لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> ایرانگردی >> سفری پر هیجان با تفریحات آبی قشم!
تفریحات آبی قشم

سفری پر هیجان با تفریحات آبی قشم!

دریا همیشه خواستنی و دلنواز است مخصوصاً اگر تکه‌ای از خاک را تنگ در آغوش کشیده باشد. قشم جزیره‌ای که در حصر است، حصری زیبا در قفسی آبی. جنوب ایران را جزایر زیبای آن خاص‌تر کرده، جایی مثل قشم که بهشت گردشگران و مسافران این قطعه از دیار ایران است. تفریحات آبی قشم با تنوع بالا، چنان گردشگران را جذب می‌کند که دل کندن از اینجا برایشان سخت خواهد بود.

خوشبختانه در جزیره‌های جنوبی مثل قشم و کیش امکاناتی تفریحی ایجاد شده تا حسرت بازی‌های پر هیجان آبی در دل کسی نماند و نیاز نباشد برای یک تفریح ساده تا آن سر دنیا بروید. در چند سال اخیر باوجود گردشگران بسیاری که راهی جنوب می‌شوند، هتل های قشم میزبان بسیار خوبی برای اقامت در این جزیره محسوب می‌شوند. غیرممکن است کسی به اینجا در استان زیبای هرمزگان سفر کند و قید تفریحات آبی قشم را بزند. در این مقاله همراه ما باشید تا با تفریحاتی که در قشم برایتان میسر است بیشتر آشنا شوید.

تاریخچه جزیره قشم

تنگه چاهکوه قشم

حالا که به بهانه تفریحات آبی قشم راهی اینجا شده‌اید بد نیست با تاریخچه کهن آن نیز بیشتر آشنا شوید. قشم نامی امروزی است که بر روی شهر بندری در دامنه خلیج فارس گذاشته شده است. این جزیره را تا حدود سده دهم هجری به نام‌های چون کاوان يا بنی کاوان و لافت می‌شناختند. در دوره صفویه این جزیره نام قشم را بر خود گرفت که در گویش اهالی به آن کِشم می‌گفتند. عرب‌های منطقه به این جزیره، جزيره‌ الطويله و اهالی فارس به آن جزیره دراز می‌گفتند.

جزیره زیبای قشم به دلیل قرار گرفتن در تنگه هرمز از اهمیت خاصی برخوردار است. این جزیره با جزایر بزرگ و کوچک دیگری مثل هرمز، لارک، ناز، هنگام، تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسى همسایگی دارد. موقعیت قرارگیری این جزیره از نظر اقتصادی و استراتژیکی اهمیت ویژه‌ای در جنوب ایران دارد. زندگی در این جزیره به گواه تاریخ به بیش از ۴۰۰ هزار سال پیش می‌رسد. دوره‌ای که تنها انسان‌های اولیه آن را دیده‌اند و شواهدی هر چند محدود از آن دوران به دست باستان‌شناسان رسیده است.

چطور به قشم برویم؟

ساحل زیبای قشم

اکنون که تصمیم برای رفتن به جنوب و لذت‌بردن از تفریحات آبی قشم را گرفته‌ایم بهتر است ببینیم چطور باید به این جزیره در حصار آب برویم. خوشبختانه امکان دسترسی به قشم از راه‌های مختلف برای گردشگران امکان‌پذیر است.

ازآنجایی‌که قشم با بسیاری از شهر‌های ایران فاصله زیادی دارد، افراد زیادی تحمل سختی راه جاده‌ای را ندارند و ترجیح می‌دهند با سفر هوایی کمتر از سه ساعت به این جزیره زیبا برسند. برای لذت بردن از تفریحات آبی قشم می‌توانید بلیت مستقیم هواپیما به این جزیره را تهیه کنید. خیالتان راحت؛ تقریباً هر روز از شهری مثل تهران به قشم پرواز وجود دارد.

پارک کروکودیل قشم

سفر با قطار انتخاب دیگری است که برای رفتن به این جزیره و تفریحات آبی قشم برای گردشگران امکان‌پذیر است. سفر ریلی، سفری امن برای انسان‌های صبور است. باید از شهر مبدأ برای ایستگاه  قطار بندرعباس بلیت تهیه کنید. از شهر بندرعباس تا قشم؛ بین نیم ساعت تا یک ساعت فاصله دارید. کافی است خود را به یکی از نزدیک‌ترین اسکله‌های موجود در بندرعباس برسانید و سپس با سفری دریایی کوتاه‌مدت به تفریحات آبی قشم برسید.

انتخابی دیگر برای گردشگرانی که به‌قصد تفریحات آبی قشم راهی جنوب می‌شوند؛ سفر زمینی و استفاده از اتوبوس‌های مسافربری  یا خودرو شخصی است. از تهران یا هر شهر دیگری که قصد سفر به جزیره قشم را دارید باید خودتان را به ترمینال بندرعباس برسانید. از ترمینال باید به یکی از اسکله‌های بندرعباس بروید و با شناورهای اسکله خودتان را به جزیره زیبای قشم برسانید.

بهترین زمان انجام تفریحات آبی قشم

غواصی زیر آب

اگر کمترین اطلاعاتی در مورد جغرافیا و آب و هوا داشته باشید می‌توانید حدس بزنید که در جزایر و شهر‌های جنوبی ایران اوضاع از چه قرار است. در فصل زمستان که تهران را ترک می‌کنید تا هوایی عوض کنید با اقلیمی فراتر از چیزی که انتظار داشتید مواجهه می‌شوید. تهران را با پالتو و شال و کلاه ترک می‌کنید، اما در قشم چاره‌ای جز تعویض لباس ندارید؛ چون گرمای بهاری در میانه زمستان شما را کلافه می‌کند.

معرفی هتل فولتون قشم - هتلی ساحلی با امکانات فوق العاده
ادامه مطلب

بنانا از تفریحات پرهیجان قشم

در تمام چهار فصل سال، امکان انجام تفریحات آبی قشم وجود دارد البته اگر بتوانید بی‌خیال گرما و شرجی هوای نیمه اول سال شوید. بهترین زمان برای لذت بردن از تفریحات آبی قشم، ماه اول بهار و اواخر زمستان است. البته نیمه دوم و ابتدای زمستان نیز هوای مطبوع این جزیره گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

تفریحات آبی قشم

اسکی روی آب از تفریحات آبی قشم

حالا که تا این نقطه از جنوب ایران آمده‌اید دل به دریای بی‌کران خلیج‌فارس بزنید. تفریحات آبی جزیره قشم چنان گردشگران را به خود جذب می‌کند که وسوسه برگشت دوباره به اینجا به سرتان می­زند. در این بخش از مقاله به تفریحاتی که در سفر به قشم برای گردشگران میسر است اشاره می‌کنیم تا بتوانید با برنامه‌ریزی بهتری به گردش در این شهر بپردازید.

پارک آبی قشم

پارک آبی قشم

در هر شهری که نامی از پارک آبی برده شود حتی اگر شهر ساحلی نباشد طرف‌داران آن گوش‌به‌زنگ و آماده لذت بردن هستند. در جزیره قشم، فضاهایی چون پارک آبی هنوز ساخته نشده است. شاید در آینده ای نزدیک پارکی آبی در جزیره قشم ساخته شود و همه‌ی گردشگران بتوانند از آن استفاده کنند.

پرواز بر بی‌کران خلیج فارس با پاراسل قشم

پاراسل سواری در قشم

لذت تماشای دریا بر فراز آسمان چیزی نیست که کسی بخواهد از آن بگذرد، البته برای این کار باید ترس را کنار بگذارید. در این بازی پر هیجان شما روی چتری به نام پاراسل به یک قایق سواری وصل می‌شوید و قایق با حرکت کردن سبب حرکت و پرواز شما می‌شود. ارتفاع از سطح دریا و برخورد آب به سر و بدنتان و حس خنکی، لذت این تفریح را دوبرابر می‌کند.

این بازی به صورت دو و سه نفره انجام می‌شود. کسانی که مشکل قلبی و ترس از ارتفاع دارند مجاز به انجام بازی نیستند. بزرگسالان زمانی در حدود ۱۵ دقیقه تا ارتفاعی بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ متر بر بلندای دریا می‌توانند پاراسل سواری کنند. زمان و ارتفاع بازی برای کودکان کمتر از میزانی است که برای بزرگسالان در نظر گرفته شده است. کودکان باید به همراه بزرگسالان از این وسیله استفاده کنند و پوشیدن جلیقه برای تمامی سنین الزامی است. این بازی در شرایط بد جوی انجام نمی‌شود.

قایق سواری، تفریحی قدیمی و شاد

قایق سواری در قشم

سواحل قشم و دریای جنوب با جاذبه‌های بی انتها شما را ناگزیر به لذت بردن و خاطره‌سازی در این جزیره می‌کند قایق سواری از قدیمی‌ترین تفریحات آبی قشم است که نمی‌توان بی‌خیال آن شد. سواحل زیبای قشم را با قایق سواری جوری متفاوت‌تر از همیشه ببینید. قایق سواری در جنگل‌های حرا یا نظاره کردن دلفین‌های شاد و باهوش حین قایق سواری از تفریحات لذت بخشی است که می‌شود در کنار خانواده و دوستان تجربه کرد.

برای قایق سواری محدودیت خاصی وجود ندارد و کلیه افراد در صورت تمایل می‌توانند از آن بهره ببرند. پوشیدن جلیقه نجات و شرایط جوی مساعد از الزامات این تفریح آبی کم هزینه و آرامش بخش است.

اوج هیجان با شاتل سواری در قشم

شاتل سواری در قشم

در راهنمای سفر به قشم به تفریحی جذاب به نام شاتل سواری می‌رسیم. کسانی که به دنبال هیجان راهی قشم زیبا شده‌اند، راه آن را خوب بلدند. شاتل سواری یکی از تفریحات آبی قشم است که بهتر است آمادگی لازم را برای انجام آن داشته باشید، چون بالا رفتن آدرنالین خون در انتظار شماست. یک قایق از جنس پلاستیک با طنابی محکم به قایق موتوری وصل می‌شود و شما سوار بر شاتل به اوج هیجان می‌رسید. بالا و پایین رفتن بر روی امواج دریا لذت تفریحتان را دوچندان می‌کند.

جلیقه نجات از واجبات این سفر است و بهتر است اگر می‌ترسید سمت این بازی نروید؛ چون لذت این بازی در سرعت بالا و کوبیدن بر سطح آب و امواج است. اگر اوج هیجان را می‌خواهید پیشنهاد می‌کنیم در تعداد بالا بر شاتل سوار نشوید و حتی تنهایی از آن لذت ببرید. کودکان باید به همراه بزرگسالان خود بر شاتل سوار شوند. زمان این بازی در اکثر پارک‌های آبی 15 دقیقه است.

سفر به اعماق خلیج نیلگون فارس با غواصی در جزیره قشم

غواصی در جزیره قشم

شاید باورش برای بسیاری سخت باشد، اما همان قدر که بر خشکی زیبایی وجود دارد، طبیعت زیر آب نیز می‌تواند شما را غافل‌گیر کند. غواصی، تفریحی شادی‌بخش و هیجان‌انگیز است که در سفر به قشم می‌توانید از آن لذت ببرید. تصور کنید با غواصی در قشم می‌توانید آبزیان رنگارنگ مثل لاک‌پشت‌ها، شقایق‌ها، عروس دریایی، مرجان‌ها، صدف‌ها و ماهی‌ها را از نزدیک ببینید، چیزی که شاید تا کنون تنها  از طریق صفحه تلویزیون برایتان مقدور بوده است.

سفر به بزرگترین جزیره ایران و مشاهده واحدهای اقامتی جزیره قشم
ادامه مطلب

غواصی به صورت گروه‌های یک و چند نفره انجام می‌شود. در این تفریح شما پیش از ورود به آب توسط یک مربی و راهنمای کاربلد آموزش داده می‌شوید و سپس به عمق بیش از 5 متری دریا می‌روید. برای غواصی نیاز نیست شنا بلد باشید و افراد آماتور هم می‌توانند از این تفریح لذت ببرند. سایت‌های غواصی برای افراد مبتدی و حرفه‌ای به صورت جداگانه وجود دارد. در جزیره قشم کودکان زیر 12 سال اجازه غواصی ندارند. زمان انجام غواصی در سایت‌های مختلف متفاوت و اغلب بین 20 تا 40 دقیقه طول می‌کشد. لباس غواصی و کپسول اکسیژن از ملزومات این تفریح است که نمی‌شود نادیده گرفت.

اسکی یکی از جذاب‌ترین تفریحات آبی قشم

اسکی روی آب قشم

جاهای دیدنی قشم و تفریحات آبی قشم برای گردشگران بسیار سرگرم‌کننده است، طوری که گذر زمان را متوجه نمی‌شوید. یکی از  تفریحات آبی قشم اسکی روی آب است. احتمالاً با ورزش و تفریحی به نام اسکی آشنایی دارید. اسکی روی برف، اسکی روی چمن، اسکی روی یخ و حالا در جزیره قشم امکان تفریحی به نام اسکی روی آب برای بازدیدکنندگان وجود دارد تا کلکسیون اسکی بازی را در افتخارات ورزشی کامل کنید.

اسکی روی آب بیشتر از آنچه فکر کنید پرهیجان و شادی بخش است. همین لمس آب با تمام وجود و سر خوردن بر پستی و بلندی‌های امواج کیفتان را کوک می‌کند. در این ورزش، شخص با کمک وسیله‌ای مثل کابلی ضخیم به موتوری پر سرعت وصل می‌شود و بر روی آب سر می‌خورد تا ردی سفید از امواج خروشان از خود برجای بگذارد.

این ورزش که از تفریحات آبی قشم است، به قدرت بدنی و آمادگی احتیاج دارد و بهتر است مهارت‌های لازم را داشته باشید. جلیقه نجات، شرایط جوی مساعد، نداشتن بیماری قلبی و تنفسی و  آموزش قبل از بازی از نکات مهمی است که پیش از انتخاب اسکی روی آب باید در نظر داشته باشید. مدت انجام این تفریح در حدود 15 دقیقه است. برخی از جت اسکی‌ها حدود 100 کیلومتر در ساعت سرعت دارند و بهتر است فکر همه جای کار را بکنید. این ورزش به صورت گروهی و تک نفره قابل انجام است.

تجربه ای متفاوت از سفر به عمق دریا با اسکوتر زیردریایی

اسکوتر زیردریایی

غواصی کردن در آب های خلیج فارس لذت‌بخش است و خطری ندارد. اما با این وجود باز هم افرادی هستند که از غواصی می‌ترسند. اسکوتر زیردریایی برای افرادی که هم می‌ترسند و هم نمی‌توانند از دیدنی‌های زیر آب بگذرند انتخاب خوبی است. اسکوتر زیر دریای یک وسیله برقی است که به کلاهک هوا، شبیه کلاه‌ فضانوردی مجهز است. کافی است کلاه را بر سرتان بگذارید و با خیال راحت از تفریح زیر آب لذت ببرید. حالا شما در کنار آبزیان و حیات‌وحش رؤیایی زیر آب هستید، چیزی که شاید تصورش را هم نمی‌کردید.

برای تجربه این تفریح لازم نیست شناگر یا غواص ماهری باشید و افراد عادی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. بهتر است کسانی که بیماری‌های تنفسی و قلبی دارند به سمت این بازی نروند. کودکان کمتر از 10 سال اجازه استفاده از اسکوتر زیردریایی را ندارند. قبل از انجام این تفریح به صحبت‌های راهنما با دقت گوش کنید تا سفر کوتاهتان به زیر آب ایمن و خاطرانگیز باشد.

فلای بورد، تفریحی لاکچری و پرهیجان

فلای بورد در قشم

یکی دیگر از تفریحات آبی قشم فلای بورد است که افراد خاص پسند به سراغ آن می‌آیند. ورزش لاکچری که جز تفریحات گران‌قیمت جزیره قشم به حساب می‌آید. در این تفریح شما بر روی یک صفحه کوچک در حالت ایستاده قرار می‌گیرید و زیر این صفحه دو لوله عریض قرار می‌گیرد که آب را با فشار زیاد پمپ می‌کنند. به مکانیزمی به همین سادگی شما بین زمین و آسمان معلق می‌مانید.

اگر تجربه و مهارت کافی داشته باشید می‌توانید تماشاگران را به دیدن چند حرکت آکروباتیک مهمان کنید. در این تفریح حفظ تعادل اهمیت زیادی دارد که با جابه‌جا شدن بر روی صفحه و تقسیم وزن بدنتان به تمام قسمت‌ها می‌توانید تعادل خود را حفظ کنید. حس پرواز و نشاطی که بر فراز آب به سراغتان می‌آید قابل وصف نیست. اگر به دنبال تجربه کردن اوج هیجان به قشم آمده‌اید نباید قید فلای‌ بورد را بزنید.

معرفی هتل سما قشم – انتخابی عالی برای سفر خانوادگی
ادامه مطلب

تفریح فلای بورد به صورت تک نفره انجام می‌شود و تنهای افراد بالای 18 سال اجازه بازی دارند. مدت زمان این بازی 15 دقیقه است و در نوع ساده و پیشرفته بسته به آمادگی، تجربه و مهارت فرد، اجرا می‌شود. در اجرای ساده این ورزش یک اپراتور در کنار شماست و کنترل را بر عهده دارد. متقاضیان این بازی باید کمتر از 120 کیلوگرم وزن داشته باشند. پوشیدن جلیقه الزامی است و افراد با بیماری‌های قلبی و تنفسی مجاز به انجام آن نیستند.

بنانا سواری، تفریحی خوشمزه بر روی آب‌های جزیره قشم

بنانا سواری

بنانا سواری به شاتل سواری شبیه است و یکی از تفریحات آبی قشم است که طرف‌داران بسیاری دارد. بر روی موزی زرد رنگ سوار می‌شوید و تفریح خوشمزه شما شروع می‌شود. خوبی بنانا سواری این است که می توانید چند نفری در کنار همسفرهای خود از آن لذت ببرید. حرکت بر روی آب و برخورد بر موج‌ها تکان‌هایی به شما می‌دهد که آدرنالین خونتان را بالا می‌برد و به اوج هیجان می‌رسید.

موز بادی خیلی بامزه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم به وسیله یک قایق موتوری و طناب محکم هدایت می‌شود. هر بنانا امکان سوار کردن  تا 8 نفر را دارد. در بنانا سواری، آب‌تنی حسابی در انتظار شماست. حفظ تعادل بنانا از شاتل سواری کمی سخت‌تر است. زمان این بازی تنها 10 دقیقه است و باید کلاه ضربه‌گیر و جلیقه نجات بر تن داشته باشید.

تفریحات آبی قشم برای کودکان

تفریحات آبی قشم برای کودکان

پرداختن به لذت و تفریح بچه ها در هر سفری از اولویت‌های والدین است. با وجود اینکه بسیاری از تفریحات آبی قشم به مانند دیگر شهرهای ساحلی مناسب تمام سنین نیست باید زمانی را برای لذت بردن بچه‌ها از تفریحات آبی قشم در نظر بگیرید. خوشبختانه در قشم برای هر سنی امکان لذت بردن از طبیعت وجود دارد.

بازی در ساحل‌های زیبای قشم و آبتنی یا ساختن خانه‌های شنی در کنار بزرگ‌ترها از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که کودکان در سواحل قشم انجام می‌دهند. بنانا، شاتل، قایق سواری و پاراسل از تفریحات آبی قشم است که بچه‌ها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. البته غیر از این‌ها اکثر تفریحاتی که در پارک آبی قشم وجود دارد برای بچه‌ها نیز امکان‌پذیر است.

سایر تفریحات آبی قشم

جت اسکی روی آب در قشم

غیر از تفریحات آبی قشم که از آن‌ها نام بردیم تفریحات دیگری نیز در این جزیره برای گردشگران محیا است که می‌توانند با صرف کمترین هزینه و یا به‌صورت رایگان از آن‌ها بهر ببرند. شنا، بازدید از جنگل‌ حرا، بازدید از آکواریوم طبیعی، قدم زدن در ساحل، بازدید از پارک کروکدیل ها، ساحل شنی سمین روبروی جاذبه غار خربس قشم، ساحل صخره‌ای زیتون، پلاژ بانوان، اسکله‌های تجاری و صیادی و تماشای صیادانی که با تورهای پر از ماهی خود تازه از دریا برگشته‌اند از دیگر تفریحات آبی قشم به‌حساب می‌آیند.

سایت‌ های تفریحی جزیره زیبای قشم

پاراسل سواری در جزیره قشم

سایت‌های تفریحی بسیاری برای بهره بردن از تفریحات آبی قشم وجود دارد که در هر کدام از آنها می‌توانید به بازی موردعلاقه خودتان برسید. البته باید بگویم که همه­‌ی تفریحات آبی قشم که تا کنون به آن‌ها اشاره کردیم در تمام سایت‌های تفریحی این شهر نیست و بهتر است بر اساس نیازتان انتخاب کنید.

جزیره ناز، سایت جرثقیل مغروق، سایت دره ستاره ها، دوبه قشم، مرکز غواصی تخت جمشید، مرکز نگین ساحل قشم، باغ مرجان، ساحل زیتون، ساحل نقره ای، ساحل روستای شیب دراز، ساحل سوزا، ساحل روستای سلخ، ساحل روستای مسن، ساحل سیمین و ساحل دوستکو از جمله جاهای هستند که امکان انجام تفریحات آبی قشم را برای شما میسر می‌سازد.

سخن پایانی

تفریحات آبی قشم هیجان و شادی غیر قابل وصفی به گردشگران این جزیره می‌بخشد. در این مقاله سعی کردیم با معرفی تفریحات آبی قشم، چهره‌ای لذت‌بخش و شورانگیز از کرانه‌های خلیج فارس به شما نشان دهیم. تفریحات آبی قشم از آن دسته تفریحاتی است که کلمات نمی‌تواند حق مطلب را ادا کند و باید هیجان آن را از نزدیک لمس کرد. جایی مثل جزیره قشم پناهگاهی برای روزهای سرد پاییز و زمستان است که دلتان می‌خواهد خستگی ماه‌ها کار را با سفر و تفریح از جسم و روح به در کنید.

4.6/5 - (54 امتیاز)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
قشمی
قشمی
3 ماه قبل

خیلی از مطالب واقعی نیست

[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر