کافه نیکو است. در طبقه دوم این ساختمان، کتابخانه‌ای غنی با کتاب‌های متعدد قرار دارد که هر کتابی در آن یافت می‌شود.

غذاهای خوشمزه و خوش‌عطر و کتاب‌های متنوع و متعدد سبب شده است بسیاری از کتاب‌دوستان این کافه را برای مطالعه و دورهمی انتخاب کنند. راستی، در این کافه یک قنادی بیرون‌بر نیز قرار دارد که شیرینی‌های تازه برایتان آماده می‌کند.

  • آدرس: تهران، پارک هنرمندان، ایرانشهر، بن‌بست نیکوشهر، پلاک 3.
  • ساعت کاری: شنبه از 15 تا 24، یک‌شنبه تا جمعه از 8 صبح تا 24.
  • شماره تماس: 88815824-021.

کافه کتاب ثالث

کافه کتاب ثالث

مگر می‌شود به سراغ کافه کتاب های تهران رفت و یادی از ثالث نکرد؟ این کافه زیر نظر نشر ثالث است که در طبقه بالای این انتشارات قرار دارد. کافه ثالث با دارابودن فضایی دل‌چسب و کتاب‌های متعدد گام مهمی در ارتقای فرهنگ و هنر کشور برداشته است.

وقتی وارد کافه کتاب ثالث می‌شوید، عطر قهوه و کیک شما را مست می‌کند. در این مکان شما می‌توانید در سکوت، کتاب‌های موجود در قفسه‌ها را برانداز کنید و ساعاتی را به مطالعه اختصاص دهید.

  • آدرس: تهران، خیابان کریم‌خان زند، حدواسط خیابان ایرانشهر و ماهشهر، پلاک 148.
  • ساعت کاری: همه‌روزه از 10:30 صبح تا 23.
  • شماره تماس: 88325376-021.

کافه کتاب امیرکبیر

یکی از شناخته‌شده‌ترین کافه کتاب های تهران، کافه کتاب امیرکبیر است. در واقع این کافه بخشی از انتشارات امیرکبیر است که در آن جلسات نقد و بررسی کتاب‌ها برگزار می‌شود.

تمرکز اصلی کافه کتاب امیرکبیر روی فروش کتاب است. این کافه فضایی تخصصی برای پیداکردن انواع کتاب و آشنایی با اهالی کتاب و فرهنگ است. در کافه کتاب امیرکبیر امکان برگزاری دورهمی نیز وجود دارد، اما حتماً باید از قبل با مسئول آن هماهنگ شود.

  • آدرس: تهران، خیابان انقلاب، انتشارات امیرکبیر.
  • ساعت کاری: همه‌روزه از 9 صبح تا 22.
  • شماره تماس: 6128-021.

کافه کتاب نصیرا

بیشتر کافه کتاب های تهران در خیابان انقلاب جمع شده‌اند که نصیرا یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. کافه کتاب نصیرا در یکی از پاساژهای منطقه انقلاب قرار دارد و مکانی مناسب برای مطالعه است.

اگر در کوچه‌پس‌کوچه‌های انقلاب قدم زدید و چند کتاب برای خود دست‌وپا کرده‌اید، اما طاقت ندارید تا به خانه بروید، نصیرا گزینه خوبی برایتان است. این کافه محیطی دنج دارد که می‌توانید کمی در آن استراحت کنید و چند صفحه از کتاب‌هایی که خریده‌اید را بخوانید.

  • آدرس: تهران، خیابان انقلاب، پاساژ فروزنده، طبقه 1، واحد 402.
  • ساعت کاری: از ساعت 9 صبح تا 22:00.
  • شماره تماس: 66966081-021.

کافه کتاب سارای

کافه کتاب سارای

 

کافه کتاب سارای یکی از لوکس‌ترین کافه کتاب های تهران است که در قلهک قرار دارد. در این کافه یک قفسه کتاب در کنجی از دیوار جا خوش کرده است که در آن کتاب‌های متنوعی وجود دارد.

اگر می‌خواهید در محیطی شیک و مدرن زمان خود را سپری کنید و کتاب موردعلاقه‌تان را ورق بزنید، سارای را انتخاب کنید. در این کافه هرچه سفارش بدهید در ظروف شیک برایتان سرو می‌شود که لذت غذاخوردن را بیشتر می‌کند.

  • آدرس: تهران، قلهک، خیابان کی‌نژاد.
  • ساعت کاری: همه‌روزه از 8 صبح تا 24.
  • شماره تماس: 22000612-021.

کافه کتاب نیمکت

کافه کتاب نیمکت

یکی از کافه کتاب های تهران که محبوبیت خوبی در خیابان 16 آذر دارد، کافه کتاب نیمکت است. نام این کافه با دانشجویان دانشگاه تهران گره خورده است و مکانی مناسب برای دورهمی‌های آن‌ها محسوب می‌شود.

قرارگیری این کافه در خیابان 16 آذر که محل تردد دانشجویان بسیاری است سبب شده که بسیاری از آینده‌سازان آنجا را برای درس‌خواندن انتخاب کنند. کافه نیمکت دکوراسیون بسیار جالب و گیرایی دارد که باب دل افراد فرهیخته طراحی شده است.

  • آدرس: تهران، میدان انقلاب، خیابان 16 آذر.
  • ساعت کاری: شنبه تا پنج‌شنبه از 10 صبح تا 20.
  • شماره تماس: 66481613-021.
هتل های تهران با قیمت مناسب
ادامه مطلب

کافه کتاب کراسه

کافه کتاب کراسه

اگر در خیابان انقلاب قدم بزنید، در گوشه‌ای از آن تابلوی یکی از بهترین کافه کتاب های تهران به چشمتان می‌خورد. کراسه، کافه‌ای با طراحی منحصربه‌فرد است که هزینه زیادی صرف دکوراسیون داخلی آن شده است.

فضای داخلی کافه کراسه با میزهای خاص و زیبایی که دارد، بسیار آرامش‌بخش و جذاب است. ظروفی که برای سرو غذا در این کافه استفاده می‌شود نیز با وسواس انتخاب شده‌اند که اشتهایتان را باز می‌کند.

  • آدرس: تهران، خیابان انقلاب، خیابان پورسینا.
  • ساعت کاری: همه‌روزه از 9 صبح تا 22.
  • شماره تماس: 88975485-021.

شهر کتاب فرشته

شهر کتاب فرشته

شهر کتاب فرشته محلی برای عرضه کتاب، صنایع‌دستی و لوازم‌التحریر است. همچنین بخشی از این شهر کتاب به‌عنوان کافه در نظر گرفته شده است که دو فضای باز و بسته دارد.

فضای باز این کافه به‌حدی باصفا و زیبا طراحی شده است که دلتان نمی‌آید آن را ترک کنید. در کنار دکوراسیون تماشایی شهر کتاب فرشته، منوی آن که شامل انواع غذاها و نوشیدنی‌ها می‌شود، حسابی توجه شما را به خود جلب می‌کند.

شهر کتاب فرشته محیطی آرام دارد که برای مطالعه کتاب بسیار مناسب است. همین امر آن را به یکی از بهترین کافه کتاب های تهران تبدیل کرده است. این شهر کتاب فضای بزرگی دارد و معمولاً همیشه جایی برای نشستن در آن پیدا می‌شود.

  • آدرس: تهران، خیابان شریعتی، قبل از پل صدر، پلاک 1671.
  • ساعت کاری: همه‌روزه از 10 صبح تا 22:00.
  • شماره تماس: 22607342-021.

کافه کتاب اکباتان

کافه کتاب اکباتان

اکباتان از دیگر کافه کتاب های تهران است که بخش کافه آن در سال‌های اخیر تعطیل شده است. در این کافه کتاب بخش کتاب‌فروشی هم‌چنان فعال است که در آن از انواع کتاب و لوازم‌التحریر گرفته تا آثار هنری و صنایع‌دستی پیدا می‌شود.

پخش موسیقی آرام کلاسیک در فضایی دلنشین و برخورد صمیمی و حرفه‌ای کارکنان از ویژگی کافه کتاب اکباتان است. در اکباتان چند میز و صندلی نیز برای رفاه حال مشتریان فراهم شده است. این مجموعه محبوبیت زیادی میان اهالی فرهنگ و هنر دارد.

  • آدرس: تهران، شهرک اکباتان، فاز 2، بین بلوک 15 و 16.
  • ساعت کاری: همه‌روزه از 10 صبح تا 22.
  • شماره تماس: 44668269-021.

شهر کتاب مرکزی

شهر کتاب مرکزی

از هرچه بگذریم، از شهر کتاب مرکزی نمی‌توان گذشت. این شهر کتاب در سال 1389 با شعار «شهر کتاب، شوق دانستن و آفریدن» فعالیت خود را آغاز کرد. در این مجموعه انواع کتاب‌ها و آثار هنری عرضه می‌شود.

شهر کتاب مرکزی مکانی مناسب برای دوست‌داران کتاب و فرهنگ است. در این مجموعه، یک کافه نیز وجود دارد که درصورت خستگی می‌توانید کمی در آن استراحت کنید یا چند ورق کتاب مطالعه کنید.

  • آدرس: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، شماره 765.
  • ساعت کاری: شنبه تا پنج‌شنبه از 9 صبح تا 22، جمعه از 16 تا 22.
  • شماره تماس: 88456900-021.

کافه کتاب آمه

کافه کتاب آمه

اگر از گشت‌وگذار در محیط کتابخانه لذت می‌برید، آمه کاملاً شما را راضی می‌کند. آمه یکی از بهترین کافه کتاب های تهران است که قفسه‌های بزرگ کتاب را در دل خود جای داده است.

تنوع کتاب در این کافه بسیار زیاد است که امکانی به شما می‌دهد تا ساعت‌ها در آن به مطالعه بپردازید. راستی، اگر احساس گرسنگی و تشنگی نیز داشتید، می‌توانید هر نوشیدنی یا غذایی که خواستید را در کافه آمه میل کنید.

  • آدرس: تهران، بلوار کشاورز، تقاطع کارگر، پلاک 308.
  • ساعت کاری: شنبه تا پنج‌شنبه از 9 صبح تا 21.
  • شماره تماس: 66939245-021.

اولین کافه کتاب در تهران

حال که قدمی در کافه کتاب های تهران زدیم، شاید بد نباشد تا با اولین کافه کتاب پایتخت آشنا شوید. بررسی اسناد تاریخی نشان از وجود کافه کتاب‌ها در اواخر قرن 17 دارد. در آن زمان اندیشمندان در کافه‌ها گرد هم می‌آمدند و در زمینه‌های مختلف با هم بحث و گفت‌وگو می‌کردند.

در تهران نیز اولین کافه کتاب به مدیریت خانم شهلا لاهیجی در دهه 80 افتتاح شد. این کافه زیر نظر انتشارات روشنگران و مطالعات زنان با نام «پاتوق فرهنگی تهران» فعالیت خود را آغاز کرد که پس از مدتی پلمپ شد.

آن‌طور که گفته می‌شود علت برخورد با کافه کتاب‌ها، تداخل فعالیت کافه‌ها و کتابخانه‌ها بود. البته این روزها دیگر شاهد چنین مشکلاتی نیستیم و کافه کتاب‌ها به‌عنوان مجموعه‌ای فرهنگی و تفریحی به رسمیت شناخته می‌شوند.

کلام آخر

در این مقاله از ایران هتل ما گشتی در کافه کتاب های تهران زدیم و برخی از آن‌ها را به شما معرفی کردیم. کافه کتاب ها، سهم بزرگی در آشتی‌دادن مردم با کتاب‌ها دارند. این کافه‌ها فرصتی فراهم می‌کنند تا در محیطی آرام دقایقی را به مطالعه اختصاص دهید.

شما چه کافه کتاب های دیگری در پایتخت می‌شناسید؟ آیا تابه‌حال به کافه‌هایی که در این مقاله نام بردیم، سر زده‌اید؟ نظر شما درباره آن‌ها چیست؟ خوشحال خواهیم شد تجربیات خود را در بخش نظرات برایمان بنویسید.

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر