لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> هتل ها >> جنگ ميان هتل ها با تكنولوژی پيشرفته
جنگ ميان هتل ها با تكنولوژی پيشرفته

جنگ ميان هتل ها با تكنولوژی پيشرفته

حتی خوابیدن هم در كشور چین به موضوعی پیشرفته و آینده محور تبدیل شده است
میهمانان هتل های چین دیگر نگران بررسی و كنترل وضعیت تهویه هوای اتاق و یا انتظار در صف پذیرش نیستند.
دو گروه بزرگ و بین المللی در صنعت هتل به تازگی اعلام كرده اند كه در حال رونمایی از تعدادی فناوری پیشرفته در هتل های خود در سراسر كشور هستند. بنابراین با پیشرفت تکنولوژی شما می توانید با وبسایت رزرو هتل ایران هتل آنلاین هوشمندانه سفر کنید.
در ابتدا، “گروه هتل های اینتركانتیننتال”چین در همكاری با شركت تكنولوژیكی بائیدووكه دارای تخصص در زمینه خدمات جستجوی اینترنتی و هوش مصنوعی است، اتاق های هوشمندی را با پشتیبانی این فناوری معرفی نمودند.
با شروع همكاری بین دو قطب تجاری در كشور چین، یعنی اینتركانتیننتال پكن سانلیتان و مركز نمایشگاهی اینتركانتیننتال گوانگژو، تعداد 100 سوئیت مجهز به هوش مصنوعی در هتل هایی با مركزیت كشور چین در سال 2018 به طور رسمی معرفی خواهد گردید.
بر اساس گزارشی كه توسط این شركت ارائه شده است، سوئیت های با فناوری پیشرفته “به شكلی كامل و فراگیر، سیستم كنترل صوتی را جهت ارائه تجربه ای طبیعی از تعامل انسان – رایانه ارائه خواهند نمود”:
“به عنوان مثال، میهمانان توانایی تغییر آزادانه تنظیمات را برای حالت های كار و استراحت خواهند داشت و از تجربه ای یكپارچه و راحت در زمینه خدمات داخل اتاق لذت خواهند برد.”
این امیدواری وجود دارد كه اتاق های هوشمند جدید، حمایت و پشتیبانی مسافران هزاران ساله ای را كسب نمایند.

قائم مقام دپارتمان بازاریابی شركت آی. اچ. جی. كرییتور چین، آقای لین وانگ می گوید: “بدون شك اتاق های مجهز به امكانات هوش مصنوعی برای این مسافران نهایت جذابیت را خواهند داشت،‌ امكاناتی كه مسیر را به سمت سطوحی جدید از مدرن سازی و رضایت مشتری هموار می نمایند.”

فناوری پذیرش مسافر از طریق سیستم شناسایی چهره
در همین حال، هانگژو ماریوت هتلِ كیانجیانگ و سانیا ماریوت هتلِ دادونگای بِی اولین هتل های بین المللی مربوط به برند مورد اشاره خواهند بود كه به منظور انجام امور مربوط به پذیرش مسافر، فناوری تشخیص چهره را معرفی می نمایند.
پِگی فانگ روئه، رئیس بخش فروش و بازاریابی ناحیه آسیا و اقیانوسیه هتل های بین المللی ماریوت در مصاحبه ای با وب سایت سی. ان. ان. تراول عنوان نمود كه: “ما در شهر و در یك محیط تفریحی این فناوری را آزمایش خواهیم نمود تا ببینیم كه میهمانان مربوط به دو بخش تفریحی و تجاری به این فناوری جدیدِ پذیرش، چه عكس العملی نشان خواهند داد. توسعه و گسترش این سیستم بر اساس بازخورد دریافتی از مسئولان و میهمانان هتل خواهد بود.”

میهمانان می توانند كارت های شناسایی خود را تصویربرداری نموده، عكسی از خود تهیه كرده و با بكارگیری یك دستگاه ماشینی، اطلاعات فردی خود را وارد نمایند تا پذیرش گردند.

دستگاه پس از تأیید اطلاعات، یك كلید برای اتاق ارائه می كند.
بر اساس نظرات مسئولین این شركت، فرآیند پذیرش در این حالت كمتر از یك دقیقه طول می كشد. در حال حاضر این سیستم فقط به مسافرین چینی خدمات ارائه می نماید و به تدریج در سطح جهانی توسعه پیدا خواهد كرد.
سرویس جدید پذیرش از طریق سیستم تشخیص چهره محصول مشترك ماریوت با گروه بزرگ تكنولوژیكی و تجارت الكترونیك علی بابا در چین است.
برند هتل مذكور از زمان تشكیل تیم همكاری در آگوست 2017، تعدادی ویژگی جدید با هدف استفاده توسط مسافرین آشنا به تكنولوژی معرفی نموده است.
اوایل سال جاری، گروه علی بابا از سیستم “پست پست پرداخت” به طور عملی رونمایی نمود؛ یك سرویس پرداخت جهت تحویل اتاق و خروج از هتل به شكلی سریع السیر بدون نیاز به كیف پول برای مسافرین چینی در 1000 هتل ماریوت.

روئه در ادامه افزود: “مشتریان چینی به شكلی وسیع پذیرای راه حل ها و تجهیزات تكنولوژیكی هستند كه زندگی را بسیار راحت و دلپذیر نموده اند. رشد سریع وسایل قابل جابجائی (همراه) و قبول انجام امور پرداخت از طریق تلفن همراه نشانگر این موضوع مهم است. بر اساس نتایج تحقیقات بازار انجام گرفته توسط شركت مشاوره ای ایپسوس، مسافرین چینی علاقه ای شدید به فناوری های نوین در هتل ها از خود نشان داده اند، به طوریكه بیش از 60 درصد نسبت به وجود فناوری تشخیص چهره ابراز تمایل كرده اند.”
High-tech hotel

اولین هتل كاملاً خودكار چین
هتل هایی كه در قسمت قبلی ذكر شدند، تنها مجموعه هایی نیستند كه امكانات فناورانه پیشرفته را در اختیار دارند.
یك شركت با مركزیت شِنژن به نام اسمارت ال. وای. زِد، بر روی توسعه فناوری هوش مصنوعی و هتل های هوشمند متمركز بوده و اولین هتل كاملاً خودكار تاریخ را در ماه ژانویه 2018 در چنگدو، سیچووان افتتاح نمود.
این شركت از آن زمان دو هتل خودكار دیگر را در سنژن افتتاح نموده و طبق برنامه ها، قصد دارد در طی سال جاری 50 هتل دیگر را نیز احداث نماید.
میهمانان این هتل ها در صورتیكه علاقه ای به مراوده با كاركنان انسانی نداشته باشند، نیاز به تعامل با حتی یك نفر انسان هم نخواهند داشت.

میهمانان می توانند از طریق وب سایت وی چت ِ اسمارت ال. وای. زِد اتاقی را رزرو كرده، از طریق یك ماشین تشخیص چهره پذیرش گردیده است، درب اتاق را توسط یك رمز عبور یا اپلیكیشن تلفن همراه بازكرده و نهایتاً با فشار دادن یك كلید بر روی اپلیكیشن اتاق را تحویل و هتل را ترك نمایند.
High-tech hotel یك ربات مجهز به سنسور حركتی، مسیر منتهی به اتاق را به مسافرینی كه در راهروهای هتل گم شده باشند، نشان می دهد.

رئیس بخش فرماندهی عملیات ِلی یی ژوو، آقای تان لی، در مصاحبه ای به سی. ان. ان. تراول گفت: “بسیاری از درخواست ها از سوی مسافرین هتل ما می توانند توسط سیستم خدمات مشتریان به صورت 24 ساعته برآورده و پاسخ داده شوند. زمانی كه مسافرین نیازهایی خاص داشته باشند،‌ مانند مواقعی كه احساس بیماری كرده و یا مسائل غیرمنتظره دیگر، می توانند درخواست كمك رسانی انسانی نیز نمایند.”

معرفی هتل پارسیان کوثر اصفهان | هتلی با ویو زاینده رود زیبا
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر