لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> جهانگردی >> دهكده متروكه سبز
دهكده متروكه سبز

دهكده متروكه سبز

انسان و طبیعت اغلب اوقات در تضاد با یكدیگر به تصویر كشیده شده اند:‌ به طوریكه آسمان خراش ها رو به بالا حركت می كنند، حال آنكه درختان (با بزرگ شدن) به سمت پایین و به عمق زمین می روند. اما برخی مواقع، جهان دارای برنامه های گوناگونی است. پس از آنكه یك دهكده ماهیگیری كوچك در شرق كشور چین،‌ خالی از سكنه شد، تمام نقاط آن سرسبز گردید.

در حال حاضر دهكده واقع شده بر دامنه كوه، تبدیل به یك جاذبه گردشگری شده است و توریست و گردشگران زیادی را از سراسر جهان مجاب به رزرو هتل و سفر به چین می کند.
دهكده هوتووان به عنوان دهكده ماهیگیری در دهه 1950 بر روی جزیره شنگشان در چین بنا گردید. دهكده مذكور در 40 مایلی از بخش شرقی شهر شانگهای و در جزایر شنگسی كه مجموعه ای مشتمل بر 400 جزیره می باشد، قرار گرفته است. در میان تمام دهكده های واقع در این مجمع الجزایر، هوتووان تنها دهكده ای است كه به صورت طبیعی از یك خرابه تبدیل به جاذبه ای توریستی گردیده است.
Houtouwan

این دهكده دهه هاست كه رونق دارد. در زمان های اوج آن، تخمین زده شده كه هوتووان بیش از 2000 سكنه داشته است. اما طی سال ها، با بزرگتر شدن كشتی ها، بندر كوچك این دهكده، توانایی رقابت با دهكده های ماهیگیری بزرگتر را از دست داد.
زمانی كه كشتی رانی در دریا ناممكن بوده، تنها مسیر ورود و خروج برای ساكنان این دهكده،‌ مسیری باریك و پرپیچ و خم در بالای بخش كناره دامنه كوه بوده است.

یكی از ساكنان قبلی در مصاحبه ای با روزنامه دِیلی مِیل گفته كه: “در مواقعی همانند به دنیا آمدن بچه ها،‌ رفتن آنها به مدرسه و یا بیمار شدن افراد مسن، تنها مسیری كه برای رفت و آمد داشتیم، همین مسیر بوده و عبور از آن بسیار سخت و طاقت فرسا بود.” این فرد اخیراً فقط به عنوان یك مأمور امنیتی به این جزایر باز می گردد.
بیشتر بخوانید:
Houtouwan

كارشناسان تخمین زده اند كه تمام ساكنان در اوایل دهه 1990 به منظور یافتن شغل جدید در شهرهای بزرگتر،‌ این دهكده را ترك كرده اند. آنها در همان جزیره به دهكده های نزدیكتری كه مسیرهای ترانزیتی قابل اتكاتری داشته اند،‌ نقل مكان نموده اند.

اما هوتووان با اینكه به طور كامل خالی از سكنه گردید، اما در یك طرح و قالبِ زنده و جدید،‌ از نو رنگ آمیزی شد. در حدود نزدیك به 30 سال گذشته، طبیعت، روحی تازه در كالبد دهكده دمیده و ساختمان ها را در لایه ای سبز رنگ و شاداب پیچیده است. سرخس ها و تاك ها در حال حاضر تقریباً هر فوت مربع از آجرها و سنگ های ساختمان ها را تزئین نموده اند. از زمان كشف مجدد آن در سال 2015، دهكده مزبور به دهكده ای سبز و متروكه كه مقصدی برای گردشگریست، مبدل گشته است.
Houtouwan

سال گذشته مسئولین محلی هزینه ورودی برای بازدید از دهكده متروكه را 50 ین (حدود 50 سنت) تعیین نمودند. در حال حاظر گردشگران می توانند در طول یك جاده خاكی كه از میان خانه ها و فضای سرسبز می گذرد، پیاده روی كنند. برخی از خانه های متروكه هنوز هم به صورت مبله باقی مانده اند كه بخش دیگری از تجربه عجیب و غریب سفر به این دهكده است.

كمتر از دوازده نفر به دهكده بازگشته اند،‌ كه راهنمای گردشگران هستند و در كنار آن به كار فروش بطری های آب نیز مشغولند. عبور از زمین تپه ای مانند و و مسیرهایی سراسر مملو از گیاه،‌ سفر به دهكده هوتووان را تا حدی شبیه به كوهنوردی نموده است. كسانی كه به این سفر می روند، بایستی آمادگی چندین ساعت كوهنوردی را داشته باشند.
Houtouwan

كسی كه پای در این منطقه می گذارد،‌ بایستی انسانی منظم و متعهد به زمان باشد. ساعت ها طول می كشد تا از سرزمین اصلی چین به این دهكده برسید (حدود 36 ساعت). مسافران می توانند در طول سفرشان از مجموعه ای از كشتی ها، اتوبوس ها و تاكسی ها برای رسیدن به دهكده هوتووان استفاده نمایند.
اما علی رغم طاقت فرسا بودن سفر، مسافرانی كه قدم به این دهكده نهاده اند،‌ آن را به صورت مكانی مسحوركننده، “چشم اندازی از یك سرزمین رویایی” كه “زیبایی آنچه را كه دیگر در آنجا وجود ندارد به تسخیر در می آورد”، توصیف می نمایند.

خط راه آهن 11 میلیارد دلاری جدید و جنجالی چین
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر