لوگو ایران هتل آنلاین
Search
Close this search box.
خانه >> انواع سفر >> بهترین مسیر های دنیا برای پیاده روی
بهترین مسیر های دنیا برای پیاده روی

بهترین مسیر های دنیا برای پیاده روی

کوهنوردی چیزی بیشتر از صرفا یک ورزش است چون کوهنوردی یعنی دیدن مناظر زیبا، رفتن از نقطه A و رسیدن به نقطه B ، ساعت ها، روزها و حتی هفته ها پشت سر هم قدم برداشتن برای رسیدن به نقطه مورد نظر و تجربه یک احساس خاص. برای رزرو هتل در مناطق جذاب دنیا تعلل نکنید به این دلیل که فرصت شگفت انگیزی را از دست خواهید داد.

کتاب جدید انتشارات لونلی پلانت با نام ” کوهنوردی های قهرمانانه دنیا ” شامل 50 مورد از بهترین مسیرهایی است که نویسندگان ما پیشنهاد کرده اند. مجموعه زیر شامل 8 مورد از مسیرهای موجود در این کتاب است که خواندن آن باعث می شود هر کجا که هستید برخیزید و پوتین هایتان را گره بزنید و به دل کوه بزنید.


حماسه قله های پاتاگونیان : لاونا دلوس ترس، لوس گلاسیرز، آرژانتین

کوهنوردانی که از پارک ملی ” تورس دل پین ” دیدن می کنند، اغلب به شکل یک هیئت یا کاروان از پارک ملی لوس گلاسیرس هم که مناظر به همان اندازه خیر کننده و همچنین ارزش روزهای متوالی پیاده روی و سفرهای چند روزه را دارد، بازدید می کنند. این پیاده روی 14 مایلی ( 22 کیلومتر ) یکی از بهترین نمونه هایی است که شما را به ژرفای کوه های محدوده ی کوه ” فیتز روی ” می برد. نام ” Lagoon of Three” اشاره به سه کوه دارد که در انتهای این مسیر پنهان هستند که عبارتند از: کوه های فیتز روی، اگوجا پوینسینوت و توره که هر سه شبیه نگهبانان سنگی در اطراف ساحل دریاچه سر برافراشته اند. رفتن به این مسیر یک پیاده روی طولانی اما پر ارزش است و همچنین یک جایزه اضافی دارد یعنی خوابیدن در یک بستر مناسب و گرفتن یک غذای خوب در پایان روز، در ضمن شهر ” ال شلتن ” گزینه های اقامتی فراوانی برای کوهنوردان دارد.
The sunrise hike: Adam’s Peak, Sri Lanka

پیاده روی در طلوع آفتاب : قله آدم ، سریلانکا

از لحاظ زمینی، این کوه مخروطی شکل خیلی هم بلند نیست، فقط 7360 فوت یا 2243 متر بلندی دارد اما نباید اندازه این کوه شما را فریب دهد. این یک صعود دشوار است و مسافرانی که برای دیدن “سری پادا ” ( نام محلی این قله ) یا جای پای مقدس می آیند دوست دارند این صعود را تجربه کنند، بسته به اینکه از چه دینی هستید گفته می شود این جای پا می تواند مربوط به بودا، سیوا ( خدای والا مقام هند ) و یا حضرت آدم باشد. شش راه برای رسیدن به قله وجود دارد اما راهی که بیشتر توسط مسافرین استفاده می .شود مسیر هاتون است که یک سربالایی شیب دار و سخت است که دارای پله های زیادی برای رسیدن و کاوش کردن کوه است برای اینکه درست موقع طلوع آفتاب آنجا باشید هم باید زود کار خود را شروع کنید و آب و هوا مناسب باشد، اگر در پیش بینی های هواشناسی، ناحیه سریلانکا جنگلی باشد یعنی اینکه متاسفانه قله پوشیده در ابر است. اما خوشبختانه، در بالای کوه شما چشم انداز جالبی می بینید که سواحل شرقی، جنوبی و غربی جزیره را در بر می گیرد.
The coastal walk: South West Coast Path, UK

پیاده روی ساحلی : مسیر ساحلی جنوب غربی ، انگلستان
طولانی ترین مسیر پیاده روی انگلستان و طولانی ترین مسیر از 16 مسیر ملی انگلستان، در امتداد خط ساحلی زیبای شبه جزیره در منطقه دور دست جنوب غربی جزیره قرار دارد . کوهنوردان دوست دارند با موفقیت، تمام این مسیر را از ماینهد در سامرست با عبور از شهرهای جالب و شگفت انگیز و خط ساحلی کورنوال و دوون که از لحاظ زمین شناسی غنی است تا بندر پوله در دورست را طی کنند و بنا به توصیه کوهنوردان طی این مسیر حداقل یک ماه زمان می خواهد. اگر می خواهید این مسیر را با آهستگی طی کنید و برای دیدن مناظر و نوشیدن چای خامه ای در مناطقی مانند روستای Bigbury-on-Sea یعنی جایی که آگاتا کریستی رمان های جنایی خود را در هتل art deco در جزیره بورگ نوشت، وقت صرف کنید پس این زمان را دو برابر کنید. با وجود 22 مایل ( 35 کیلومتر ) پستی و بلندی، کوهنوردی در این مسیر حماسی برابر با 4 بار پیمودن قله اورست است و سرانجام این مسیر بخش هایی از مسیر ساحلی 2700 مایلی انگلستان را تشکیل می دهد که طولانی ترین پیاده رو ساحلی جهان خواهد شد.

A Japanese journey: Tateyama-Kamikōchi hike

یک سفر ژاپنی : مسیر پیاده روی تاتیاما کامیکوکای
این مسیر پیاده روی کلاسیک در طول قسمت شمالی آلپ است، پیاده روی و دیدن جذاب ترین مناظر آلپ 7 روز طول می کشد. این پیاده روی از ایستگاه مورودو ( 8040 فوت ، 2450 متر ) که بلندترین نقطه در مسیر آلپی جذاب تاتیاما کوروب است شروع می شود، این قسمت بخش های غربی و شرقی شمال آلپ را با یک سری ماشین، اتوبوس کابلی و اتوبوس برقی از داخل تونل ها به هم وصل می کند و شما نهایتا می توانید در سراسر سد کوروب پیاده روی کنید. قبل از اینکه در مسیر روستای دور دست کامیکوکای ( 4920 فوت، 1500 متر ) قرار بگیرید، از قله مقدس تاتیاما (9890 فوت ، 3015 متر ) بالا بروید سپس به سمت جنوب بروید تا از قله نیزه مانند یاریگاتاکه ( 10،430 فوت، 3180 متر ) و قله اوتوهوتاکادیک (10،470 فوت ، 3190 متر ) هم بالا بروید. کلبه هایی با تختخواب و غذا در کوه ها وجود دارند که می توانید در طول مسیر از آن ها استفاده کنید، به این معنی که می توانید از حداقل اسباب و لوازم و مناطقی برای کمپ زدن بهره مند شوید. در فاصله چهار روز بین تاتیاما و یاریگاتاکه نسبت به یک ساعت در زمان شلوغ در واگن متروی توکیو، احتمالا تعداد نفرات کمتری ببینید.

The African high peak: Mt Toubkal, Morocco

قله ی بلند افریقایی : کوه توبکال در مراکش
کوه توبکال نیز با ارتفاع 13،671 فوت ( 4167 متر ) بلندترین قله در شمال افریقا و رشته کوه اطلس است. اگر فقط رسیدن به قله مهم است، می توانید در عرض دور روز به بالای کوه بروید اما گردش طولانی تر نه تنها باعث سازگاری بیشتر با محیط می شود بلکه باعث کسب آگاهی بیشتر نسبت به فرهنگ محلی بربر می شود. از روستای ایملیل یک گردش در جهت عقربه های ساعت از طریق گذر از بیشه های گردو و باغ های گیلاس، گذرگاه های بلند و زمین هایی با سنگ های بزرگ، خانه هایی با آجر خشتی با تراس های سبز و آراسته، چوپان ها و درخت های جنگلی خشک شده توسط جریان باد بکنید. صعود نهایی از پناهگاه نلتنر سخت است اما مسیر صعود دیگر راحت تر می شود چون مناظری در سراسر چشم اندازهای جالب و چشمگیرمی بینید که قوم دلیر بربر اذعان خود کرده اند.

The rope and cable trail: Caminito Del Rey, Spain

مسیری با طناب و کابل : کامینیتو دل ری در اسپانیا
آیا شجاعت آن را دارید در مسیری راه بروید که زمانی نام مستعار آن : گردشگاه مرگ ” بود؟ کامینیتو دل ری ( مسیر پادشاه ) نزدیک مالاگا در جنوب اسپانیا است که دوباره در سال 2015 با کابل ها جدید، پیاده روی هایی با کف تخته در کنار صخره ها و یک پل معلق که با هر گام تکان می خورد، بازگشایی شد و هنوز هم ترسناک است چون شما دیگر حوادث زندگی و هیچ چیز را بخاطر نمی آورید. در این پیاده روی دره تنگ و باریک ال کورو که عمق آن 328 فوت ( 100 متر ) است و پهنای جزئی 33 فوتی ( 10 متری ) در نقاط خاص دارد، را می بینید. همانطور که در طول صخره ها با کلاه ایمنی عقب و جلو می روید، مناظری سرگیجه آور از تخته سنگ های عمودی و همچنین رودخانه در حال جریان گالدال هورس به چشمتان می خورد. کسانی که زندگی شان را به خطر می اندازند تا این مسیر قدیمی را که داخل صخره هایی زیر چشم انداز ترسناک و دلهره آور قرار دارد، در شرایط بدی هستند.

The lake walk: Enchantment Lakes, Washington, USA

پیاده روی در اطراف دریاچه : دریاچه های جادویی در واشنگتن ایالات متحده امریکا
این یک صعود خسته کننده در طبیعت دست نخورده در اطراف دریاچه هایی در ارتفاعات بلند است اما با این حال چون در محدوده سنگ های گرانیتی، دریاچه های کوهستانی جواهر مانند و قله های مرتفع صورت می گیرد، ارزشمند است. پیمودن کوره راه دریاچه برفی بدون هیچ چشم اندازی سخت است و نیازمند قدرت و استقامت است چون این مسیر از کنار حوضچه های دریاچه شیب دار که با دیواره های گرانیتی از هم جدا شده اند، می گذرد. در چند جا ارزش استفاده از عصای کوهنوردی را متوجه می شوید. آب شفاف و تمیز دریاچه برفی بالایی مایه آرامش کوهنوردان خسته هنگام رسیدن به این منطقه است، این کوهنوردان بعد این استراحت تمام عزم خود را جزم می کنند تا از ورود خطرناکی که داخل آبشاری که از حاشیه عمودی رودخانه وی وان جریان دارد می گذرد، عبور کنند. اینجا مدخلی است به دریاچه های جادویی و کف آلود پائینی. به سمت جنوب قله مک لیلان ( 8363 فوت ، 2549 متر ) سر برافراشته است و در اطراف گوشه ای از دریاچه اسپرایت قله تیغه مانند پروسیک قرار دارد. دستیابی به این مسیر که در اواخر ماه های ژانویه تا اکتبر باز می شود تنها توسط کوهنوردان حرفه ای امکان پذیر است .

The wildlife walk: Rakiura Track, Stewart Island, New Zealand

پیاده روی در حیات وحش: مسیر راکی اورا در جزیره استیورات نیوزیلند
مرغ های جزیره استیوارت که مرغ های قهوه ای جنوبی نام دارند، خیلی بزرگ هستند. اما این بدان معنا نیست که راحت قابل کشف هستند. شما باید تا هنگام غروب صبر کنید بعد به ساحل اقیانوس در منطقه ی حفاظتی Glory Cove Scenic بروید و البته باید فاصله لازم با شیرهای دریایی حفاظت شده نیوزیلند را حفظ کنید. چون برای بودن در آنجا بعد از ساعت 6 عصر نیاز به اجازه دارید ، بهتر است یک راهنما کنارتان باشد. با این وجود، با پیاده روی در مسیر راکی اورا در این جزیره تقریبا به صورت امن می توانید شاهد حیات بیشتر پرندگان نیوزیلند مانند طوطی کاکا، پرندگانی که آوازشان مثل صدای زنگ است، توئی، کبوتر چتری، پنگوئن های آبی رنگ کوچک و تعداد زیادی از پرندگان آبی باشید. این گردش 20 مایلی ( 32 کیلومتری ) از نزدیکی مرکز ساحتی پارک ملی راکی اورا در ساحل شرقی جزیره که درست پائین جزیره جنوبی قرار گرفته است، شروع می شود. این پیاده روی معمولا 3 روز طول می کشد و باید از قبل کلبه رزرو کنید.

گشتی در عجایب آتشفشانی جزیره هاوایی
ادامه مطلب

امتیاز دهید (چپ بیشترین)

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

برچسب ها :

اشتراک گذاری

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[search_hotel]
  • محبوب ترین ها
  • آخرین مقالات
  • منتخب سردبیر